Daalderop Base Cube 24/35 CW5

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Daalderop Base Cube 24/35 CW5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,2

einstein.100 14-02-2021

Combi-ketel Daalderop Base Cube brandt (weer) super

Vervolg/aanvulling op mijn review van 13.02.2021.
De zeer deskundige monteur van Daalderop is vandaag (zondag14.02.2021) langs geweest.
Brander vervangen (was vervormd/kapot). Alle afstellingen nagelopen en waar nodig bijgesteld. Daarna even uitgebreid test gedraaid.
De combiketel brand weer super en mooi stil.
Kortom, ik ben weer een tevreden consument. (Dat was gisteren na een dagje koukleumen helaas even anders)

Pluspunten

• Brand mooi stil
  • Werkt snel
  • Is zuinig in gebruik

Edwin V 13-02-2021

Daalderop Base Cube 24/35 niet erg bedrijfszeker

De Dalderop Base Cube in januari 2012 gekocht in combinatie met Brink luchtverwarming.
Ondanks het jaarlijkse onderhoud (incl. storingsabonnement) verzorgt door de erkende installateur viel de ketel in het verleden - w.o. plm. 2 jaar terug - regelmatig uit. Bleek ernstig vervuilde warmtewisselaar o,i,d, te zijn. Werkte daarna weer naar behoren.
Nu met deze koude dagen (feb.2021) valt de combi-ketel (indirecte luchtverwarming Brink)telkens met een harde plof uit. Start daarna vaak niet automatisch op. Foutcode E07. Resetten. De CV komt niet meer in een hogere (modulerend) temperatuur/versnelling. Zodra de ketel zou moeten accelereren hoor je telkens een grote plof en gaat dan uit. Het wordt inmiddels toch wat kouder in huis. De monteur van de erkende installateur (goed inwendig reinigen en ionisatiepen vervangen hielp niet) weet het ook niet meer. Inmiddels heeft hij Daalderop/Itho gebeld. Daalderop komt morgenochtend (zondag) langs. Wordt vervolgd.

Pluspunten

• Zuinige combi-ketel
  • Stil

Minpunten

• Veel storingen
  • Niet echt bedrijfszeker

Marije van Appeldoorn 10-01-2021

Itho Daalderop laat je in de kou staan zonder warm water!

Zodra het koud wordt laat de ketel, Base Cube van de firma Itho Daalderop, een fatale fout laat zien en alle warmte en het warme water verliest. En als ik pech heeft slaan door de straalkachel de stoppen door, ze vermoedt dat het niet toevallig is wellicht en hoort bij de treiteracties. Het gefluit van de ketel maakt ook de buren gek. De gasrekening bedroegen jarenlang 500 euro per maand. Voor een stukken fluitende ketel. Daar kwamen vaak hotelkosten bovenop. Zoals kort geleden nog het geval was. Ketel nummer 7 moet nieuwe software en het gasblok moet worden vervangen. Vanzelfsprekend op eigen kosten ook al zit er nog garantie op. De firma Brommer heeft deze ketel in het beheer en die wordt ook steeds rijker van Itho Daalderop. En consumenten mogen niet direct contact opnemen met Itho Daalderop en moeten via de Loodgieter hen bereiken. En als ik vraag of ze de hotelkosten willen vergoeden krijg ik nul op rekest. Dankzij de rechtsbijstand verzekering heb ik ketel nummer 7 gekregen want ze waren niet van plan het op te lossen. En moest toen zelf extreme kosten maken aan de installatie om hem aan Itho's eisen te laten voldoen. De ketel heeft toen voor het eerst een jaar lang goed gewerkt. Ik schat dat de ketel die 2000 euro heeft gekost destijds ruim 50 000 euro onnodige schade heeft opgeleverd. En een paar keer moest de netbeheerder komen omdat de hoofdstop was doorgeslagen.

