Alecto DBX-88-ECO - reviews

• Degelijkheid
    8.1

9,4
Product een paar dagen in bezit
De Alecto DBX-88 is een zeer goede babyfoon prijs-kwaliteit. De geluidskwaliteit is uitstekend en je hebt geen ruis. Het bereik is slechts 300 meter, maar dit is voor een normale woning meer dan voldoende, er zijn natuurlijk modellen op de markt die verder gaan. Ook nog even vermelden dat de dienst naverkoop van alecto zeer goed op punt staat, fantastische klantenservice!!
Product een paar dagen in bezit
Goed degelijk apparaat, duidelijke handleiding. Makkelijk en snel in gebruik te nemen, duidelijke bedieningsknoppen.
  • Bereik 10
  • Degelijkheid 10
Product een jaar of meer in bezit
Zeer makkelijk in gebruik! Handig nachtlampje erop en leuke rustige liedjes. We hebben de babyfoon nu 7 jaar en deze staat dag en nacht aan dus het spreekt voor zich!!! Doet het nog steeds uitstekend!

Een echte aanrader dus.....
Product een paar dagen in bezit
Ik heb deze enkele dagen in bezit en kan hem iedereen aanraden.

De melodietjes zijn zeer slaapverwekkend, onze zoon slaapt er binnen de 5 min. van.

Ik vraag me enkel af wanneer de batterijen moeten vervangen worden of dit identiek dezelfde moeten zijn (voor garantie)
  • Degelijkheid 10
Product een paar dagen in bezit
erg gebruiksvriendelijk. Haast niet nodig om de handleiding te lezen. Handleiding is erg simpel,gemakkelijk en kort.

leuk nachtlampje en leuke liedjes.

eco stand is niet heel handig. deze kun je ook uitschakelen dus dat is een groot voordeel. je kan verschillende niveaus van volume en van gevoeligheid in stellen dus voor iedereen op maat te maken.
Product een paar weken in bezit
Een gebruiksvriendelijke babyfoon. Ik heb eerst de gebruiksaanwijzing gelezen maar was er zonder te lezen waarschijnlijk ook uit gekomen.

Ik vind het ideaal dat je vanaf de ouder unit het nachtlampje en de muziek aan en uit kunt zetten. Ook de terug spreek functie is erg handig. Wanneer mijn kleintje een beetje huilerig is maar nog niet overstuur, helpt het soms als ik even tegen hem praat. Hiervoor hoef ik dan niet apart naar boven en blijft het verder rustig op zijn kamertje (geen krakende trap, licht in de kamer).

Min puntje aan de babyfoon vind ik het geluid. Dit klinkt wat blikkerig en ik kan slecht soms slecht horen hoe het met mijn kleintje gaat (hoe erg hij overstuur is).
6,8
  • Bereik 4
  • Degelijkheid 8
Product een kwartaal in bezit
Drie maanden geleden heb ik een Alecto Dex-88 aangeschaft. Het bereik is niet geweldig. Babyfoon staat op zolder en in de huiskamer heb ik regelmatig geen bereik.
  • Geluidskwaliteit 8
Product een paar dagen in bezit
Onze eerste babyfoon en erg tevreden met onze aankoop! De babyfoon is zeer gemakkelijk en prettig in gebruik en bevat alles wat je in basis mag verwachten. Het bereik is prima en zonder storingen of ruis. Voor deze prijs zeker een goede verhouding met de kwaliteit en een aanrader!
7,6
  • Gebruiksgemak 6
Product een paar dagen in bezit
De DBX88 ECO bevalt goed. Het is een degelijk apparaat met de functies die ik verwacht van een moderne babyfoon. De handleiding, alhoewel duidelijk en correct, vind ik erg omslachtig. Na het lezen ervan dacht ik dat het bedienen een ramp zou zijn, maar niets bleek minder waar; het apparaat is vrij eenvoudig in te stellen. Het geluid komt goed door, de indicatie met lampjes is prettig en ook zeker de mogelijkheid sensitiviteit in te stellen bevalt me goed. Voor het gebruiksgemak geef ik een magere 6; dit heeft puur met een aantal instellingen te maken die je waarschijnlijk weinig wijzigt. Toch vind ik het erg onpraktisch dat je sommige keuzes met de pijltjestoetsen moet instellen, waarbij je voor andere keuzes weer de aan/uit knop moet gebruiken. Dit had uniform moeten zijn en maakt de bediening wat complexer dan nodig.
Product een paar weken in bezit
Deze babyfoon gekocht o.b.v. prijs, positieve reviews en de Consumentenbond waardering. Gebruik van het apparaat wijst zichzelf: we hebben de gebruiksaanwijzing niet eens gelezen! Bereik in huis is goed, wij hebben geen bereik als we de babyfoon mee naar buiten komen (komt waarschijnlijk door de betonmassa waar het signaal doorheen moet).

Temperatuur indicatie op beide units is heel handig! Kortom: op basis van prijs vs. mogelijkheden een goede koop, nu maar hopen dat het een duurzaam apparaat is!
  • Bereik 6
Product een paar dagen in bezit
Nu we een 2e kind hebben hebben we een 2e alecto dbx88-eco erbij gekocht we waren zo blij met de oude.

de eerste vind de muziekjes heerlijk om bij in te slapen, maar wij als ouders vinden het muziek gedeelte een beetje blikkerig klinken.

erg handig is ook de temperatuur aanduiding zodat je kunt zien hoe warm het in de kamer is.

de terugspreek functie is erg handig om als ouders met elkaar te communiceren als de 1 boven is en de ander beneden.

