Philips Viva Collection SoupMaker - Reviews

Jori55 26-02-2015 Product jaar of meer in bezit

6,7
Super fijn apparaat! Wordt zeker om de dag gebruikt bij ons thuis. Enige nadeel is dat ze snel stuk gaan. Wij zijn al aan onze 3e toe. Bewaar de bon goed want ze doen moeilijk bij Philips zonder aankoopbewijs (de eerste kregen wij cadeau en hadden er geen bon van). Als je een vervangend apparaat krijgt van Philips dat ook stuk gaat, wordt gekeken naar de garantietermijn van het oorspronkelijk gekochte artikel. We hebben 2x kortsluiting gehad in de deksel, het apparaat maakt kleine klikjes en slaat daarna af. Dit terwijl we zorgvuldige gebruikers zijn. Ondanks de hooggevoelige elektronica in de deksel, kopen wij nu toch een nieuwe. Kunnen niet meer zonder:).

Neil 02-04-2014 Product paar dagen in bezit

Wat een geweldig apparaat, dit had ik niet verwacht, mijn eerste soepen zijn overheerlijk en wat voor een gemak, nee ik ben er erg blij mee, geen vieze Unox soepen meer voor mij uit blik, ik maak het nu zelf vers, zonder kleurstoffen en smaakstoffen, gewoon een verse gezonde soep in een handomdraai op tafel, bedankt Philips, enig minpuntje is het klaar signaal dat had anders gemogen, waarom niet een groen ledje. Graag ook een uitgebreider receptenboek wat je nog extra kan kopen.

Vera-88 28-02-2014 Product paar weken in bezit

Persoonlijk ben ik mega enthousiast over deze soepmaker. In mijn zoektocht naar een nieuwe blender viel mijn oog hier op. Zowel soep maken als blenden/smoothies is voor mij ideaal, zeker als ik gezond wil eten als ik geen zin heb om te koken. Hij is makkelijk in gebruik, blend bevroren fruit met gemak en is makkelijk schoon te maken omdat het 'blend gedeelte' aan de deksel vast zit.
Het enige minpunt dat ik kan bedenken is dat als je de bovenkant eraf haalt, het erg druppelt. Dus je moet 'm gelijk in de gootsteen leggen of ergens waar het vies mag worden. Maar dit mag eigenlijk geen naam hebben!

Marie1972 26-02-2014 Product paar weken in bezit

Sinds een paar weken aan de slag met de Philips Soupmaker. Ontzettend handig voor de snelle trek of een lekker voorgerecht. Meest belangrijk voor mij ook is dat hij makkelijk schoon te maken is. Hij staat standaard op het aanrecht tegenwoordig.

j.braakhekke 22-02-2014 Product paar dagen in bezit

Sinds een paar weken maken mijn vriendin en ik gebruik van de Soupmaker. Zijn enthousiast over het gemak. Snijdt de groenten klein, doe ze in de Soupmaker en ruim 20 minuten later heb je een gebonden soep. Het heeft ervoor gezorgd dat we overgebleven groenten niet meer weggooien, maar soep van maken. Wel vinden we de inhoud wat aan de kleine kant vandaar 8 punten bij mogelijkheden.

We hebben nog geen gebruik gemaakt van de smoothie en compote stand. Kunnen dan ook daarvoor niets zeggen.

NickskeAn 21-02-2014 Product kwartaal in bezit

De Philips Soupmaker is een geweldige toevoeging in mijn keuken-assortiment. Heel eenvoudig om snel een gezonde soep te maken met overgebleven ingredienten, ook een appelcompote is eenvoudig te maken. Smoothy heb ik nog niet geprobeerd maar zal zeker in het voorjaar aan bod komen. Nadeel, de bodem koekt snel aan en is moeilijk schoon te maken. De soupmaker slaat ook snel uit wanneer je tegen de maximale inhoud vult (capaciteit voor een gezin van 4 bijvoorbeeld is echt te klein). Kwaliteit en gemak is reden om de soepmaker aan te raden.

beatricea 11-02-2014 Product paar dagen in bezit

Als soepliefhebber direct enthousiast na het eerste probeersel. Ontzettend gemakkelijk zonder enige moeite een heerlijke tomatensoep. Vol vertrouwen ging ik ook andere recepten uitproberen. Voortreffelijke resultaten. Echt een aanrader

Boxter 10-02-2014 Product paar dagen in bezit

Zeer gemakkelijk in gebruik, alles bij elkaar voegen en je hebt verse soep in 20 minuten, hoeft er verder niet naar te kijken. Kookt en mixt tegelijkertijd. Dit weekend heb ik een smoothie bereid met overrijp fruit, zonde om weg te gooien, het smaakte heerlijk.

EllieG 02-02-2014 Product paar dagen in bezit

In het weekend maak ik graag allerlei soepjes, en ik was dan ook erg benieuwd toen ik deze soep maker zag staan. Vooralsnog vind ik het een uitstekende aankoop: het apparaat neemt je bijna al het werk uit handen (geen staafmixer meer voor fijne soep!), is handzaam in gebruik, en na afloop makkelijk schoon te maken. Ik heb eigenlijk alleen nog de twee soep standen uitgeprobeerd, dus over de andere programma’s kan ik niks zeggen. Nadeel is wel dat de metalen wand heel heet wordt, logisch natuurlijk voor goed hete soep, maar dat is wel even opletten in het begin .. het receptenboekje is trouwens ook erg leuk!