Minpunten

• valt uit zodra het kouder wordt al tien jaar lang
  • fluit de hele buurt wakker
  • energie rekening van 500 per maand
  • werkt via loodgieters en is onbereikbaar
  • ketel 7 is nu stuk en heb ruim 50 000 euro schade

Caesar 14-04-2020

combifort 24/50

CV geïnstalleerd in 2007, diverse reparaties 2 maal de ventilator en 3 maal de besturingsprint. De ID print alleen al kost € 348,-
Destijds aangeschaft vanwege apart circuit voor de vloerverwarming. Voor mij geen Daalderop meer.

Pluspunten

• warmwater voorziening

Minpunten

• gehele ketel

Karen Chaulet 06-02-2020

Na 4 jaar weer kapot, het is troep!!

Zeer slechte ervaringen met Itho Daalderop!!
AFRADER! KOOP HIER NIET!!!

We hebben de coolcube. Hij is nog geen 5 jaar oud. Vorig jaar was er een pompje kapot wat vervangen moest worden twv €700,-.
Nu de ventilator incl box kapot wat vervangen moet worden twv €500,-. Je hoort hem in het hele huis, zelfs buiten. Niks garantiewerk. Moest je het apparaat blijkbaar voor aanmelden (durven ze er blijkbaar niet standaard bij te geven zo zeker zijn ze over hun beroerde producten), maar zijn daarnaast ook niet over deze mogelijkheid geïnformeerd.

SLECHTE SERVICE!!!
Deze dure pomp kan na 4,5 jaar bij de schroot.

EEN ABSOLUTE AFRADER!!!

Minpunten

• Product werkt niet
  • Veel storingen
  • Veel herrie
  • Geen service
  • Slechte kwaliteit

Maarten 02-11-2019

veel kapotte onderdelen

Slecht product, binnen vijf jaar 1500 euro uit moeten geven aan kapotte printplaat en kapotte ventilator. Ondanks dat het product velen malen langer mee hoort te gaan dan vijf jaar hoef je geen garantie of coulance van Itho Daalderop te verwachten. Slecht product en geen klantvriendelijke bedrijf Itho Daalderop.

Minpunten

• kapotte printplaat
  • kapotte ventilator
  • slechte service itho daalderop
  • slechte garantieregeling

Houtenwoning 30-01-2018

HP Cube basis cube

Vaak storing E07 Ionisatie vaak opnieuw opstarten. verder als de gewenste temperatuur bereikt is, slaat de cv niet af. blijft soms uren doordraaien. Erg vervelend

Minpunten

• Duur in aanschaf
  • hoge energie verbruik stroom
  • maakt lawaai
  • Lang draaien als de temperatuur bereikt is.

Kitty M 27-02-2015

Wij hebben de voorganger van dit model.Zeer snel warm water, dat klopt, maar alleen als hij het doet. We hebben de ketel in 2007 gekocht en hebben diverse lekkage in de ketel. Helaas met jaarlijks onderhoud en regelmatig vervanging van rubbers, te weinig om te voorkomen dat de printplaat al diverse malen kapot was door waterschade en gisteren kortsluiting en ketel is niet meer te maken. Als de printplaat kapot wordt de douche niet meer warm, of wordt deze afwisselend warm/ koud. Wij zijn zeer teleurgesteld in deze ketel en wij zijn blij geen brand te hebben gehad. Vooralsnog reageert Daaldrop nog niet op de telefoontjes van de loodgieter. Voor ons geen Daalderop meer!

Manfred2008 07-01-2016

Het schijnt dus een structureel probleem te zijn bij Daalderop. Zelf een MultiSolar 2002 waarvan de boiler nu 2 lek is geweest, om de 6 jaar dus. Systeem is niet meer leverbaar.
Wij zijn als lucht voor Daalderop, nu schijnt het dat zij daar met Itho meer vanaf weten dan van CV.

einstein.100 15-02-2014

Als aanvulling op mijn vorige review.
De ketel werkt naar behoren. Is stil. Is erg zuinig. Besparing t.o.v. mijn vorge oude cv tenmimste 25 procent. Geen enkele storing of hapering meer gehad.
Dus na de moeizame start ben ik nu een zeer tevreden gebruiker.

