Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 - reviews

Gebruiksgemak
Mogelijkheden
Duurzaamheid
3,2

Heb deze ketel vanaf najaar 2009. Eerste 2 jaar geen probleem. Langzaam aan steeds meer storing. Telkens code 4. Herstart gaat even goed dan weer op zelfde storing. Ontstekers vervangen. Even goed gewerkt. Maar tegen najaar telkens weer haperingen en storing.nr 4. Zou extra gevoelig zijn voor aardefouten o.i.d. Zal wel maar al die techniek en printplaten maakt het opsporen van het mankement een dure grap. Exact dezelfde slechte ervaringen dan de vorige reviewer.
Ga proberen om iemand van de fabrikant nog eens te laten kijken, anders is het een andere ketel van een ander merk.
Zuinig is zo wel erg duur.

4,5

Oke, de ketel is stil.
Oke, snel op temperatuur,
Maar ik heb hem nu ruim 2 jaar.
Ben 2 ontstekingbougies verder, branderbedje, Gasblok, en elektronica is al vervangen. Er hangt dus eigenlijk weer een hele nieuwe ketel.
Onze buren hadden hetzelfde probleem.
En nu?
Nou... de volgende afspraak is weer gemaakt met de installateur.
Dit was de eerste en de laatste Intergas ketel die mijn woning binnenkomt. Gelukkig kunnen we op het servicecontract de ketel in de lucht houden. Anders hadden we het toestel allang gedumpt. Na 2 jaar!

Score:

Werkt prima had eerst een HR vaillant. Gas verbruik is behoorlijk teruggelopen. I.v.m. het aanschaffen van een modulerende thermostaat kreeg ik van Intergas het advies dat dit vanuit kostenreductie niet hoeft. De ketel zelf moduleert uit zichzelf al en een modulerende thermostaat zorgt alleen dat het in nog kleinere stapje gaat voordeel ligt in de buurt van 2 a 3 euro perjaar dus schijnbaar niet de moeite waard het verlagen van je tapwater bijvoorbeeld van 65 naar 55 graden levert veel meer op. Iemand hier ervaring mee.

Ps. Het uit elkaar halen van je oude cv ketel en het metaal los verkopen kan zeer lonend zijn metname het koper. Soms meer dan 100,- euro dus als je een aardig bedrag wilt terug krijgen op je oude ketel slopen dat ding.

Score:

Na 2,5jaar nog steeds een top ding.
half jaar geleden harde ploffen, en brommen. condens afvoer zat verstopt, vol met gruis. was redelijk makkelijk zelf schoon te maken/monteren.
Dit moet eigenlijk elk jaar gewoon schoongemaakt worden, net als een algemene check. maar dit alles kan ik zelf doen. omdat het een vrij makkelijk ding is om te demonteren.
warmtecomfort is super, hij is stil, en slaat snel aan/uit indien de kraan bedient word of thermostaat.

Score:

De ketel zat in een in april 2011 aangekocht nieuwbouw appartement.
Recentelijk bleek de ketel steeds hevigere ploffen te geven, dus de reparateur erbij gehaald. Betrokkene heeft de ketel opnieuw afgesteld. Dat is de standaardprocedure, maar op internet had ik al gevonden dat het om een lek ging in het gasblok.
Enfin dat blok en het ontstekingsmechanisme is bij het tweede bezoek dus wel vervangen, maar dat had gelijk moeten gebeuren. We zijn natuurlijk wel onnodig aan gevaar bloot gesteld geweest. Voor de goede orde, het gasblok is een apparaat van Siemens.

Score:

Sinds augustus 2011 ben ik in het bezit van deze ketel, fluisterstil is die,. wat een verschil met mn oude ketel.
En zuinig scheelt al300 kuub,vergeleken met vorig jaar,en dan moet dewinter nog beginnen,ik kan hem aanbevelen

Score:

Ik heb de ketel uitgezocht mede op prijs en ervaring van enkele cv monteurs. Deze zijn te spreken over het tegenwoordige merk Intergas.

Ik had een 21 jarige valliant, hierbij vergeleken is de nieuwe ketel super. Geluidloos, warmt goed op en het leveren van warmwater is zeer goed. Ik heb de honeywell chronotherm vision modulation voor de besturing van de ketel. Dit is voor iedereen aan te raden. Eenmaal op temperatuur gaat de ketel heerlijk snorren op +/- 40 graden. Voor deel andere vertrekken blijven nu ook beter op temperatuur en geen fluctueringen meer.

