Ferroli MegaDens 4

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Ferroli MegaDens 4 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,4

Tarikerdogan 07-07-2014
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 4

Ik ben in het bezit van deze ketel sinds ik in mijn oude woning ben komen wonen na de nieuwbouw. Nu ben ik verhuisd en heb ik wederom dit merk gekozen. ik heb ook problemen gehad maar direct met de fabrikant gemaild. Zij hebben een monteur langs gestuurd (maar niet een eigen monteur, maar een externe) ik heb meegekeken naar wat deze monteur heeft gedaan, hij heeft alles open gemaakt en nagekeken. Ik dacht echt dat mijn huidige installateur Feenstra alles goed onderhoude maar ik zag werkelijk waar dingen open gaan die ik niet eerder open had zien gaan. De brander was helemaal vies, en een pakking moest vervangen worden want dat was nooit eerder gedaan maar wel helemaal in de kit gesmeerd.

Ik heb sindsdien nooit meer problemen gehad, ik zie veel revieuws hier over slechte ketel, of slechte bedrijf. ik heb in mijn nieuwe woning weer een Ferroli cv ketel gekocht om de ervaring van de service. Met 10 jaar garantie op alle onderdelen!! ben ik dan bijzonder? ik kan toch niet de enige zijn die goede service heeft gehad?

Warm water duurde wel wat langer beneden in de keuken, maar in de badkamer was het super goed.
Verwarming was ook altijd goed, en snel warm.
Ik heb deze ketel ongeveer 7 jaar gehad, na 4e jaar is Ferrolie gekomen en heb ik geen problemen meer gehad. mijn zwager heeft mijn huis gekocht en heeft nog steeds geen problemen maar wel dezelfde installateur die ik heb genomen nadat ik Feenstra op had gezegt. die installatiebedrijf heeft ook opleiding gedaan bij Ferrolie en vervangt altijd pakking en pen. ik denk echt dat een hoop problemen bij de bedrijf is die onderhoud moet doen. Bij onderhoud moet altijd pakking vervangen en goed in die brander schoonmaken. ook installatie moet goed afgesteld worden met apparaat.

Martijn-S 02-07-2014
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 4

Deze ketel is geplaatst in ons nieuwbouwhuis in 2009. Vorig jaar zijn de pakkingen vervangen. Dit jaar lekkage en roest. Reparatie minimaal 200 euro. Wij gaan dit niet betalen en voelen ons bekocht. Een hele slechte ketel dus. De monteur van het onderhoudsbedrijf gaf aan, dat hij verbaasd was, dat het nog zo lang goed ging en dat het beperkt bleef tot deze lekkage. Nu ik de andere reviews lees begrijp ik deze verbazing wel. Ik vind dit echt een aanfluiting. Blijkbaar worden aannemers, Ferroli en cv-monteurs hier beter van, maar de consumenten niet. Wij nemen een andere ketel en adviseren iedereen nooit een ketel van Ferroli te kopen. Als je tenminste een keuze hebt...

Officiele reactie van Ferroli Nederland 03-07-2014

Hi, Ik ben Floor van Ferroli Nederland. Ik heb net je review gelezen via dit Kieskeurig platform en wil je persoonlijk laten weten, dat wij jouw situatie willen oppakken. Service en betrouwbaarheid vinden wij bij Ferroli erg belangrijk en dat zullen we je op deze wijze laten zien. Zou je zo vriendelijk willen zijn om je naam, emailadres en telefoonnummer naar mij te mailen (floor @ ferroli.nl). Dan neem ik contact met je op. Je mag natuurlijk ook naar onze website (http://bit.ly/Klantformulier) om hier het klantenformulier in te vullen. Ik pak het dan vanzelf op. Geef maar aan wat jou het beste uitkomt. Alvast bedankt. Met vriendelijke groet Floor

