AFK BM-2

roestvrijstaal
Unold 68456

Mar 31-08-2016 Product half jaar of langer in bezit

Prima machine

Zeer blij met deze machine na jaren komen er echter kleine bruine stukjes uit aan de onderkant. Wie weet wat dit is?

Winmar1611 31-07-2015 Product jaar of meer in bezit

Ongeveer 10 jaar geleden aangeschaft voor € 29,95.
Deze AFK machine is onder verschillende merknamen op de markt gebracht.
Nog altijd in gebruik en met veel plezier bak ik broden van kant en klaar bakmeel, wat ik bij de supermarkt in Dtsl. koop voor ongeveer een euro per kilo. Voor 50 cent eet ik een paar dagen lang in dunne plakken een heerlijk stevig en smaakvol brood, wat niet gelijk de volgende dag uitgedroogd is.
Helaas is de aandrijfriem kapot gegaan, maar na enig speurwerk blijken er nog voldoende reserveonderdelen te verkrijgen te zijn via internet (aandrijfriem € 5,49, bakblik en kneedhaak samen 21,90). Zelfs het verwarmingselement is te vervangen.
De electrovakman.com en Buyspareparts.eu zijn o.a. de zaken die leveren.
Het uit elkaar halen(van binnenuit) wordt zelfs op internet beschreven.
Zo kan ik met veel plezier verder genieten van lekker zelf gebakken brood.
De tip om iets minder (10-15ml) water te gebruiken om het inzakken van de bovenkant van het brood te voorkomen werkt!
Tevens een 2e hands broodbakmachine voor € 7,50 via Marktplaats kunnen kopen die na enig schoonmaakwerk het nog uitstekend doet.
Kan ik mijn dochter een plezier mee doen. Zo kunne we de komende jaren nog lekker verder genieten van een heerlijke zelf gebakken boterham. Wie had dat gedacht van een machine van€ 29,95 !!!

beezepol88 05-03-2015 Product jaar of meer in bezit

Bij mijn eerste review ben ik nog het volgende vergeten te melden :

Omdat het deeg, en dus ook het bakblik met kneedhaak en as, nooit warm wordt, slijt deze MINIMAAL !

Het geheel gaat ná de eerste cyclus weer uit de machine, en blijft zodoende altijd koud !

Pas bij de volgende cycli gaat het deeg rijzen en verder afbakken ! Vandaar deze lange levensduur !

beezepol88 05-03-2015 Product jaar of meer in bezit

Deze AFK broodmachine hoef je maar een keer te kopen ..... !
Gaat levenslang mee dankzij een tweede bakblik ( nabesteld ) !
Ik bak al jaren met deze machine. na het eerste signaal ( op je gemak ) blik met deeg eruit halen, overdoen in het bakblik zonder haak en weer terug plaatsen.

Resultaat : prachtig brood en zonder gat of sleuf ! net als van de bakker. En geloof me ....., ik doe al vanaf de eerste machines ( AFK ) bij Blokker te koop waren ( Ong. 10 jaar geleden ) .

pierredelnoij 15-10-2013 Product jaar of meer in bezit

We hebben de machine nu 8 jaar lang bijna dagelijks gebruikt. En naar volle tevredenheid. Er is nu na die honderden broden pas sprake van enige lekkage langs de aandrijfas. Dus tijd om te vervangen. We beginnen dus nu aan het 2e apparaat.

dommers 12-08-2013 Product paar weken in bezit

Goed apparaat voor een lage prijs. Doet wat het doen moet:
Brood bakken, lekker!Heb op internet naar meer recepten gezocht er is genoeg te vinden.

hhverveer 23-01-2013 Product jaar of meer in bezit

5,3
Mijn eerste AFK heb ik 4 jaar mee gedaan; uitstekend apparaat en 3x per week uitstekend brood mee gebakken. Alle lof
Toen deze was versleten (ca. 1-1/2 jaar geleden een nieuwe AFK gekocht. Binnen enkele weken raakte het aandrijfnokje los.
De Teflon anti-aanbaklaag verdwijnt snel; de aandrijfmotor is zwakker dan de vorige generatie. De temperatuurbeheersing is niet zo goed en dat uit zich in een niet constante bakkwaliteit.
Recentelijk was het lagertje van de aandrijfas zover uitgelubberd dat het asje er zonder meer uitviel.
Deze nieuwe generatie machines ik kennelijk veel slechter dan de oude. Thans in feite een onding.

H.H. Verveer-Ridderkerk

RoelofV 20-05-2012 Product jaar of meer in bezit

Wij bakken zo,n twee brooden per dag. We hebben onze vierde versleten vandaag. Tenminste dat dachten we. Mijn zoon heeft hem open gemaakt en wat denk je.... Het ding doet het weer. De aandrijfriem lag er langs. We hebben ook al een keer een nieuw bakblik met kneedhaak gekocht voor een tientje dacht ik. Bij www. Part4you.nl. Prima service. Voor de veiligheid vandaag toch maar even op internet voor een nieuwe gekeken. Nergens meer te vinden. Kijk ik toch meer even op marktplaats want we kunnen onze afk niet missen.

