Unold 68415

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Unold 68415 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

m********@n********* 22-08-2023

In gebruik valt het wat tegen.

Geschreven voor: Unold 68415

Na vijf jaar stappen we nu over op een beter apparaat. In die 5 jaar hebben we tweemaal de bakblik moeten vervangen omdat het vastliep midden in het kneedproces. Op zich maakt het goed deeg en/of brood, maar drie bakblikken in 5 jaar is toch wel meer dan ik zou verwachten, en ze zijn niet echt goedkoop (rond de € 40).

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Betrouwbaarheid

Ton 08-03-2019

mooi maar niet degelijk

Geschreven voor: Unold 68415

Ondanks de vele beschrijvingen en reviews ben ik niet overtuigd van dit apparaat. Ik heb veel ervaring met broodbakmachines. Deze is zwakker dan hij lijkt. Het apparaat heeft moeite om de deeg te mengen en moet natter w=zijn dan bij andere apparaten.
Ondanks het zelf instelbare programma nr 12 is het niet echt instaat een goed zuurdesembrood te bakken.
Het aparte bakprogramma is maar ingesteld op 10 minuten. Bij andere apparaten is het 60 minuten.
Doe je dat dan is het een keihard brood.
Enige pluspunten zijn het licht en vooral de keramieke coating van het bakblik

Pluspunten

• keramieke coating bakblik
  • licht
  • eigen bakprogramma programmeerbaar

Minpunten

• te zwakke motor
  • slechte duurzaamheid

Meinsje 09-02-2019

Strak uiterlijk

Geschreven voor: Unold 68415

Ik heb de broodbakmachine nu een paar maanden in gebruik. Ik gebruik hem alleen voor glutenvrij brood. Dat is lastig bakken. Ik heb gekozen voor deze vanwege het programma dat je naar eigen wens zou kunnen instellen. Helaas is dit niet helemaal waar. Je kunt het kneden instellen, de eerst rijs, maar dan moet je minimaal weer 5 minuten kneden absoluut niet handig voor gv brood. De tweede en derde rijs en het bakken kun je wel weer helemaal instellen. Ik heb er nog niet één volledig gaar brood mee kunnen bakken. Hij heeft geen apart glutenvrij programma. Dit kon ik bij aanschaf niet vinden of dit er wel of niet op zat.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Zelf in te stellen programma
  • Anti aanbak bakblik

Minpunten

• Eigen programma niet helemaal vrij in te stellen
  • Geen glutenvrij programma
  • Deksel is niet stabiel

Wim 09-04-2016

Opnieuw niet goed

Geschreven voor: Unold 68415

Had de eerste machine een defect display, de tweede blijkt een ingedeukte zijkant te hebben, waardoor je op de bodemplaat kijkt. De machine werkt wel, maar gaat opnieuw retour.
Ik geef wel hoge cijfers,omdat het product op zichzelf wel goed lijkt te zijn, maar ik tref dus wel tweemaal achtereen een exemplaar met een defect....

Wim 02-04-2016

Kapot uit doos

Geschreven voor: Unold 68415

Eigenlijk kan ik niets zeggen over gebruiksgemak en mogelijkheden, behalve op basis can de handleiding. Dat lijkt in orde.
Vandaag de splinternieuwe Unold 68415 uit de doos gehaald: display werkte niet naar behoren. Allemaal fragmentjes van de cijfers waren opgelicht, de andere "dood"." Hierdoor was het display niet goed af te lezen. Een teleurstelling dus.
Kwaliteitscontrole af fabriek????

Bo1982 03-05-2015
Geschreven voor: Unold 68415

Via deze site gekozen voor de Unold broodbakmachine. Maar nu na een jaar zit ik alweer een tijdje zonder. Ook hier problemen met lekkage van het bakblik. Hoewel de machine zelf goed aan onze eisen voldeed. Ik maakte dagelijks brood, meel van de molen, en daarnaast gebruikte ik het ook om meel te kneden voor quiche en bapao. Makkelijk in te stellen. Groot blik. Maar die was lek, volgens reviews hier op kieskeurig kon je deze via fabrikant bestellen. Kost inclusief kneder 35 euro. Dat is mij niet gelukt. Met kerst een bestelformulier ingestuurd, nooit iets vernomen. Via de site kan alleen voor Oosterijk en Duitsland.
Nu aan het denken, nieuwe of toch nieuw blik bestellen. Panasonic wordt goed aangeraden. Mijn oude Tefal ging minstens zo lang mee, goedkoper, hoewel iets meer lawaai.

