Intergas HReco 36

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Intergas HReco 36 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Patrick 11-06-2020

intergas hr eco had een dol schroefje

Geschreven voor: Intergas HReco 36

Onze ketel van 2016 begon steeds meer een plof geluid te maken tijdens het aanslaan. Volgens de monteur lekte er gas weg naar de buien kast. Het lek kon maar moeilijk gerepareerd worden wegens een dolle schroef. Het kostte ons bijna 400 euro.

Pluspunten

• werkte prima

Minpunten

• duurzaamheid

Mike 27-11-2015
Geschreven voor: Intergas HReco 36

Erg fijne ketel maar 1 ding wil ik zeggen: Ik heb deze ketel ook en vanaf dag 1 de CV temperatuur via de app ingesteld op 55 Graden.. Standaard 80 graden, dat weet zon monteur ook niet, maar het condenswater is jouw winst, dit wordt hergebruikt. Boven de 55 graden verdampt alles en heeft deze ketel totaal geen zin. Nog belangrijker: hij hoeft niet te stoken ( lees euro) tot 80 graden om 19 of 20 binnen te krijgen. Doe dit mensen, scheelt je aanzienlijk

liwimi 01-11-2015
Geschreven voor: Intergas HReco 36

Erg zuinig is het grootste pluspunt in minder dan 6 jaar terug verdiend.
Stil en snel erg warm water.
Compacte ketel

Mecnun 29-12-2014
Geschreven voor: Intergas HReco 36

Ketel tvv de Atag blauwe engel II. Valt direct op dat deze ketel mooi compact is, de helft van de oude ketel qua afmetingen. Via warmgarant geïnstalleerd, snel en goed geregeld door aardige installeurs, heeft ca. 5 uur in beslag genomen. Warmte verwarming/douchen is gewoon goed! Ketel is ook zuinig, de zelfleerfunctie bevalt mij ook goed. Nog wel even afwachten of dit ook echt goed gaat werken. Touchscreen Honeywell is een aanrader. Instelbaar per dag is ideaal. Wij hebben geen geluiden of andere negatieve ervaringen met deze ketel, maar we hebben de ketel dan ook pas een maand in bezit.

Mark2015 07-12-2014
Geschreven voor: Intergas HReco 36

Al meer dan een jaar hangt deze nieuwe ketel in huis. Hij doet het prima. Alleen naar een klein jaar begon de ketel geluid (getik) te maken en dat werd naar verloop van tijd steeds erger. De installateur langs laten komen en het blijkt een bekend probleem van deze Intergas ketels te zijn. Het getik wordt veroorzaakt door een ontwerpfout in deze ketels. De voorplaat zit met 7 ijzeren schroeven vast aan de aluminium behuizing. Doordat het warm wordt krijg je verschil in uitzetting tussen de ijzeren schroefjes en de aluminium voorplaat wat een hels getik veroorzaakt bij warmwatervraaag. De monteur heeft het geluidsprobleem opgelost door de schroefgaten vol te smeren met keramiekvet. Volgens de monteur gaat dit zo'n 4 jaar goed en dan moet het weer ingesmeerd worden met keramiekvet. Al met al is de ketel nu weer stil en doet hij het prima. Maar gezien de ontwerpfout in deze ketel zou ik als ik nu een nieuwe ketel moest aanschaffen niet meer kiezen voor deze ketel.

Mark2015 04-02-2015

Onderhoud bij een nieuwe ketel is pas na 2 jaar (Feenstra). Na 1 jaar al luid getik ondanks normaal onderhoudspatroon. Dit is echt niet normaal.

1234jeroen1234 03-02-2015

Als er normaal oh wordt uitgevoerd smeert de monteur er wat vet op en dan heb je er dus nooit last van.
Je auto krijgt toch ook elk jaar een beurt waarom je ketel niet?
Bij normaal oh heb je er dus geen last van.

Ronaldpauline 13-03-2014
Geschreven voor: Intergas HReco 36

Deze CV ketel heel prettig in de omgang, visueel zichtbaar, snel warm.

We hebben via warmgarant dit geregeld, heel goede service, we kregen dit binnen 5 dagen al, prettig en goede service, alle tijd genomen op gemak dit kunnen installeren.

