Weber One-Touch Premium houtskool barbecue / zwart / porselein / rond

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Weber One-Touch Premium houtskool barbecue / zwart / porselein / rond op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,6

bobvt78 01-08-2014
Beste BBQ ooit! Ik heb nog de oer-versie van de premium; die met het zilveren aspannetje. Gaat nu al zo'n 6 jaar mee en is nog prima! Nadeeltjes; de werkhoogte is te laag, je staat altijd voorover gebogen en je hebt geen ruimte om wat er wat naast te leggen. Heb daarom het onderstel verwijderd en 'm in een buitenkeukenblad op 1m hoogte gehangen. Ik BBQ nu het hele jaar door minimaal 1x p/week, helemaal top, en iedereen die te gast komt is het daar roerend mee eens.
Recentlijk het rooster vervangen voor een gietijzeren exemplaar, even opnieuw leren BBQ'en, maar topresultaat.
Tips;
Met de rekjes op het onderrooster kun je het onderrooster vergroten/verkleinen, je kunt dan plaatselijk briketten/houtskool erin doen voor direct/indirect grillen.
Schoonmaken van het rooster pas doen bij de volgende keer BBQ'en; Het vieze rooster eerst even 5 minuutjes boven de hete kolen en vervolgens met een krabber schoonmaken, gaat 10x makkelijker.
Gebruik van een brikettenstarter ook veel makkelijker dan aanmaakblokjes tussen de kooltjes/briketten. Ik heb de starter zelfs op een 1-pits campinggasstelletje staan, helemaal geen blokjes meer.
Qua onderhoud af en toe even een doekje erover. Handvaten met een doek met allesreiniger weer als nieuw te krijgen. Binnenzijde wordt altijd wel een beetje vies, ik haal 'm zo af en toe even leeg en spuit 'm dan met de tuinslag schoon, en ook een paar emmers heet water erdoor.

Yip en Janneke 28-03-2012
Een jaar geleden mijn 10 jaar oude Weber 47 op Marktplaats verkocht voor.... 75 euro. Daarna direct dit exemplaar gekocht voor de volgende 10 jaar.
Zeer goede prijs-prestatie verhouding. Ketel staat -met hoes- hele jaar buiten. Als je er mee overweg kunt, wat eigenlijk een eitje is, is het een genot om met deze "kook-kist" te werken. De resultaten bij zowel de directe als indirect (met deksel erop) methode zijn verbluffend, zo zeggen onze "mee-eters". Een starter voor nog meer BBQ-gemak is een aanrader.

Borelis 22-08-2011
Een paar weken in bezit en erg enthousiast. Al twee keer in de regen gebruikt en geen verschil met droog weer. Snap niet dat ik al die jaren met een open BBQ heb zitten rommelen. Heb (nog) geen fire starter. Ook nog niet gemist. Briketten in het midden aansteken met een paar (bruine) aanmaakblokjes en in een minuut of 20 grijze kooltjes. Kip aan de buitenrand plaatsen, in 2x20 min prachtig gaar en sappig. Worsten in het midden in 2x10 min. Nog niet toegekomen aan ingewikkelder dingen. As verzamelt in de emmer, dus geen geknoei. Als je klaar bent kleppen (onder en boven) dicht en het vuur gaat uit. Briketten kun je de volgende keer gewoon weer gebruiken.
Super apparaat!

Borelis 18-08-2012

Inmiddels een jaar verder. Blijft een geweldig apparaat, maar wel de briketten starter gekocht. Scheelt veel tijd en gerommel!

Hielko 18-07-2011
Geweldige BBQ. Ik sluit me aan bij alle andere reviews. Wat een genot. De snelstarter die je apart moet kopen is inderdaad ook een aanrader. De briketjes geven een nare smaak aan je eten. Gewoon houtskooltjes gebruiken. Koop een klein bakplaatje dat je in de gesloten BBQ kunt leggen en je kunt gewoon kaiserbroodjes afbakken. Op de thermometer zie je dat de temperatuur juist is voor je broodjes.