H. Groenewegen 01-12-2011 Product jaar of meer in bezit

6,3
Deze broodbakmachine beviel heel goed maar na twee jaar is het draaimechanisme aan het bakblik lek. De pen die de draaier moet vasthouden valt er zo uit. Dit is al bij de tweede machine. Bij Blokker zijn ze zelfs niet meer verkrijgbaar.

Amber23 07-08-2011 Product jaar of meer in bezit

5,7
De eerste AFK hebben we zoveel gebruikt dat hij uiteindelijk kapot ging. De tweede is een ramp: Het brood rijst niet, we hebben allerlei kant en klaar en eigen gemaakte mixen geprobeerd. Hij gaat nu naar het grof vuil.

KAS1 24-06-2011 Product jaar of meer in bezit

Gebruik deze bbm voornamelijk om deeg te kneden (programma 8). Daarna in een stalen bakblik en dan in de oven. Deze AFK doet voor mij het zware werk. Onlangs in Haarlem een nieuw bakblik gekocht. Zie eerdere review. Inmiddels 5 jaar in gebruik en gemiddeld om de twee weken een brood.

Marc10001 18-05-2011 Product jaar of meer in bezit

Wij hebben nu de derde AFK broodbakmachine. Bij alle drie na 9 maanden de bak en kneedhak versleten. Het draaimechanisme loopt snel te stroef. Wij bakken om de dag een brood. Gebruiken altijd een mix van spelt volkorenmeel en een ander om het op te mengen tot een brood van 600gr. Broden mislukken zo nu en dan eens een keer. Wij gaan nu op zoek naar een betere broodbakmachine. We weten alleen og niet welke.

wdv82912 09-01-2011 Product paar weken in bezit

Een prima bbm met een simpele bediening. Bakmixen zijn er plenty in zowel kwaliteit als prijs en het gaat uiteindelijk om je eigen voorkeur. een heel goede bakmix vind ik die van supermarkt DEEN tw Donker Meerzaden gemaakt bij de Molen van ,,de Krijgsman'' in Blokker (West-Friesland) prijs 2,69 in zakken van 1 kg. Toevoegen op 500 gram bakmix 2tl zonnebloemolie, waardoor het brood langer vers blijft. Broden niet zwaarder maken dan 500 gram anders rijzen ze de bbm uit ondanks dat sommige bbm ook zwaarder aanbevelen. Tijdens het bakken bbm instellen op menu 3(volkorenbrood) en baktijd 3.32 u.
Alvorens de mix in het bakblik te deponeren eerst as en kneedarm insmeren met zonnebloemolie of boter, waardoor na het bakproces het brood uiterst simpel uit het bakblik kan worden gehaald.

Es de bakprinces 31-12-2010 Product paar dagen in bezit

Ik heb hem! Wat hebben jullie mij enthousiast gemaakt.
Eerst brood gebakken, is gelukt maar zou wat luchtiger kunnen. Heb voor het gemak een kant en klaar mix van C1000 gebruikt. Het volgende brood ga ik met een eigen mix bakken. Perfect machientje, alleen bij Blokker in Spakenburg gevonden voor 39,95. Andere filialen in de omgeving waren uitverkocht.
In 2011 lekker vers brood. Fijne jaarwisseling allemaal!

Peter Varga 26-12-2010 Product jaar of meer in bezit

ik heb die broodbakmachine een jar lang gehad. 4-5 keer per week de lekkerste brood gebakt wat ooit gegeten heb. toen 3 jaar geleden naar buiten europa ging wonen, de machine doorgegeven aan mijn vriend. ik ben terug naar nederland, weer hetzelfde machine heb gekocht en ik ben zeker over de kwaliteit. ik laat mijn vrouw weer recepten dowloaden van de internet en weer lekker brood bakken. je kan zien op de verpakking de machine is wegens de duitse consumentenbond met een goeie resultaat goedgekeurd. stiftung warentest: GUT. de prijsklasse is echt laag vergelijking met andere machines ondanks de machine is goed. de ene ding ik mis bij die machine, als je volkoren boord of andere brood met zaadjes wil bakken, de machine kan niet net voor bakken automatisch de zaadjes toevoegen. maar geeft ie piepen na het mengen van de deeg. ik zou geven 9 punten van de tien voor die machine. veel plezier.

Maariskaa 19-10-2010 Product jaar of meer in bezit

Ik heb deze broodbakmachine nu al enkele jaren in gebruik en ben ook tevreden.
Wel vond ik het een enorme zoektocht om een echt lekkere broodmix te vinden. Sommige mixen “passen” niet bij de machine en blijven daardoor te klein of rijzen niet goed.
Het liefste volg ik de recepten uit het boekje dat erbij geleverd wordt.