Martijn-S 09-07-2014

Ferroli heeft snel en goed gereageerd op mijn klacht. Zij hebben een monteur/inspecteur langs gestuurd. Het is in ieder geval een bedrijf, dat klachten serieus neemt.
Ik heb mij gebaseerd op de informatie van onze vaste onderhoudsmonteur van Comfort Partners. Nu blijkt, dat onze zonneboiler van Ferroli, ook in onderhoud bij Comfort Partners, uit stond.
Ik heb besloten een onderhoudsbedrijf te zoeken, dat ook echt verstand heeft van Ferroli-ketels en niet bij mankementen de schuld legt bij de kwaliteit van de ketel zelf.
In ieder geval mijn complimenten voor de manier waarop Ferroli met klachten omgaat. Ik kan mijn review zelf niet wijzigen, maar zal zeker een nieuwe plaatsen als verdere lekkages etc. uitblijven.

vabis 22-02-2014
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 4

Wij hebben deze ketel nu 4 jaar. Deze is in ons nieuwbouwhuis door de projectontwikkelaar gehangen. Vorig jaar net een maand buiten de garantie ging het branderbed stuk. Nu nog geen jaar later is de printplaat stuk, hierdoor de hele tijd storing in de ketel en tijdens het douchen ineens koud water. Kortom raden wij niemand deze ketel aan. Het spijt ons zeer maar het is een erg slecht product.

Bruif62 23-02-2014

Verschrikkelijk slecht product is dit, binnen 4 jaar was deze cv-ketel om de dezelfde redenen stuk. Nu hebben een Vaillant Hr solude plus al weer 2 jaar en hij is inderdaad 10% zuiniger in gebruik. Nooit meer Italiaanse rommel in mijn huis! Bah, bah, zonde van ons geld.

HMees 19-04-2014

Heb je nog geluk! Wij binnen 2 jaar al 4 storingen incl. printplaat. Wij hebben op basis van deze data een betrouwbaarheids analyse uitgevoerd. Op basis van deze data komen we tot een voorspelling dat deze ketel over 6 maanden weer defect is.

Graag storings data opsturen t.b.v. algehele analyse van deze ketel en firma Ferroli zodat gepaste actie genomen kan worden!

Leveren van dit soort non-kwaliteit moet verboden worden!

Officiele reactie van Ferroli Nederland 23-04-2014

Geachte heer/mevrouw,

Wij willen u bedanken voor het plaatsen van uw review. Ferroli Nederland hecht veel waarde aan de mening van haar klanten en wij stellen uw reactie dan ook op prijs.

We vinden het erg vervelend om te lezen dat u geen goede ervaring heeft met een van onze producten. Om u meer inzicht te geven in onderhoud en garantiewerkzaamheden hebben wij een consumentenwijzer opgesteld (http://bit.ly/Ferroli). Deze consumentenwijzer dient als vraagbaken voor installatie, onderhoud en garantie werkzaamheden aan uw thuisinstallatie. De consumentenwijzer geeft aan wat u mag verwachten van uw installateur of onderhoudsbedrijf en wanneer u terecht kunt met vragen bij Ferroli Nederland.

Omdat we begrijpen dat u niet alle mogelijke vragen van ons direct paraat heeft hebben wij voor u een klantformulier ontwikkeld (http://bit.ly/Klantformulier) waar u uw klacht of storing zo zorgvuldig mogelijk online kunt invullen. Nadat we deze van u hebben ontvangen zullen wij u verder informeren.

Webcare team Ferroli Nederland

Officiele reactie van Ferroli Nederland 25-02-2014

Geachte heer/mevrouw,

Webcare team Ferroli Nederland

bovenschen 19-11-2013
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 4

Italiaanse troep net als de Fyra heb al 4 keer monteur erbij gehad. Eerst een sensor kapot nu zit ik om de haveklap zonder warmwater. Hij geeft overdruk terwijl dat niet zo is. RARA hoe kan dat.
Ik op Internet kijken en ja hoor GOEDKOPE materialen. Mijn verhuurder wil dus weer voor een dubbeltje op de eerste rang.