Ilse K 20-03-2016

Ik zou gewoon een goedkopere bbm aanschaffen. Deze Unhold was mijn eerste broodbakmachine en na 2 jaar en 1 maand kon ik er niet meer op vertrouwen dat de timer het deed plus het bakblik de schroef ging los dus niet meer te gebruiken. Daarna een goedkopere inventum gekocht waar ik na 1 jaar problemen kreeg met bakblik. Ik bak ca 2 x een brood per week. Ik dacht dat zo een machine 10 jaar of zo mee ging maar niet dus. Daarom ga ik nu voor een goedkope.

veuam 21-03-2014
Geschreven voor: Unold 68415

de machine doet prima wat ie moet doen, het brood komt er prima uit zoals eerder vermeld.

De degelijkheid begint het echter af te laten weten na 7 maanden dagelijks gebruik: de deeghaak heeft dusdanig speling op de as, dat deze vast blijft zitten als het brood afgebakken is. Het bakblik vertoont lekkage langs de as.

voor het krijgen van nieuwe onderdelen geeft leverancier Redcoon aan dat ze eerst alle zaken willen ontvangen, bekijken, alvorens met de fabrikant in contact te treden voor vervangende onderdelen - flauw is dit. hierdoor haak je af als je het apparaat dagelijks gebruikt.

voor het bestellen van reserve-onderdelen - dan maar op onze kosten - geeft de leverancier Redcoon niet thuis, noch de fabrikant. .. een machine die na 7 maanden dus kennelijk met het oud ijzer mee kan..? (of heeft iemand een oplossing?)

Dirk 16-07-2017

een andere kopen en de oude opsturen ivm garantie?

Bzrk 29-05-2014

het zou na 7 maanden natuurlijk niet mogen, maar op zich wel positief dat Unold op zijn website reserveonderdelen verkoopt. Het bakblik kost EUR24,28 en vind je hier: http://www.unold.de/unold/110/860024/

Ilse K 15-10-2013
Geschreven voor: Unold 68415

Ik heb deze machine nu 10 maanden en ben er nog altijd erg blij mee. Ik maak spelt brood en ik ga mijn recept maar even hier neerzetten.
Mijn speltbrood recept:
Ik kies programma 9. Ik doe wat boter rondom de kneedhaag. Dan doe ik 310 water en de temp is enorm belangrijk. Niet te heet maar lauw! Dan doe ik 370 gr speltmeel en daarna 130 speltbloem. Eetlepel (ca 6 a 8 gram) zout en dan doe ik 8 gram gist van ah bij.Zij hebben zakjes van 7 gram. In de machine en klaar. (Ook fijn om wakker te worden met de geur van vers brood)

Ook heb ik een cake gebakken en die vond ik niet echt super. te droog. Verder heb ik niets anders geprobeerd dus als iemand nog tips heeft dan heel graag. ik ben in ieder geval enorm tevreden na 10.5 maand.

Corrie Morsch 16-10-2013

Hallo Ilse, fijn, bedankt voor je recept, nu kan ik het gaan uitproberen!

Ilse K 14-08-2014

Update. augustus 2014. Nu 20 maanden in bezit. De machine wordt ca 3 keer in de week gebruikt. Wat ik wel vervelend vind en dat is al een tijd dat is dat de deeghaak vanzelf beschadigt en dat er metaal van af komt. Dat lijkt mij iig niet echt een goede zaak.

Ik had altijd 2 haken een als reserve maar ik heb er nu nog maar 1 en wil een reserve kopen. Op de Duitse unold website zie ik wel wat onderdelen maar tot nu toe nog niet de haak voor deze machine.
Maar goed verder doet alles het nog prima en dat hoort ook zo want het was niet goedkoop.

Ilse K 05-02-2015

Update na 25 maanden in gebruik.

Nou Natuurlijk nu dat ik het apparaat 2 jaar en 1 maand heb komen er gebreken en heb ik geen garantie meer. Bij bol gekocht december 2012.

