AFK BM-2 - reviews

• Degelijkheid
    6.8

• Gebruiksgemak 10
Product een jaar of meer in bezit
Bij mijn eerste review ben ik nog het volgende vergeten te melden :

Omdat het deeg, en dus ook het bakblik met kneedhaak en as, nooit warm wordt, slijt deze MINIMAAL !

Het geheel gaat ná de eerste cyclus weer uit de machine, en blijft zodoende altijd koud !

Pas bij de volgende cycli gaat het deeg rijzen en verder afbakken ! Vandaar deze lange levensduur !
  • Gebruiksgemak 10
  • Mogelijkheden 10
Product een jaar of meer in bezit
We hebben de machine nu 8 jaar lang bijna dagelijks gebruikt. En naar volle tevredenheid. Er is nu na die honderden broden pas sprake van enige lekkage langs de aandrijfas. Dus tijd om te vervangen. We beginnen dus nu aan het 2e apparaat.
Product een paar weken in bezit
Goed apparaat voor een lage prijs. Doet wat het doen moet:

Brood bakken, lekker!Heb op internet naar meer recepten gezocht er is genoeg te vinden.
5,3
  • Gebruiksgemak 7
  • Mogelijkheden 7
  • Degelijkheid 2
Product een jaar of meer in bezit
Mijn eerste AFK heb ik 4 jaar mee gedaan; uitstekend apparaat en 3x per week uitstekend brood mee gebakken. Alle lof

Toen deze was versleten (ca. 1-1/2 jaar geleden een nieuwe AFK gekocht. Binnen enkele weken raakte het aandrijfnokje los.

De Teflon anti-aanbaklaag verdwijnt snel; de aandrijfmotor is zwakker dan de vorige generatie. De temperatuurbeheersing is niet zo goed en dat uit zich in een niet constante bakkwaliteit.

Recentelijk was het lagertje van de aandrijfas zover uitgelubberd dat het asje er zonder meer uitviel.

Deze nieuwe generatie machines ik kennelijk veel slechter dan de oude. Thans in feite een onding.

H.H. Verveer-Ridderkerk
  • Degelijkheid 7
Product een jaar of meer in bezit
Wij bakken zo,n twee brooden per dag. We hebben onze vierde versleten vandaag. Tenminste dat dachten we. Mijn zoon heeft hem open gemaakt en wat denk je.... Het ding doet het weer. De aandrijfriem lag er langs. We hebben ook al een keer een nieuw bakblik met kneedhaak gekocht voor een tientje dacht ik. Bij www. Part4you.nl. Prima service. Voor de veiligheid vandaag toch maar even op internet voor een nieuwe gekeken. Nergens meer te vinden. Kijk ik toch meer even op marktplaats want we kunnen onze afk niet missen.
6,3
Product een jaar of meer in bezit
Deze broodbakmachine beviel heel goed maar na twee jaar is het draaimechanisme aan het bakblik lek. De pen die de draaier moet vasthouden valt er zo uit. Dit is al bij de tweede machine. Bij Blokker zijn ze zelfs niet meer verkrijgbaar.
5,7
  • Gebruiksgemak 7
  • Mogelijkheden 7
Product een jaar of meer in bezit
De eerste AFK hebben we zoveel gebruikt dat hij uiteindelijk kapot ging. De tweede is een ramp: Het brood rijst niet, we hebben allerlei kant en klaar en eigen gemaakte mixen geprobeerd. Hij gaat nu naar het grof vuil.
  • Degelijkheid 7
Product een jaar of meer in bezit
Gebruik deze bbm voornamelijk om deeg te kneden (programma 8). Daarna in een stalen bakblik en dan in de oven. Deze AFK doet voor mij het zware werk. Onlangs in Haarlem een nieuw bakblik gekocht. Zie eerdere review. Inmiddels 5 jaar in gebruik en gemiddeld om de twee weken een brood.
  • Gebruiksgemak 6
  • Mogelijkheden 6
Product een jaar of meer in bezit
Wij hebben nu de derde AFK broodbakmachine. Bij alle drie na 9 maanden de bak en kneedhak versleten. Het draaimechanisme loopt snel te stroef. Wij bakken om de dag een brood. Gebruiken altijd een mix van spelt volkorenmeel en een ander om het op te mengen tot een brood van 600gr. Broden mislukken zo nu en dan eens een keer. Wij gaan nu op zoek naar een betere broodbakmachine. We weten alleen og niet welke.
Product een paar weken in bezit
Een prima bbm met een simpele bediening. Bakmixen zijn er plenty in zowel kwaliteit als prijs en het gaat uiteindelijk om je eigen voorkeur. een heel goede bakmix vind ik die van supermarkt DEEN tw Donker Meerzaden gemaakt bij de Molen van ,,de Krijgsman'' in Blokker (West-Friesland) prijs 2,69 in zakken van 1 kg. Toevoegen op 500 gram bakmix 2tl zonnebloemolie, waardoor het brood langer vers blijft. Broden niet zwaarder maken dan 500 gram anders rijzen ze de bbm uit ondanks dat sommige bbm ook zwaarder aanbevelen. Tijdens het bakken bbm instellen op menu 3(volkorenbrood) en baktijd 3.32 u.