Jeloman 25-01-2014

De ketenl hebben wij nu een jaar in bezit. Inmiddels de derde storing. Contact met een installateur geeft ook aan dat deze systemen, gecombineerd met warmtepomp en gebruik (proberen) te maken van apart aansturen van hoog en laag temperatuur circuit niet overdreven betrouwbaar is. Gedurende het jaar ook tegenstrijdig advies vanuit Daalderop over gebruik buitenvoeler en andere installingen en installatie ontvangen. In april 2013 een controle laten doen met verzoek een advies rapport te sturen, nog niets ontvangen van Daalderop (januari 2014).
Ook instellen van vloerverwarming op constante temperatuur (advies Daalderop) koste veel meer gas dan slim instellen van de thermostaat (nachttemperatuur 19 graden, via 20 naar 21 in de avond).
Ik betwijfel het vermogen van Daalderop om fouten toe te geven en aan te werken. In praktijk is aantoonbaar hun advies niet juist.

heet 01-11-2013

na 15 jaar ellende met een AWB ketel op aanraden van mijn installateur de Daalderop Base Cube 24/35 cw5 wat een super stille ketel en supersnel een sloot met warm water draait nu een jaar en ben super tevreden echt een aanrader

einstein.100 06-07-2013

Inmiddels ruim drie maanden verder. Na de laatste reparatie, waarbij o.a. de ionisatiepen is vervangen, lijkt de ketel stil en zonder haperen z'n werk t doen. Of mijn pech het afgelopen jaar exemplarisch was, weet ik niet. Het echte vertrouwen is natuurlijk (nog) niet hersteld.
Nu werkt de ketel in ieder geval naar behoren. Eind goed al goed? Ik mag het hopen. De komende winter is bepalend. Als hij dan goed blijft werken, is het lek waarschijnlijk boven.

einstein.100 01-04-2013

Deze cv ketel is een ware ramp. Binnen een jaar 4 keer storingen. Veel herrie en nu helemaal niet meer starten. Na resetten werkt hij even, maar valt daarna weer snel uit. Werkelijk een waardeloze combiketel, nooit aan beginnen. Ik mag hopen dat Daalderop deze maandagochtend ketel geheel gaat vervangen. In de vervanging van een onderdeel heb ik weinig vertrouwen.

einstein.100 22-03-2013

Inmiddels is de cv-ketel weer afgesteld en doet hij zeer geruisloos z'n werk. Nu maar hopen dat het zo blijft. Het regelmatig verlopen van de lucht-gas afstelling - dat is de oorzaak van de enorme herrie volgens de monteur - is inmiddels wel door mijn installateur gemeld aan Daalderop. Wellicht dat nog een aanvullende actie volgt (gasblok vervangen o.i.d.).
We wachten het even af.

einstein.100 18-03-2013

Ik heb sinds janauri 2012 de Daalderop Base Cube 24/35 16L.
Inmiddels is al drie keer de monteur langsgeweest.
Bij het opstarten maakt de Daalderop regelmatig een oorverdovend, ratelend geluid. De nachtrust is daardoor gheel verstoord. Tot nu toe is telkens, nadat de monteur is geweest en de afstelling heeft veranderd sprake van enkele weken ongestoord geluid, maar daarna herhaalt zich de ellende zich weer. Kortom, een absolute misser tot nu toe.
Mocht uiteindelijk het lek boven komen, dan zal ik mijn review updaten.

gerrit81 06-02-2013

In mijn verbouwde woning heb ik op advies van mijn installateur een itho daalderop laten plaatsen. de base cube om precies te zijn. en hij bevalt uitstekend hij is enorm stil geeft een sloot warm water. en is zeer eenvoudig van opbouw. kwa opbouw valt het meteen op dat dit geen bak plastic is zo als sommige concurrenten. maar gewoon recyclebaar metaal. zeer duidelijk Nederlandstalig display.
en deze ketel bezit ook geen aparte warmtewisselaar voor tapwater en ook geen drieweg klep. kortom een echte aanrader!!