Boretti Carbone - Reviews

houtskool/briketten barbecue
Deksel
Thermostaat

V. van den Berg 06-07-2014 Product half jaar in bezit

Ik vond het in elkaar zetten wel meevallen. Goed kijken en je tijd ervoor nemen.
De kolen kunnen goed in hoogte versteld worden: ongeveer 10 centimeter. Ideaal voor wanneer de kolen erg heet zijn, of juist afgekoeld zijn. Blijft mooi op temperatuur. Degelijke roosters. Met de instelbare luchtgaten kan de toevoer geregeld worden.
De flesopener die erop zit is een geinig extraatje.
Het bovenrooster is handig om spullen warm te houden.
Zowel snel grillen als lang garen / indirect verwarmen is mogelijk.
Zeker geen spijt van de aankoop.

vxlmedia 04-05-2014 Product paar dagen in bezit

BBQ is een prima apparaat voor de prijs die je ervoor betaald. Materiaal is wat je mag verwachten voor de prijs. Even oppassen bij monteren dat je niks verbuigt. Bij het draaien van de bak grijp je snel in de rails van de aslade en die buigt vervolgens makkelijk mee. Oplossing is draaien door in de luchtgaten je grip te vinden.

Monteren is niet heel erg moeilijk. Vergelijkbaar met het in elkaar zetten van meubels van een bekend Zweeds meubelwarenhuis. Duidelijke handleiding in het Nederlands zit erbij. Enige onduidelijkheid is het weghalen van een bout en moer bij het monteren van de voorpoten. Dit staat niet in de tekening maar spreekt voor zich. Gaten boren o.i.d. is absoluut niet nodig. Gewoon even goed kijken en nadenken.

Vandaag meteen de BBQ getest. Resultaat mag er zijn. Er is goed te werken met de luchttoevoer en het variabel plateau waar de kolen op liggen. Controle was voor mij de reden van aanschaf en die krijg je absoluut.

De BBQ blijft ook lang op temperatuur, dit is uiteraard wel afhankelijk van de gebruikte kolen, in mijn geval Premium Briketten van Weber.

Schoonmaken is ook erg eenvoudig. De roosters zijn handzaam en als je ze van te voren in hebt gesmeerd met anti-aanbak spray of in mijn geval met wat olie, krijg je ze goed schoon.

Kortom, erg tevreden met mijn nieuwe BBQ.

Medic71 09-08-2013 Product maand in bezit

Barbecue is erg goed af te stellen op temperatuur en houdt deze lang vast. Low & slow cooking prima mogelijk. Nadeel is genoemd, in elkaar zetten van barbecue is behoorlijk veel werk!

starr84 09-06-2013 Product paar dagen in bezit

6,7
Het in elkaar zetten is niet logisch. De BBQ wordt als "bouwpakket" geleverd, je moet meer in elkaar zetten dan in mijn ogen nodig en dat zou ook volume schelen in de verpakking en transport. Met name het binnenwerk met de hoogte instelling van de lade met kolen is lastig en lijkt meer dan het is. In de praktijk kan de hoogte maar met enkele centimeters worden versteld, het verstel mechanisme is knullig. De assemblage zou beter kunnen. Ziet er kek uit maar in de praktijk minder solide naar het zich laat aanzien.