Remeha Calenta 40 HR-Combi CW5

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 375 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Remeha Calenta 40 HR-Combi CW5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

r***********@g******** 08-03-2022

Remeha Calenta Ace 40C, slechtste koop ooit

Ketel al binnen 10 uur na installatie in storing. Ketel geblokkeerd, dus niet na reset weer werkend te krijgen. Remeha is niet bereikbaar en ook verkopende partij Warmtebeheer B.V. geeft niet thuis. Gevolg: geen warm water en steenkoud huis. Wanneer je 2000 euro in brand steekt in de woonkamer, heb je er langer warmte van dan wanneer je een ketel van Remeha koopt. Mijn advies: koop een Intergas. Die zijn wel betrouwbaar. En laat je niet verleden door partijen die je proberen te overtuigen een Remeha ketel aan te schaffen. Wat ik al zei, je geld in brand steken geeft meer warmterendement.

Pluspunten

• Heeft in totaal 9 uur gewerkt

Minpunten

• Blokkeert volledig bij storing sensor
  • Remeha heeft geen functionerende klantenservice
  • Voor garantie is Remeha op vakantie
  • 2000 euro voor 9 uur verwarming is aan de prijs
  • Koop een Intergas, dat doe ik hierna ook weer

a**********@h********** 15-07-2021

slechte service

Dit is de eerste keer en de laatste keer dat ik een Rameha koop.
Wat een slechte service en een slecht apparaat , 3 weg ventiel in het eerste jaar kapot en een printplaat flinke lekkage gehad nu weer een print kapot en geen hulp van Remeha , ook wist de monteur mij al te vertellen dat de vervangende 3 weg klep zo weer kan scheuren weer een productie fout.
Met Remeha kom je niet op normale oplossing , op de vraag van levensverwachting op een apparaat geven ze geen antwoord .
Ze schuiven alles op de installateur die het maar moet opknappen .( die overigens zijn best doet om de problemen op te lossen )

M.V.G.
Alex

Minpunten

• slechte hulp
  • afschuiven van de problemen

w****@f********* 27-06-2021

Prima ketel, echter binnenwerk van goedkope kwaliteit

Op zich een prima ketel alleen binnen 3 jaar bleek er al lekkages in de ketel te zijn bij de aanvoer van de waterpomp en de aanvoer van de boiler.. iets met o-ringen, een bekend fenomeen bij Remeha waar men blijkbaar nog niet de urgentie van inziet.

Veel plastic in de ketel en bij onderhoud veel aluminiumoxide als residu in de sifon (koekt aan).

Pluspunten

• verwarmt snel
  • zuinig in gebruik en stil

Minpunten

• binnen 3 jaar gaat de boel lekken

John 27-12-2020

Miskoop

De ketel is het predikaat CW5 niet waard. Als iemand ergens anders de kraan aanraakt, heb je onder de douche tmeteen e weinig warm water. Ook krijg je een tijdje koud water als je de kraan heel even dicht gedraaid hebt, terwijl de leidingen warm gebleven zijn. De installateur heeft zijn best gedaan, en is niks te verwijten, maar die kan ook van een C-merk niks beters maken. Mijn oude Nefit was tien keer beter.

Pluspunten

• Compact

Minpunten

• Geen CW5 waardig
  • Raar gedrag na even uitzetten.

Rene 12-06-2020

Mooie, compacte, goed functionerende ketel

Nieuwe ketel gehangen, die de oude lompe ketel verving, Functioneert prima, goede warmwater voorziening en zuinig in gebruik. Levert aanzienlijke ruimte besparing. Ons huis is 700 m3.

Ben 24-05-2020

Wat een miskoop!

Wij hebben de ketel sinds april 2013. Na een paar jaar begon de ellende: 2x een driewegklep moeten laten vervangen vanwege lekkage in de ketel. Vervolgens weer lekkage vanwege lekkende hydroblok. Allemaal kunststof onderdelen waarvan men het hydroblok nu bij Remeha door een metalen versie heeft vervangen. Andere kunststof onderdelen zijn blijkbaar moeilijker te vervangen door metalen versies. Nu weer meldingen E36 en E14. Een paar keer per dag .... Steeds controleren of ketel wel brandt en of we wel warm water hebben voordat je gaat douchen. Na 7 jaar is de maat vol en gaat de Remeha eruit. Bijna € 2.000,- inclusief montage na 7 jaar weg. Oplichters bij Remeha!

