De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 75 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Virtufit CTR 2.1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Leonardo 03-08-2023

Goed product

Geschreven voor: Virtufit CTR 2.1

De crosstrainer al 3/4 jaar in gebruik en bevalt goed. Niet te groot, daardoor makkelijk plekje te vinden. Werd aan huis geleverd en gemonteerd via Fitwinkel.nl en dat verliep soepel. Na 3/4 jaar (nog) geen schurende/ piepende geluiden te horen. Alleen de slaglengte is niet heel groot en je kunt voor zover ik weet geen eigen programma's aanmaken. Daar tegenover wel veel mogelijkheden in app via Bluetooth. Al met al een prima product voor de prijs!

Pluspunten

• Formaat
  • Mogelijkheden via app

Minpunten

• Slaglengte
  • Geen eigen programma's aan te maken

d**********@t********* 09-02-2023

Geen aanrader, veel lawaai

Beste

Toen we onlangs de virtufit kochten stelden we al snel (onmiddellijk) vast dat er een schurend, vervelend geluid was. Ook “knotsend” ik heb dit gemeld bij decatlon en kreeg advies om een filmpje te maken met het geluid.

Tussendoor hebben we de virtufit al 6x opnieuw gemonteerd zelf op zoek naar het geluid omdat we dachten, ok hier wordt we handig de tuin om geleid.

De virtufit wordt nu absoluut niet optimaal gebruikt vanwege het geluid, wij wonen op een appartement en de buren horen het ook. Normaal was de bedoeling om morgens te sporten maar door het geluid en de aangrenzende buren kan dit niet.

Het geluid is vervelend, en frustrerend. We willen rustig wat sporten en dat lukt totaal niet!

Kan u ons verderhelpen AUB!!

Twee filmpjes opgenomen. Het geluid is moeilijk op te nemen en de files zijn te groot om door te sturen.

Hopelijk kan u ons helpen anders vrees ik dat we hem aan het raam uit gooien.

Mvg DM

Team VirtuFit 14-02-2023

Beste DM,

Wat vervelend dat u problemen ondervindt met uw Crosstrainer. Wij lossen deze graag zo snel mogelijk voor u op. Zou u ons kunnen mailen op info@VirtuFit.nl? Wij hebben klanttevredenheid en onze service verlening hoog in het vaandel staan en helpen u graag verder.

Met hartelijke groeten,

Tom van der Horst
VirtuFit Product Expert

v*************@t********* 31-01-2023

Top toestel en vooral top service!

Geschreven voor: Virtufit CTR 2.1

Ik plaatste al eerder een review met een slechter cijfer omdat het toestel krakte. Ik nam uiteindelijk contact met de winkel en kreeg zeer snel reactie. Er kwam een technicus aan huis die een onderdeel heeft vervangen. Nu werkt het toestel weer vlot en volledig geruisloos. Zeer tevreden!!

Pluspunten

• vlotte bewegingen, soepel
  • veel opties en programma's
  • vrij compact
  • top service, direct iemand aan huis bij problemen

Minpunten

• korte draad

Joep 16-12-2022

Laat je verwonderen, uitdagen en inspireren!

Geschreven voor: Virtufit CTR 2.1

Een degelijke en stabiele crosstrainer. Rijk aan programma’s met mooie uitdagingen, die gemakkelijk zijn in te stellen. Even de tijd nemen voor het monteren.Eerst alles uitpakken en sorteren, even de handleiding lezen en zelfs met twee linkerhanden kan een kind ‘de was’ doen.

Pluspunten

• Degelijk en stabiel
  • Rijk aan programma’s; uitdagend en inspirerend
  • Gebruiksgemak

m********@g******** 14-12-2022

Toffe crosstrainer

Geschreven voor: Virtufit CTR 2.1

Top aankoop! Makkelijk te bieden, genoeg variatie van programma’s. Erg blij mee.

Pluspunten

• Makkelijk instelbaar
  • Erg stil
  • Genoeg variatie van programma’s

Minpunten

• Neem de tijd voor de installatie

c***********@o********** 12-12-2022

Aanrader

Geschreven voor: Virtufit CTR 2.1

4 van ons gezin moeten echt sporten. Maar we hadden elk onze excuses. Samen hebben we uiteindelijk gekozen voor een toestel dat voor elk van ons goed was en we ook konden combineren met een serie kijken op tablet. Het toestel staat zichtbaar in onze woonplaats. Hij word dagelijks gebruikt. Hij maakt zo goed als geen geluid. Is soepel en aangenaam. Niet belastend voor mijn pijnlijke gewrichten en rug. Door de verschillende programma's ook afwisselend. Stevig ondanks een man van 120 kg. En gemakkelijk te verplaatsen. Hij voldoet aan onze verwachtingen. Alleen moet je wel wat handig zijn om hem in elkaar te steken . Maar alles zit wel goed en veilig verpakt tijdens het verzenden . Ook snelle verzending. Een echte aanrader 👍

Pluspunten

• Maakt geen geluid
  • Soepel en stevig
  • Makkelijk te verplaatsen
  • Snelle levering

Sonia 12-12-2022

goede aankoop

Geschreven voor: Virtufit CTR 2.1

Zeer goed toestel; voelt stevig aan en heeft een mooie look; levering en montage zeer goed.