Heb echt de pest in want ik was zo enthousiast.Mijn machine doet het nog wel maar nu al 2 keer foutmelding als ik s'ochtends wakker word en ik een brood verwacht maar wat ik krijg is dat het ding knippert, geen foutmelding code maar ook geen brood. Dus dan moest ik nog eens 2 uur en 10 minuten wachten voor ik kan ontbijten. Ik heb gekeken en tot mijn verbazing zie ik helemaal beneden bij het ding wat draait allemaal roet. Nu ik heb echt nog nooit deegg in de machine gedaan zonder blik en ook nooit dat het over is gelopen.
Las recente reviews op bol en ik ben niet de enige. Ik denk dat ik een nieuwe machine moet kopen en dat al na 2 jaar. Nee nooit meer Unold voor mij.
Is er geen manier om de eerste review te wijzigen? die 9 die ik heb gegeven is niet verdiend.

wildhorse 11-08-2012
Geschreven voor: Unold 68415

Eerst een Princess gehad maar die ging uiteindelijk stuk. Nadeel vond ik dat met een gezin het brood gewoon te klein is. Ik bleef bakken. Dus op Kieskeurig gekeken en kwam op deze machine uit. Nu een paar broden verder en gaat goed. Ben alleen nog aan het stoeien met de korst, die vinden we wel wat hard en dik. Ook op het lichtste programma. Iemand tips? Fijn dat je heel veel instelmogelijkheden hebt maar je ook gewoon de standaard keuzes kunt volgen.
Verder komt het boord er veel makkelijker uit dan in de Princess en de haken verwijderen met de hoop is een super oplossing. Nu vallen ze er zo uit ipv dat ik een half brood meetrok bij de Princess.
Fijne aankoop!

Manayavo 21-08-2011
Geschreven voor: Unold 68415

Wij hebben deze machine al meer anderhalf jaar in bezit. En vinden hem prima. Het is even priechelen om te weten hoe je de bak eruit haalt. Iets anders dan normaal. Maar wordt goed uitgelegd in handleiding. Onze haakdeeg was stuk en je kon heel makkelijk een nieuwe bestellen bij Unold zelf kosten 2 deeghaken rond de 12 euro inclusief portokosten. Gooi nooit de broodbak in de afwasmachine maar maak hem gewoon schoon met wat afwasmiddel. Prima machine
Wij maken altijd Atkinsbrood op stand 9 volkorenstand en die is heerlijk. Zeker een aanrader.

Thuis Bakker 04-07-2011
Geschreven voor: Unold 68415

Heb deze broodbakmachine nu enige weken in bezit en deze bevalt prima. Wat vooral erg handig is, is programma 12, waarmee je de rijs- en kneedtijden handmatig in kunt stellen. Handig bij b.v. speltbrood.

RH61 23-12-2011

.Ik ben opzoek naar een broodbakmachine voor puur speltbrood. Het deeg is daardoor wat steviger dan gewoon deeg. Mijn vraag is dan ook kan deze machine het aan

GJ te A 26-02-2011
Geschreven voor: Unold 68415

Wat een ramp-apparaat. Binnen een jaar kapot en een nieuwe ontvangen. Deze is ook binnen een jaar kapot. Maakt zo verschrikkelijk veel herrie dat we er niet meer mee willen bakken. De helft van de broden rijst onvoldoende.

Dieffenbach 05-01-2012

Ik heb deze machine al vanaf maart 2011 en ik vind het een top apparaat. Ik raad hem iedereen aan. Je moet natuurlijk wel na elke bakbeurt de kneedhaak verwijderen. En hij mag dan een beetje lawaai maken tijdens het kneden, maar de radio en t.v. maken ook lawaai. Bij mij is hij niet stuk en ik bak werkelijk elke dag minimaal 1 brood. De volgende wordt ook weer een Unold.

Alexi1979 16-01-2011
Geschreven voor: Unold 68415

Al 2x met succes glutenvrij brood gebakken.
Mooi design en degelijk.
Binnen verlichting is handig om het proces te bekijken.
De kneed haak past degelijk op de as.
Brood lost makkelijk uit de vorm.

jqer 17-12-2009
Geschreven voor: Unold 68415

Bakresultaat, indien het juiste meel wordt gebruikt is goed. Bediening middels touchpanel, "aan" (knop) dient men langer de vinger op te houden voordat programma wordt geactiveerd. Bakvorm is van een uiterst bedenkelijke constructie, meenemer voor de kneder zit met een veerring geborgd, daar de spindel voor de helft is weggefreesd, laat deze veerring het snel afweten en borgt niets meer. Unold neemt hier geen aansprakelijkheid voor, u bent gewaarschuwd.

