Inventum BM120

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Inventum BM120 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

barthoukes 02-01-2015
Geschreven voor: Inventum BM120

Werkt precies 1 jaar, daarna net buiten de garantie kapot. Dit is sneller dan een gemiddelde broodbakker. Verder na 10 maanden werden de gaten steeds groter omdat de anti-aanbaklaag dan slechter wordt.

barthoukes 02-01-2015

Gebaseerd op 10 broodmachines de afgelopen 10 jaar:

Fantastische machine, geeft fijne lange broden. Echter volgende 2 punten van verbetering:
1. Na 10 maanden worden de gaten steeds groter in het brood want de anti-aanbaklaag gaat langzaam weg.
2. Na 12,5 maanden is het apparaat kapot, wat precies na de garantie is. Helaas voor ons was ook de winkel failliet.

Over het algemeen gaat een broodbakker bij ons 500 broden mee, deze is gestopt na 380 broden dus is minder goed dan andere. Bij ons stopt het brood tijdens het bakken en gaat niet verder.

Marsjie 17-09-2014
Geschreven voor: Inventum BM120

Ik heb sinds kort deze machine om zelf zuurdesembrood te bakken. Door de mogelijkheid programma's te combineren of een programma zelf samen te stellen werkt dit prima met de extra tijd die nodig is voor mijn brood om goed te rijzen (programma 7 en programma 9). Machine maakt weinig geluid en het signaal dat deze afgeeft als het programma is afgelopen is duidelijk te horen. De helpdesk van inventum is beschikbaar om vragen aan te stellen en deze beantwoorden vragen snel.

rhode 25-11-2015

hoi zou je willen vertellen hoe hij bevalt nu? en hoe je het zuurdesembrood maakt ? ik hoor heel graag van jou, dank je wel

Henk 21-09-2013
Geschreven voor: Inventum BM120

Wij bakken elke week een tot twee broden. We hebben gekozen voor deze machine omdat deze twee kneedhaken heeft. Dat werkt voor grote broden beter dan één kneedhaak. Ook krijg je met een langwerpig blik een normale vorm brood. Verder is er ruimte genoeg om het brood te laten rijzen.
De machine maakt minder geluid dan de vorige (een Tomado), maar dat kan ook met de leeftijd te maken hebben.
De machine ziet er leuk uit, maar er had wat misschien wat meer aandacht besteed mogen worden aan de details (strip op de deksel sluit niet mooi aan op het knoppengedeelte). De bediening is eenvoudig. Er zitten grote duidelijke knoppen op. Ik had wel liever afgesloten knoppen (tiptoets) gehad i.v.m. schoonmaken.
Er zit binnenverlichting op, wat leuk is maar voor ons niet echt nodig.
Voordeel t.o.v. de vorige machine is het grotere bakblik, grotere kneedhaken, stillere werking en dunnere kneedhaken (brood laat makkelijker los en beschadigen het brood minder).
Wij bakken speltbrood met het korte programma 5 (2u10min) en dat doet de machine prima.
Let wel op dat het een grote (vrij hoge machine) is. Ik moest ons keukenkastje er op aanpassen.
De machine voelt degelijk aan (dekselscharnieren etc). Over de levensduur kan ik nog niet veel zeggen, maar ik ga ervan uit dat Inventum als A-merk lang meegaat, en in staat is om eventueel onderdelen te leveren of een machine te repareren (Blokker / Tomado levert in feite wegwerpapparaten).