Pluspunten

• goede levering
  • zeer goede montage

kvg 12-12-2022

Fijne Crosstrainer!

Geschreven voor: Virtufit CTR 2.1

Fijn apparaat, goede prijs-kwaliteit verhouding. Doet precies wat ie moet doen!

Pluspunten

• stabiel
  • compact

m*************@g******** 11-12-2022
  • Product gekregen

It's ok, not great

Geschreven voor: Virtufit CTR 2.1

It's ok. It is not comfortable to use with bare feet. I don't think it tracks calories well, which would be the most important to provide me with motivation (obviously these things never do, but I think this machine is wrong by an order of magnitude).

Pluspunten

• it works

Minpunten

• does not track calories well
  • not comfortable to use with bare feet

g*******@z************ 10-12-2022

Super fijne crosstrainer

Geschreven voor: Virtufit CTR 2.1

Hele degelijke crosstrainer voor thuisgebruik met veel opties en programma's. Het apparaat is compact en stabiel. Bestelling en levering ging heel vlot. Wij zijn er heel tevreden mee.

Pluspunten

• compact
  • stabiel
  • programma's

k*******@g******** 09-12-2022

Compacte en toch zeer stabiele crosstrainer

Geschreven voor: Virtufit CTR 2.1

Fijne crosstrainer, compact en toch heel stabiel. Veel programma's en wat superhandig is: meerdere profielen instelbaar. Er wordt hier in huis veel gebruik van gemaakt.

Pluspunten

• stabiel
  • veel programma's
  • meerdere profielen in te stellen

RobV 09-12-2022

Uitstekende keuze!

Geschreven voor: Virtufit CTR 2.1

We waren toe aan een nieuwe compacte crosstrainer en dat is na wat zoekwerk de Virtufit CTR 2.1. Belangrijk vonden we het kunnen koppelen met een tablet, vliegwiel achter en natuurlijk kwalitatief degelijk. Bestelling en levering prima verlopen. Met de duidelijke handleiding ben je na een half uurtje bezig met je workout. Oók erg handig is het kunnen opslaan van eerdere profielen (leeftijd, gewicht, lengte, etc.). Na nu enkele maanden gebruik nog steeds zeer tevreden. Prima keus!

Pluspunten

• Compact
  • Meerdere gebruikersprofielen
  • Tablet aansluiten
  • Veel programma's standaard beschikbaar
  • Zelf programma samenstellen

delphine.gryp@outlook.com 09-12-2022

een aanrader

Geschreven voor: Virtufit CTR 2.1

Super goed toestel, makkelijk te verplaatsen ook door de wieltjes. Leuk dat je je iPad op de houder kan plaatsen.

Pluspunten

• makkelijk te verplaatsen
  • kan iPad erop

Minpunten

• redelijk werk om het in elkaar te steken

krisher1 08-12-2022

een complete workout!

Geschreven voor: Virtufit CTR 2.1

Om een complete trainingservaring op te zetten besloten om naast de hometrainer (eveneens van Virtufit) een crosstrainer aan te schaffen.
De crosstrainer biedt trainingsprogramma's waarbij andere spieren geactiveerd worden. De combi is voor mij perfect: naast de cardiotraining bouw ik met beide apparaten aan mijn conditie zodat ik straks een betere basis heb vopor buitensporten.
Dus aanrader? Jazeker! En aanvullend op de al aanweizge hometrainer!

Pluspunten

• Betaalbaar
  • Meerdere programma's

Minpunten

• Nog geen ontdekt!