Dieffenbach 28-01-2012

Dat zegt u goed. Indien u het juiste meel gebruikt. De fout die vaak gemaakt wordt door meelleveranciers is dat ze teveel gist in kant en klaarmixen stoppen. Met het resultaat dat de kans heel groot is, dat het meel tegen de klep van de bakmachine aankomt, met het gevolg dat een raampje kan "verbranden". Ik koop mijn meel sinds 2 maanden over de grens en ik heb geen meel meer dat tot het plafond rijst. HIER zit namelijk de oorzaak en niet de machine zelf. De machine is prima! En een kneedhaak kun je heel gemakkelijk bijbestellen bij Unold in Duitsland. Voor de verzendkosten hoef je het niet te laten. Ik krijg zelf a.s. week een nieuwe haak binnen. De verzendkosten voor alles wat je opvraagt bedraagt 7.80 euro. Per SEPA overboeking kun je na een email van hun het te betalen bedrag overmaken en klaar. Keurige serice. Eén telefoontje en de persoon die ik sprak verstaat ook redelijk Nederlands als je langzaam praat. Al praat ik in het Duits, zij vertelde mij dit toen bleek dat ik uit Nederland kom. Dus zoekt iemand een haak of andere toebehoren. Gewoon bellen of even het briefje opsturen naar Unold. Is vele malen goedkoper dan een nieuwe bakmachine kopen.

alfa1949 06-12-2009
Geschreven voor: Unold 68415

Ik heb deze machine gekocht omdat de prijs mij beviel en ik vond dat deze machine in de reviews erg goed voor de dag kwam. Ik heb de machine nu enkele dagen in huis en het klopt, alles is tot nu toe gelukt. Het is een mooie, strakke en degelijke machine. Wel is hij bij het kneden luidruchtig (ik zet hem in de bijkeuken). Ik ben er blij mee.

71Patrick 19-11-2009
Geschreven voor: Unold 68415

Na het vergelijken van een Inventum op deze site uitgekomen op de Unold 68415. Besteld via Redcoon en binnen 3 dagen in huis. Een mooie en degelijke broodbakmachine (Duitse degelijkheid) en een gebruiksaanwijzing incl. recepten in het Nederlands. Onderdelen ook degelijk. Inmiddels een week in huis en diverse soorten broden mee gebakken. Allen gelukt. Machine pakt alle deeg mee tijdens het mengen. Mengen geeft wel geluid maar niet storend. Bediening duidelijk en simpel. Veel standaard prgramma's maar ook 1 om zelf in te stellen. Brood is makkelijk uit de vorm te halen door de kleine menghaak. Kortom: een aanrader, zeker voor deze prijs!

Daan-01 14-10-2009
Geschreven voor: Unold 68415

Fantastische broodbakmachine! Sinds een half jaar in gebruik.
Gekocht op aanraden van een Foodcoach van Voedingswaar.

Belangrijk facet: Wat de Kieskeurig site niet vermeld is dat deze bakmachine, naast de 11 voorgeprogrammeerde bakprogramma's, een bakprogramma bevat wat u zelf helemaal kunt instellen. Naar keuze kunt u de kneedtijd, rijstijd en baktijd en cycli instellen. Dit is een groot voordeel aangezien de meeste broodbakmachines zijn voorgeprogrammeerd om met tarwemeel of broodmix te bakken. Deze bakmachine is dus geschikt om andere meelsoorten te gebruiken zoals spelt, teff- of glutenvrije broodmix.

Zelf bakken wij met voorgemengde broodmix van Voedingswaar, een natuurlijk tarwevrije bakmix voor brood,
de Voedingswaar Allin Mix
De ideale kant-en-klare mix voor elk soort brood en gistdeeg, zoete of hartige bakwaren. Daarmee lukt in een handomdraai een heerlijk, gezond brood, dat niet alleen tarwe- en lactosevrij is, maar ook rijk aan vezels. Dankzij de eigenschappen van de broodbakmachine en broodmix rijst uw deeg zeer goed en lukt beslist.
Vooral omdat de Unold Bakmeister de mogelijkheid heeft de kneedtijd zelf in te stellen.

