Unold 68415 - reviews

Gebruiksgemak
Mogelijkheden
Degelijkheid
6,3

de machine doet prima wat ie moet doen, het brood komt er prima uit zoals eerder vermeld.

De degelijkheid begint het echter af te laten weten na 7 maanden dagelijks gebruik: de deeghaak heeft dusdanig speling op de as, dat deze vast blijft zitten als het brood afgebakken is. Het bakblik vertoont lekkage langs de as.

voor het krijgen van nieuwe onderdelen geeft leverancier Redcoon aan dat ze eerst alle zaken willen ontvangen, bekijken, alvorens met de fabrikant in contact te treden voor vervangende onderdelen - flauw is dit. hierdoor haak je af als je het apparaat dagelijks gebruikt.

voor het bestellen van reserve-onderdelen - dan maar op onze kosten - geeft de leverancier Redcoon niet thuis, noch de fabrikant. .. een machine die na 7 maanden dus kennelijk met het oud ijzer mee kan..? (of heeft iemand een oplossing?)

Score:

Ik heb deze machine nu 10 maanden en ben er nog altijd erg blij mee. Ik maak spelt brood en ik ga mijn recept maar even hier neerzetten.
Mijn speltbrood recept:
Ik kies programma 9. Ik doe wat boter rondom de kneedhaag. Dan doe ik 310 water en de temp is enorm belangrijk. Niet te heet maar lauw! Dan doe ik 370 gr speltmeel en daarna 130 speltbloem. Eetlepel (ca 6 a 8 gram) zout en dan doe ik 8 gram gist van ah bij.Zij hebben zakjes van 7 gram. In de machine en klaar. (Ook fijn om wakker te worden met de geur van vers brood)

Ook heb ik een cake gebakken en die vond ik niet echt super. te droog. Verder heb ik niets anders geprobeerd dus als iemand nog tips heeft dan heel graag. ik ben in ieder geval enorm tevreden na 10.5 maand.

Score:

Eerst een Princess gehad maar die ging uiteindelijk stuk. Nadeel vond ik dat met een gezin het brood gewoon te klein is. Ik bleef bakken. Dus op Kieskeurig gekeken en kwam op deze machine uit. Nu een paar broden verder en gaat goed. Ben alleen nog aan het stoeien met de korst, die vinden we wel wat hard en dik. Ook op het lichtste programma. Iemand tips? Fijn dat je heel veel instelmogelijkheden hebt maar je ook gewoon de standaard keuzes kunt volgen.
Verder komt het boord er veel makkelijker uit dan in de Princess en de haken verwijderen met de hoop is een super oplossing. Nu vallen ze er zo uit ipv dat ik een half brood meetrok bij de Princess.
Fijne aankoop!

Score:

Wij hebben deze machine al meer anderhalf jaar in bezit. En vinden hem prima. Het is even priechelen om te weten hoe je de bak eruit haalt. Iets anders dan normaal. Maar wordt goed uitgelegd in handleiding. Onze haakdeeg was stuk en je kon heel makkelijk een nieuwe bestellen bij Unold zelf kosten 2 deeghaken rond de 12 euro inclusief portokosten. Gooi nooit de broodbak in de afwasmachine maar maak hem gewoon schoon met wat afwasmiddel. Prima machine
Wij maken altijd Atkinsbrood op stand 9 volkorenstand en die is heerlijk. Zeker een aanrader.

Score:

Heb deze broodbakmachine nu enige weken in bezit en deze bevalt prima. Wat vooral erg handig is, is programma 12, waarmee je de rijs- en kneedtijden handmatig in kunt stellen. Handig bij b.v. speltbrood.

5,3

Wat een ramp-apparaat. Binnen een jaar kapot en een nieuwe ontvangen. Deze is ook binnen een jaar kapot. Maakt zo verschrikkelijk veel herrie dat we er niet meer mee willen bakken. De helft van de broden rijst onvoldoende.

