Foscam FI9900P

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Foscam FI9900P op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

ruud 08-03-2019

geen beeld

Geschreven voor: Foscam FI9900P

De camera 6 maanden geleden gekocht, was in het begin ook zeer te vrede. tot ik dagelijks de camera moest resetten om beeld te houden deze valt dagelijks uit stekker er in en er uit werkt
maar op de locatie waar deze hangt is het niet te doen, dus opgestuurd naar leverancier
1e keer firmware geupdate, maar was al door mij gedaan 2de keer niet gevonden
nu voor de 3e keer naar leverancier bij gesloten 33 fotos met fout melding en time out

wil hem eigelijk niet meer terug

Pluspunten

• beeld kwaliteit

Minpunten

• service

A. Blokker 28-11-2018

Slechte service van Foiscam

Geschreven voor: Foscam FI9900P

Hoewel ik al jaren cameras gebruik van Foscam, ben ik helaas niet tevreden over de huidige service van Foscam en wel om de volgende reden:
Op 25 oktober j.l. heb ik een camera gekocht, Foscam FI9900P. Deze camera heb ik ge--installeerd en vervolgens op het dak gemonteerd volgens de handleiding.
Vandaag kreeg ik een melding dat de camera ge-upgrade diende te worden. Dat heb ik gedaan en kreeg na het upgraden de melding dat het proces goed verlopen was en dat ik wel moest controleren of alles werkte. Vanaf dat moment kreeg ik geen verbinding meer ! Een medewerker van Foscam gaf toen het advies om de camera van het dak ik demonteren en met een kabel de camera opnieuw te installeren !. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat zoiets niet de bedoeling kan zijn temeer dat ik al jaren in totaal drie camera's van Foscam heb hangen en dat er iets niet klopt met de huidige opgrade. De medewerker bleef zeggen dat ik de camera alleen door hem via draadverbinding kan resetten. Maw van het dak demonteren en opnieuw installeren. Ik vind dat geen service en heb dan ook mijn beklag gedaan over deze gang van zaken.
Conclusie: hoewel de camera uitstekend heeft gewerkt, geeft het wel te bedenken om deze aan te schaffen middels wifi.

Pluspunten

• Goede camera

Minpunten

• Wifi geeft problemen.

KBTM 10-04-2017

Waar voor je geld.

Geschreven voor: Foscam FI9900P

4 van deze cameras gekozen vanwege de WiFi. Nu werkt dit prima mits de camera niet te ver van je wifi modem hangt. Bij mij hangt hij 4m van mijn modem met 2 muren ertussen en dan doet hij wel maar ook maar net.
Ik heb 'm aangesloten op mijn Synology NAS en daar wordt alles opgenomen via de bewegingsdetectie. Ik laat dit overigens door camera detecteren en niet via mijn NAS.
Wanneer Ik echter wil inloggen op de webpagina van de camera om de zaken in te stellen die niet in de mobiele app beschikbaar zijn dan krijg ik geregeld time outs. Wanner ik 'm bekabeld aansluit gaat het echter probleemloos.
Het is dus zaak dat het wifi bereik voldoende is!
Je kunt trouwens een extra sterke antenne bijbestellen maar dit heb ik niet gedaan.
Uiteindelijk toch ervoor gekozen om hem bekabeld aan te sluiten, als ik dit van tevoren geweten had, had ik de EP versie genomen met POE ethernet aansluiting. Bijkomend voordeel zou ook zijn dat je geen stopcontact in de buurt van de wifi camera die nodig is voor zijn stroomadapter.

Beeld is mooi, zeker overdag. S'avonds / s'nachts is het licht wat de IR led's geven erg geconcentreerd in een rechte straal en gefocussed op het middelpunt van de camera. Omdat de camera een wijds beeld heeft mis je wel wat licht wanneer het donker is. Wanneer je 'm richting op bijvoorbeeld de voordeur dan is het licht voldoende maar als je de gehele achtertuin in beeld wilt brengen dan komen de IR led's te kort. Hiervoor heb ik dan ook een extra IR 'bouwspot' bijgeplaatst.

Instelmogelijkheden zijn ruim voldoende via de webpagina, deze kan via het IP adres dat de camera krijgt van je modem benadert worden. Via de mobiele app zijn de instellingen vrij beperkt, dit is net afdoende om hem aan de praat te krijgen en deen basale settings te maken.

Even terugkomend op de opname functie. Het kan op een SD kaart in de camera zelf (wel omslachtig te installeren), rechtstreeks op je PC, in de cloud bij Foscam (betaalde functie) of je NAS.
Zoals aangegeven heb ik voor mij NAS gekozen maar als je deze niet hebt dan kan het ook op je PC. Nadeel is wel dat je deze altijd aan moet laten staan. In de cloud bij Foscam is een betaalde functie maar het voordeel is wel dat je dit overal kunt benaderen/bekijken.

Pluspunten

• Mooi beeld overdag
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Nachtzicht beperkt bij grote oppervlakten
  • Moet redelijk dicht bij je wifi modem hangen

Mike 25-01-2016
Geschreven voor: Foscam FI9900P

De Foscam Fi900P via Vivolanda gekocht. Nu een paar weken in gebruik. De camera heeft een goed bereik (WiFi) heeft een fijne brede kijkhoek. Voor de prijs die je betaald krijg je echt wel waar voor je geld. De camera geeft scherpe beelden. Hij kan eventueel ook direct op het internet worden aangesloten. Voor buiten en binnengebruik is het handig om het losse "opbergbakje" erbij te nemen, want anders is het wel een vraag hoe en of waar je de hoeveelheid draad wegwerken kan.

Via een App kan je de camera instellen, of als je op je account bij FosCam inlogt kan je vrijwel alle instellingen daar ook doen. Zelf gebruik ik de gewone computer en laat ik de beelden netjes binnenkomen. Afhankelijk van de snelheid van je WIFi ben je wel, want de beelden kunnen soms wat schokkerig overkomen.

De filmpjes die je met de computer maakt worden direct in een map op je harde schijf opgeslagen. Hoe dit met de App werkt weet ik niet. Ik kan de foto's en videos wel terug kijken, maar ik zie niet waar ze op de telefoon zouden worden opgeslagen. Volgens mij gebeurd dit niet met de telefoon App. Op deze wijze kan ik ze ook niet kopiëren of plaatsen waar ik de foto's en of filmpjes opgeladen wil hebben. Met e computer gaat dit dus een stuk gemakkelijker.

Intern schijn je wel een Mini-SD te kunnen plaatsen, maar daarvoor moet je het garantiezegel verbreken zoals ik op de Youtube filmpjes voorbij zag komen. En je moet de camera hiervoor open maken. Dat doe ik liever niet, maar het schijnt dus wel mogelijk te zijn.

En ander nadeel is, dat de kop niet alle kanten opgedraaid kan worden, dus je moet jezelf echt bedenken, waar je hem hangen gaat, en hoe je hem bevestigen gaat.

De camera doet erg mooi en robuust aan. Hij is helemaal van aluminium en dat zie je er ook echt wel van af. Netjes vormgegeven.

Je kan ook inzoomen, alleen wordt de kwaliteit van het beeld daar niet beter op. Maar voor de kwaliteit en de prijsverhouding vind ik deze camera zeer goed en daarnaast voldoende gebruiksvriendelijk.