Ferroli MegaDens 5

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Ferroli MegaDens 5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,2

houtg 01-11-2014
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 5

Wat een rommel! Helaas opgescheept met deze ketel in een nieuwbouwwoning uit 2008. In de afgelopen jaren vele storingen gehad ondanks jaarlijks onderhoud. Drukverlies, lekkage, foutcodes, aardlek er continue uit en nu na zes jaar heeft de warmtewisselaar haarscheurtjes. Advies van de installateur VERVANGEN! In ons nieuwbouwproject is er al zelfs een keer een ketel in brand gevlogen. Geen comfortabel gevoel dus. Komende week wordt er een nieuwe ketel geplaatst. Ben blij als ik van deze rommel af ben.

pwurp 18-11-2013
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 5

Ons 'toppertje' is inmiddels 5 jaar oud. Na zijn tweede levensjaar is zo'n beetje alles vervangen, jaarlijks problemen, een keer of 3 per jaar! En jahoor nu is het alweer koud. Vooral niet kopen, tenzij je van uitdagingen houdt....

Officiele reactie van Ferroli Nederland 22-11-2013

Geachte heer/mevrouw,

Wij willen u bedanken voor het melden van uw review. Ferroli Nederland hecht veel waarde aan de mening van onze klanten en wij stellen uw reactie dan ook erg op prijs.

Webcare team Ferroli Nederland

Caveman1203 10-03-2012
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 5

Wij herkennen de klachten uit de andere revieuws maar al te goed. Ventilator stuk, lekkende koppelingen, defecte module, kortom een gaswandketel van inferieure kwaliteit. Helaas worden deze ketels veel in nieuwbouw projecten geplaatst omdat ze zo lekker goedkoop zijn in aanschaf voor de installateur. Helaas is goedkoop echt duurkoop. Beroepshalve kom ik veel bij installateurs over de vloer. Er zijn er maar weinig die een goed woord over hebben voor deze ketel. Ook bij AGPO Ferroli zelf rommelt het enorm. Alle goede medewerkers en mensen met kennis zijn de laatste 1,5 - 2 jaar ontslagen of zelf weggegaan. Zijn al met de 3e directuer bezig in 4 jaar tijd. Kortom een grote puinhoop.
Begin nooit aan een AGPO Ferroli ketel. Italiaanse rotzooi welke zich gedraagd al een ongeleid projecttiel in onze woning. Geef een beetje meer geld uit en koop iets beters.

Officiele reactie van Ferroli Nederland 22-11-2013

Geachte heer/mevrouw,

Ferroli Nederland hecht veel waarde aan de mening van onze klanten. Ferroli Nederland is recent gestart met het actief signaleren van vragen, meldingen en klachten op sociale netwerken, fora en blogs. We zijn ons bewust dat deze melding al even geleden is maar willen u graag attent maken op onze consumentenwijzer en klantenformulier. (www.bit.ly/Ferroli)

Webcare team Ferroli Nederland

loozer 01-02-2012
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 5

na twee jaar vol met storingen hebben wij recent weereen storing gehad. Advies installateur was:
reparatiekosten zullen plm 850 euro bedragen. Installatie van een nieuwe ketel, uiteraard ander merk, zou plm 400 euro mer zijn.
We hebben nu een nieuwe ketel. Deze Ferrolia was twee jaar oud. Ferroli gaf niet thuis wb garantie.
Advied: koop nooit Ferroli ivm inferieure kwaliteit

C Welgraven 15-12-2011
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 5

Wij hebben ons ook een Megadens 5 laten aansmeren door de bouwer, alleen maar problemen gehad, het aantal keren dat de monteur op bezoek is geweest is niet meer te tellen, nu voor de 4 keer driewegkraan kapot, boiler vat 2x vervangen nu weer lekkage, hebben nu besloten de ketel te vervangen naar 6 jaar ellende, ellende en ellende

Michiel Schuring 08-12-2011
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 5

Ik heb deze cv-ketel nu 9 weken. Al die tijd heb ik nog geen normaal warm water gehad. De ketel is goed geïnstalleerd en aangesloten. Ferroli heeft al meerdere keren iemand gestuurd, zonder resultaat. Bijzonder slechte service, onvriendelijk personeel en gewoon een slechte ketel. Al met al veel spijt van deze keuze.