Score:

Al 2x met succes glutenvrij brood gebakken.
Mooi design en degelijk.
Binnen verlichting is handig om het proces te bekijken.
De kneed haak past degelijk op de as.
Brood lost makkelijk uit de vorm.

Score:

Bakresultaat, indien het juiste meel wordt gebruikt is goed. Bediening middels touchpanel, "aan" (knop) dient men langer de vinger op te houden voordat programma wordt geactiveerd. Bakvorm is van een uiterst bedenkelijke constructie, meenemer voor de kneder zit met een veerring geborgd, daar de spindel voor de helft is weggefreesd, laat deze veerring het snel afweten en borgt niets meer. Unold neemt hier geen aansprakelijkheid voor, u bent gewaarschuwd.

Score:

Ik heb deze machine gekocht omdat de prijs mij beviel en ik vond dat deze machine in de reviews erg goed voor de dag kwam. Ik heb de machine nu enkele dagen in huis en het klopt, alles is tot nu toe gelukt. Het is een mooie, strakke en degelijke machine. Wel is hij bij het kneden luidruchtig (ik zet hem in de bijkeuken). Ik ben er blij mee.

Score:

Na het vergelijken van een Inventum op deze site uitgekomen op de Unold 68415. Besteld via Redcoon en binnen 3 dagen in huis. Een mooie en degelijke broodbakmachine (Duitse degelijkheid) en een gebruiksaanwijzing incl. recepten in het Nederlands. Onderdelen ook degelijk. Inmiddels een week in huis en diverse soorten broden mee gebakken. Allen gelukt. Machine pakt alle deeg mee tijdens het mengen. Mengen geeft wel geluid maar niet storend. Bediening duidelijk en simpel. Veel standaard prgramma's maar ook 1 om zelf in te stellen. Brood is makkelijk uit de vorm te halen door de kleine menghaak. Kortom: een aanrader, zeker voor deze prijs!

Score:

Fantastische broodbakmachine! Sinds een half jaar in gebruik.
Gekocht op aanraden van een Foodcoach van Voedingswaar.

Belangrijk facet: Wat de Kieskeurig site niet vermeld is dat deze bakmachine, naast de 11 voorgeprogrammeerde bakprogramma's, een bakprogramma bevat wat u zelf helemaal kunt instellen. Naar keuze kunt u de kneedtijd, rijstijd en baktijd en cycli instellen. Dit is een groot voordeel aangezien de meeste broodbakmachines zijn voorgeprogrammeerd om met tarwemeel of broodmix te bakken. Deze bakmachine is dus geschikt om andere meelsoorten te gebruiken zoals spelt, teff- of glutenvrije broodmix.

Zelf bakken wij met voorgemengde broodmix van Voedingswaar, een natuurlijk tarwevrije bakmix voor brood,
de Voedingswaar Allin Mix
De ideale kant-en-klare mix voor elk soort brood en gistdeeg, zoete of hartige bakwaren. Daarmee lukt in een handomdraai een heerlijk, gezond brood, dat niet alleen tarwe- en lactosevrij is, maar ook rijk aan vezels. Dankzij de eigenschappen van de broodbakmachine en broodmix rijst uw deeg zeer goed en lukt beslist.
Vooral omdat de Unold Bakmeister de mogelijkheid heeft de kneedtijd zelf in te stellen.

Score:

Hoewel nog erg kort in mijn bezit bevalt de machine erg goed. Het apparaat heb ik nu 2x gebruikt en het resultaat met speltmix (met 1 ei)is prima. Knapperige korst, niet te compact, erg lekker. Het brood laat ook erg goed los uit het bakblik en laat geen resten na. De eerste keer komt er rook uit de machine wat normaal is en ook in de superuitgebreide handleiding vermeld wordt. Draaimechanisme om het bakblik te verwijderen. Werkt goed. Kneedhaak kan na de laatste kneding verwijderd worden. Van teveel geluid geen sprake, goed waarschuwingssignaal tussentijds en bij het einde van het programma. Warmt nog een uur na als het programma klaar is.