Jeroen Tiel 08-12-2022

Een stevige crosstrainer met veel functies

Geschreven voor: Virtufit CTR 2.1

Ik heb de Virtufit crosstrainer nu ongeveer 2 maanden en ben er heel tevreden mee. Ik heb hem in mijn eentje in elkaar gezet, het wijst zich allemaal vanzelf als je de beschrijving volgt. Hij loopt erg soepel en er zitten veel programma’s op. Ik heb ook de IConsole app gedownload en deze kun je dan verbinden met het apparaat. Met deze app kun je ook heel veel, ik weet de helft nog niet. Binnenkort komt er ook nog zo’n draadloze hartslagmeter bij en dan ben ik compleet. Elke dag een half uurtje trainen en ik voel me al een stuk fitter. Het mooie aan dit apparaat thuis is dat ik kan trainen, Netflixen, douchen en klaar. Hij is misschien wat prijzig maar het is me dubbel en dwars waard. Die goedkope versies zien er uit als rommel, de Virtufit doet niet onder voor sportschoolmateriaal.

Pluspunten

• Stevig
  • Veel functies
  • Makkelijk in elkaar te zetten
  • Hoef niet naar de sportschool

Jacques 08-12-2022

Goede crosstrainer

Geschreven voor: Virtufit CTR 2.1

Een goede keuze de bewegingen is effe wennen
Product voldoet goed . .kan goed alle been spieren. Buik .rugspieren trainen
.door deze crosstrainer echt effectieve manier van trainen.
Zeker een aanrader .
Priduct was ook snel geleverd .

j*********@g******** 08-12-2022

Prima voor thuis

Geschreven voor: Virtufit CTR 2.1

Erg fijne crosstrainer. Het is even wennen aan de beweging maar na een paar keer trainen kan je er al een goede poos op staan. Veel minder blessuregevoelig dan hardlopen o.i.d. en lekker veel variatie in weerstand. Voelt verder ook degelijk genoeg aan.

Af en toe wat kraakgeluiden, deels opgelost door de schroeven bij de poten juist iets minder vast te zetten. Daarnaast zelf andere ringen gezet waar de voetsteunen op het vliegwiel zitten,
Met de meegeleverde spullen zat er aan de ene kant minimale speling waardoor je op hoger tempo aardig wat lawaai kreeg van de voetsteun die heen en weer knalt. Aan de andere kant zat het weer te strak waardoor het aanliep. Was dus wel snel opgelost en verder goede prijs-kwaliteit.

De hartslagmeters in de handvaten werken bij mij alleen voor meter. Droge of vochtige handen maakt geen verschil, knijpen of los vasthouden ook niet. Duurt erg lang voor hij een hartslag aangeeft en deze klopt niet en blijft ook oplopen. Raar maar ik wil toch een band voor de hartslag zodat ik niet heel de tijd die grepen vast hoef te houden.

Heb de software nog niet echt getest, ziet er wel leuk uit maar is ook prijzig.

Pluspunten

• variatie in weerstand
  • comfort

Minpunten

• hartslagmeter werkt niet
  • voetsteun niet in hoogte verstelbaar

j**@e********* 01-02-2022

Een goede trainer voor thuisgebruik

Geschreven voor: Virtufit CTR 2.1

De crosstrainer een paar weken geleden gekocht om thuis in deze corona tijd te kunnen trainen. Vlot geleverd en met de duidelijke handleiding goed in elkaar te zetten. Nu een paar weken in gebruik en de trainer is stil en goed stabiel te plaatsen, Wel alles goed vastdraaien! Er zijn verschillende soorten programma's om goed te kunnen trainen. De bediening via het console is makkelijk. De display is helder. Het onderhoud aan het apparaat is simpel te doen. Al met al tevreden met de aanschaf van deze trainer.

Pluspunten

• Stevig en stabiel
  • Stil in gebruik
  • Voldoende training programma's
  • Duidelijk display/console

Minpunten

• geen

l*************@g******** 31-01-2022
Geschreven voor: Virtufit CTR 2.1

Ik ben heel tevreden met de crosstrainer. De reviews van andere klanten hielpen me om een goede keuze te maken en ben er ook erg blij mee. Het is even zoeken om het in elkaar te zetten maar het is goed gelukt. Als je een beetje handig hebt lukt je dat zelf . De trainer is fijn in gebruik. Lekker stabiel, ondanks hij compact is. Hij traint lekker. Fijne programma’s. Prijs/kwaliteit verhouding is goed . Ik kan hem echt aanraden als je lekker thuis wilt trainen. Hij is niet te groot, is makkelijk te verplaatsen op de wielen. Ik ben er heel blij mee .

Ricky van Rijn 31-01-2022

Bevalt erg goed, een absolute aanrader voor iedereen.