Mega_ellende 21-10-2011
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 5

In onze nieuwbouwwoning (bj 2008) is een Ferroli Megadens 5 geplaatst vanaf de bouw.
2009 Driewegklep defect; installateur gebeld; vervangen onder garantie door Ferroli.
2010 Driewegklep weer defect; installateur gebeld; vervangen onder garantie door Ferroli.
2011 Ventilator defect; Installateur gebeld; failliet! (vind je het gek, als je deze rommel verkoopt). Ferroli gebeld; "...u mag geen storing melden dat mag alleen de installateur..." Ik zeg; Die is failliet; Ferroli:"...zoek maar een andere installateur!?!
Dankuwel Ferroli Nederland! Ik heb mezelf maar meteen uit mijn lijden verlost, en een nieuwe BOSCH ketel laten ophangen met dik 10 jaar garantie.
Schandalig dat ze deze Ferroli rommel durven verkopen in Nederland. Daarom ook dat Ferroli vooral via nieuwbouw (handjeklap? bouwfraude?) de Nederlandse CV markt vervuilt. Dus ga je zelf een (AGPO) Ferroli kopen; Je bent gestoord. Staat er 1 gepland in je nieuwbouwwoning; Bel,spam,dreig je aannemer dat je een ander fabrikaat wil. Je zal me dankbaar zijn!

rkuijken 11-10-2011
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 5

Vandaag heeft voor de 2e keer in 1 jaar de driewegklep het begeven. Aangezien de ketel geplaatst is door de bouwer gaan wij per dirtekt een andere ketel eisen van de het bouwbedrijf, daar wij geen enkel vertrouwen meer hebben in Agpo........

Peer711 10-10-2011
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 5

De ketel is geplaatst bij de bouw van ons huis. Hij is nu drie jaar oud. Vandaag komt voor de zesde keer een monteur. De ntc-sensor en de ventilator zijn al vervangen. Nu verwacht ik dat de driewegklep kapot zal zijn. Dat hoort niet bij een CV-ketel van deze leeftijd.

Overigens geeft het ding geen foutmeldingen. Nog makkelijker! :-(

Floris S 05-10-2011
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 5

Neem nooit, nooit, nooit een Agpo-Ferolli. Volgens installateurs de onbetrouwbaarste ketel die in Nederland te koop is.

Helaas heb ik eind 2008 een Agpo-Ferolli Megadens 5 gekocht. De eerste twee jaar deed hij het prima. In maart 2011 ging hij twee keer kapot. Dit leverde rekeningen van in totaal rond €600 op. Daarnaast meewarende blikken van de cv-monteurs die langs kwamen, die zich af vroegen waarom ik in vredesnaam een Agpo had gekocht.

Vervolgens ging de ketel in oktober 2011 weer stuk. De diagnose: Vervangen, reperatie wordt duurder dan de ketel waard is. En dat binnen drie jaar.

DBeers 12-05-2011
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 5

Vanuit de bouw in 2007 een Megadens 5 geplaatst. Paar kleine probleempjes gehad, maar zijn keurig opgelost door Agpo. Print zat inderdaad een foutje in, maar die is vervangen. Ook na twee jaar een gasblok, en ventilator maar ook deze is onder coulance vervangen. Wij hebben de Agpo Megadens 5 i.c.m. een 150 liter boiler met extern terugloopvat en twee collectoren. Met een beetje zonnige dag hebben we voor 13:00 uur 150 liter water van 72 graden Celsius. Ketel levert snel warm water. Ook wassen we op zonneboiler water. Gaat allemaal prima. Ik ben zeer tevreden over Agpo, maar ook over de firma Rip uit Abbenes. (installateur)

ben006 24-12-2010
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 5

Onwijs slechte ketel! Ik snap niet dat projectontwikkelaars zulke ketels gebruiken, het is om te schamen. We hebben de ketel iets meer dan 2 jr en niets anders dan problemen. Printje kapot, lekken, drieweg klep niet functioneren. Echt een nieuwbouw ketel, goed voor max 6jr en met een beetje pech zoals bij ons houdt het hij net langer vol dan de garantie periode. Hij gaat bij ons al binnen 3 jr van de muur en komt er een degelijke ketel van een betrouwbaar merk voor in de plaats. Voor diegene die hem nog hebben, uiteindelijk gaan de reparaties meer kosten en had je allang een nieuwe ketel kunnen kopen!

chaquemain 01-10-2010
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 5

Radiators worden verwarmd als warm water aan staat, Driewegklep waarschijnlijk defect na ruim 2 jaar. Valt net buiten garantie, Bouwfonds (ontwikkelaar nieuwbouw) weigert enige coulance. Matig apparaat qua duurzaamheid.