Thermostaat, advies honeywell touch digitaal (geen draadloos), heel prettig programmeren.

st35 11-02-2014
Geschreven voor: Intergas HReco 36

Ketel leek ideaal. Nu: luid tikken (bouten te strak), soms blaffen(verstopte condensafvoer al na een paar maanden), werkt op geen een thermostaat, gaat zijn eigen gang. Slaat de hele nacht aan en houd nooit op met warmte creeren. alles al geprobeerd en wordt er helemaal gek van. Iemand nog een tip? Ben niet perse ontevreden over de ketel, het zal wel aan de instellingen liggen. radeloos ben ik wel.

Gert5 04-02-2015

Mijn ketel heeft na ruim een jaar zijn 1ste onderhoudsbeurt
gehad. Ook deze ketel gaf sinds een maand bij het opwarmen en afkoelen een tikkend geluid. Ik was helaas afwezig toen de monteur kwam, en mijn vrouw is vergeten te vragen wat nou de oorzaak van het tikken was. Hij vertelde wel dat het een bekend verschijnsel is bij deze ketel, en heel simpel is op te lossen En inderdaad, dit irritante geluid is nu weg. Verder werkt de ketel probleemloos, ben er nog steeds zeer blij mee.

jan 27-01-2017

Ik heb zelf een Intergasketel en ben er erg blij mee.
Bij de ketel heeft mogelijk een instructieboek gezeten.
De ketel kan heel eenvoudig worden ingesteld. Zo ook de watertemperatuur. Zelf heb ik de ketel op 30 graden aanvoer-watertemperatuur staan, omdat de ketel rechtstreeks op de wand- en vloerverwarming is aangesloten. Ook heb ik met behulp van de bijgeleverde manual de parameters anders ingesteld. In ons huis is super geisoleerd en met 500 m3 gas per jaar ben i blij met deze ketel.
Ik wil niet zeggen dat de ketel in de slaapkamer hangt, maar dat zou wel mogelijk zijn, zo geruisloos is deze ketel.
Wij gaan verhuizen en ik koop weer een Intergasketel, maar een slag groter.

Gert5 31-01-2014
Geschreven voor: Intergas HReco 36

Een paar dagen geleden bij ons geïnstalleerd. Als vervanging voor mijn 16 jaar oude probleem ketel de Thermo compact HR van Vaillant. De installatie was appeltje eitje, 2 monteurs begonnen om 8 uur 's ochtends en om 11 uur was alles al klaar. Inclusief de Chronoterm Touch van Honeywell. Ik ben zeer tevreden over de werking van deze ketel. Hij is muisstil, geen last van tikken of ander lawaai. Warmt de ruimte snel op. Bij de Vaillant duurde het erg lang voordat ik in de keuken eindelijk warm water had. Deze ketel doet het in een fractie van de tijd, en bovendien wordt het water veel warmer. Hopelijk zit het met de betrouwbaarheid/duurzaamheid van Intergas ook goed. Ik heb deze ketel als actiepakket bij Warmgarant aangeschaft voor € 1659 all-in, dus inclusief kamerthermostaat en installatie.

Blake 13-11-2013
Geschreven voor: Intergas HReco 36

Behalve het luide tikken van de ketel bij het aan- en afslaan, maakt deze ketel daarnaast nog andere geluiden: de ventilator loeit secondenlang als een bezetene en het ontsteken gaat gepaard met een ware kakefonie aan geluiden en verschijnselen: een luide plof, gebrom, een schurend geluid als een klemmende deur en de voorplaat die daarbij uitzet alsof de ketel ontploft. Voor deze verschijnselen een Intergas monteur voor de tweedemaal langs laten komen. Deze heeft de software van de besturingseenheid vervangen zodat het apparaat beduidend minder luidruchtig start. Let wel: minder. De verschijnselen zijn er nog wel, maar in veel minder sterke mate. Ik vind dit nog steeds belachelijk want de voorgaande en goedkopere(!) HRE serie heeft deze verschijnselen helemaal niet, alsmede mijn 19 jaar oude -en veelal verguisde- Agpo Ferolli. Vooruit maar, leve de vooruitgang....

Helaas is mijn eindoordeel over deze ketel nu negatief. Met name omdat deze ketel een meer duurzaam uitgevoerde variant heet te zijn van de HRE-serie. Welnu, deze HRE serie heeft al deze bijgeluiden helemaal niet en bovendien is de besturingseenheid een stuk degelijker uitgevoerd (meer heldere displays en LEDs en degelijker montage. Met name de vergrendeling van de voorklep is een giller...). Waar de duurzaamheid dus in is gaan zitten, is mij een raadsel. Het ding is wel honderden Euros duurder dan de voorgaande HRE serie...