Officiele reactie van Ferroli Nederland 21-11-2013

Beste klant, vervelend om te lezen dat je om de regelmatig zonder warm water zit. Graag willen we je attenderen op onze consumentenwijzer. Wellicht zit er bruikbare informatie tussen. www.bit.ly/Ferroli. Succes. Met vriendelijke groeten, Webcare team Ferroli Nederland

markmvw 17-02-2013
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 4

Tijdens de bouw van mijn woning had ik gevraagd of ik een ander merk ketel mocht kiezen, want Agpo Ferroli is troep. Helaas was dat niet mogelijk mits ik een paar honderd eurootjes neerlegde, omdat de leidingen moesten worden aangepast....??! Ik nam toen maar een Megadens 4 i.p.v. 3 voor meer comfort (dacht ik). Vanaf het begin (2007) al ellende met deze ketel. Hij lekt constant. Heb altijd een emmer onder dat onding staan. Ook geeft hij bij het aanslaan een harde tik. Heb gelukkig een all-in onderhoudscontract met 10 jaar garantie, anders was ik al een vermogen kwijt. De 10 jaar gaat hij niet redden. Zelfs de monteurs zeggen dit. Ook alle buren hebben dezelfde problemen. In mijn vorige huis had ik een Intergas en de volgende wordt voor mij ook weer een Intergas.

Ga wel een klacht bij Agpo Ferroli neerleggen, want ik eis een goedwerkende ketel!!

Bruif62 25-03-2013

Veel succes! Wij hebben nu naar alle tevredenheid een Vaillant, die inderdaad zuiniger is. Wat een weggegooid geld,
een echt wanprodukt, lijkt de fyra wel, arghhh!

Fam. F.J. xx

gandhie 24-03-2013

Sinds maart 2011 is bij mij ook deze troep geplaats waar ik vel tegen was. Maar gezien dat niet alle eigenaren zelf op de hoogte was van deze merk, hebben ze ingestemd om collectief te laten vervangen. Binnen 6 maanden printplaat vervangen, na een jaar twee keer lekkage gekregen. Dan begon het ellende dat ik tijdens gebruik van warm water, koud water krijg dan weer warm water. Deze probleem kunnen ze niet verhelpen. Omdat op de display geen storing melding aangeeft. Binnen twee jaar, weer ander printplaat vervangen, omdat ik geen warm water kreeg. Maar had wel verwarming. Na drie dagen, had ik warm water, dan geen verwarming. Ik mag bij Ferroli een klacht opsturen dan gaan ze kijken wat ze hiermee kan doen. Ik ben benieuwd.

markmvw 03-07-2014

Naar aanleiding van mijn vorige review het volgende.

Al weer een aantal keer een monteur langs geweest i.v.m. het opnieuw lekken van de ketel. Weer hetzelfde onderdeel vervangen, dus zullen snel weer langskomen. Nog steeds krijg ik bij het opendraaien van de warmwater kraan eerst bijna kokend water. Sinds vorige week heb ik tijdens het douchen last van temperatuurschommelingen. Wordt om de 3 minuten steeds warmer, totdat hij zo heet is dat ik eruit ga. Mijn zoontje is ook al bijna verbrand. Mede hierdoor heb ik besloten om, ondanks dat er nog 3 jaar garantie op zit, de ketel te vervangen. Morgen wordt er een Intergas HRE 36/30 geplaatst. Wat een opluchting!

zeewolde duifkruid 18-01-2013
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 4

Voorheen Agpo en nu Ferolli, klinkt chique. Deze apparaten (Megadens) zijn geplaatst in een seniorencomplex in Zeewolde. Sinds ca. 4 jaar niets dan problemen. Vanaf 2008 ca. 7 a 8 keer een monteur in huis gehad. Absurd!! Alleen al in 2012 is 2 keer een nieuwe printplaat geplaatst. De huidige installateur/monteur was zeer duidelijk: mevrouw: 'Ferolli is het slechtste wat je in Europa (!) kunt krijgen'. Voorbeeld: vrij. 18 jan. 2013 vanaf 15.30 thuis (temp. hier 17 gr.); inmiddels 20.30 staat het apparaat nog te stampen om het 22 gr. te krijgen in de huiskamer (appartement). En dan een cursus? De geschoolde monteurs krijgen het niet eens voor elkaar....

