Zibro R 421 E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Zibro R 421 E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Diedo 28-04-2015
Geschreven voor: Zibro R 421 E

Hier een zeer tevreden Zibro petroleum kachel gebruiker. We gebruiken hem op tijden dat het net niet koud genoeg is om de centrale verwarming aan te doen maar dat het wel lekker warm is is in huis.

Opstarten en uitschakelen:
We wonen in een appartement dus aansteken doen we altijd op balkon. Vroeger deden we dat binnen maar je ruikt de geur bij het opstarten. Daarna ruik je helemaal niets meer.

Ook het uitschakelen van de verwarming doen we buiten, even 2 minuten buiten laten staan en je krijgt geen stank in huis.

Dat zijn zo'n beetje de enige 2 nadelen, een klein beetje stank tijdens het opstarten en uitschakelen.

Batterijen:
Ik adviseer mensen op oplaadbare batterijen te gebruiken (enduro). Wij gebruikten in het begin gewone batterijen maar deze waren binnen enkele weken leeg. De koolmonoxide melder blijft namelijk gewoon werken. Met de Enduro batterijen (Conrad) hebben wij nu al 3 jaar stroom, zonder deze opgeladen hoeven te worden (daarom de naam Enduro).

Verder zijn we dik, dik tevreden over onze warme vriend en we besparen ook nog eens vele euro's per jaar aan gasverwarming. We gebruiken schone en gezuiverde petroleum maar niet van Zibro, die vind ik veel te duur.

Een tip voor alle gebruikers: Als wij de kachel hebben aanstaan, laten wij boven de kachel ook een ventilator draaien. De warmte wordt dan door de ruimte heen geblazen waardoor het bijna overal warm wordt.

Succes allemaal!

Big Dutchman 30-01-2014
Geschreven voor: Zibro R 421 E

Wij hebben ze kachel in de huiskamer staan om tijdelijk en even wat extra (gerichte) warmte te creëren.
Eerst zouden we de goedkopere R224TC aanschaffen maar we kwamen er niet uit i.v.m het aantal M3 verwarmen en de geur.
Voor de zekerheid maar even met Zibro gebeld en de medewerker vertelde dat de R224TC eigenlijk niet voor de woonkamer geschikt was i.v.m de geur etc. Aangezien wij reukloos willen branden konden we beter de duurdere R421E aanschaffen en dit hebben wij ook gedaan.
Dit is ook een prima keus geweest want alleen met opstarten en met uitdampen ruik je hem maar voor de rest is het heerlijke en reukloze warmte en we zijn er erg blij mee.
Kortom een prima kachel.

M. Mathijsen 15-08-2011
Geschreven voor: Zibro R 421 E

Wij hebben deze kachel gekocht voornamelijk voor als camping gebruik. Het is een erg mooi design, makkelijk hanteerbaar en overal in te zetten. Verwarmt onze voortent erg snel en we hebben er veel plezier van. Ik weet niet of ik dit mag zeggen maar allereerst heb ik mij laten informeren bij www.zibro-outlet.nl