NAD C 565BEE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de NAD C 565BEE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

LeXerxes 03-02-2011
Geschreven voor: NAD C 565BEE

Heel erg mooi geluid. (Samen met mijn NAD T755)
Erg veel instelmogelijkheden:
5 verschillende filters, 3 verschillende instellingen voor de Sample Rate Converter. Als je vindt dat het allemaal niet heel erg veel verschil maakt, kun je tenminste gewoon leuk kunt spelen met de verschillende knopjes. Mooi geluid komt er toch wel uit de NAD.
Erg handig is dat de speler ook als DAC voor de optische ingang en voor de USB ingang gebruikt kan worden.

De jog dial bedient lekker handig, de afstandbediening is niet van metaal (de behuizing wel!) en voelt wat licht, maar licht verder prettig in de hand. Ik gebruik trouwens meestal een NAD HTR3.

Over de degelijkheid kan ik nog niet oordelen. Het voelt allemaal wel stevig, maar we zullen zien.
Tot nu toe: fantastische speler. Goede koop!

Peer23 27-07-2010
Geschreven voor: NAD C 565BEE

Ruim een jaar geleden deze cd-speler gekocht bij een deftige hifi-zaak in Overijssel.
Eigenlijk kwam ik hier om een cd-speler in een lagere prijsklasse te kopen, maar de verkoper wist me om te praten om deze NAD te kopen, vanwege de veel betere techniek en de superieure geluidskwaliteit. Aangezien ik in het buitenland woon en er in de verre omgeving van mijn woonplaats geen Hifi-winkels zijn, leek me dit een verstandige en veilige keuze.
Helaas moet ik na een jaar concluderen dat ik zwaar teleurgesteld ben in de kwaliteit van NAD. Over het geluid geen klagen trouwens. Het betreft vooral de betrouwbaarheid van het apparaat. Al na een maand of twee na aanschaf begon het geluidssignaal met een zekere regelmaat, maar zonder duidelijke aanleiding, uit te vallen. De cd draait wel door, maar het geluid valt domweg uit. Even op pauze en vervolgens op start drukken verhelpt het euvel. Het gebeurt niet vaak, zo eens in de vijf dagen. Je kunt er dus mee leven, maar irritant is het zeker.
Onlangs deed zich een nieuw euvel voor. Wanneer je de speler uitzet (op stand-by) met de power-knop (na het afspelen van de CD te hebben gestopt) begint de speler opnieuw bij nummer 1 de cd af te spelen. Ik krijg het apparaat dus niet meer uit zonder de stekker uit het stopcontact te halen. De functie van de power-knop lijkt te zijn veranderd in een afspeelknop. Al met al maakt een bijzonder povere indruk voor een speler van bijna 1.000 euro.
Voor mij voortaan geen zogenaamde "kwaliteitspelers" meer, maar gewoon een middenklassertje van een B-merk die het 5 jaar zonder problemen volhoudt. Dan maar een wat minder verfijnd geluid.