Boretti DAVINCI NERO - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 56 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Boretti DAVINCI NERO op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Ron Bergers 08-09-2021

Roestbak voor veel euro’s

Geschreven voor: Boretti DAVINCI NERO

De b.b.q nu 7 jaar in gebruik, de eerste 5 jaar altijd in de garage gestaan buiten het b.b.q seizoen, toen ging het goed. Nu wonen wij in een penthouse en staat hij altijd buiten, wel altijd de originele beschermhoes er overheen, inmiddels de derde hoes, maar hij roest vreselijk, lak is helemaal dof en diversen malen in de wax gezet, maar maakt niks uit. Italiaans roestplaat net zoals vroeger met een Alfa Romeo, voor het geld verwacht je dit niet. Had een Weber moeten kopen. Het schoonmaken is ook zo’n klus, nee ik beveel u deze b.b.q absoluut niet aan. Ziet er erg mooi uit, maar dat is het dan.

Pluspunten

• Uiterlijk

Minpunten

• Roest Roest
  • Doffe lak

Eric 28-02-2019

Slechte kwaliteit

Geschreven voor: Boretti DAVINCI NERO

Makkelijk in gebruik maar erg slechte kwaliteit!Heeft altijd in de garage gestaan maar roest onder je handen weg!Vlamverdelers,binnenwerk,buitenwerk,echt alles roest enorm snel!Na 2 seizoenen naar de vuilstort voor een bbq van €600....

• Gebruiksgemak

Minpunten

• Degelijkheid
  • Kwaliteit om te huilen!

Henk Beemster 19-02-2019

Prima apparaat, blijft maar kort mooi

Geschreven voor: Boretti DAVINCI NERO

Prima apparaat, je kunt hier heerlijke dingen op bereiden. jammer dat hij maar kort mooi blijft. Het lijkt wel of ze een soort roestverf gebruikt hebben. De meegeleverde hoes is ver beneden de kwaliteitsverwachting, hiermee kun je je BBQ echt niet buiten laten staan ondanks dat het ook wel een buitenkeuken genoemd wordt.

Pluspunten

• gebruiksgemak

Minpunten

• kwaliteit en afwerking
  • waardeloze beschermhoes

Robin van Nifterik 21-01-2019

boretti da vinci bbq

Geschreven voor: Boretti DAVINCI NERO

Nederlands product maar met Italiaanse kwaliteit kortom troep en
moeilijk onderdelen na te bestellen

Minpunten

• doorgeroest

Richie 17-09-2018

Super bbq

Geschreven voor: Boretti DAVINCI NERO

Een boretti daVinci nero vandaag gekocht .
Even de rest in elkaar zetten met een goede beschrijving.
En meteen uit geprobeerd.
Nou ik heb super lekker gegeten .
Maar ja mijn vrouw had ook wel super lekker dingen gemaakt.

Pluspunten

• Super mooi
  • Netjes verpakt
  • En infrarood brander

Minpunten

• Dat er geen grote gasfles in past

Kenkia 06-05-2017

Boretti verdiend een warme douche

Geschreven voor: Boretti DAVINCI NERO

een warme douche voor Boretti . Onze DaVinci had heel veel roestvorming en was helaas al uit de garantie. Afgelopen maandag kwam een monteur langs om te kijken wat vervangen moest worden zodat wij onze bbq weer konden gebruiken. Gisteren kwam dan een telefoontje van Boretti, wij mogen de BBQ voor een kleine bijbetaling inruilen voor een nieuwe. Dit is echt een hele warme douche waard..Super service van Boretti. Bedankt!!

Pluspunten

• ja,service goed

Dick ten Boekel 06-04-2017

Zeer ontevreden over de boretti da Vinci bbq

Geschreven voor: Boretti DAVINCI NERO

Wij hebben ongeveer 5 jaar geleden de da Vinci bbq van boretti gekocht, nou dat hadden we beter niet kunnen doen, wat een ongelofelijke roestbak . Hij heeft binnen gestaan, niet onder de hoes , want die was al gelijk gescheurd, dus in de schuur maar dat heeft allemaal niet geholpen. De branders zijn volkomen doorgeroest. Dat zo een kwaliteitsmerk zich verlaagd tot deze slechte bbq. Wij hebben ook een oven van boretti en die werkt uitstekend. We hopen toch wel op een beetje medeleven van boretti.
Groeten Dick ten Boekel