Een nadeel is de toch wel korte afstand waar je de babyfoon mee kunt ontvangen helemaal als er veel beton in je huis zit.

wat ons betreft zou een iets sterkere zender beter zijn.

al met al een prettig apparaat war zijn geld meer dan waard is.
Product een paar weken in bezit
De babyfoon is mooi van formaat (klein en compact). Daarnaast heeft de babyfoon alle gewenste functies. Wij wilden een babyfoon met voldoende bereik, slaapliedjes, temperatuur babykamer, duidelijke microfoon en spraakfunctie. Deze babyfoon voldoet compleet aan al onze wensen :-)

Daarnaast hebben we uit onze omgeving van familie en vrienden goede ervaringen gehoord. De keuze was voor ons eenvoudig.
Product een jaar of meer in bezit
Wij zijn ander halfjaar tevreden met de producten van Alecto we hebben de IVM-200 camera en 2 DBX-88 babyfoons. Met 1 Babyfoon hadden we problemen. Na het bellen van de klantenservice, mochten we de defecte babyfoon gratis retour sturen. Zonder problemen hebben we binnen drie werkdagen een splinternieuwe terug gestuurd gekregen van Alecto. Goede service! Goed te woord gestaan! Super tevreden!
  • Geluidskwaliteit 8
Product een paar weken in bezit
Wij hebben de babyfoon een aantal weken in gebruik en zijn tot nu toe zeer tevreden. Het bereik is prima, ook als we in de tuin zitten en de kleine boven in haar bedje ligt. De terugspreekfunctie werkt goed en de keuze van slaapliedjes is voldoende en leuk. Het feit dat er een eco stand op zit vind ik persoonlijk goed. Je mist het 1e geluid, maar dat is absoluut niet erg. Veel van onze vrienden en familieleden hebben deze babyfoon en we zijn dan ook blij met hun verwijzing.
Product een paar weken in bezit
Hebben babyfoon twee weken in gebruik. Zeer uitgebreide functies, eenvoudige bediening, goede geluidskwaliteit.

Enige minpunt is dat de liedjes vrij 'staccato' klinken, niet echt mooi om naar te luisteren (de liedjes op de babyfoons van onze andere twee kinderen klinken beduidend mooier). De muziekfunctie is een van de hoofdredenen geweest om hem te kopen. Voor het overige zijn wij echter zeer tevreden over de babyfoon, daarom hebben we hem wel gehouden. Is door Consumentenbond als beste getest, dus een goede koop.
5,8
  • Gebruiksgemak 7
  • Degelijkheid 1
Product een paar weken in bezit
Prima apparaat qua gebruik, maar bij ons werkt de accu niet goed. Komt niet verder dan 1 streepje op het display. Zelfs na tweedagen laden.
7,4
  • Geluidskwaliteit 6
Product een jaar of meer in bezit
We hebben deze nu 2 jaar geleden aangeschaft voor ons 1e kindje. Bevalt op zich goed, goede geluidskwaliteit. Bereik is beperkt, maar dat is Dect-eigen. Helaas zit er wel al langere tijd regelmatig (maar niet altijd) een soort bromtoon door het geluid. Dis is gestart na aantal maanden en treed soms wel en soms niet op. Met het zachter zetten van het geluid, wordt ook de brom minder. Hierover contact opgenomen met Alecto, maar dan moesten we hem opsturen en zouden we 2 weken zonder babyfoon zitten, wat we te lastig vonden. Nu voor 2e kindje op komst net toch weer dezelfde aangeschaft, omdat hij verder wel goed en handig in gebruik is. Mogelijk gaan we nu toch de eerste even op laten sturen voor reparatie (als dat nog kan).

Batterijen van ouder-unit gaan ook erg snel leeg na tijdje, maar dan is het een kwestie van vervangen.
  • Bereik 10
Product een paar dagen in bezit
Sinds een paar dagen gebruiken we dit product. We zijn over het algemeen zeer tevreden! Enkel lijkt de temperatuurfunctie soms ietwat vreemde waarden te geven in vergelijking met andere thermometers in de buurt. Wij storen ons er niet aan en genieten 's avonds van geruste avonden dankzij dit product! Een aanrader!
  • Gebruiksgemak 7
Product een paar dagen in bezit
De babyfoon nu een week in bezit en bevalt prima. De kleinste geluidjes zijn goed hoorbaar en is eenvoudig te bedienen. Ben erg tevreden met dit product, maar als ik een minpunt moet noemen is dat je de aan/uit knop van de ouder-unit twee keer moet indrukken voordat hij reageert.
Product een paar dagen in bezit
Nu een week in gebruik. Tot nu toe tevreden over geluidskwaliteit en bereik. Ook in eco-stand pikt de unit prima op wanneer de kleine huilt.

Jammer dat er bij de baby-unit geen oplaadbare batterijen zitten.

Daarnaast daalt bij de ouder-unit de batterij-streepjes snel van 3 naar 1 streepje. Gelukkig houdt de unit t wel lang vol op dat ene streepje.