Rest nog wel te vermelden dat de verwarming zelf uitermate comfortabel is, maar dat is mede te danken aan de modulerende thermostaat in de woonkamer.

Nu maar hopen dat het stomme ding het een jaar of 10 volhoud zonder dure reparaties.

Blake 22-05-2013
Geschreven voor: Intergas HReco 36

Deze ketel verving mijn ouwe-trouwe Agpo 324T van 19 jaar oud (jazeker) die nog steeds prima en stil zijn werk deed. De 324T werd door een Chronotherm III aan/uit geregeld. De Intergas via een nieuwe Chronotherm Modulation (937). Ik ben positief verrast door de enorme toename in comfort: niet alleen zit het bad snel vol dankzij de CW5 ketel maar door de modulerende werking van de installatie is de ruimtetemperatuur zeer stabiel, ook met wisselend invallend zonlicht. Echt een verbetering. Maar nu komt het...

Het vervelende luide tikken doet zich na twee maanden nu ook bij deze ketel voor! Dit is echt bijzonder hinderlijk, want het is door het hele huis hoorbaar, inclusief alle slaapkamers en in die mate dat ik hem de laatste tijd 's avonds om acht uur maar uitzet zodat mijn slapende dochter er geen last van heeft. Het is buitengewoon luid en komt uit de ketel. Ik ben zeer teleurgesteld dat Intergas dit euvel niet af-fabriek uit de wereld heeft kunnen helpen. Deze ketel is notabene extra duur(zaam) uitgevoerd. Morgen komt de Intergas monteur het euvel verhelpen en ik verwacht dat dit een eenmalige en permanente oplossing is want ik ga hier echt niet naar zitten luisteren jaar in, jaar uit. Ik vind dit een erg kwalijke zaak van Intergas.

Blake 26-05-2013

Welnu, de Intergas monteur is dus 3 dagen geleden langsgeweest en de bekende truuk van het invetten van de bevestigingspunten van de voorplaat van de brander met keramisch vet, uitgevoerd. Sindsdien is het ding stil, geen tikken meer. Dat vet heeft de eigenschap niet uit te drogen dus ik hoop maar dat dit voor jaar en dag stand houd.

JanF 05-10-2013

Het tikken was dus verholpen, hoe is het nu? Ben benieuwd, omdat ik deze ketel ook overweeg aan te schaffen. Verder is de duurzaamheid tot nu toe goed?

gkamstra 23-03-2013
Geschreven voor: Intergas HReco 36

Sinds een week draait hij dan de Intergas HREco 36 Na 22 jaar Nefit turbo 21 met boiler. Eerst de ketel. Erg compact, overzichtelijk, en wat zit daar weinig in ? klopt dat wel? Heldere en duidelijk display met veel instel mogelijkheden, klepje is wel wat fragiel? De installatie was erg vlot verlopen en hij draaide zo maar. Ja en dan begint de techniek te werken erg mooi en stil. Soms denk je dat hij uit staat? Ketel moduleert mooi en de pomp moduleert mee in zijn toerental en doorstroming. Deze ketel heeft geen 3 weg klep, en dus geen kans op storingen op dit onderdeel ( meest voorkomende storing bij de meeste ketels) Dan het warm water , nou gaat prima , deze ketel heeft natuurlijk geen boiler maar en intelligente unieke warmte wisselaar , en die heeft het water echt vlot op temperatuur!! Het bad zit zomaar vol!!en douchen is heerlijk ( met thermostaatkranen) We hebben ook een vloerverwarming aangesloten op de ketel , en hebben een simpele retour blokkering tussen de leiding gezet ( vlak na de ketel) moet absoluut!!! Aan de kachel zit een Chronoterm modulation en die werk ook prima en heeft behoorlijk wat instel mogelijkheden. Tja dat was het eigenlijk wel, nu is het afwachten hoe de Nieuwste telg van Intergas zijn reputatie waar maakt? daarom bij duurzaamheid een 5

danito 06-05-2013

hoi welke retourblokkering heeft u gemonteerd en ik neem aan 22 mm knel,