Alvorens de mix in het bakblik te deponeren eerst as en kneedarm insmeren met zonnebloemolie of boter, waardoor na het bakproces het brood uiterst simpel uit het bakblik kan worden gehaald.
Product een paar dagen in bezit
Ik heb hem! Wat hebben jullie mij enthousiast gemaakt.

Eerst brood gebakken, is gelukt maar zou wat luchtiger kunnen. Heb voor het gemak een kant en klaar mix van C1000 gebruikt. Het volgende brood ga ik met een eigen mix bakken. Perfect machientje, alleen bij Blokker in Spakenburg gevonden voor 39,95. Andere filialen in de omgeving waren uitverkocht.

In 2011 lekker vers brood. Fijne jaarwisseling allemaal!
Product een jaar of meer in bezit
ik heb die broodbakmachine een jar lang gehad. 4-5 keer per week de lekkerste brood gebakt wat ooit gegeten heb. toen 3 jaar geleden naar buiten europa ging wonen, de machine doorgegeven aan mijn vriend. ik ben terug naar nederland, weer hetzelfde machine heb gekocht en ik ben zeker over de kwaliteit. ik laat mijn vrouw weer recepten dowloaden van de internet en weer lekker brood bakken. je kan zien op de verpakking de machine is wegens de duitse consumentenbond met een goeie resultaat goedgekeurd. stiftung warentest: GUT. de prijsklasse is echt laag vergelijking met andere machines ondanks de machine is goed. de ene ding ik mis bij die machine, als je volkoren boord of andere brood met zaadjes wil bakken, de machine kan niet net voor bakken automatisch de zaadjes toevoegen. maar geeft ie piepen na het mengen van de deeg. ik zou geven 9 punten van de tien voor die machine. veel plezier.
Product een jaar of meer in bezit
Ik heb deze broodbakmachine nu al enkele jaren in gebruik en ben ook tevreden.

Wel vond ik het een enorme zoektocht om een echt lekkere broodmix te vinden. Sommige mixen “passen” niet bij de machine en blijven daardoor te klein of rijzen niet goed.

Het liefste volg ik de recepten uit het boekje dat erbij geleverd wordt.

Wat ik ook nog even wil benoemen is de overheerlijke JAM die je kunt maken met de machine! Gewoon fruit en geleisuiker erin doen, menu selecteren en binnen no-time heb je de allerlekkerste zelfgemaakte jam!!! Ik stond er echt van te kijken dat dat ook nog kon!
5,7
Product een jaar of meer in bezit
Deze machine is jarenlang goed geweest (zij het dat de levensduur beperkt was), maar ik heb er nu vier achter elkaar gekocht en weer teruggebracht. Programma 3 houdt er 25 minuten voor het verstrijken van de baktijd mee op. De importeur kan niet zeggen of er in een partij goede machines tussen zitten of niet, maar volgens mij hebben ALLE nieuwe machines dit defect. Waardeloos. Absoluut niet kopen dus.
  • Gebruiksgemak 1
  • Mogelijkheden 1
Product een paar dagen in bezit
Altijd gebakken met de rols roys onder de machines de Panasonic, nooit problemen. Voor de prijswil ik nu de AFK.
  • Gebruiksgemak 5
  • Mogelijkheden 6
Product een paar weken in bezit
Ik heb reeds 6 jaar een AFK BM 2 broodbakmachine en altijd ik heb hem dagelijks gebruikt om heerlijk brood mee te bakken.

Drie weken geleden ging de laatste kapot en ik heb mij naar de winkel gespoed om een nieuwe te kopen.

Ik denk dat ze iets aan de machine hebben veranderd want het is een en al drama, ik krijg er geen fatsoenlijk brood meer uit. De timer van programma 3 stopt een half uur voordat hij klaar moet zijn en het brood is klef en zonder knapperige korst. Ik heb van alles geprobeerd, meer water, minder water, programma 2 maar niets helpt . Voor mij blijft het een drama.

Zijn er meer mensen met deze problemen? Ik hoor het graag
  • Degelijkheid
Product een paar dagen in bezit
Hoewel het inmiddels overbodig lijkt om een review te schrijven over een broodbak machine die al flink wat jaren op de markt is, waag ik mij aan een simpele eerste ervaring.

Ik bak al jaren in broodbak machines en heb er verschillende gehad.. zoals o.a. Inventum, Panasonic, Tefal en de nieuwste Panasonic (2010) en nu de AFK BM-2N.