Veronique1978 10-09-2010
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 5

De Agpo Ferroli Megadens 5 zat bij ons in de nog maar 2 jaar geleden aangekochte nieuwbouwwoning. De hele straat heeft een Agpo en niets dan problemen mee. Wij gaan zelfs al over op een nieuwe ketel, moet toch niet gekker worden na 2 jaar! Elke keer A1 storing, monteur reeds geweest, lekkage gehad, van alles vervangen en nog steeds niet in orde. Krijgen van een monteur te horen dat de branche probeert Agpo Ferroli weer Nederland uit te krijgen vanwege de slechte resultaten. Dus pas op, koop nooit een Agpo, ook al lijken ze goedkoop. Goedkoop is hierbij duurkoop. Probeer met de aannemer of projectontwikkelaar te regelen dat je een ander merk CV-ketel krijgt. Ronduit TROEP!

rkuijken 22-02-2010
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 5

Bij ons is de ketel in onze nieuwbouwwoning geplaatst. Na 1,5 maand "normaal" te hebben gewerkt begaf de ketel het afgelopen donderdag. De warmwatertoevoer werkte normaal, de CV toevoer was er echter mee gestopt. Een bezoek van de monteur bracht aan het licht dat de driewegklep defect is. De monteur wilde/kon het probleem zelf niet verhelpen en heeft uiteindelijk AGPO ingeschakeld, die de ketel hopelijk binnenkort komen maken.
volgens de monteur is het stuk gaan van de driewegklep een heel bekend probleem bij de ketels van Agpo, ongeacht de ouderdom van de ketels. In mijn optiek zou een dergelijk cruciaal component een langere levensduur moeten hebben dan 1,5 maand! Ik vrees dan ook voor de toekomst, aangezien ik niet het idee heb dat dit probleem niet meer terug zal komen.

modiniro 25-01-2010
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 5

na 2,5 jaar is de Agpo Megadens 5 defect geraakt.
Display uit, alleen een beetje
geluid prfft prfft en na reset
een display met FF14 : ventilator defect.

Tja, daar zit je dan met een product wat meteen je huis niet meer kan verwarmen en geen warm water meer geeft.
Reparatuur erbij, AGPO bebeld,
tik eens op de print, ja dan begint de ventilator.
Print moet vervangen worden.
Voor de zekerheid ook de Ventilator meebestellen want die kan ook defect zijn (Hebben we het hier ontwerpfout, ik hoor dat AGPO meer ventilatoren uitwisselt..)

Al met al, ik hoor morgen wat er uiteindelijk vervangen gaat worden, kost maximaal 700 Euro !!! en dat na 28 maanden bedrijf.

Ik ga een coulance regeling aanvragen bij AGPO. Ik vind dat deze klacht niet na 28 maanden mag optreden , al hememaal niet zonder voorwaarschuwing (van het een op andere moment zit je zonder
CV).

In beginsel is AGPO goed, maar dat wil niet zeggen dat er niets kapot kan gaan, is ook niet zo erg, mits de herstelkosten in belans zijn met de aanschafprijs en leeftijd.

Een nieuwe ketel kost 2500 Euro. Wat is wijsheid. Nemef?

wesleymichael 02-08-2012

ook wij op aanraden een megadens 5, 6 jaar geleden gekocht,niks anders dan problemen.
elke ochtend weer een verrassing of je warm water krijgt,deze week al twee maal een monteur geweest ,maar nog steeds geen warm water.service die we krijgen van Ouwens is prima ,zijn er elke keer snel bij ,maar kunnen volgens mij met deze ketel niks,zeer onbetrouwbaar,waardeloos stuk metaal met veel (te) veel kunstof ,in 6 jaar tijd al 12 stuk,
3 weg klep blijft hangen,geen warm water ,cv regelmatig koud,na 6 jaar ,moet eigenlijk niet,maar denken sterk over een ander merk ...mensen wees wijs KOOP GEEN AGPO..Troep van de bovenste plank.

Jimmer 16-01-2009
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 5

Was benieuwd hoe andere consumenten de Megadens 5 van AGPO Ferroli ervaren. Heel het internet afgeschuimd. Vrijwel niks over het toestel gevonden. Vrijwel niks dat door gebruikers is geschreven tenminste. Iedereen zal wel tevreden zijn. Over de Megadens 5 zeg ik dit: superketel. Hij reageert snel als ik de thermostaat een tik geef en zie verder de cijfers voor gebruiksgemak, warmtecomfort, mogelijkheden en duurzaamheid hieronder.