ErwBow 25-11-2012
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 4

Ferolli Megadens loop er met een boog omheen. Wij zijn sinds 2 jaar in het bezit van een Ferolli Megadens 4 type 226 aangekocht in een nieuwe woning. In de eerste winter lekte het apparaat bij het overstortventiel, ontluchter en de aansluiting van waterhoeveelheidregelaar. Hiervoor hebben wij een monteur laten komen. Na een reparatie rond de 400 euro welke wij wel vergoed hebben gekregen omdat het onder de garantie valt is in het tweede jaar bij intensief gebruik wederom overal gaan lekken. Advies voor dit apparaat. Niet kopen.

erickdewaal 17-10-2012
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 4

Heb in een nieuwbouwcomplex (88 woningen) een megadens 4 aan een optifor 350 wtw hangen. Nu al voor de vierde maal de stromingssensor defect. Behoorlijke lekkage. Opmerkelijk dat gerenomeerde leveranciers geen Agpo Ferolli verkopen. Zou graag een ander merk aan het wtw systeem willen koppelen, maar dit schijnt niet mogelijk te zijn. Typisch dat een megadens ongeveer 1400,00 eurootjes kost. Kan je ook een mooi intergasje of remeha voor aanschaffen. Megadens is inmiddels vervangen voor de Blue Sense. Jammer dat in grotere projecten deze waardeloze ketels worden opgehangen.

Burgos 17-07-2012
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 4

Sinds de plaatsing van de ketel nu 2 jaar geleden niets dan ellende en onzekerheid gekend. Storingen en reparaties aan de lopende band. Garantieregeling is onduidelijk( de installateur wil bij een reparatie graag geld zien en er is onduidelijk over terugbetaling door ferroli)Een zeer klantonvriendelijke situatie. Kortom voor ellende moet je bij Ferroli zijn, voor warmte niet. Het is steeds de vraag of je warm water hebt of niet.

F.J. Bruininck 13-12-2011
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 4

In ons wooncomplex(2007) ergens in Den Haag Zuidwest, heeft de bouwer ook deze (on)dingen geplaatst na bijna 4 jaar ineens allemaal storingen en na 2 kapotte printplaten (reparatie 225,00 euro) en weer geen warmte en warmwater... hebben we een nieuwe CV-ketel moeten laten plaatsen (Vaillant). Deze AGPO-Ferroli Megadens 4 was na 4 jaar afgeschreven, dit apparaat komt er nooit meer in, echt waardeloos!

Fam. Bruininck

VvE Bosschenhoven 08-08-2012

In ons wooncomplex in Amsterdam hebben we ook deze ketels (geinstalleerd in 2008) en meer dan de helft van de bewoners heeft al grote problemen gehad met deze ketels. Enkele hebben hem al vervangen.

Is er ervaring of de fabrikant aansprakelijk gesteld kan worden en of zij tegemoetkomen in een vergoeding om alle ketels te vervangen.

cvmonteur 03-12-2011
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 4

wij hebben ook een megadens,wat mij opviel was dat mijn gasverbruik aanzienlijk was gedaald nadat ik mijn installatie goed had ingeregeld.vaak wordt een toestel opgehangen en stekker er in en wegwezen.De belasting is erg belangrijk bij moderne toestellen.Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk ,maar door over/onder belasting kan van alles misgaan.Ik ben zelf monteur en heb de ervaring dat de afstelling en inregeling vaak verkeerd is.vaak word er geen boekje gelezen maar direct
stekker er uit gehaald.bij de meeste cv toestellen moet deze eerst uitgezet worden.doe je dit niet ,dan kunnen er fouten ontstaan,net als bij een pc.mijn ervaring van de helpdesk van ferroli is dat men weet waar men over praat en men zelfs gratis cursus geeft.

