Black & Decker GW3000 - reviews

• Blaaskracht 7
  • Bedieningsgemak 1
  • Veiligheid 1
Product een paar dagen in bezit
wat een ongelooflijke rotzooi!

De aansluiting van de afvalzak op het apparaat is een aanfluiting: als je op de hoogste stand bladeren opzuigt, duurt het niet lang, voordat er ruimte komt tussen de rand van het apparaat en de afvalzak. het sluitclipje is ook in zijn geheel niet proportioneel. Gevolg: als wat je opzuigt, vliegt er aan de achterkant weer keurig fijn versnipperd uit. Diverse noodmaatregelen (elastiek e.d.) helpen niets. Kortom: uit frustratie (omdat ik alles dubbel moest opruimen) het apparaat maar weer bij het grof vuil gezet. Nooit weer!
  • Veiligheid 7
Product een half jaar in bezit
Het is mijn 3e Black & Decker in 3 jaar. Het wisselen van blaas naar zuigbuis is niet handig. De aansluiting van de zak op de zuiger is zeer fragiel plastic haakje en dat breekt vrij snel af waardoor er geen goede aansluiting meer is en de fijne deeltjes weer door de ontstane kier naar buiten geblazen worden. Ook valt er veel vermalen gruis op de grond als je de zak loskoppelt om te legen. Bij alle 3 apparaten begint na ca. een jaar de motor te vonken en is het einde bladzuiger. Het is altijd nog beter dan harken maar kwalitatief is het maar een matig product

Heeft iemand ervaring met de Huskvarna?? Die staat helaas niet in het overzicht.
Product een paar dagen in bezit
Net deze bladzuiger gekocht bij de Praxis voor 79 Euro met als bonus een afvoerset die je op de afvalcontainer kunt aansluiten. Lijkt mij heel handig. Vanmiddag getest in onze tuin van in totaal ca. 400 m2 met veel bomen en blad. Heb nog niet eerder een bladzuiger gehad, daarom kan ik hem niet vergelijken met andere merken. Wat een enorme power in het blazen. Indrukwekkend. Soms de lagere stand gebruikt. Zuigen doet hij ook goed, zou wat mij betreft nog iets meer kracht mogen hebben, maar dan wordt er waarschijnlijk te veel ander materiaal gezogen waardoor hij verstopt of beschadigd. Bij het zuigen is vanmiddag de afvoer 2 keer verstopt geraakt door modder en grotere takken, maar dat is snel en eenvoudig te verhelpen. Opvangzak werkt prima. Zeer tevreden tot dusver!
Product een paar dagen in bezit
Een tijdje geleden de bladruimer Flymo GardenVac 2500 Turbo van de buurman geleend om te bepalen of ik ook zo'n apparaat zou aanschaffen. Ik vond het erg tegen vallen. Het blad werd heel matig opgezogen. Toch leek me zo'n apparaat wel wat en op basis van de reviews op deze site de Black & Decker GW3000 aangeschaft. Wat een fantastisch apparaat. Hij zuigt veel beter dan de Flyma en blazen is helemaal super. De problemen die sommigen beschrijven over de opvangzak heb ik niet.

Kortom een fantastische aankoop!
  • Zuigkracht 10
Product een paar dagen in bezit
Perfecte blazer en zuiger. Door de twee toerentallen is hij ook van toepassing voor het aanzuigen van blad op grindpaden, natuurlijk de machine ca. 5 cm van het grind. Ik heb een net over mijn vijver en blaas op hoog toeten het blad zonder problemen weg, is met een andere bladruimer (heb er 3 gehad) nog niet gebeurd.
Product een maand in bezit
Ik heb er nu enkele uren mee gewerkt. Prima ding. De bijgeleverde zak schiet bij mij niet los, mits je zorgt dat de sluitpal goed inklikt.
  • Veiligheid 5
Product een jaar of meer in bezit
Bezit de oudere versie, GW350, nu 4 jaar. Moet jaarlijks heel veel (beuken)blad, takjes en notenschillen opzuigen. De kritiek zit 'm in het totale gebruikscomfort. Met natte bladeren, grond en takjes steeds verstopping in de afzuigopening. Zak schoot steeds los, maar "verholpen" m.b.v. een elastische "spin" achter het motorhuis aan het handvat te haken. Binnenzijde zak slaat kapot door harde, houtige afval. De kunststof rotor (€11)verslijt snel en dat geeft vermindering zuigkracht. Handvat is niet juist geplaatst t.o.v. werkrichting. Schakelaar is te gemakkelijk aan te raken.

Kortom heel veel gebruikerservaring. Geen aanrader.
  • Veiligheid 5
Product een jaar of meer in bezit
De zuig en blaaskracht is ruim voldoende,

alleen de opvangzak is niet goed, naar een aantal keren gebruik komt er een kier tussen de aansluiting tussen de machine en de zak en komen de gemalen bladeren en stof uit de machine en kom je onder het stof te zitten

Dit is mijn 4 black & Decker elke keer opgestuurd naar Black & Decker de service is uitstekend.