Eldee01 31-08-2009
Geschreven voor: Unold 68415

Hoewel nog erg kort in mijn bezit bevalt de machine erg goed. Het apparaat heb ik nu 2x gebruikt en het resultaat met speltmix (met 1 ei)is prima. Knapperige korst, niet te compact, erg lekker. Het brood laat ook erg goed los uit het bakblik en laat geen resten na. De eerste keer komt er rook uit de machine wat normaal is en ook in de superuitgebreide handleiding vermeld wordt. Draaimechanisme om het bakblik te verwijderen. Werkt goed. Kneedhaak kan na de laatste kneding verwijderd worden. Van teveel geluid geen sprake, goed waarschuwingssignaal tussentijds en bij het einde van het programma. Warmt nog een uur na als het programma klaar is.

Het design is erg mooi, wel erg groot vergeleken met mijn 1e bbm, een HE. Het enige jammere aan het apparaat is dat het kijkvenster beslaat tijdens het bakproces dus daar heb je eerlijk gezegd niets aan. Is er een trucje voor zodat het niet beslaat?

Cakes en jam heb ik nog niet gemaakt en kan daar dus niets over zeggen. Wel staat vermeld dat je beter voor jam een 2e bakblak kan aanschaffen omdat door de zuren het bakblik aangetast kan worden.

Ben erg tevreden en ga zeker uitgebreid experimenteren. Recepten genoeg in de handleiding.

Ilse K 15-10-2013

Ik heb net een review geplaatst met mijn spelt brood recept Corrie. Misschien heb je daar nu wat aan.
in geval het lang duurt voor dat geplaatst wordt hier. stand 9.duurt 2 uur en 10 min. lauw water 310. dan 370 spelt meel en 130 bloem (spelt) en 6 a 8 gram zout + zakje gist 8 gram.temperatuur van het water is belangrijk. beter te koud dan te heet heb ik gemerkt.

Corrie Morsch 14-10-2013

Hallo, zou ik van u het recept en de insteltijden voor de broodbakmach mogen krijgen? Ik ga nu voor het eerst deze machine gebruiken (zodra ik deze heb ontvangen) en wil met speltmeel gaan bakken. Alvast bedankt voor uw reactie!
M vr. groet

Adrielle 05-07-2009
Geschreven voor: Unold 68415

Naar aanleiding van reviews op o.a. kieskeurig voor deze bbm gekozen. En tot nu toe niets dan lof!! De bbm heb ik een paar dagen in bezit en er 3 verschillende broden in gebakken. Hiervoor gebruik ik het meel van Soezie. Wanneer je de timer gebruikt moet je er wel goed koud water in doen om te vroege gisting te voorkomen. Dit staat ook in de zeer uitgebreide Nederlandse handleiding. De meel typen zijn wel in het Duits aangegeven. De korst is knapperig en het brood luchtig en heerlijk van smaak. De machine werkt met tiptoetsen en heeft veel mogelijkheden. Het design vind ik Italiaans en zoals het er naar uitziet de Duitse degelijkheid. Maar dat moet de tijd nog uitwijzen, maar daar heb ik alle vertrouwen in. Het enige minpuntje tot nu toe vind ik, dat je er toch wat handigheid in moet krijgen om het broodblik, zonder je vingers te verbranden, uit de hete machine te draaien. Maar ik ben er tot nu toe zeer gelukkig mee!

Geerd2 06-12-2008
Geschreven voor: Unold 68415

Broodbakmachine nu bijna 4 maanden in bezit. Hij werkt prima. Is sterk genoeg om wat grotere broden te maken. Wat handig is (en ik ook vaak gebruik) is de mogenlijheid om zelf het programma in te stellen. Zo kun je eenvoudig de reistijd aanpassen.

Nadelen: hij maakt redelijk wat lawaai. Het kneden klinkt door het hele huis door en de piepjes (indicatie voor het toevoegen van ingredienten) zijn niet te missen. We hebben hem in de schuur staan, is hij niet tot last.

jandeman 02-01-2008
Geschreven voor: Unold 68415

na lang gezocht te hebben deze broodmachine in duitsland aangeschaft.
hij had in duitsland in verschilende test een zeer goed resultaat gehaald
nu 2 weken in ons bezit en we tot nu toe 8 broden mee gebakken en nog geen eentje mislukt
super handig, water erin meel erop en starten maar