Minpunten

• Kunststof onderdelen
  • Het blijven verkopen van dit apparaat door Remeha.

giessenjo 02-04-2020

remeha calenta storing E36 - achtergrond

Hallo ik zie dat er meer mensen een E36 storing hebben, en zelfs driemaal monteur hebben gehad en gasblok vervangen. Let op: E36 kan betekenen: zie onder aan dit bericht.
In mijn geval werd de gas reductie in meter kast vervangen (gasdruk regeling) en de monteur heeft vrij veel tijd besteed aan de afstelling van het gasblok op de ketel (2 uur). dit is een nauwkeurig stuk werk en vereist een goede monteur. misschien kunt u dat proberen.
Geen ionisatiestroom:
Ontlucht de gasleiding.
Controleer of de gaskraan goed geopend is.
Controleer de gasaanvoerdruk.
Controleer correcte werking en afstelling gasblok.
Controleer luchttoevoer en rookgasafvoer op verstopping.
Controleer op rookgasrecirculatie.
Warmtewisselaar vervuilt of verstopt, controleer het drukverschil op het gasblok. Na het sluiten van het gasblok dient bij het nadraaien van de ventilator het drukverschil -12mbar te zijn.

Pluspunten

• goede degelijke cv ketel
  • zuinig
  • ook geschikt in combinatie zonneboiler

Minpunten

• afstelling gas druk is complex
  • afstelling gas regeling vereist goede expert

GE 09-03-2020

zeer slechte ketel, heel veel kosten

Ketel heeft het slechts anderhalf jaar zonder problemen gedaan, daarna niets dan ellende: kapotte printplaat (tot drie keer toe), kapotte warmtewisselaar, lek hydroblok, kapotte driewegklep, kapotte ontstekingsionisatie elektrode... Slechte service van Remeha.

Minpunten

• alles gaat kapot
  • slechte service

Liesbeth 07-01-2020

kut ketel

De service van remeha is om te huilen .
Ketel is 2 maanden oud en blijft storingen geven en blokkeren.
Nu weer een koud huis!

Lodewijk 31-07-2019

Te snel defect

In juni 2015 is de Remeha Calenta 40 bij mij geïnstalleerd. Op zich doet de ketel prima wat hij moet doen. Helaas bleek december 2018 de ketel lek als gevolg van materiaalfouten in de hydroblokken. Uiteindelijke reparatiekosten €1100. Omdat de fabrieksgarantie is afgelopen moet ik bewijzen dat de lekkage niet mijn schuld is. En dat kan ik niet omdat de ketel zsm is gerepareerd en de onderdelen toen zijn afgevoerd.

Pluspunten

• Verwarmd comfortabel
  • Snel warm water uit boiler

Minpunten

• Te snel defect (lekkage)
  • Afhandeling defect door installateur

Arjan Overvest 10-03-2019

REMEHA CALANTA CW5 40 C

We hebben deze cv ketel nu 4 jaar hangen, en tot op vandaag de dag nog geen spijt dat we hem hebben aangeschaft. De ketel is lekker zuinig en super stil en kwa onderhoud bijna geen kosten. De ketel geeft zelf aan wanneer hij onderhoud nodig heeft. In ons geval was dit alleen een controle beurtje kosten 60 euro. Dus uit onze ervaring kan ik iedereen deze ketel aanraden

Pluspunten

• Zuinig
  • Erg stil
  • Goedkoop in onderhoud

Arjan 20-11-2018

Snap er ketel nog nooit problemen gehad beste koop

Super goed ketel na de aanschaf van dit apparaat hebben we nog nooit problemen gehad met de ketel. De ketel geeft zelf naar ongeveer 24 maanden aan dat het onderhoud nodig heeft. Dit hebben wij netjes laten uitvoeren alleen een beetje schoonmaken en druk controller voor de rest niets aan de hand. We zijn nu 4 jaar verder en hij gaat nu voor zijn tweede beurt, verwacht geen spannende dingen. Hiervoor hadden we een daalderop dit was een ketel alleen maar problemen en ook nog bijna 3 x zo duur in aanschaf en heeft me een nieuwe ketel aan onderhoud gekost en was ook nog eens een keer zo duur in energie verbruikt. Dus ik zou zeggen schaf een Remeha aan