Met de Inventum had ik slechte resultaten. Als er een brood lukte.. was het toeval.

De Panasonic's zijn mooie machines wat kwaliteit betreft maar wel erg duur.

Na vele (blinde) testen kwamen we erachter dat het brood in de Tefal ABK42 veel beter was. Smaakvoller, luchtiger en groter.

De Tefal ABK42 is niet meer te koop.

Dan ben ik verder gaan zoeken en heb ook ik dit draadje op Kieskeurig van begin tot het eind gelezen. De AFK BM-2N wordt hier best heel positief beschreven dus ben ik op pad gegaan en heb hem aangeschaft.

Na het uitpakken, lezen van de gebruiksaanwijzing heb ik het bakblik ingesmeerd met olijfolie en 10 minuten ingebakken.

Na een half uur heb ik het bakblik gevuld met Suziemeel Meergranen.

Geplaatst en gekozen voor standaard instelling.. dus op start gedrukt.

Na de pieptonen heb ik nog wat noten en Rozijnen toegevoegd.

De Machine is rustiger dan ik had verwacht. De geluiden van de Tefal zijn harder.

De Machine voelt heel degelijk en zelfs het model vind ik best mooi.

Via het kijkglas kon ik het e.a. erg goed volgen.

Toen het eindsignaal klonk kon ik mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen en haalde het bakblik met het hoog gebakken brood uit de machine en zette het op een rooster.

Ik wachtte een kwartier en pakte het bakblik (handbescherming!) en draaide het op zijn kop.. Ik hoefde niet eens te schudden.. het brood viel er gewoon uit !

Dit had ik nog met geen een broodbak machine voor elkaar gekregen.

Net als bij de andere heb ik ook hier van te voren het bakblik volledig ingesmeerd met olijfolie.

De spatel zat wel in het brood maar met het bijgeleverde haakje was het eenvoudig te verwijderen. Geen GAT maar een klein gleufje was het resultaat.

Het brood was geweldig op formaat, krokant, mooi bruin en erg goed van smaak.

Tot nu toe mijn beste broodbak machine wat resultaat betreft.

Over de kwaliteit van de machine kan ik nog niets zeggen maar het e.a. is hier over wel te lezen in dit draadje.

Conclusie:

Een dure machine hoeft niet beter te zijn wat resultaat betreft.

En voor mij is in dit geval het resultaat het belangrijkste.

De AFK BM-2N is een mooie machine waar het geluid binnen de perken blijft en het bakresultaat is echt TOP !

De bediening is zeer eenvoudig en het heeft een uitgebreide instel/keuze mogelijkheid.

Ik ben meer dan zeer tevreden en eigenlijk erg verrast..

En dat allemaal voor € 59,00 bij Marskramer Breukelen. (elders veel goedkoper)
  • Degelijkheid 8
Product een maand in bezit
Hallo beste lezers,

Totaal geen ervaring met broodbakmachines maar na lang zoeken, lezen EN twijfelen nu eindelijk de AFK type BL-2N broodbakmachine gekocht bij Blokker voor 39,95. Ik had een heel andere machine op het oog met een veel hoger prijskaartje maar... ik heb totaal GEEN spijt van mijn aanschaf. Het begin was ff puzzelen maar nu zijn de broden niet aan te slepen..haha..Ik geef ze constant weg, want ik krijg ze niet op en in mijn vriezer ligt ook al het één en ander..

Dus nu heb ik even een verplicht stop van mezelf op het broodbakken..haha..of ik het volhoud is een tweede..maar zo houd ik de buren ook te vriend..

Dit spreekt voor zich toch..KOPEN!!!! Die machine..

Succes allemaal en bedankt voor de tips!!

Groetjes,

J
  • Degelijkheid 6
Product een kwartaal in bezit
Deze machine bij een kringloopwinkel op de kop getikt voor 12,50, waarschijnlijk maar 1 keer gebruikt, alles als nieuw en met de gebruiksaanwijzing. Wel valt het op dat het brood op het einde inzakt, maar met een natte lap over de machine gaat het een stuk beter. We genieten wel van ons eigen brood en met wat fantasie kan je heerlijke dingen maken. Wel jammer dat er in de gebruiksaanwijzing van: kopjes, lepels en dergelijke wordt uitgegaan en niet gewoon van grammen, milliliters enz. Verder heel erg tevreden!
Product een paar dagen in bezit
prima ding, ik breek vaak programma's af om zo een eigen manier van gebruik te creeren en soms een vbaktijd gewoonweg in te korten en dus te versnellen, bij bijvoorbeeld een cake...

ik maak pizzadeeg in een handomdraai en zonder omkijken, en ik maak zelf spaghetti en dus pastadeeg in de dough/teige modus. GEWELDIG DING!