Wat ik ook nog even wil benoemen is de overheerlijke JAM die je kunt maken met de machine! Gewoon fruit en geleisuiker erin doen, menu selecteren en binnen no-time heb je de allerlekkerste zelfgemaakte jam!!! Ik stond er echt van te kijken dat dat ook nog kon!

R.P. Peters 14-09-2010 Product jaar of meer in bezit

5,7
Deze machine is jarenlang goed geweest (zij het dat de levensduur beperkt was), maar ik heb er nu vier achter elkaar gekocht en weer teruggebracht. Programma 3 houdt er 25 minuten voor het verstrijken van de baktijd mee op. De importeur kan niet zeggen of er in een partij goede machines tussen zitten of niet, maar volgens mij hebben ALLE nieuwe machines dit defect. Waardeloos. Absoluut niet kopen dus.

Jose Verkade 06-09-2010 Product paar dagen in bezit

Altijd gebakken met de rols roys onder de machines de Panasonic, nooit problemen. Voor de prijswil ik nu de AFK.

nelleke rep 03-09-2010 Product paar weken in bezit

Ik heb reeds 6 jaar een AFK BM 2 broodbakmachine en altijd ik heb hem dagelijks gebruikt om heerlijk brood mee te bakken.
Drie weken geleden ging de laatste kapot en ik heb mij naar de winkel gespoed om een nieuwe te kopen.
Ik denk dat ze iets aan de machine hebben veranderd want het is een en al drama, ik krijg er geen fatsoenlijk brood meer uit. De timer van programma 3 stopt een half uur voordat hij klaar moet zijn en het brood is klef en zonder knapperige korst. Ik heb van alles geprobeerd, meer water, minder water, programma 2 maar niets helpt . Voor mij blijft het een drama.
Zijn er meer mensen met deze problemen? Ik hoor het graag

Bakker AFK 05-08-2010 Product paar dagen in bezit

Hoewel het inmiddels overbodig lijkt om een review te schrijven over een broodbak machine die al flink wat jaren op de markt is, waag ik mij aan een simpele eerste ervaring.

Ik bak al jaren in broodbak machines en heb er verschillende gehad.. zoals o.a. Inventum, Panasonic, Tefal en de nieuwste Panasonic (2010) en nu de AFK BM-2N.

Met de Inventum had ik slechte resultaten. Als er een brood lukte.. was het toeval.
De Panasonic's zijn mooie machines wat kwaliteit betreft maar wel erg duur.
Na vele (blinde) testen kwamen we erachter dat het brood in de Tefal ABK42 veel beter was. Smaakvoller, luchtiger en groter.
De Tefal ABK42 is niet meer te koop.

Dan ben ik verder gaan zoeken en heb ook ik dit draadje op Kieskeurig van begin tot het eind gelezen. De AFK BM-2N wordt hier best heel positief beschreven dus ben ik op pad gegaan en heb hem aangeschaft.

Na het uitpakken, lezen van de gebruiksaanwijzing heb ik het bakblik ingesmeerd met olijfolie en 10 minuten ingebakken.
Na een half uur heb ik het bakblik gevuld met Suziemeel Meergranen.
Geplaatst en gekozen voor standaard instelling.. dus op start gedrukt.
Na de pieptonen heb ik nog wat noten en Rozijnen toegevoegd.

De Machine is rustiger dan ik had verwacht. De geluiden van de Tefal zijn harder.
De Machine voelt heel degelijk en zelfs het model vind ik best mooi.
Via het kijkglas kon ik het e.a. erg goed volgen.

Toen het eindsignaal klonk kon ik mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen en haalde het bakblik met het hoog gebakken brood uit de machine en zette het op een rooster.
Ik wachtte een kwartier en pakte het bakblik (handbescherming!) en draaide het op zijn kop.. Ik hoefde niet eens te schudden.. het brood viel er gewoon uit !
Dit had ik nog met geen een broodbak machine voor elkaar gekregen.
Net als bij de andere heb ik ook hier van te voren het bakblik volledig ingesmeerd met olijfolie.

De spatel zat wel in het brood maar met het bijgeleverde haakje was het eenvoudig te verwijderen. Geen GAT maar een klein gleufje was het resultaat.
Het brood was geweldig op formaat, krokant, mooi bruin en erg goed van smaak.

Tot nu toe mijn beste broodbak machine wat resultaat betreft.
Over de kwaliteit van de machine kan ik nog niets zeggen maar het e.a. is hier over wel te lezen in dit draadje.

Conclusie:
Een dure machine hoeft niet beter te zijn wat resultaat betreft.
En voor mij is in dit geval het resultaat het belangrijkste.
De AFK BM-2N is een mooie machine waar het geluid binnen de perken blijft en het bakresultaat is echt TOP !
De bediening is zeer eenvoudig en het heeft een uitgebreide instel/keuze mogelijkheid.
Ik ben meer dan zeer tevreden en eigenlijk erg verrast..
En dat allemaal voor € 59,00 bij Marskramer Breukelen. (elders veel goedkoper)