Philips by Versuni Avance Collection HR2752/90 Citruspers - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 41 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips by Versuni Avance Collection HR2752/90 Citruspers op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

w**e@h**t.nl 12-09-2023

Bevalt nog steeds zeer goed

Meer dan tien jaar dagelijks in gebruik tot zeer volle tevredenheid. Snel schoon te spoelen onder de koude kraan. Weinig geluid. Minsten 1000 liter sap geperst
Sterke motor. Ideaal apparaat. Ooit als vervanger van een Braun citrus pers. Deze is en was veel beter.

Pluspunten

• sterk weinig geluid
  • makkelijk schoon te maken

Linda 28-12-2020

Mooi maar onhandig

De citruspers ziet er mooi uit. Echter hij is niet stabiel en danst onder je handen tijdens het persen. De vaatwasser bestendige onderdelen zijn zo groot dat ze teveel plek in de vaatwasser innemen.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit

Minpunten

• Niet stabiel
  • Groot
  • teveel plek in de vaatwasser

persbericht 22-05-2019

Een topzwaar en wankel apparaat. De perskegel is te stomp en de de onderdelen zijn relatief lastig schoon te maken. Dat geldt met name voor de binnenzijde van de perskegel en de zeef.

Minpunten

• stabiliteit
  • vorm van de perskegel
  • lastig te reinigen

Music Watches 11-06-2016

Onderdelen vallen eraf maar blijft goed werken

Ik heb deze citruspers gekocht op basis van de goede beoordelingen hier. Het apparaat is top vormgegeven, inderdaad fluisterstil en zeer handig in gebruik. Dus waar het voor bedoeld is: een top apparaat!

De enorm lage score op duurzaamheid komt voort uit twee grote ergernissen:

1. De rubbertjes onderop het apparaat, die ervoor moeten zorgen dat het stabiel en zonder te schuiven op het aanrechtblad blijft staan, zitten los (!) in hun houdertjes geklemd! Welk Chinees genie heeft dat bedacht? Het apparaat kan dan nog zo mooi zijn en goed werken, als het alle kanten op glijdt omdat het fundament weg is is het een drama ding geworden. En ik begrijp het ook echt niet: hoe kun je nu zoiets fundamenteels voor de stabiliteit gewoon er los in schuiven? Kans op verlies of instabiliteit is echt te groot. Dus beste ontwerpers van Philips: ga een dagje cursus volgen bij Apple en je weet wat design en functionaliteit is.

2. Het klepje van het schenktuitje zit slechts met twee kleine pinnetjes in de houder gelikt. En je raadt het al: zowel de pinnetjes als de houdertjes zijn zo zwak uitgevoerd dat het een kwestie van tijd is voor een van de twee (of allebei, in mijn geval) afbreekt. En nee, we doen er niks extreems mee ofzo, gewoon 3x per week gebruiken.

Dus al met al: verreweg de beste citruspers die ik ooit gehad heb, met twee irritante ontwerpmanco's. Als je daar genoegen mee neemt dan is dit apparaat van harte aanbevolen.

Jeroen aka El Gringo 03-01-2016

Ik heb dit product nu 6 jaar in mijn bezit, gebruik het iedere dag en doet het nog steeds als nieuw. Zeer gebruiksvriendelijk, zeer geluidsarm (maakt weinig geluid tijdens het persen), makkelijk schoon te maken en er komt weinig vruchtvlees in het glas (vind ik prettig, maar smaken verschillen). Ik hoop dat deze pers nog jaren in productie blijft want mocht deze stuk gaan dan koop ik zeker een nieuwe!

Piet_nl 06-10-2015

Werkt uitstekend. Is heel stil. Goed schoon te maken. Staat stevig. Is onze 5e citruspers maar zonder meer de beste in deze prijsklasse.

Andrea Drees 17-12-2014

Deze citruspers gekocht omdat vrienden hem ook hebben. Nadat we zagen hoe makkelijk je hem schoon maakt, hoe stil hij is, en hoe goed hij precies doet wat hij moet doen (citrusvruchten persen), hebben wij hem ook gekocht. Prima machine, stevig gebouwd, zou zeker aanbevelen.

Thomdevries 06-12-2014

In bezit sinds 21 oktober 2013.

Ideale citruspers. Je moet met de hand persen en dat gaat vrij gemakkelijk. Af en toe komt er een stuk pit mee, maar alleen als ik deze zelf per ongeluk door midden had gesneden.

Gewicht is relatief, goed te verplaatsen, maar weegt wel wat.
Een glas van 10 cm past er onder. Mocht ik een grote kan willen persen, zet ik de pers op een omgekeerde pan.

Vaatwasbestendig, ook zeer gemakkelijk!