Ik heb nu de nieuwe machine met een veer systeem op de zak en heb nog geen problemen gehad.
  • Bedieningsgemak 10
Product een paar weken in bezit
De beoordelingen van sommigen deel ik niet.Het is een prima apparaat.Door ervaringen van heel vroeger,was ik zeker geen Black en Decker fan,maar die mening moet ik nu drastisch bijstellen.Wat de zuigkracht betreft,alleen maar positief.En men heeft de constructie van de opvang zak waarschijnlijk verbeterd,want ik ondervind geen centje pijn.Nogmaals een geweldig apparaat.Wiers 866
Product een maand in bezit
Naar aanleiding van de reacties hier op kieskeurig.nl bewust voor deze bladblazer gekozen. Hierdoor wist ik op voorhand dat de opvangzak een probleem oplevert. Aangezien wij een niet zo grote tuin hebben is deze dan ook puur als bladblazer aangeschaft en dat doet deze machine meer dan prima. Alles is netjes (in stand 1 van de 2 standen) naar de hoek van de tuin te blazen en daar op te vegen.

Als bladblazer een prima apparaat, als een bladzuiger geen aanrader.
  • Zuigkracht 10
Product een paar dagen in bezit
Prima bladzuiger/blazer doet precies wat het moet doen met voldoende blaas en zuigkracht, ook de natte bladeren worden goed opgezogen.

Laat de opvangzak niet te vol worden want dan valt de zak uit de houder en kun je voor een deel opnieuw beginnen dit is mij nl. een keer overkomen.
Product een paar dagen in bezit
prima zuiger en hij versnippert alles goed wel een beetje groot alles gaat prima in de zak ben zeer tevreden.
  • Bedieningsgemak 7
Product een paar weken in bezit
Ik had eerst de Flymo GardenVac 2500 Turbo gekocht. Dat was een regelrechte ramp omdat het ding total geen zuigkracht heeft. Ook het omgeruilde exemplaar had hetzelfde probleem. Daarom heb ik hem bij Karwei geruild tegen de Black&Decker GW3000. Wat een verschil! Deze zuigt op halve kracht beter dan de Flymo. De door anderen geplaatste problemen van bladeren die er aan alle kanten uitkomen heb ik helemaal niet. Het ding blaast gericht en goed. De zuigkracht is ook hartstikke goed. Over het versnipperen ben ik iets minder tevreden. B&D belooft het tot 10% te reduceren. Ik denk eerder dat ie de 50% nog niet haalt. Maar goed na een aantal goedkope prullen en de Flymo ben ik zeer tevreden over deze blazer/zuiger. Inderdaad is het wel een omslachtig systeem met een aparte blaaspijp en een aparte zuigpijp. Tot nu toe is dit wel het enige systeem dat goed werkt. Ik heb tot nu toe 4 bladblazers gehad (incl. de Flymo). De B&D is echt de beste!
  • Blaaskracht 9
  • Bedieningsgemak 7
  • Veiligheid 9
Product een kwartaal in bezit
Prima blaaskracht. Ook prima zuigkracht maar dit is ook het nadeel. De zak krijgt dit niet verwerkt en de versnipperde bladeren komen er langs alle gaten en kieren uit.

Enkele keren is de zak er zelfs afgeschoten, weer helemaal opnieuw kunnen beginnen.

Terug gedaan naar verkooppunt en daar probleemloos via B&D een nieuwe gekregen, weer hetzelfde probleem. uiteindelijk gewoon geld teug gekregen en ben nu op zoek naar een ander model.
Product een paar dagen in bezit
Zeer krachtige bladblazer. Heeft twee standen voor zowel zuigen als blazen. Geen problemen met opzuigen. Apparaat doet gewoon waarvoor hij bedoeld is. Is ook geen proffesionele bladblazer, dus voor normaal particulier gebruik een prima ding. Neemt wel veel ruimte in beslag, omdat de blaas- en zuigmond appart zijn.
6,7
  • Blaaskracht 7
Product een half jaar in bezit
Blazen prima. Maar de opvangzak sluit niet goed aan. Bij het zuigen blaas je de versnipperde blaadjes er zo weer uit. Waardoor je zelf in de troep staat. Voor het opzuigen van bladeren een miskoop.
  • Zuigkracht 1
Product een half jaar in bezit
Bladblazer is perfect geweldige blaaskracht, beter als een rug benzine blazer.

Maar het opzuigen van blad is regelrecht een ramp.

Opvangzak sluit niet goed af

en alles wat je opzuigt blaast hij er achter er weer uit.Tevens gaat de opvangzak houder los en is niet meer goed te bevestigen.

Conclusie: Blazer perfect ,zuiger waardeloos