Pluspunten

• Zuinig
  • Stil
  • Goed in gebruik
  • Weinig onderhoud

Minpunten

• Tot nu geen

JOSEPH 03-10-2018

Remeha Calenta is een goede ketel, met moeilijke instelling

Deze remeha is zonder twijfel een stevige degelijke en goede CV ketel , met veel mogelijkheden, en goede displays met info
Echter de buiten temperatuur sensor , die een voorspellende functie heeft bij koud weer, is voor mij totaal niet begrepen , het is niet duidelijk of dit enig nut heeft, ik zou zeggen van niet, want de belangrijkste meting is de binnentemperatuur. de sensor voegt alleen complexiteit toe. Bovendien probeer maar een gat naar buiten te vinden voor de sensor, zonder een lek in het dak te creeren.
De instelling van deze ketel is zeker niet eenvoudig , hij is heel gevoelig voor gasdruk en gaat snel op storing, ik heb stedin gehad voor nieuwe druk regelaar en daarna mijn monteur is een dag bezig geweest de juiste instelling te vinden. wat dat betreft denk ik dat er iets niet klopt met de basis instellingen van deze ketel en hij is bijzonder gecompliceerd met instellen. Ik heb op diverse fora gezien dat andere mensen ook veel moeite hebben met de gasdruk en de regeling. Dus dat behoeft verbetering en ligt zeker niet alleen aan mij.
Als hij eenmaal hangt doet hij het goed. je kunt ook zonneboiler aansluiten.

Pluspunten

• degelijk, duurzaam en werkt goed;
  • Displays geven de juiste info

Minpunten

• Gasdruk foutmelding bijzonder moeilijk
  • Gasdruk instellen bijna niet te doen

giessenjo 13-06-2018

remeha - moderne ketel met veel storing

Ik heb in sep. 2017 een remeha calenta CW5 HR geinstalleerd. Ik ben niet erg tevreden want na 6 maanden kreeg ik regelmatig storing E36, dat kan ongeveer 6 oorzaken hebben , gasdruk , afgas afvoer , lucht aanvoer en regelblok. Al deze zaken zijn gecheckt met de monteur en we komen er niet uit. Wat een probleem zeg, elke 2 dagen staat de ketel op storing E36 en heb ik geen warm water en geen verwarming. ik weet niet of dit een goede keuze is.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • veel sensors

Minpunten

• vaak storing E36
  • veel condensvorming in afgas leiding,
  • erg gevoelig voor gasdruk
  • veel onderhoudskosten

Marja 02-04-2020

Wij hebben sinds een aantal maanden nu dezelfde problemen. De eerste 6 jaar nooit problemen, nadat set A vervangen werd, elke dag E36 storing. Monteur al 3x langs geweest, nieuw gasblok geplaatst, weer E 36 melding!

douce en bad 04-04-2018

Mooie kelel

Duurzaamheid onbekend, ketel werkt naar volle tevredenheid ik had eerst een Nefit met een losse bloiler voor bad, nu deze ketel zonder boiler geeft net zeveel warm water dus waarschijnlijk ook zuiniger ben erg tevreden zeker over onze installateur die een geweldige service heeft verleend dus ik raad een ieder aan Fa Rijnhuis in Houten.

Pluspunten

• Klein
  • goed uiterlijk
  • gauw warm
  • douche en bad ruim voldoende
  • zuinig

Minpunten

• geen

D B 12-11-2017

Tegenvaller! Goedkope materialen.

In de 7 jaar dat we de ketel hebben is er al het nodige kapot gegaan vanwege gebruik goedkoper materialen (Plastic) Al twee keer lekkage in de ketel gehad. De service kaart is al bijna helemaal volgeschreven. Service sets A en B hebben veel materialen die niet gebruikt worden, maar die men wel moet betalen! "Goedkope" ketel DUUR in onderhoud!