Geschreven voor: Virtufit CTR 2.1

Het product kwam aan in ongemonteerde staat ( als omschreven), met alle enthousiasme ben ik begonnen om de crosstrainer in elkaar te zetten. De handleiding is formidabel en er zat ook een apart zakje bij met wat onderdelen en een briefje voor later indien de 'rek' uit de huidige onderdelen is. Dat noem ik service. Bij dit soort apparaten met draaiende onderdelen is er nou eenmaal slijtage. Ook de elektrische onderdelen aansluiten is goed te doen doordat ze vastgezet zijn met elastieken om het op de plaats te houden. Ik was zelf iets te bang met aandraaien in het begin, maar na een testrit heb ik de bouten bij de draaiende mechanismen strakker gezet. Heerlijk om op te trainen en met de BLE kun je ook meerdere apps gebruiken. Top product.

Pluspunten

• Loopt soepel
  • Handleiding is duidelijk
  • Gemakkelijk instelbare stapgrootte
  • Display biedt veel functies
  • Makkelijk te verplaatsen

Minpunten

• Het vliegwiel maakt iets(minimaal) geluid

Amberias 30-01-2022

Sport at home

Geschreven voor: Virtufit CTR 2.1

Zou fijn zijn het wat vaker te kunnen gebruiken. Was nauwelijks klaar met monteren of een schoonzoon en mijn dochter en vrouw namen de Virtufit volledig in beslag. Namens hen: grote tevredenheid. De crosstrainer heeft kennelijk aanzuigende werking. Staan inmiddels ook roeimachine en trainingfiets. Tsja straks zijn de sportscholen weer dicht. Laat mijn adres dus maar onvermeld.

Pluspunten

• Degelijk
  • Doet wat je verwacht

Minpunten

• Trapt zwaar
  • Programma ingewikkeld

Sofie 30-01-2022

Toffe aankoop waar je met het hele gezin van kan genieten!

Geschreven voor: Virtufit CTR 2.1

Wij zij heel tevreden over de aanschaf van deze crosstrainer. De montage verliep vlotjes. Wij zijn een gezin van 4 personen en hebben elk ons eigen profiel aangemaakt. We gebruiken elk onze eigen voorkeur-programma’s.
Het is erg handig dat je een tablet op het toestel kan plaatsen: een workout combineren met het kijken van één van je favoriete series is zoveel aangenamer. Enige minpuntje is dat je je tablet op het display van het toestel moet leggen, waardoor je je gegevens (hartslag, tijd, …) niet meer kan zien, tenzij je de tablet er even afhaalt. Dat is op zich ook niet zo’n probleem omdat het toestel met een piepsignaal aangeeft wanneer de duur van het door jou geselecteerde programma erop zit.
Heel tevreden van deze gezinsaankoop!

Pluspunten

• Elk gezinslid zijn eigen profiel
  • Vlot te installeren

Minpunten

• Tablet op display verbergt de display gegevens

a*********@h********** 29-01-2022
Geschreven voor: Virtufit CTR 2.1

De Virtufit is makkelijk om zelf te installeren en ook aangenaam in gebruik.

HENRY 29-01-2022

aanrader

Geschreven voor: Virtufit CTR 2.1

Fijn apparaat. Goede stevige kwaliteit voor een prima prijs. Soms wat piep/kraak geluidjes maar erg tevreden met deze keuze. Je kunt in korte tijd al je spieren trainen en lekker veel calorieën verbranden. Ik voel me sinds de aanschaf en het verliezen van de nodige kilo's dankzij deze keuze stukken fitter!

Pluspunten

• prijs/kwaliteit verhouding
  • voldoende trainprogramma's

Minpunten

• piepgeluid
  • kraakgeluid

Spijk 29-01-2022

Goede crosstrainer met perfecte prijs/kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Virtufit CTR 2.1

We hadden een zeer matige roeimachine. Mijn vrouw en ik wilden iets beters. Deze cross-trainer is geschikt voor ons allebei. Helemaal toen de sportschool dicht was. Nu is het ideaal als aanvulling op de sportschool. Als het even niet lukt om naar de sportschool te gaan, kan je toch even op dit apparaat thuis. De assemblage kost even tijd en moet nauwkeurig gebeuren. Daarna heb je echt veel plezier van dit apparaat. Wij zijn zeer tevreden, met name vanwege het goed kunnen instellen van de weerstand. Het gewicht van het vliegwiel doet er echt toe! Deze machine heeft een zwaar vliegwiel, waardoor het echt een goede machine is. De prijs / kwaliteit verhouding vind ik zeer goed.

Pluspunten

• Stevig, stabiel en veilig
  • Zwaar vliegwiel voor de juiste weerstand
  • Goed dashboard, goed te bedienen
  • houder voor telefoon of I-Pad

Minpunten

• Installatie kost tijd
  • Geen bluetooth voor hartslagband