Philips Fidelio 9000 series BDP9700/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Fidelio 9000 series BDP9700/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Rin 08-02-2016

Over de kwaliteit van beeld of geluid zelf kan ik alleen maar lovend zijn, die is echt geweldig, met SACD en FLAC files en BR-disk. Dat is dus niet het probleem...

Eerst maar even over de WIFI; de kast van deze speler is rondom en op de bodem helemaal van metaal. De enige kant waar het WIFI signaal er dus uit kan is van de plastic bovenkant. Daar schrijft Philips NIKS over in de handleiding. Betekent dat je er geen apparaat met metalen bodem bovenop kan zetten, want dan is je WIFI-ontvangst echt superslecht, valt weg, zelfs als m'n dure hoogvermogen TP-Link router 3 meter verderop staat in dezelfde kamer. Maar je hebt het dus eerst gewoon niet door omdat Philips hier GEEN ENKELE melding van maakt

De speler crasht regelmatig, daar is ONTZETTEND veel over te doen op allerlei fora. The Pink Screen Of Death noemen ze dat dan, omdat het vaak een roze of paars scherm is, of streepjes. Enige manier om daar weer uit te komen is de stekker eruit. Een gewone reset is niet genoeg...

Philips heeft intussen het aantal apps op deze smart speler teruggebracht omdat ze ze niet allemaal meer kunnen (willen?) bijhouden. Het waren er 20/30 toen ik de speler kocht, nu zijn het er DRIE (3, ja 3, no kidding!!) Je kunt nog Netflix kijken, Youtube & de browser is er nog . De rest is door Philips verwijderd met de laatste V4.39 firmware. Philips mag ik mijn geld terug? De speler kan steeds minder!

De speler heeft géén filemanager. NIKS. Je kunt een file die je op USB gekeken hebt níet verwijderen. Dus als je een serie met veel afleveringen kijkt dan moet je maar even onthouden welke je al gezien hebt en welke niet. Je kunt niks verplaatsen, je kunt niks zoeken, je kunt niks sorteren. Over sorteren gesproken; de files staan niet noodzakelijk in de juiste volgorde want alfabetisch sorteren doet 'ie NIET !! De files komen in beeld in de volgorde waarin je ze naar je USB-stick hebt gekopieerd. Dus als je een hele reeks in één keer kopieert dan staan ze waarschijnlijk wel goed, maar als je er dan naderhand ééntje toevoegt dan staat die helemaal onderaan?!?! Zelfs mijn oude Nokia 3310 telefoon deed dat beter dan dit €500 blok metaal...

En dan wat ik zelf nog het ergste vindt; Ergens vanaf firmware 4.x was er ineens een audio-sync probleem. MP4-files met daarin H264-video en AAC-audio lopen steeds verder uit de pas; ongeveer 1 seconden elke 10 minuten speeltijd. Tot de laatste firmware van afgelopen weekend kon ik dit nog oplossen door die film naar MKV te exporteren, kostte me 10 seconden werk, maar guess what... Nu hebben ook de MKV-files met H264 en AAC er last van !!! Enige oplossing is nu om bij deze films de audio helemaal om te bouwen van AAC naar MP3, dat is toch niet NORMAAL?!

Philips verkloot deze machine meer en meer. De problemen worden niet opgelost, hij crasht vaker dan verdraagbaar is, hij kan niet meer wat 'ie ooit kon en wat 'ie hoort te kunnen.

Philips wat doe je je klanten aan ?!?!?!

Zappa17 22-09-2014

Dit is geen plastic apparaatje wat je tussen 2 vingers optilt, maar een zwaar en degelijk metalen apparaat van ruim 4 kilo.
Er zijn uitsluitend 1e klas componenten gebruikt. Beeld- en geluidskwaliteit is erg goed. Ook de laadtijden van een blu-ray gaat lekker snel. Ook de audiofiel komt tot zijn trekken omdat het ook nog eens een goede sacd speler is.
Aan de achterkant zijn er tal van (vergulde) aansluitingen.
Klasse apparaat.

Radiomaker54l 02-06-2014

Mensen laat Philips toch in vredesnaam stoppen met consumenten electronica .
Zo veel klachten over van alles wat van philips op het internet .
Ik heb twee en half jaar geleden de bluray speler gekocht voor 549,00 euro nu is hij kapot en wat zegt Philips helaas maar er zijn geen onderdelen meer van , u kunt de opvolger 9700 van ons krijgen als u 285 ,00. Euro bij betaald .
Echt geweldig die jongens en meisjes van Philips en nog vriendelijk bedankt

Gerben1970nl 07-08-2014

Afgelopen week contact gehad met Philips over mijn blu-ray BDP9600 (welke ik 2,5 jaar in bezit heb) de lade wou niet meer open! Moest de speler opsturen naar E-Care voor reparatie. Het zelfde verhaal als Radiomaker54l geen onderdelen meer leverbaar ik heb een offerte gekregen voor de BDP9700 met bijbetaling van €186 als coulance voor mijn eigen blu-ray speler. Binnenkort maar weer met Philips bellen waarom een prijzig product zo snel kapot gaat en er dan al geen onderdelen meer leverbaar zijn.