Kortom ik ben erg te spreken.

Score:

Heb nog even getwijfeld over een Nefit Proline of een Remaha Avanta maar sinds een dikke maand hangt de Kombi Kompakt HRE 28/24 icm een Honeywell Vision aan/uit klokthermostaat bij ons op zolder te draaien, als vervanger van een Nefit Economy VRC ketel. De ketel is mooi compact en doet over het algemeen zeer stil zijn werk, alleen als hij 's ochtends even flink moet opwarmen en power moet geven hoor je hem een beetje. Door het ontbreken van een driewegklep hoor je geen tik en (luidruchtig) geschakel zoals bij mijn vorige ketel). De warm water uitgifte is ronduit goed te noemen; lekker warm en constant terwijl ik hem maar op 40 graden heb ingesteld. Over het verwarmen van het huis ben ik iets minder tevreden, bij 20 graden voelt het kil aan, ik weet niet of dit iets te maken heeft met de geadviseerde aan/uit thermostaat boven een modulerende thermostaat. Overigens gaat het opwarmen wel heel snel (bv van 17 naar 21 graden). De Vision klokthermostaat vind ik geen wonder van design maar is met zijn touchscreen uiterst handig te bedienen. Ik heb de ketel laten plaatsen door Feenstra/Nuon en heb hier spijt van omdat ik achteraf gezien veel en veel te veel betaald heb (zogenaamde Intergas aanbieding!). Dus mensen vraag vooraf meerdere offertes aan ! Over de duurzaamheid (8 ingevuld) valt natuurlijk nog niets te zeggen, de tijd zal het leren. Ik ben natuurlijk ook benieuwd of ik de 20% besparing tov mijn oude VR ketel ga halen. Een update volgt later.

Score:

De Intergas HRE 28-24 hangt nu 8 maanden te draaien.
Tot nu toe geheel probleemloos , geen enkele storing.
CV is binnen enkele minuten lekker warm.
Enige minpuntje vind ik de warmwaterafgifte , deze is niet geheel constant.
Verder een prima keteltje voor het geld !!!.

Score:

Ben nog steeds erg enthousiast over de aanschaf van deze ketel. Heeft het reeds fantastisch gedaan met de vloerverwarming dit eerste half jaar.
Zeer comfortabele en regelmatige warmte afgifte.
Moduleert prima en zal waarschijnlijk een stuk voordeliger in het gebruik zijn dan mijn vorige ketel.
1 x (fabrieks)storingsdienst gehad om een tikkend geluid bij het opwarmen te verhelpen,snel en kosteloos.
Douchen is weer plezierig: harde straal en voldoende heet. Geen storende temperatuurswisselingen meer zoals bij mijn oude badgeiser. Ligbad is redelijk snel gevuld, ik was wel anders gewend....

Score:

Deze Intergas ketel eind mei 2010 laten installeren en dit in combinatie met een Honeywell modulerende klokthermostaat voor een totaalbedrag van € 1650,--. Nu het winter is kan hij zich bewijzen en tot nu toe heeft hij daar geen enkel probleem mee en is niet te vergelijken met mijn vorige ketel, want dat was een Vaillant VR ketel van 15 jaar oud. Deze Intergas ketel is (wat ik nu kan zien aan de meterstanden) in vegelijking met de Vaillant behoorlijk zuinig.
Duurzaamheid kan ik nog niets over zeggen, want daarvoor heb is het nog te vroeg. Warmtecomfort is meer als voortreffelijk. Volgens de Energiewacht is deze ketel makkelijk in onderhoud.