Herbie53 23-12-2013

Gedurende een week heb ik de kleinere broer (HR2744/40) uitgebreid getest in een vakantiehuisje. Daarna voor thuis de HR2752/90 aangeschaft die momenteel overal voor zo'n €46,- wordt aangeboden.

Voordelen:
- Sterke krachtige motor (snel gereed met persen)

Duurzaamheid heb ik een 8 gegeven, is mij niets van bekend maar dit moet ingevuld worden omdat de review anders niet geplaatst wordt.
- Materiaal is glad & vuilafstotend (afspoelen is schoon)
- Druppelstop

Nadeel:
- Longdrinkglas past er niet onder (voor mij geen punt)

MrJBx 19-10-2013

Ben ondertussen al bijna een jaar in bezit van deze pers. Goede pers, goed te reinigen, sterke motor, misschien iets te laag voor een hoge pint. Voor de rest een super goede pers, ongeveer 6 orange juices per dag.

serge_breda 26-03-2013

Geweldige citruspers.

Stil en krachtig. Erg eenvoudig schoon te maken. Handige druppelstop.

Al paar jaar in intensief gebruik en nog steeds erg tevreden.

Ja, hij is groot en zwaar, maar ik laat hem gewoon op het aanrecht staan want ie ziet geweldig uit.

En ja, er passen geen grote glazen onder, maar dat is beter dan een model met ingebouwd sapbakje, scheelt namelijk in de schoonmaak.

markmvw 18-02-2013

Naar aanleiding van de reviews op Kieskeurig dit product aangeschaft. En inderdaad, geen spijt van deze aankoop. Hij is stil, krachtig, staat stevig op het aanrecht, perst echt al het sap uit de (halve) sinaasappels. Is ook makkelijk schoon te maken. De los te halen onderdelen kunnen in de vaatwasser, maar is niet aan te raden. Met de hand afwassen blijven de onderdelen mooi en worden ze beter schoon. De druppelstop is ook makkelijk. Je kan dan makkelijk van glas wisselen. Let erop dat er geen grote glazen onder kunnen staan! Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen.

DennieD 23-11-2012

Ik kan me ook niet vinden in de vele positieve reacties op dit apparaat. Wat mij het meest stoort is dat er geen standaard (longdrink) glas onder dit apparaat past. Ook de anti-slip-rand is naar mijn mening niet voldoende. Het apparaat draait weg als ik iets meer druk uitoefen op de cylinder. Verder wel degelijk van kwaliteit en een stuk minder luidruchtig dan mijn vorige apparaat. Ook het ontbreken van een reservoir is een gemis. Denk dus goed na voor aanschaf.

markmvw 18-02-2013

Hallo DennieD,

Als je alle reviews even had doorgenomen dan wist je dat er geen grote glazen onder kunnen staan. Hard drukken is niet nodig en doe je dat toch dan schuift hij nog niet weg. Ligt misschien aan de ondergrond. Zoek even verder, want er staan er genoeg op.

maartench_32 21-07-2012

Vanwege de louter positieve reacties deze gehad voor mijn verjaardag.
Wat men zegt: het is een flinke jongen als je hem uit de doos haalt.
Persen gaat inderdaad perfect. Daar is echt niks mis mee.
Hij is echt fluisterstil.
Maar nu komt het: Er passen geen longdrinkglazen onder het tuutje. Je moet ze er scheef onder zetten, met de kans dat het glas voorover valt.
Kleine glazen gebruiken, of je glas vasthouden tijdens persen.
Het heeft iets weg van een biertje tappen.
Het filter vind ik een beetje lastig af te spoelen onder de kraan. Maar dat gaat op zich nog wel.
Voor de rest een prima pers. Maar een geweldige pers, zoals de meeste mensen dat vinden?
Nee, dat vind ik van niet.
Ik geef als cijfer een 8

AW-C 15-07-2012

Ik heb mijn aankoop gebaseerd op de reviews van Kieskeurig. En ik kan niet anders zeggen dit is de perfecte citruspers. Zeer gemakkelijk in gebruik, makkelijk schoon te maken en hij perst perfect.

MFZ 30-05-2012

Prima citruspers! De motor maakt inderdaad weinig geluid en je hoeft niet veel kracht te zetten om je sinaasappels uit te persen. Je perst het direct in een glas. De onderdelen zijn eenvoudig schoon te maken.
Ik had de pers via internet besteld en schok dus wel even van het formaat toen ik het uitpakte. Het is een behoorlijk apparaat. Maar ik heb geen spijt van de aankoop want hij voldoet verder aan al mn verwachtingen.