IvoRdam 02-01-2012

Ik heb vele monteurs gesproken n.a.v. storingen aan onze ketel en allemaal zijn ze eensgezind in hun mening over de Ferolli Megadens 4: 'Miskoop van de eeuw'. De meeste installateurs willen deze ketels niet eens in onderhoud nemen, laat staan dat een monteur hem thuis zou willen neerzetten. Ik denk dus dat bovenstaande reactie nep is en afkomstig van de fabrikant. Alleen een monteur zonder productkennis wil in zijn eigen cv-hok een Ferroli 4. Echt, het ding is een paar keer per maand simpelweg stuk (en dan moeten onderdelen vervangen worden).

IvoRdam 30-11-2011
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 4

In ons wooncomplex hebben we allemaal een MegaDens 4 die in 2007/2008 is geplaatst door de bouwer. Zoals veel mensen op internet al melden geeft het apparaat veel storingen. Wij hebben inmiddels al twee dagen geen warm water. Het display geeft geen foutcode aan, tenzij de waterkraan loopt. Dan verschijnt de code D1. Volgens de handleiding is dit geen foutcode, maar staat het toestel 'in de wachtstand voor branderbedrijf' (wat dat ook mag betekenen). Afhankelijk van de instelling zou dat 4 minuten kunnen duren. Als de kraan uit is en je wacht rustig af verdwijnt de code. Doe je de kraan weer open, verschijnt de code weer. En altijd koud water dus. Mijn buren hebben het apparaat soms met succes gereset en/of de stekker eruit getrokken voor een half uur. Soms helpt dat bij de buren, maar je weet het nooit zeker.
Bij ons werkt het helaas niet. Het apparaat is nog geen twee jaar in gebruik. Overigens geeft het apparaat soms ook een foutcode die niet beschreven staat in de handleiding.

Het mankement zou veroorzaakt kunnen worden door een productiefout. De Consumentenbond heeft daarover een stuk op de website staan. Het gaat om een sensor die niet goed functioneert, waardoor het apparaat denkt dat de ventilator niet werkt. Daardoor slaat hij niet aan voor het leveren van warm water.

Ik heb met Ferroli gebeld, maar ze willen het probleem niet oplossen. Ik moet een duur installatiebedrijf laten komen (op eigen kosten). Op de website staan een aantal installateurs die met Ferroli werken. De eerste die ik belde vertelde mij direct dat hij ermee is gestopt vanwege de slechte technische kwaliteit en storinggevoeligheid van Ferroli's. Ook is volgens deze kenner de service van Ferroli belabberd slecht. Ferroli weigert de naam van dit installatiebedrijf overigens van hun website te halen.
Welnu, in Rotterdam en omgeving staan op de website 13 installatiebedrijven genoemd die met Ferroli werken. Ik heb Ferroli opnieuw gebeld en gevraagd welk van deze bedrijven daadwerkelijk met Ferroli werken. Ik kreeg - hoe veelzeggend - de naam van een bedrijf in Oosterhout (!). Beste lezer, trek uw eigen conclusies, zou ik zeggen.

F.J. Bruiinck 13-12-2011

Beste Ivo,

Wij hebben/ hadden ook het exact dezelfde problemen de afgelopen twee weken, zie mijn review. Het werd vandaag een nieuwe ketel van Vaillant. De installateur
W.van Trigt heeft ons overtuigt dat we een nieuwe moesten aanschaffen. De oude ketel was wel erg snel afgeschreven...

Groet, Fam. Bruininck

Berhard 19-08-2011
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 4

Ik heb dezelfde ervaring als Rob_5616. Ook wij werden voor het blok gezet door onze projectaannemer (Janssen de Jong); deze ketel aanschaffen of meteen vreselijk veel meer betalen voor een ander merk. Ons huis werd ook in 2007 opgeleverd en de ketel is zonder uitzondering ieder jaar kapot gegaan. Vooral de driewegklep laat het met regelmaat afweten, daarnaast is de software / electronica ook een zwak punt.