Minpunten

• Duur in onderhoud
  • Goedkope materialen gebruikt
  • Snel lek

Lia 04-11-2017

Slechte kwaliteit

Wat een verschrikkelijke CV ketel, wij hebben deze ketel nu sinds 2010 en voor de 3e keer staat onze zolder blank en moeten wij een monteur laten komen om de ketel te laten repareren. Hier nooit meer een ketel remeha.

Minpunten

• Lekkage
  • Hydro-blok 2 x gerepareerd

Bert Broekman 07-10-2017

REMEHA: geen goed gevoel

Wij hebben de Remeha 28c plus CW 4 14 dagen in gebruik. Ik heb de ketel al twee keer moeten resetten omdat ik tijdens het douchen plotseling koud water over mij heen kreeg. Heel vervelend en dan te bedenken dat deze ketel een goede beoordeling heeft bij de consumentenbond.

Pluspunten

• compact
  • gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• plotseling koud water tijdens douchen

BT 23-02-2017

Goedgebouwde ketel met moderne functies

Goede ketel met voldoende ruimte voor service. Mooi degelijk gebouwd en fijne bediening. Straalt naast veel warmte ook degelijkheid uit.

Pluspunten

• Mooi afgewerkt
  • Energiezuinig

Minpunten

• Display niet af te lezen bij gesloten klep

ReneJK 18-01-2017

snel problemen na 3 jaar nu geheel defect

in Juli 2012 een gloednieuwe Remeha Calenta 40c laten installeren , de 1e 2 jaar zonder problemen . in jaar 3 een nieuwe 3weg klep moeten laten monteren en een service kit tijdens reguliere service . nu in jaar 4 zekeringen defect , na zekeringen vervangen een hoop vonken , stinkende printplaat en zekeringen weer defect . Kosten nieuwe printplaat 225 euro + monteur en dan is het nog niet zeker dat het probleem opgelost is , een printplaat gaat niet uit zichzelf defect dus er zal een andere oorzaak zijn welke ook nog opgelost moet worden , kost ook weer xxx euro . Totaal zou deze ketel dus 2x de aanschaf gaan kosten in nog geen 5 jaar tijd

ik heb geen vertrouwen meer in dit merk/type , je zou toch iets meer mogen verwachten van een moderne ketel van 1500 euro ?

Minpunten

• korte levensduur ketel
  • snel en veel onderhoud nodig (service kits)
  • 3weg klep al na korte tijd defect
  • zeer korte garantie periode

Kuiperstraat 11-10-2018

Hallo Helaas heb ik exact de zelfde ervaring met deze ketel: Al HEEL VEEL KOSTEN gehad. En net gehoord dat als je er n tijdje niet bent en en als er dan niet gedoucht word dat er dan veel stof vrijkomt en er weer kosten aan zitten te komen. Dus misschien nu na 4 jaar alweer een nieuwe ketel. Niet goedkoop maar wel duurkoop

william 09-08-2016

compact geruisloos

deze ketel was een prima keuze voldoet prima aan onze verwachtingen
is energiezuinig en geeft altijd voldoende warm water

SV 05-08-2016

Erg tevreden

Wij zijn erg tevreden met onze kachel!
Geen problemen. Wij komen de winter zo wel door.
Hij verbruikt minder.

Gerard van Berlo 19-07-2016

Makkelijke bediening en constante temperatuur

Vanaf dag één na installatie merken we het gemak van de Remeha Calenta. Constante temperatuur met de zeer gebruiksvriendelijke i-sense thermostaat

Gerard van Berlo 19-07-2016

Makkelijke bediening voor comfort warmte

Sinds dag één na installatie van de ketel merkte we het verschil van de makkelijke bediening van de bijgeleverde i-sense thermostaat.Deze houdt de ruimt op een zeer contante in gestelde temperatuur.

Bosch 19-07-2016

prima ketel voor juiste prijs kwaliteit

Na 2 jaar zeer tevreden over Remeha ketel. Zuinig in gebruik en direct warm water. Klein van formaat en met REMEHA I Sense veel gebruikers mogelijkheden. Een aanrader. Compliment ook voor de installateur Feiken die snel en deskundig zijn.