JoostM1974 30-09-2013 Product paar dagen in bezit

Ik heb het apparaat nu korte tijd en al wat soepjes kunnen maken. Ik moet zeggen, het overtreft mijn verwachtingen ruimschoots. Het maakt een gezonde verse soep maken wel echt heel erg makkelijk. Je hebt er totaal geen omkijken meer naar. Het makkelijke is ook dat je bij het maken van tomatensoep je tomaten niet meer hoeft te ontvellen e.d. Geen velletje, geen pitje te bekennen in het eindresultaat.

Je kunt zowel gladde soepen, als soepen met stukjes groenten, etc. mee maken.

Met twee jonge kinderen in huis die dol zijn op soep vind ik het een mooie en handige aanvulling in de keuken.

Gebruikersvriendelijkheid: de Soupmaker wijst zichzelf eigenlijk. Er zit ook een receptenboekje bij waarmee je gelijk al leuke en lekkere soepen kunt maken.

Degelijkheid: oogt en voelt robuust en degelijk, maar hij zal zich nog moeten bewijzen natuurlijk.

Lindaa79 11-08-2013 Product paar dagen in bezit

ik heb de Philips Soup Maker besteld via de rentepunten omdat het me een makkelijk apparaat leek en lijkt om op een makkelijke manier soep te kunnen maken. Een paar dagen geleden heb ik het apparaat ontvangen via de ING rentepunten. Na het uitpakken van het apparaat vind ik dat het er degelijk en solide uit ziet.

We hadden voorheen een Invetum blender van Albert Heijn van 10 euro die na een paar keer gebruiken niet meer goed in elkaar ging (hij ging dus lekken aan de onderkant bij het blenden).

Deze geavanceerde blender / soup maker is degelijk en ziet er geavanceerd uit en bestaat uit 3 onderdelen het deksel dat er maar op 1 manier op het apparaat past, gaat er heel gemakkelijk op het deksel is in feite een soort staafmixer met daarop het menu met de opties. De eerste 2 opties daar kun je soep mee maken, welke het apparaat dus ook warm maakt en niet alleen blend en ook nog 40 minuten warm houd.
Het 3e menu is voor compote (ook warm).
Het 4e is de smoothie (wordt niet opgewarmd, maar moet ook koud zijn)
En de 5e is handmatig blenden zodat je nog een aantal keer kan mixen naar wens

Dan heb je als tweede onderdeel het apparaat zelf (dit is de kan en de onderkant). En natuurlijk de degelijk uitziende stekker die je van het apparaat af kan halen(handig bij het inschenken van de inhoud in een kan.

Vandaan heb ik mijn eerste smoothie gemaakt met het apparaat 1 perzik erin, een grote hoeveelheid druiven, een aantal aarbeien, druiven, yoghurt er in en draaien maar. Het apparaat is niet echt stil dat is het enige minpunt, maar goed een (staaf)mixer hoor je ook als hij bezig is met je eten te mixen. Binnen no time is hij klaar zonder dat je zelf een staafmixer hoeft vast te houden.
Het apparaat is eenvoudig schoon te spoelen (je mag hem niet onder water dompelen) en af te wassen is in een mum va tijd gebeurt.
En oja de smoothie was erg lekker...

Er zit een boekje bij met gerechten dus dat ga ik binnenkort gebruiken om mijn eerste soep met dit apparaat te produceren.

Popocatepetl 24-07-2013 Product maand in bezit

Geen soepingredienten meer in een pan koken om daarna met een staafmixer er doorheen te gaan. Geen reiniging meer na afloop van soepen, staafmixer, en soms de halve keuken. Alles in de kan, druk op de knop en je hebt na 20 minuten een fantastische soep. Na afloop uiteraard even de kan schoonspoelen.

fungimo 31-05-2013 Product paar dagen in bezit

Ik wil graag op een gezonde manier afvallen en daarom heb ik dit apparaat gekocht. Dit is uitermate geschikt omdat zelfs een dummie (iemand die leert van andermans fouten) zoals ik simpel een gezonde soep, bestaande uit gezonde groenten, kan maken zonder daarvoor mijn ega te belasten. s' morgens een gezonde smoothy s' avonds pasta bij de groente(in de soupmaker) en na 20 minuten ..klaar- heerlijk gezond en weinig cal, een " dikke " aanrader dus. en nu gezond en uitgebalanceerd afvallen.

Elise88 03-02-2013 Product paar dagen in bezit

Dit is in mijn ogen een nodeloos gadget. Als je soepingrediënten in een pan doet, deze 20 minuten kookt en er vervolgens een staafmixer inzet, heb je hetzelfde resultaat.

FrankieNr14 22-01-2013 Product maand in bezit

Dit apparaat is echt ideaal om snel en makkelijk een zeer smakelijke soep te maken.
Gewoon alle ingrediënten erin en na zo’n 20 minuten heb je een heerlijk gebonden soep. Heb al tomatensoep, champignonsoep en kippensoep geprobeerd. Als je in de soep nog wat vermicelli, balletjes of vlees wilt toevoegen is dat geen probleem. Gewoon nadat je het eerste programma hebt gedraaid de ingrediënten erin en dan nog 10/15 minuten op het tweede programma.
Ook smoothies gaat goed, zijn heerlijk !
Apparaat is ook makkelijk schoon te maken.
Geen spijt van deze aankoop.