Remeha Calenta 40c CW5 - reviews

Gebruiksgemak
Mogelijkheden
Duurzaamheid
5,5

Wij hebben de ketel inmiddels 4 jaar draaien. Wat goed is aan de ketel is zijn bescheiden formaat en zijn goede isolatie (zowel thermisch als akoestisch). Minder goed is de afwerking, er is veel gebruik gemaakt van goedkope kunststoffen en ook de duurzaamheid is aantoonbaar slecht. We hebben de afgelopen jaren regelmatig een koud huis gehad. Dergelijke incidenten pakt remeha overigens correct op en het e.e.a. wordt altijd wel weer vervangen en hersteld. Zo ook de problemen met een printplaat (verantwoordelijk voor de E17 foutmelding), deze hebben een structureel karakter. wat ik niet begrijp is waarom een firma als remeha hier dan geen recall op doet; zelf proactief klantcontact initiëren en niet afwachten tot de print stuk gaat. Hoe dan ook ik adviseer om toch een A merk ketel te gaan bekijken alvorens met remeha in zee te gaan.

6,5

ik had meer druk verwacht, had eerst een 28 ketel en nu dus 40, merk alleen geen verschil? heb de CW5 gepakt daarvoor ipv de CW4. Of er moet iets anders zijn wat dit veroorzaakt.

Score:

Verwarming 100% PERFECT WaWa met stort douche ook 100% PERFECT we hadden geen betere ketel kunnen wensen bedankt Remeha

Score:

Een prima ketel, met ruim voldoende wateropbrengst, en een prima warmtecomfort.
Ketel is lekker stil,ideaal is de i-sense,mn de mogelijkheid om voor de openhaardfunctie te kiezen.
Uiteraard is de duurzaamheid nog niet bekend,maar de vorige remeha is mij ook zeer goed bevallen

Score:

Altijd Remeha gehad, onze oude Remeha wilden we na 17 jaar weer vervangen voor Calenta CW5.
Calenta is echt een wauw ketel. Top !

Score:

Sinds enkele dagen hebben we deze ketel.
Hij is zeer snel op temperatuur, doet geruisloos zijn werk en geeft snel warm water.
We zijn blij met de aankoop en hopen dat we jarenlang zo tevreden blijven!

Score:

Mooie compacte ketel die muisstil zijn werk doet. In no time warm in huis. Ook het warme water is zeer snel op temperatuur. Al met al superblij met deze aankoop!

Score:

Lekker compact (helft kleiner dan vorige CV) maar grootst in comfort, gemak en lekker zuinig! Zeer tevreden!

Score:

Gisteren geplaatst en nu al zo veel warmte en warm water. Ik moet de temperaturen wat naar beneden bijstellen. Onvoorstelbaar dat zo'n (relatief) klein apparaat daar toe in staat is. Via vergelijk op internet uiteindelijk hiervoor gekozen. Ik ga er van uit, dat deze combi het ook 25 jaar uithoudt zoals de vorige VR-RADSON-ketel (geen combi). Volgens mijn installateur zal de gasrekening ook lager uitvallen, maar dat moet ik nog ervaren.

Score:

Fraai uitziende cv. Zeer stil en zorgt voor een goede watertap. Het is zelfs mogelijk om tegelijk warm te douchen en de warmwaterkraan te gebruiken. Ideaal voor gezinnen. Het bad is ook lekker snel vol... Duidelijk display op de cv. Met de handinge Remeha thermostaat heb je er helemaal geen omkijken meer naar.

Score:

heb nu paar weken de calenta cw5 in bezit. bevalt prima. de verwarming werkt even anders dan de oude ketel (AWB thermomaster), maar dat is even wennen en instellingen van thermostaat aanpassen.
al met al, zou ik er zo weer voor kiezen.

Score:

Na een snelle en valkkundige plaatsing door installateur B van de Schoot te Valkenswaard bevalt de CV installatie prima.
We kunnen deze uit ervaring warm aanbevelen!

gr Ria en ad donkers

Score:

Sinds een paar weken deze nieuwe ketel en eerlijk gezegd tot nu toe niet tevreden. De temperatuur op de Isense thermostaat wijkt af van de werkelijke temperatuur en het comfort is lager dan de oude ketel waarbij het bij 20 graden echt aangenaam was. Die had het in een mum van tijd lekker warm in de kamer Dat gevoel hebben we nu helaas niet. Af en toe scheelt het bijna 1 volle graad waardoor we nu de thermostaat op 21 graden zetten. Dan redt die op de thermometer 20 graden en soms 20,5. We laten binnenkort de monteur er naar kijken. Hopelijk heeft het met een instelling te maken.

Score:

De nieuwe Calenta CW5 werkt uitstekend. Snel warm water en een zeer goede CV-functie. Wij werden ervoor gewaarschuwd dat wij het "comfort" van de aparte boiler (eerder in combinatie met de Remeha Quinta 45) zouden missen. Dat is zeker niet het geval. Er is geen merkbaar tijdsverschil bij de levering van warm water! Vergeleken met de oude combinatie is de grootste winst dat de Calenta nauwelijks te horen is. Dus ..een aanrader!

Score:

Perfecte en compacte ketel! Extra capaciteit gekozen voor een powerdouche. Een aanrader met een scherpe prijs!

Score:

Voorheen hadden wij een Agpo Ecoforte CW3 en nu dus een Calenta CW5. Wat een verschil! Constant warm water en lekker veel waterdruk. De ketel is ook heerlijk stil, je hoort hem totaal niet. Heel fijne ketel, zou hem zo weer kopen. Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen omdat we de ketel pas 1 maand hebben. Maar dat zal wel goed zitten bij dit merk.

Score:

Heb de ketel nu een week ingebruik,Hij doet zijn werk zonder veel geluid.Hij geeft veel warmtecomfort en met de i-sens thermostaat is het een goede combi.
Het warmwatercomfort is grandioos.Heb volle waterdruk met constante temperatuur wat mijn vorige nefit met boiler niet had.Deze had een veel lagere waterdruk bij warmwater geruik.Ben tot nu toe zeer tevreden met mijn calenta cw5.

Score:

Mooie compacte ketel. Ook de iSence ziet er mooi uit en is makkelijk in gebruik. De ketel is stil en verwarmt het huis redelijk snel. Ook voor de douche geeft de ketel een constante warmte en uitstekende druk. Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen daar de ketel pas een paar dagen geleden is geplaatst.

Score:

Een fout heb ik gemaakt...had ik de ketel maar jaren eerder vervangen. De oude VR-ketel heeft 26 jaar dienst gedaan! Maar nu merk ik het verschil. Nu is het ten alle tijde behaaglijk in huis (in de oude situatie fluctueerde dat enorm). Ook de warmwatervoorziening is top. En de i-Sense is kinderlijk eenvoudig te bedienen. De ketel doet alles in serene rust. Top!

Score:

een zeer gebruiksvriendelijke ketel en maakt bijna geen geluid, zeer vlug warm water in bad en keuken.

+ Toon meer reviews
Prijzen
Winkel Beoordelingen Bezorgtijd Afhaalprijs Bezorgprijs
Standaard prijzen zijn inclusief bezorging
Janseninstalshop.nl
8.7 6 shopreviews