Ari 03-04-2017

ROETBAK

Geschreven voor: Boretti DAVINCI NERO

Dit jaar de boretti weer uit de winterslaap tevoorschijn gehaald en weer was hij verder weggeroest. Er valt niet tegen op te boksen. we zijn bezig met de derde afdekhoes... de eerste scheurde onder onze ogen binnen 1 jaar weg. De tweede paste niet ( veel te groot) en lekte door. De derde doet het beter, maar is in de zonkant totaal verbleekt. En hij is eronder gewoon weggeroest. We hebben hem sinds voorjaar 2010.
Het overige gebruik is GEWELDIG! Daarom is het zo jammer, ik vind hem mooi, ik vind hem geweldig handig en goed in gebruik!

Het doorroesten is echt kwalijk! Wij gaan nu kijken of we nog iets kunnen redden?

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • Geweldig in zijn BBQ resultaten!

Minpunten

• Roest totaal weg in een belachelijk hoog tempo
  • is slecht schoon te houden
  • ergernis over de afdekhoezen
  • onstabiel waardoor we hem niet verrijden

Nico 30-03-2017

Roestbak, valt uit elkaar

Geschreven voor: Boretti DAVINCI NERO

Roest zeer snel weg, en dan denk je voor 1000,- kwaliteit te hebben gekocht. Mijn ouders hebben er ook 1 en die heeft precies hetzelfde probleem. Maakt niet uit of je hem binnen, buiten, etc hebt staan. Brander was snel doormidden, eenmaal warm sloot de leiding weer aan, zodat alle branders gas hadden. Voor 1000,- slechte kwaliteit.
Om te bakken doet het wat het moet doen, daar is weinig mis mee. Gebruiken hem ook weleens om gewoon het eten op te bakken.
Helaas moeten we er na paar jaar afscheid van nemen, het hele binnen werk is doorgeroest en valt uit elkaar. Een Boretti is het geld niet waard!

Pluspunten

• Bakken kan er goed op

Minpunten

• ROEST (Roest letterlijk weg!)
  • gasleiding staat op spanning, snel kapot.
  • Nogmaals ROEST
  • Aansteekfunctie begeeft het snel

Léon 08-06-2016

Boretti Da Vinci Nero

Geschreven voor: Boretti DAVINCI NERO

Wij zijn zeer tevreden over onze nieuwe buitenkeuken. Hij is zeer makkelijk in elkaar te zetten en erg gebruiksvriendelijk. klein minpuntje is het schoonmaken van deze bbq wellicht met het juiste schoonmaak middel zal het beter gaan.

oud ijzer 06-10-2015

Beste mensen,

Mijn boretti valt spontaan uit elkaar, levensgevaarlijk.
Ik dacht eens te googlen naar reviews...........
Ongelooflijk, ik sluit mij aan bij Guido. Exact dezelfde ervaring, verschillende elementen zijn totaal doorgeroest.
De hoes was inderdaad na een week al kapot.
Ik kan me herinneren dat je vroeger (jaren 70-80) fantastische mooie auto's kon kopen uit Italie.
Nadeel was toen, als je de showroom verliet roeste de auto al.
Met de bbq van Boretti, is dit exact hetzelfde geval.
Dacht alleen dat dit niet meer bestond, anno 2000.

Guido_Trampe 28-06-2015
Geschreven voor: Boretti DAVINCI NERO

Sinds 2008 ben ik in het bezit van de boretti DaVince Nero. Man wat was ik gelukkig met dit prachtige apparaat. Altijd heerlijk op gebakken, gegrild en gekookt. Wel viel me vanaf het derde kjaar al op dat er zich overal serieuze roest ging vormen. Dat verbaasde me zeer omdat de machine na gebruik altijd meteen weer in de garage werd opgeborgen. Dat moest ook wel omdat de bijgeleverde hoes na 3 keer gebruik al gescheurd was.

Vorig weekend de unit weer uit de garage gehaald. Ik wilde hem geburuiken om te grillen op een feestje. Toen ik de gasfles open draaide hoorde ik het gas meteen lopen. Nadere inspectie leerde dat het volledige binnenwerk van de BBQ is weggeroest. Piezo ontsteking werkt niet meer, gasbranders hangen los en gasafsluiting is ook defect (staat altijd open). Dus nu na 7 jaar is mijn BBq van bina 1.000 euro niet alleen onbruikbaar maar zelfs serieus gevaarlijk geworden.
Ben wel benieuwd naar ervariungen van anderen hierin. hoe ga ik hier mee om? Ik realiseer me dat de BBQ niet gloednieuw meer is, maar om een 1.000 euro BBQ in 7 jaar af te moeten schrijven terwijl ik er uiterst voorzichting mee om ben gegaan. Ik vindt het moeilijk te verkroppen. Ik zal ook een melding maken bij Boretti om te kijken wat zij van deze kwestie vinden.

