LG BP430

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG BP430 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

hugo21967 07-07-2014
Geschreven voor: LG BP430

leuk en klein ding met genoeg mogelijkheden klein maar fijn is hier de goede uitspraak bij en vooral tegen over de prijs

dalek69 22-01-2014

Edit2:
dit apparaat stuurt ook netjes streaming DTS-HD-HR en D. TrueHD 5.1 en 7.1 verpakt in bluray rips , oa mkv, naar een digitale home theatre receiver die dat ondersteunt.
Verder draait hij over netwerk geen subs af van full-bluray bdmv bestandjes als die normaal in het menu moeten worden ingesteld. Over het netwerk (stream) speelt hij geen idx/sub subs af maar wel (mkv) interne en externe .srt bestandjes. Wel de evt derde partij server software op de PC goed instellen. Daarbij is de codering (udf8) van de subs van belang.

zegje 18-01-2014
Geschreven voor: LG BP430

Tot nou toe bevalt het apparaat prima. Ik heb er weinig op aan te merken. Ik vind wel dat de youtube versie die geinstalleerd is, een grote afknapper is vergeleken met de versie op de BD 660 van LG. Erg jammer.

dalek69 17-01-2014

-Edit-
DVD-iso's worden wel afgespeeld maar zonder menu. alleen de film. AVCHD alleen vanaf gebrande DVDR-DL

dalek69 13-01-2014
Geschreven voor: LG BP430

Dis is een zeer complete blurayspeler voor een zacht prijsje.
Hij heeft 3d-bluray afspeelmogelijkheid (gebruik een hdmi high speed (1.4) kabel).
Er zijn diverse “smart-tv apps” ingebouwd zoals (voor mij belangrijkste) Netflix (NL), en verder onder meer Spotify, (VOD:) Pathe-Thuis en Videoland, NOS Journaal, Youtube, Buienradar, weerbericht, Google Maps en meer.
Ook is er een LG-app-store (na gratis registratie via het apparaat) , maar die bevat wel wat leuks maar ook weer niet heeel veel apps. Helaas ontbreekt (vooralsnog?) apps voor NPO uitzending gemist en Rtl-xl. (Er is wel een sbs6 (ook net5, veronica) app ingebouwd, die levert een paar programmas terug te kijken en VOD functie).
Wel duurt het soms vrij lang voor de apps-startschermen worden weergegeven. Heb geduld!

Deze bluray speelt BD (incl BD-Live), DVD, cd en AVCHD-schijven (DVD9)(ook zelfgebrande schijven) en heeft zeer uitgebreide mogelijkheden om voor media stream player te dienen. Daarbij speelt hij ook MKV’s via netwerk-shares, maar alleen met de meegeleverde software Nero Home essentials als server op win/mac pc. Met gewone gedeelde mappen onder windows speelt hij wel andere type filmbestanden en afbeeldingen/muziek. Wel even in de media venster in de balk bovenaan de juiste soort media kiezen. Open je bv. een map met muziekbestanden, maar staat de balk op “films” , dan ziet hij niets in die map.
Nadeel: via netwerk stream speelt hij full-Bluray, DVD en AVCHD rips alleen als de losse afspeelbare bestandjes (vob’s bij dvd en m4ts oid voor bluray) , zonder de menustructuur. Iso’s (DVD en AVCHD) ziet hij in het netwerk helemaal niet, dat is wel jammer.
Ook van USB/HDD speelt hij geen dvd menustructuur af, alleen de VOBs. Idem full-blurays op HDD.

Ik ben tevreden over de 3d weergave, die ziet er heel goed uit.

Deze speler ondersteunt diverse digitale surround audiosporen (5.1 en 7.1) , incl DD, DTS en Dolby True-HD en DTS-HD MA. Deze stuurt hij keurig door naar een home theatre receiver, via hdmi of digitaal-coax kabel. (Dan wel even de audio-digitaal output op “bitstream” zetten in de instellingen, met de standaardkeuze “pcm” krijg je alleen stereo of proglogic.)
Helaas ontbreken andere (analoge) uitgangen. Dit apparaat is uiteraard gemaakt om digitaal aan te sluiten. De 5.1 geluidskwaliteit is op mijn htr receiver echt uitstekend.

Over het beeld ben ik ook heel tevreden. Zeker voor lage prijsklasse van de speler.

Het menu voor instellingen en apps en netwerk/ingangsbronnen is heel overzichtelijk en makkelijk te begrijpen. Nederlands is in het talen menu een van de vele mogelijke keuzen.
Wel staat de functie om extra snel op te starten, standaard op uit. Voor een snelle start even aanzetten. (Kost wel net ietsje meer stroom in standby).

De afstandsbediening is vrij klein maar erg handzaam en werkt prettig. Jammer, geen losse knopjes voor subtitle en audiospoor wisseling. Dat gaat via een van de menuknopjes en dan onder de kop “options”. Gelukkig is er wel een eject knop op de AB om de schijflade te openen/sluiten.

Aan de voorzijde van het toestel bevinden zich enkele reliëf-bedieningsknoppen en een (onafgedekte) usb-aansluiting. Deze wordt ook gebruikt als noodzakelijke opslagmedium voor voor BD-Live extra’s.

Er is een gratis bedienings app voor android en apple phones en tablets beschikbaar als de speler via thuisnetwerk is verbonden. In sommige instelschermen is een emailadres en password dan sneller in te vullen, maar sommige apps leveren dan weer geen keyboard popup op mijn smartphone (samsung, android). Voor de rest vind ik zelf de afstandsbediening handiger dan de app.

Nadeel: Wel is de speler een paar keer gaan ‘hangen’ met apps, enige oplossing: stekker er even uit en weer in. (Er zit geen aan/uitknop op het toestel).

Al met al vind ik dit een vrij complete speler die waar bied voor zijn geld.
Ik kan dit apparaat echt aanbevelen.