Score:

na veel ellende met mijn vorige intergas ketel wilde ik eigenlijk geen intergas meer maar mijn CV installatiebedrijf/leverancier adviseerde toch deze installatie boven de door mij gekozen Remeha Avanta CW3 of CW4.
ik ben toch op het advies van mijn installatiebedrijf af gegaan en tot op heden tevreden. snel warm water(installatie staat op zolder en huis heeft met de zolder 3 verdiepingen) en ook snel warm in huis.
supertevreden over de snelle service van mijn leverancier want ze kwamen meteen de volgende dag nadat mijn oude installatie het begeven had(lek in warmtewisselaar).
nu 15 jaar garantie op de warmtewisselaar en 2 jaar volledige garantie en 2 jaar gratis onderhoud en all in service.
mijn leverancier heeft de servicebezoeken van de oude installatie over de afgelopen dagen niet in rekening gebracht en dat scheelde mij toch mooi 320 euro en dat hadden ze niet hoeven te doen.
nu 1655 euro betaald voor de volledige installatie met nieuwe Honeywell kamerthermosstaat model round modulation, incl. BTW en afvoeren van oude cv installatie en dus 2 jaar garantie en 2 jaar all in service(normaal 10 euro per maand) en dus binnen 1 dag geplaatst na uitvallen van oude CV installatie en dat terwijl de installateur eigenlijk Kerstvakantie had en door slecht weer moest rijden. Helemaal topservice dus. Hopelijk blijft deze CV installatie wel probleemloos werken en anders kan ik dus terugvallen op het servicecontract tot een maximum van 15 jaar!

Score:

Sinds november 2009 hebben we onze 19 jaar oude Intergas VR ketel vervangen door de Intergas HRE 28/24 en deze bevalt uitstekend.
Veel sneller heet water en ook veel meer druk.
In combinatie met de Honeywell Round modulerende thermostaat is het huis comfortabel op temperatuur te houden.
Bij de afrekening van ons jaarlijkse gasverbruik bleken we 21% minder te hebben verbruikt.

4,8

Deze combi HR 28/24 kan niet goed terug moduleren in cw stand. Het gaat in bedrijftoestand nummer 1 "Gewenste temperatuur bereikt". Het beloofde HR via condensatie is dus zeer minimaal omdat een hoger temperatuur moet gekozen worden om het continue pendelen te voorkomen. Bovendien kan de laagste vermogen niet geprogrammeerd worden.
Dit zou een software bug kunnen zijn omdat het terug moduleren voor tap water werk perfect.

Score:

Nieuwe ketel gekocht bij een bouwsuper in nove.2009 hre 28/24 voor 862 euro plus aansluitset voor 54 euro inc. expvat.
Totaal 916 euro.
vier uur gewerkt alleen voor 68 euro nieuwe leidingen gelegt
Dus totaal 984 euro
insalateur vroeg 2100 euro voor hrt plaatsen van zo n zelfde ketel,of 31 euro huur per maand.
fabrieksgarantie 15 jaar op de brander als ik 8 jaar met deze ketel doe kan ik er twee neer hangen voor die prijs is totaal 16 jaar verwarming.
Huren is bespotelijk duur kost je 372 euro per jaar en dat 16 jaar exlusief eventuele huurverhogingen 5952 euro
Daar kun je heel wat ketels voor hangen.
bij de ketel zit een kompleet boek over afstelgegevens en mogelijk heden hoe je hem moet plaatsen.

Score:

Sinds vorig jaar hebben we vloerverwarming beneden als hoofdverwarming kregen en boven hebben we radiatoren. Onze oude HR ketel (Vaillant) kreeg het niet voor elkaar om het huis warm te stoken. Diverse keren heeft de monteur hem opnieuw bijgesteld maar geen resultaat. In oktober begaf de ketel het helemaal.
Op advies van de installateur hebben we nu deze ketel van Intergas. Super gewoon!! Het huis lekker warm en je hoort de ketel helemaal niet.
We hielden altijd al iedere week de meterstanden bij en kwamen tot de conclusie dat deze ketel zelfs met de koude winterdagen minder verbruikt dan de oude ketel in de herfstdagen. ook snel heet water met douchen en een grotere straal dan voorheen.
Een aanrader!!