Coelers 14-05-2012

Na lange tijd sap te hebben gemaakt met een wat goedkopere citruspers eindelijk de beslissing genomen dit model aan te schaffen. Het eerste wat opvalt is dat het een flinke citruspers is. Hierdoor staat hij stevig en beweegt dus niet tijdens het persen. Bij het eerste gebruik werd meteen duidelijk dat het inderdaad een hele stille motor is. De motor is ook erg sterk hoe hard je ook drukt, de kegel stopt niet met draaien. Het apparaat krijgt echt alle sap uit de sinaasappels. Daarnaast vind ik het een mooi apparaat om te zien. Hij staat nu ook vast op mijn aanrecht omdat ik het apparaat toch elke dag gebruik. Helaas passen mijn grote glazen er niet onder. Maar dit kon ook niet bij mijn vorige citruspers. Verder kan alles gewoon in de vaatwasser. Het nadeel hieraan is wel dat je een witte aanslag krijgt op alles wat zwart is. Daarna alsnog even met een theedoek oppoetsen en de vlekjes zijn weg. Wel raad ik aan om het apparaat niet te wassen op 70 graden. Bij mij was de bak waar het sap doorheen loopt iets verbogen.

Als conlusie kan ik niet anders zeggen dan dat het echt een superfijn apparaat is die aan mijn eisen voldoet.

Cybermom 24-04-2012

Een fantastisch apparaat dat zijn werk prima doet. Gemakkelijk om schoon te maken en lekker stil. Een minpuntje zou het forse formaat kunnen zijn, maar verder is het een aanrader.

Juno2 09-04-2012

Naar aanleiding van de vele positieve reviews hebben we deze pers gekocht (inmiddels onze 4-de; wij gebruiken de pers elke dag). Deze pers is verreweg de beste; een hele stille krachtige motor, een pers die stevig staat en hij is gemakkelijk schoon te maken.

ien56 29-04-2012

Hallo Juno2, Moet je erg hard duwen om er sap uit te krijgen? Bij een vorig apparaat moest ik met 2 handen kracht zetten om er wat uit te halen. Toen een Princess met hevel gekocht. Heel handig, maar na 10 maanden al stuk.

Betty 12-03-2012

Eindelijk eens een citruspers die niet zo een lawaai maakt en waarvan het geen drama is 'm schoon te maken waardoor je geen zin hebt om 'm te gebruiken. Haalt met gemak alle sap uit je citrusvrucht. Het apparaat is mooi vorm gegeven maar wel een beetje aan de maat waardoor ie aardig wat kastruimte in beslag neemt. Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, maar er kan niet veel stuk aan het apparaat. Alleen het anti-lek klepje zou wel eens een kort leven kunnen hebben. Verder is het apparaat het meest geschikt voor sinaasappels (daar gebruik je 'm doorgaans ook het vaakst voor). Voor citroenen is de kern te groot en voor grapefruit te klein.

idamax 14-01-2012

Mijn eerste reactie bij het uitpakken:"wow wat een groot apparaat". Nu zie ik het alleen nog maar als zeer praktisch. De citruspers staat als een huis, door de grote boven ring geen spatten er naast. Lekker stil tijdens gebruik, perst tot de schil en handig tuitje waarmee je de uitvoer even kunt stoppen. Handig bij het wisselen van een glas of als het te vol komt. Schoonmaken fluitje van een cent, spoel de zeef wel even omgekeerd af, het vruchtvlees gaat anders nog vaster zitten. Ideaal voor dagelijks gebruik!!

AJ1959 15-10-2011

Geniaal. Zeer stil en perst veel meer sap uit de sinaasappels dan mij eerdere Braun. Mooi gemaakt en degelijke materialen. Gemakkelijk schoon te maken. Ik dacht eerder: een citruspers is een citruspers, maar dat is dus niet zo.

Conny B. 28-09-2011

Ik ben zeer blij met deze citruspers. Hij doet zijn werk heel goed, krachtig en snel. Zeer gemakkelijk schoon te maken. Krachtige motor die snel draait en binnen een minuut 3 sinaasappels geperst. Een goede aanrader.

Melvin1976 17-07-2011

Ook naar aanleiding van reviews deze citruspers aangeschaft. Na 2 jaar bijna dagelijks met een 15 euro citruspers te hebben geperst is dit echt een verademing! Krachtig, stil en gemakkelijk schoon te houden/maken. Jammer dat hij niet in verschillende kleuren te verkrijgen is om dan toch maar een kritische noot te geven. Na een maand te hebben gebruikt nog steeds zeer tevreden. Goed produkt voor een scherpe prijs.

LindaD 16-05-2011

Zeer gebruiksvriendelijke citruspers. Ik heb hem gekocht n.a.v. de reviews hier, maar inderdaad een prima apparaat. Stil, makkelijk te reinigen (ook in de vaatwasser). Staat ook mooi op het aanrecht. Direct je glas eronder en klaar. Handig met druppelstop. Echt een aanrader!