Hacanaya 13-09-2015

Wij hadden precies helfzelfde. Maar na wat foto's te hebben opgestuurd hebben wij een hele nieuwe gekregen en werd de "oude" opgehaald. Wat dat betreft prima service.
Hans

ruparee 08-05-2015
Geschreven voor: Boretti DAVINCI NERO

De bodemplaat, waar de deurtjes overheen gaan als je ze open en dicht doet, begint te roesten.

Ook de branders reageren niet op de manier waarop je dat mag verwachten van zo'n topmerk BBQ.

Om nog maar niet te spreken over de hoes. Die is in de hoeken en onderin ook ingescheurd, Zonde van alles..

benjoost 08-01-2015
Geschreven voor: Boretti DAVINCI NERO

Na de goede service van Boretti is mijn mening over dit produkt zeer gestegen. Een aanrader dus. De hoes is vervangen en als je de BBQ ingevet wegzet en regelmatig kijkt heb je nergens last van.

benjoost 15-09-2014
Geschreven voor: Boretti DAVINCI NERO

Mooie zeer gebruiksvriendelijke bbq de davinci nero. Elke week komt er wel iemand bbq-en en vinden hem zeer mooi. Echter de hoes begint nu al te scheuren en was binnen enkele weken al verbleekt wat geen solide indruk geeft maar ook geen gezicht is. Hoop dat hier wat aan gedaan kan worden.

PaulAlexanderDM 13-07-2015

Ik ben zwaar teleurgesteld in Boretti en mijn Davinci BBQ die ik jaren geleden heb gekocht voor bijna 900 euro!! Voor dit geld mag je toch echt wel enige kwaliteit verwachten! Hoes was in de tweede jaar al gescheurd. Mijn gasbranders en vlamverdelers zijn inmiddels zwaar doorgeroest en zelfs gebroken. Hoe gevaarlijk is dit i.c.m. met gas!!! Ik durf nu echt niet meer te gaan BBQ-en!
Boretti Service biedt voor 64 euro gasbranders aan en men zegt dat je deze wel zelf kan vervangen, echter men levert er géén gebruiksaanwijzing bij.
Daarnaast geeft men aan dat de vlamverdelers nieuw leverbaar zijn, echter staan deze nergens op voorraad en kan men een levertijd niet bevestigen. Ook heb ik nog steeds geen prijsopgave voor de vlamverdelers gekregen op mijn aanvragen...

Mijn conclusie; De Davinci van Boretti ziet er sexy uit maar helaas is het geen topkwaliteit. Voor ons dus nooit meer een Boretti BBQ. Ik zal mijn familie en vrienden bij een aankoop van een Boretti derhalve een negatief advies geven!

IK ben benieuwd of benjoost inmiddels ook last heeft van roestvorming?

benjoost 08-01-2015

Heb na melding bij Boretti een nieuwe hoes ontvangen van betere kwaliteit. Goede service dus. Ze laten je na aankoop niet zitten.

benjoost 17-07-2015

Beste Paul, ik heb (nog) steeds geen last van roestvorming. Wel doe ik eerst een molton over de BBQ voordat de hoes er over heen gaat daar er anders toch wel condensvorming komt door het temperatuurverschil. Ook doe ik na het schoonmaken alle branders voluit zo'n 10 minuten. Ik verwacht zeker qua prijs een goede kwaliteit en dat heb ik. Ik denk als er zelfs bladvorming is dit vanaf het begin niet goed is geweest, ik weet het niet. Groet.

kathy teeuws 03-05-2015

Na 4 jaar heb ik reeds 2 hoezen versleten !! ik vind de hoeen ok duur in aankoop en et toestel begint te roesten.
De verdeler war ik het toestel kocht is inmiddels gestopt met boretti door de slecht service di er geleverd wordt.
Nochtans maak ik graag gbruik van de boretti da vinci

Lexjmt 16-08-2014
Geschreven voor: Boretti DAVINCI NERO

Ik heb de Boretti nu ruim 1 1/2 jaar in gebruik en hij functioneert op alle fronten uitstekend. Alleen begon een paar maanden geleden de buitenhoes scheuren te vertonen. Een telefoontje en het opsturen van een paar foto's waren voldoende om geheel gratis een nieuwe hoes thuis bezorgd te krijgen.
Dat noem ik service!