Stephan52 15-07-2011
---------- update review, 15-07-2011 ----------
Overigens zijn er wel enkele (werkelijk minimale) verschillen tussen de Gold en de Premium. Bij de Premium zijn de handvatten wat donkerder, de wielen ietsje anders en bij de Premium zit een maatbeker voor briketten. Da's alles. Dus mocht je nu nog een Gold 67 cm (die nu is vervangen door de Premium)in de aanbieding tegenkomen, doen! Scheelt nogal wat in prijs...

---------- 1e review, 14-07-2011 ----------
Dit is m'n tweede Weber. Tot op heden de Performer in gebruik en deze doet inmiddels zo'n 16 jaar (!) in weer en wind z'n werk (nog de oude rvs uitvoering, allang niet meer te krijgen, helaas). En hoe! Voor mij persoonlijk de beste houtskool/briketten barbecue ooit!
Maar goed, wil al een tijdje een grotere barbecue hebben. Hier en daar wat rondgekeken maar 'k houd het toch maar bij Weber... Enfin, ze hebben bij Weber natuurlijk de "ranch" kettle, met bijna een meter doorsnee, maar die is werkelijk g-i-g-a-n-t-i-s-c-h (de prijs trouwens ook). Is ook minder praktisch vanwege z'n grootte tenzij je regelmatig voor een man of 30/40 bezig bent.
Maar zie, kwam ik ineens de 67 cm "gold" (of premium, is hetzelfde)tegen. De performer heeft een diameter van 57 cm dus in theorie lijkt de 67 cm versie niet zoveel groter. Tot je ze naast elkaar zet... Het verschil is werkelijk enorm te noemen. Niet iets groter maar véél groter. Heel veel groter zelfs.

Natuurlijk al gebruikt en ja, je verbruikt nogal wat briketten, dat lust ie 67'er wel. In plaats van één brikettenstarter gebruik ik er nu twee. Dat heeft ie wel nodig als 't echt heet moet. Het grillrooster is trouwens zeer stevig en (eindelijk) van rvs, dus geen chroom/nikkel hier, ideaal. Evenals indirect grillen/roken, juist op dit onderdeel scoort deze 67 cm Weber veel punten want je hebt ruimte zat. Deksel is trouwens even wennen, deze is n.l. topzwaar. Al met al, deze jongen zal wederom lang bij mij blijven want de prestaties én gebruiksgemak van deze krijgt van mij een dikke 10. Toch weer een échte Weber, gelukkig. Helemaal geen minpuntje dan? Wel, dat zou het onderstel dan moeten zijn. Is, hoewel stevig, wat wiebelig. Ach ja.

Tip: Als je hoofdzakelijk voor 2 (of wat meer) mensen kookt heb je aan deze barbecue niet zoveel denk ik. Dan is de 57 cm versie (b.v. performer) een veel betere investering.

Jan Arie Koolaard 09-05-2011
Wij hebben de 47 zonder asla al tig jaren. Het systeem met deksel is ideaal voor grotere producten, zoals kip of lamsbout, welke dan indirect worden bereid. Overigens is b.v. vis op een waterdoordrenkt plankje van speciaal hout ook een aanrader. Voor grillen, door de meesten verward met barbecuen, is hij ook prima, maar daar hoef je het systeem Weber niet voor te kopen. De constructie is degelijk en daardoor relatief veilig. Heet wordt het natuurlijk wel zoals elke gril of bbq. Ik gebruik bij de volgende barbecue altijd een deel van de overgebleven briketten, samen met een hoeveel nieuwe. Na bbq deksel erop en alles dicht en briketten gaan snel uit en daarmee deels herbruikbaar. De snelstarter is een puike uitvinding (tamelijk prijzig), ik gebruik deze vanaf mijn aankoop. Momenteel is een uitvoering bij Aldi of Lidl te koop voor €6? Om onze oergevoelens als ex-grotbewoner weer op te roepen is het een prima bbq.