Score:

De installateur raadde mij een degelijker kachel aan uit een hoger prijssegment, omdat dat volgens hem meer kwaliteit zou hebben. Gelukkig heb ik niet naar hem geluisterd, maar naar de ervaringen op internet. Ik heb de Kombi Kompakt 28/24 ruim een half jaar in bezit.In combinatie met een gewone thermostaat (niks zelfdenkend of zo), een automatische ontluchter en een buiten-sensor werkt deze cv-installatie subliem: stil, snel, zuinig en eenvoudig bedienbaar.
De constructie van het kompakte apparaat is zeer doordacht en degelijk. Er zitten geen overbodige onderdelen in zoals één of meer driewegkleppen,extra warmtewisselaar voor tapwater, of voorraadboiler en toch levert hij snel en ruim voldoende(onbeperkt) water om te douchen. Om zo weinig mogelijk waterverlies te hebben en om onmiddellijk heet water op het aanrecht te hebben hebben wij een close-inn boiler in een aanrechtkastje. Ook deze (Daalderop) bevalt uitstekend. Ik moet de dag niet prijzen voor het avond is, maar ik heb zeer hoge verwachtingen van deze ketel. Ook de garantievoorwaarden zijn zeer hoopvol - 15 jaar op de warmtewisselaar. (langzaam afbouwend uiteraard).

Score:

Na 15 jaar hebben wij in onze hoekwoning van 150m2 de Nefit 2520S vervangen(niet door de Nefit HRC25met eigen Nefit kloktermostaat) maar door opnieuw een Intergas ketel,de Intergas Combi compact HRE 28/24 met klokthermostaat Cronotherm 4. (Toen wij het huis kochten stond er ook een Intergas ketel in.)De ketels ontlopen elkaar niet qua vermogen, maar Nefit is toch een stuk duurder als je het laat aanleggen. Hiermee al een paar honder Euro bespaard. Naar verwachting gaat dit ook met het gas gebeuren de komende jaren De ketel is compact zorgt ondanks z’n kleine afmeting voor snelle warmte.In de huiskamer is het altijd prettig warm door de combinatie van deze ketel met de Honeywell thermostaat. De ketel heeft geen driewegklep. Uit de folder:De dubbele twee-in-één warmtewisselaar van de Intergas Kombi Kompakt HR-ketel is de afgelopen jaren uiterst betrouwbaar gebleken. Intergas onderstreept deze betrouwbaarheid met een garantie van maar liefst 15 jaar op dit cruciale onderdeel. Door het ontbreken van een driewegklep is een grote bron van storingen verdwenen.
In de vorige Nefit 2520 zat wel een driewegklep die 2x is vervangen. De Intergasketel heeft een ventilator die heel even bij het aanslaan een zacht zoemend geluid maakt. Bij warm water tappen geeft de ketel geeft onmiddellijk voldoende warm water voor in de badkamer. In de keuken hebben wij een Daalderop plintboiler. Het display op de ketel is makkelijk af te lezen en te bedienen Er zit geen waterdruk stand op, als je de ketel even uitzet verschijnt de waterdruk op de display.(Een maand in bezit)

Score:

fantastisch apparaat nu 2 weken in gebruik, wat een stilte een genot.Lekker klein kan zo in het keukenkastje.Had hiervoor een 7 jaar oude atag, niet te vergelijken.

Uitstekende HR Ketel!
Reeds 11 dagen in bezit en heerlijk warm in de alle kamers en snelle levering van warm water! Vooral de ECO stand is handig en bespaart gas.Een compacte ketel met grote prestaties en goedkoper dan Nefit!

+ Toon meer reviews
Prijzen
Winkel Beoordelingen Bezorgtijd Afhaalprijs Bezorgprijs
Standaard prijzen zijn inclusief bezorging
CvTotaal
8.9 51 shopreviews Best beoordeeld

Kombi Kompakt HRE 28/24 Gratis Installatiepakket

Op werkdagen voor 16:30 uur betaald, morgen in huis 2,95

CVKoopjes
9.4 46 shopreviews
Prijsinformatie van shop

Tijdelijk inclusief installatiemateriaal t.w.v. €103,89!

Levertijd

Op werkdagen voor 16:30 besteld, morgen in huis.

Janseninstalshop.nl
8.7 6 shopreviews

Intergas kombi kompakt cw4 Intergas kombi kompakt cw4

Op werkdagen voor 16.00 besteld

Warmgarant
9.1 3 shopreviews
€ 1079,00 Meest gekozen Bekijk product
Prijsinformatie van shop

Uw CV-ketel compleet geinstalleerd: Intergas CV ketel + gratis slimme thermostaat + standaard installatie + all-in service abonnement (10,74 per maand). Ook CV ketel verhuur....

1- 2 dagen