Pelly.nl 20-04-2014
Geschreven voor: Boretti DAVINCI NERO

Mooi ding in het begin had ik een plaat krom en de hoes stuk beide super snel opgelost en vervangen door boretti. Nu een jaar verder en begint dat ding te roesten en af te bladeren , dus wij mailen krijgen heel snel een mail terug van stuur eens wat foto's doe je dit hoor je niks meer terug. Vind erg jammer dat de service nu nul is.

Iphaul 16-03-2014
Geschreven voor: Boretti DAVINCI NERO

Na enkele jaren gebruik ervaar ik een ernstig probleem met dit toestel. Heb de klantendienst een laatste maal aangeschreven en hoop op een correcte afhandeling. Wordt vervolgd dus...

Iphaul 24-03-2014

Gelukkig is de klandienst van Boretti steeds aanwezig en beantwoorden ze zeer snel je vragen. Ze hebben een goed voorstel gedaan om het probleem op te lossen. Nu nog wachten op de afhandeling.

emilekkkk 15-03-2014
Geschreven voor: Boretti DAVINCI NERO

Het gebruik om er op te koken is goed, maar het schoonmaken is tijdrovend en moeilijk bereikbaar op sommige plaatsen (o.a. onder de branders). De kwaliteit van het plaatmateriaal en de coating is zeer slecht. Het lijkt wel of het materiaal gecoat is met roest eronder.De coating laat gewoon los op bepaalde plaatsen (met name de bodemplaat)Heb die plaatsen kaal gemaakt en opnieuw gespoten.
Ook de hoes scheurt snel aan de zijkanten op de naden.

Jacksoncreil 28-11-2013
Geschreven voor: Boretti DAVINCI NERO

Erg prettige barbeque in gebruik! Ook de service van Boretti is ongekend goed: In het begin had ik een probleempje met een zijbrander en binnen een paar dagen komt er een Boretti monteur langs om dit te verhelpen. Na ca 2 jaar intensief gebruik vond ik dat de roosters en bakplaat wat minder werden, hier en daar een roest plekje. Na melding bij de servicedienst van Boretti kreeg ik te horen dat dit waarschijnlijk veroorzaakt wordt door (te) intensief schoonmaken. Zodoende beschadig je de emaillelaag en krijg je roestvorming. Toch kreeg ik voor deze keer een volledige set bakroosters kosteloos toegestuurd!! Top!

Wortelstampot 23-08-2013
Geschreven voor: Boretti DAVINCI NERO

Een vreselijke slechte BBQ. Inmiddels staan de blaren onder het zwarte emaille van de roest, en de hoeken onderaan (bij luchtopeningen) zijn ook aan het doorroesten - terwijl de BBQ altijd droog staat onder een veranda (onder de bijbehorende hoes, waarvan de naden ook loslaten). De beschermers boven de branders zijn eerder vervangen maar roesten wederom. Veel te duur voor zo'n slechte kwaliteit. Waardeloos.

Officiele reactie van Boretti 28-08-2013

Beste Wortelstampot,

vervelend om te horen dat u problemen ondervindt met uw Boretti Davinci barbecue. Is het mogelijk dat u contact opneemt met de Boretti Servicedienst?
Dan kunnen we u helpen met het oplossen van het probleem.

U kunt telefonisch bereiken op 020-4363525 of per e-mail op service@boretti.com.