spelregel 20-01-2014

Daar mijn LG BP660 na een jaar de geest gaf een BlueRay speler aangeschaft die wat degelijker moet zijn.Deze Philips oogt beter en voelt ook veel degelijker aan. De BDP9700 is aangesloten op een LG 3D TV en qua geluid via een optisch kabeltje op mijn Panasonic Home systeem.Zowel beeld als geluid zijn fantastisch. Aansluiten gaf geen enkel probleem. het menu is simpel. Daar de BDP9700 in mijn netwerk zit , dus ook dit getest. De netwerking is minder en niet alle aangesloten apparatuur wordt herkend [PC's] in het netwerk. De DLNA apps worden wel herkend.
Het prijsverschil met mijn vorige BR speler was fors , maar dit apparaat geeft een beter gevoel qua degelijkheid.

spelregel 20-01-2014

Ik vergat te vermelden , dat de USB poort zowel FAT32 als NTFS perfect ondersteund. De aangesloten WD Passport van 2 TB en een stick van 8GB konden zowel films, muziek en fotos perfect weergeven.

Anoniem 13-08-2013

Deze Philips Blu-Ray 'all-in-one' speler, is de vervanger geworden van mijn 5,5 jaar oude Dvd-(Sa)Cd-speler, de Denon DVD-3930, die bijna 4x zoveel heeft gekost. Was die ook bijna 4x beter, zeker niet...!

Wat voor mij belangrijk is, dat geluidsweergave en videobeelden zeer goed zijn, de rest, zoals 3D, Internet etc. is voor mij ondergeschikt.
De Denon heb ik verkocht, dus een direkte A/B vergelijking heb ik niet kunnen maken, maar mijn oren en geheugen vertellen mij dat bij beiden de Cd, Sacd en Dvd weergave ongeveer gelijk zijn; Cd, Sacd: zeer goed, Dvd-beeld: goed en de Dvd-geluidsweergave: redelijk goed.
Waar deze Philips veel beter in is, want de Denon had geen Blu-Ray..., zijn het Blu-Ray videobeeld en geluidskwaliteit.
Dat laatste heb ik getest met een Concert Dvd van 'The Moody Blues', met de geluidsweergave van een DTS-HD Master Audio 5.1 signaal (voor meerkanaalsweergave maak ik gebruik van goede kwaliteit, analoge kabels voor de Out- en Inputs, via de HDMI-aansluitingen wordt de geluidskwaliteit minder).
Het Beeld én geluid zijn absoluut: zéér goed, écht genieten geblazen, ondanks dat ik kritisch ben!

Verder dan dit ben ik tot heden dus niet gekomen. Al die andere mogelijkheden moeten anderen maar bespreken. Echter, de audio- video-prestatisch welke ik heb gehoord en gezien, zijn voor die iets meer dan 400,00 Euro dat die 'slechts' heeft gekost, fenomenaal te noemen!

Gelijk bij het in gebruik nemen, heb ik via Wifi Internet de laatste software update gedownload. Dus nu maar hopen dat die het zo goed, ook qua degelijkheid, lang blijft doen. Ik zal dan bij gebruik van dit apparaat, heel tevreden achterover leunen op mijn zitbank...!

N.B.,

Het apparaat zier er mooi en strak uit, maar bij 'Vormgeving' heb ik toch 1 punt afgetrokken voor de wel erg goedkoop uitziende afstandsbediening die er bijgeleverd wordt...

ger60 08-02-2013

Bij het zien van de eerste 3D Blu ray disk had ik toch het gevoel dat ik door een raam keek, zo scherp had ik het nog niet gezien. Geluid is ook zeer goed, idem van SACD en CD, al moet ik nog een beetje gaan vergelijken. DVD heb ik nog niet geprobeerd. Aansluiten aan het web is een fluitje. Je kunt een harddisk aansluiten, en daarvanaf films spelen, al kent hij het ISO formaat niet, MKV gaat wel. App op de iPhone voor de bediening is leuk. De afstandsbediening is wel wat cheapo voor die prijs.
Kortom, ik ben uiterst tevreden en benieuwd naar de eerste echte reviews.

knotsen 18-09-2013

Ger je geeft aan bijna geen verschil te horen tussen deze Philips en je Rotel CD speler. Geen wonder, want je zegt ze digitaal te hebben aangesloten op je Rotel versterker. Je maakt in beide gevallen dus gebruik van de DA convertors in je versterker. Beide spelers sturen alleen een digitale code uit naar de versterker en die is exact hetzelfde. Het zegt dus niet zo heel veel over het kwaliteitsverschil tussen beide spelers. Dat zou wel duidelijk worden als ze analoog zouden worden aangesloten.

ger60 09-02-2013

Ik ben eens met het geluid aan de gang gegaan, en kan tot mijn verrassing vrijwel geen verschil horen bij gewone CD tussen mijn Rotel RDV 1092 CD speler en deze Philips, beide digitaal aangesloten op een Rotel RSX 1057 versterker.
Deze Philips is ook SACD speler, maar wat te doen met DVD-Audio? (ook een surround muziek format). Ook tot mijn verrassing blijken een aantal van mijn DVD-audio disks een spoor te hebben in 5.1 digital surround DTS. Die worden ook netjes in surround DTS weergegeven!

Ik hoog het geluid nu ook maar een puntje op.
ger60