Het design is erg mooi, wel erg groot vergeleken met mijn 1e bbm, een HE. Het enige jammere aan het apparaat is dat het kijkvenster beslaat tijdens het bakproces dus daar heb je eerlijk gezegd niets aan. Is er een trucje voor zodat het niet beslaat?

Cakes en jam heb ik nog niet gemaakt en kan daar dus niets over zeggen. Wel staat vermeld dat je beter voor jam een 2e bakblak kan aanschaffen omdat door de zuren het bakblik aangetast kan worden.

Ben erg tevreden en ga zeker uitgebreid experimenteren. Recepten genoeg in de handleiding.

Score:

Naar aanleiding van reviews op o.a. kieskeurig voor deze bbm gekozen. En tot nu toe niets dan lof!! De bbm heb ik een paar dagen in bezit en er 3 verschillende broden in gebakken. Hiervoor gebruik ik het meel van Soezie. Wanneer je de timer gebruikt moet je er wel goed koud water in doen om te vroege gisting te voorkomen. Dit staat ook in de zeer uitgebreide Nederlandse handleiding. De meel typen zijn wel in het Duits aangegeven. De korst is knapperig en het brood luchtig en heerlijk van smaak. De machine werkt met tiptoetsen en heeft veel mogelijkheden. Het design vind ik Italiaans en zoals het er naar uitziet de Duitse degelijkheid. Maar dat moet de tijd nog uitwijzen, maar daar heb ik alle vertrouwen in. Het enige minpuntje tot nu toe vind ik, dat je er toch wat handigheid in moet krijgen om het broodblik, zonder je vingers te verbranden, uit de hete machine te draaien. Maar ik ben er tot nu toe zeer gelukkig mee!

Score:

Broodbakmachine nu bijna 4 maanden in bezit. Hij werkt prima. Is sterk genoeg om wat grotere broden te maken. Wat handig is (en ik ook vaak gebruik) is de mogenlijheid om zelf het programma in te stellen. Zo kun je eenvoudig de reistijd aanpassen.

Nadelen: hij maakt redelijk wat lawaai. Het kneden klinkt door het hele huis door en de piepjes (indicatie voor het toevoegen van ingredienten) zijn niet te missen. We hebben hem in de schuur staan, is hij niet tot last.

Score:

na lang gezocht te hebben deze broodmachine in duitsland aangeschaft.
hij had in duitsland in verschilende test een zeer goed resultaat gehaald
nu 2 weken in ons bezit en we tot nu toe 8 broden mee gebakken en nog geen eentje mislukt
super handig, water erin meel erop en starten maar

Prijzen
Winkel Beoordelingen Bezorgtijd Afhaalprijs Bezorgprijs
Standaard prijzen zijn inclusief bezorging
Bobshop.nl
9.1 3058 shopreviews Best beoordeeld
afhalen € 95,00 € 95,00 Meest gekozen Bekijk product
Prijsinformatie van shop

Unold 68415 Broodbakmachine Unold 68415 Broodbakmachine Met de Unold 68415 maakt u in een handomdraai een heerlijk vers gebakken brood. Hij besschikt over 11 programma's...

Coolblue.nl
9.2 1003 shopreviews

Levertijd

Voor 23.59 uur besteld, morgen in huis. Zelfs op zondag.

Modern.nl
8.9 1580 shopreviews

Internetshop.nl
8.9 1343 shopreviews

Redcoon
8.3 3300 shopreviews
€ 95,00 Bekijk product via Kieskeurig.nl
Prijsinformatie van shop

Unold 68415 Backmeister Top Edition - Broodbakmachine RVS Vermogen 615 watt - Kijkvenster - Uitneembaar bakblik - LCD Display

1-2 dagen