Peatsmoke 05-05-2011
De BBQ heb ik enkele weken gelden gekocht en sindsdien ben ik er helemaal weg van! Wat een geweldig apparaat is dit zeg! Aangezien wij maar met zijn tweeën zijn, leek de 47 cm-versie mij meer dan voldoende. Bij aanschaf van de BBQ ook direct de firestarter, pizza-steen (groot), roosterborstel en het grote Weber BBQ-boek gekocht. Vooral in het boek staan handige tips en duidelijke uitleg over houtskoolsoorten, manieren van directe en indirecte methodes van grillen en overheerlijke recepten. Veel zaken al geprobeerd en de pizza's op de steen icm houtskoolvuur zijn net als in Italië!
Door de ultieme bouwwijze en het dito gebruiksgemak zijn de resultaten ook ultiem te noemen. Op die manier veranderd een rituele vleesverbranding in een echte barbecue!
Door as blijft niet in de barbecue liggen door de combinatie van luchttoevoerregeling en asveger. Ook de afvoerregeling is perfect in te stellen, waardoor eventuele brandjes, die ontstaan bij het grillen van vette vleessoorten, in de kiem te smoren zijn.
Hoe je van barbecueën en ben je bereid hiervoor iets meer geld neer te leggen, dan is deze Weber een aanrader. De gas barbecues kunnen zeker qua smaak niet tippen aan deze houtskoolversies en de resultaten die je ermee bereikt zijn minstens zo goed!

loveson 14-08-2010
. Ik heb er ook gelijk een fire starter gekocht echt super handig . Je zet hem op het onderste rooster steekt eerst 2 aanmaakblokjes aan dan fire starter er overheen schuif weber onder helemaal open en 20 minuten later viola brickettes op het onderste rooster en klaar . niks geen gewapper
Ik heb die van mij bij goedkoopste.nu gekocht. echt een geweldige (web)winkel . je kan ook naar de winkel om hem op te halen .en echt een super goede service . Ik had eerst een original gekocht . maar had toch liever een premium . omdat daar zo een handig rooster bij zit zodat je de bricketten er bij kan gooien zonder het rooster op te tillen en het handige as opvang bakje dat eraan vast zit. Ze hebben het allemaa keurig geregeld bij Goedkoopste.nu

jeronimootje 05-06-2010
gisteren besteld en vandaag al binnen. gekocht op koopjegereedschap.nl. daar kreeg ik gratis de brikettenstarter erbij. helaas staat deze winkel niet bij de lijst van kieskeurig winkels.

de_kers 23-05-2010
Ik vraag me af wat ik al die jaren hiervoor heb zitten prutsen? Dit is een super bbq. Ik heb het gelijk maar eens goed gedaan en bij deze bbq een brikettenstarter gekocht. Dat is helemaal fantastisch. Briketten erin, 2 aanmaakblokjes eronder en binnen 10-15 minuten zijn de kolen mooi grijs. Vervolgens op het rooster uitstrooien en je kunt gelijk beginnen. Wat opvalt is dat het alles weinig rook geeft. En tijdens het bbq'en al helemaal niet als de deksel er op zit. Onderin regel je met de luchttoevoer hoe warm het binnenin mag worden. De as valt vanzelf in het pannetje dat er onder hangt. Je koppelt het pannetje gemakkelijk af en gooit de as in de kliko. Als je klaar bent en de briketten zijn nog lang niet op, dan zowel onder als boven de luchttoevoer afsluiten en de bbq laten afkoelen.
De bbq komt mij zeer degelijk over. Er is één nadeel: je mist een beetje het ouderwetse bbq met open vuur en na afloop de stinkende kleding ;-) Door de schotel ben je wel een beetje het zicht kwijt of er al iets gaar is. Ik heb nu al gezien dat ik te vaak kijk. Dat is dus even wennen.
Mijn uitvoering is de 'special' waar een gratis afdekhoes, een druipbakje en een zak briketten bij zat. Voor 199 bij een groen tuincentrum.