Alvast bedankt,

Sqaudra Boretti

Maryska1282 17-08-2013
Geschreven voor: Boretti DAVINCI NERO

De degelijkheid heeft te maken met de roosters en vooral met de hoes.
Bbq is inmiddels 2,5 jaar oud en heeft altijd het gedegen onderhoud gehad zoals het moest.
Maar na een jaar begonnen de roosters al te roesten. Contact gehad met boretti en de roosters
zijn inmiddels vervangen ( wat eigenlijk niet moet kunnen ) we moesten hier trouwens wel gewoon voor betalen. Na veel aandringen met maar liefst 30% korting. Maar de hoes is van een dergelijke kwaliteit dat gewoon slecht te noemen is.
Bbq heeft in de winter altijd binnen gestaan, maar de hoes is na een jaar al gaan scheuren. Vindt niet dat dat kan voor een bbq van deze prijsklasse.
De hoes is dus zeer zeker een punt van verbetering waard

Pikkepully 09-07-2013
Geschreven voor: Boretti DAVINCI NERO

Heb de bbq inmiddels een paar jaar. Een genot om op een mooie zomerdag aan te koken. Mooi vormgegeven en een goed resultaat. Echter de kwaliteit en het onderhoud aan dit apparaat zijn belabberd. Daar had ik wel iets meer van verwacht voor die ruim €800,- Zoals reeds vermeld in eerder reviews heb ik al meteen een nieuwe hoes moeten kopen omdat de originele veel te klein is. Ondanks de bbq droog in de schuur staat na het seizoen begint ie aan alle kanten te roesten en is met name het binnenwerk er slecht aan toe. De main burner zit compleet los omdat de zelftap schroef geen houvast meer hebben. De zogenaamde flavour grids vallen de gaten in. Verder is het schoonmaken een crime. Ik probeer nu of ik bij de importeur losse onderdelen kan krijgen zodat ik het e.e.a. kan vervangen. Weet iemand een service nummer? Heb inmiddels wel een explosie tekening van het apparaat met alle onderdeelnummers

Paco31 11-07-2013

Hoi Pikkepully,

Hier hetzelfde probleem. bbq is net 4 jaar oud en ook in de winters binnen gestald. Bevestiging van de branders zijn finaal doorgeroest.
Buitenkant aan de linkerzijde is de lak gaan blazen, roest van binnenuit. Ik heb ook contact met Boretti opgenomen. Ik kon tegen een betaling van €375 een nieuwe bbq krijgen.Ikwilde wel bijbetalen maar wel n iets lager bedrag. Zij gingen er niet mee akkoord.
Ik heb wel een nieuwe hoes gekregen als zijnde garantie. Ook
heb ik gevraagd voor losse onderdelen,
zoals de bevestiging van de branders.
Deze heb ik helaas niet ontvangen.
Ik kon wel n losse zijkant krijgen, maar in n andere kleur. De kwaliteit van mijn Boretti bbq is van inferieure kwaliteit,iets wat je voor deze prijs niet mag verwachten.
Al met al,ben ik er met Boretti, op de hoes na, niet uitgekomen.

Gr, Paco 10

Officiele reactie van Boretti 10-07-2013

Beste Pikkepully,

vervelend om te zien dat u problemen ondervindt met uw Davinci barbecue.

U kunt de Boretti Servicedient bereiken via de telefoon op 020-4363525, via de e-mail op Service@boretti.com of via Skype via Boretti.Technische.Support

Eddo40 08-06-2013
Geschreven voor: Boretti DAVINCI NERO

De Boretti is een uitstekend apparaat en maakt buitenkoken erg gemakkelijk en zeer aangenaam! Alleen wel erg jammer dat de kwaliteit van de materialen tegenvalt. De hoes is niet van goede kwaliteit en scheurt. Helaas begint ook de geemailleerde zwarte laag los te laten op de zijpanelen (blaasvorming onder de lak) en op sommige plekken laat de laag los en roest. Er staat dat de buitenkeuken buiten lan blijven staan, maar dat is dus niet aan te bevelen. Het apparaat gaat dan wel erg snel achteruit.
Ondanks dat de keuken er eigenlijk niet mooi meer uitziet, is het nog steeds wel leuk om buiten te koken en te BBQ-en.

tomvanderbeeke 03-06-2013
Geschreven voor: Boretti DAVINCI NERO

Sinds 2011 in bezit van Boretti da Vinci. Al na 1 winter problemen met originele hoes; was gewoon paar maten gekrompen leek het wel. Na contact met Boretti keurig snel nieuwe hoes gekregen van ander materiaal. Echter, ook deze hoes lijkt niet bestand tegen weersinvloeden. Binnenbekleding verandert van structuur waardoor er nu op hoekpunten makkelijk scheuren invallen etc.
Boretti zelf staat 24/7 keurig onder de hoes in de tuin. Na deze winter blijken er in de coating echter allerlei roestplekken te zijn ontstaan... Bobbelt her en der, laat los, kortom slechte zaak voor zo'n duur apparaat met deze naam.