Op dit moment is mijn ketel wederom te kapot. Schandalig, nooit meer Agpo Feroli voor mij.

Rob_5616 23-05-2011
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 4

Ook wij kochten een nieuwbouw huis in 2007 en konden (helaas) niet kiezen voor een andere ketel. Dat kan natuurlijk altijd maar de 1000Euro die we er voor terug kregen vond ik toch wel weinig en wat kan er mis met een splinternieuwe ketel.... dat hebben we geweten. Elk jaar hebben minimaal twee keer een monteur over de vloer en wat ben ik gelukkig met mijn goede onderhoudscontract. Na vervangen van isolatie van de warmtewisselaar (3 keer in totaal) de driewegklep, een gedeelte van de elektronica was er afgelopen maart 2011 een gedeelte van de bedrading weggebrand doordat de warmetewisselaar niet goed sloot.
Dat was een reden om direct een nieuwe ketel aan te schaffen. De oude ketel in naar Ferolli gestuurd voor onderzoek en ik ben nog in afwachting van een mogelijke coulance regeling.

Paul202 14-04-2011
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 4

Wat een waardeloos apparaat! We hebben 5 jaar geleden een nieuwbouwhuis (!) gekocht met een Ferroli ketel. En ieder jaar hebben we gedonder gehad. Inmiddels was aan onze ketel bijna alles vervangen (gelukkig binnen de garantietermijn): de brander, printplaat (3x), ventilator, etc. Maar vandaag (15-Apr) zijn we het helemaal beu: huis koud, water koud. En dus komt er een nieuwe; een Nefit. Voor diegene die overwegen een Ferroli MD4 te kopen: check even of je lokale installateur bereid is een onderhoudscontract af te sluiten. Dat wilde bij mij in de buurt niemand doen! Dat zegt eigenlijk al genoeg.

sjors van geloven 13-02-2011
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 4

ik heb een megadens 4 gekocht en het ding werkt perfect nog nooit 1 probleempje mee gehad

genoeg warm water en snel

feenstramonteur 02-01-2013

U werkt vast bij Agpo Ferroli zelf zeker.
Hoe kun je zo'n cv ketel bij klanten aanprijzen.
Agpo had voor mij nooit hoeven bestaan met zulke troep van cv ketels.

paulpb 24-11-2010

---------- update review, 24-11-2010 ----------
Na een megadens met veel problemen te hebben gehad waar ik op 12 dec 2009 over heb bericht, nu een tot op heden probleemloos apparaat. Hoe wel ik dit met enige angst schrijf (want de winter moet nog beginnen) gebiedt de erelijkheid te zeggen dat het echt goed gaat nu...
Ik klop het wel meteen af...

---------- 1e review, 12-12-2009 ----------
Wat een ellende.
Op aanraden van onze installateur eind 2006 een nieuwe HR-ketel aangeschaft. Met de oude hebben we nooit problemen gehad! Je weet wel... zo van vlak voor de winter... doe het nu maar!
En nu...
Niks dan ellende, echt.
Nu vele monteurs van installateur en AGPO, en 5 printplaten verder nog steeds een ondeugdelijk apparaat.
We hadden er zoveel meer van verwacht.

cs van der heijden 22-11-2010
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 4

Ons gezin bestaat uit 5 personen, inmiddels is de ketel al 2 jaar intensief gebruik. Tot op heden hebben wij nog geen enkel mankement gehad aan deze combiketel, en voldoet hij uitstekend.

Reinier Post 20-07-2010

----------Update review, 20-7-2010-----------
Ter aanvulling op mijn eerdere bericht: ik heb nu in totaal twee keer een storing gehad aan mijn MegaDens 4, de installateurs (door de woningbouwvereniging gestuurd) wisten die direct te verhelpen, een keer door de printplaat te vervangen; afgezien daarvan doet het ding het prima, hij geeft snel warm water voor de kraan en douche en ook de CV doet het prima (ik woon op een flatje). Jammer is dat je er niet echt heet water uit kunt krijgen, maar dat is maar heel zelden nodig.

----------1e review, 16-9-2009----------
Ik heb sinds een jaar een MegaDens 4, die het prima deed, maar sinds 3 dagen exact hetzelfde probleem heeft als zillionrick beschrijft (geen display, ding doet niets meer, behalve elke 3 seconden heel zachtjes prrr zeggen, stekker eruit en erin of op knoppen duwen helpt niet.)

Een onverwacht soort storing.

bert078 16-06-2010
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 4

Ik heb een megadens 4 aangeschaft nadat mijn VR ketel het na 14 jaar voor gezien hield.
Vanaf het begin niets als ellende met deze ketel
ploffende branderkamer, modificaties , nieuwe software
en ook nog een nieuwe warmtewisselaar. driewegklep is irritant vooral in de winter, herrie in de radiators
Nu zelfde storing als al eerder is gemeld geen cv en warmwater en ook geen foutmelding. Fabriek gemaild, laat maar een installateur komen
Installateur vandaag geweest, gaat fabriek belen omdat er geen storingsmelding is
fabriek meld printplaat ventilator kapot. verrassend..)
na een momentje bezinning...
morgen wordt er een remeha avanta neergezet,
nooit , nooit meer een Agpo

Nb01 25-01-2010
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 4

Het probleem met de A3 code betreft mogelijk een probleem met de warmtewisselaar. Dit is een bekende fabrieksfout(net als die van de print platen) en die hebben wij allebei gehad. Op dit moment wachten we op vervanging van de wisselaar.
Verder hebben we nog verschillende andere storingen gehad oa door ondeugdelijke afdichtingen.

Als je daarbij ook nog bedenkt dat het apparaat ontzettend veel lawaai maakt als hij aanslaat, dan lijkt het me logisch dat je niet tevreden bent. Over het gebruiksgemak en de capaciteit heb ik geen klachten, maar dat kunnen andere meer betrouwbare installaties veel beter.

Een echte afrader dus!

Warmtecomfort: nu een 4 omdat ik elke dag de installatie moet resetten en dus met water zit dat niet op temperatuur is.

cordula 03-12-2009

heb twee megadens 4 naast elkaar hangen allebei dec. 2007
ketel een : sprong vanaf begin steeds op A1, ontsteking vervangen door fabriek
ketel 2 heeft hetzelfde monteur laat al 3 weken op zich wachten.
ben natuurlijk niet echt blij met deze ketels. en met de service die nu via de installateur loopt al helemaal niet

PTh 16-10-2009
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 4

Na 1 jaar, al vijf keer de onderhoudsmonteur moeten bellen omdat deze ketel echt teleurstellend is. Na 5 keer zonder warm water en/of verwarming te hebben gezeten en telkens vrije dagen op moeten offeren, heb ik besloten om deze ketel te dumpen en een fatsoenlijk merk te kopen als remeha of nefit.
Ben gewaarschuwd, ik ben niet de enige. In de buurt staat met grote regelmaat een service busje van Feenstra. Allemaal door dit merk ketel.

veslinga 29-09-2009
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 4

Even een review over het merk AGPO. Wij hebben zelfs een AGPO HR ketel uit 2001 en doe er nooit wat aan zelfs geen onderhoud en hij draait altijd perfect. Ze zeggen ook dat je aan een AGPO niet moet komen en dat doe ik dus ook niet.

In mijn opinie maken ze echt wel ok ketels.

wouter1965 17-12-2008
Geschreven voor: Ferroli MegaDens 4

Ik ben een tevreden bezitter van een megadens.
Fabrikant komt tenminste zijn verantwoordelijkheid na.
Hiermee bedoel ik de landelijke recall actie t.a.v.
het plaatsen van een weerstand.
Toestel functioneerd goed en is stil, top.