Alecto DBX-82 blauw, grijs, wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 135 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alecto DBX-82 blauw, grijs, wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Marion 16-03-2020

Fijne babyfoon

Fijne babyfoon voor een fijne prijs. Lekker compact en makkelijk in de bediening. Een goede babyfoon hoeft niet te duur te zijn.

Frankvheugten 22-05-2019

Perfect voor grotere afstanden

Ik heb deze babyfoon aangeschaft, omdat de 'standaard' babyfoons niet voldoende bereik hadden in de woning van mijn schoon moeder.
Door het hele grote bereik, is de babyfoon door de gehele woning en tuin te horen.
De babyfoon is ook makkelijk in gebruik en heeft prima functies.

Wanneer je een scherm niet nodig vind, is dit een geschikte keuze voor (grote) woningen met grote tuinen!

Pluspunten

• Groot bereik!
  • Duidelijk

Minpunten

• Geen scherm

Tamara 19-01-2019

Fijne babyfoon! 3km bereik ideaal voor op vakantie!

Voor vakantie aangeschaft zodat je rustig aan het zwembad kan zitten terwijl ons kindje lekker z’n middagslaapje doet.

Bmeulen 28-09-2018

Zeer goed gebruik echter los aangekochte unit snel kapot

Super product. De ene zendunit staat al twee en half jaar aan en ontvanger ook sinds kort een tweede zendunit erbij gehaald echter geeft deze na een aantal maanden in gebruik te hebben gehad geen melding meer van geluiden. Verder was het ideaal om twee aparte kamers in de gaten te houden. Werkt ook prima op afstand.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Ideaal instellen welke geluiden je wilt ontvangen
  • Goed op afstand te gebruiken
  • Langdurig gebruik

Minpunten

• 1 los unit al snel onbruikbaar

Ronald S 25-08-2018

Misleiding in productomschrijving

Toen wij de omschrijving lazen van dit product dachten we dat we een groot bereik hadden van tot 3 km. In de praktijk en bij navraag bij de klantenservice bleek dit alleen in een open weiland te zijn en als je de baby-unit buiten zet. Helaas slaapt onze dochter niet buiten, en wonen wij gewoon in een woonwijk net als velen. Daar heeft ie slechts een bereik van 200 meter. Pure misleiding dus!

Minpunten

• bereik niet volgens omschrijving

Liset 11-07-2018

Super fijne babyfoon

Het grote bereik en de prijs hebben mij over de streep getrokken dit product te kopen. Ik ben vol lof! De babyfoon heeft alle functies die je nodig hebt om je kleine in de gaten te houden van een afstandje (3km hooguit)

Pluspunten

• Groot bereik
  • Nauwkeurig

vv 22-02-2018

Goed voor zijn prijs

We hebben dit toestel gekozen voor zijn bereik en zijn hierover zeer tevreden.
Een negatief puntje is de batterij die plots kan uitvallen zonder lang te 'verwittigen', en het slecht contact in de bekabeling van de baby-unit. Ons eerste toestel hadden we 2 jaar terug gekocht, maar moesten we vorig jaar in garantie omruilen omdat de baby-unit niet meer wou werken. Eerst lukte het nog met wat prutsen aan de draad, maar daarna niet meer. Nu hebben we het terug voor, maar uiteindelijk toch weer een nieuwe Alecto gekocht, omwille van zijn bereik.

Pluspunten

• Bereik
  • Weinig straling

Minpunten

• Contact in bekabeling
  • Batterij die plots plat is

Ilse 11-01-2018

meerdere units

We hadden voor deze babyfoon gekozen omdat je er meerdere units op kon plaatsen. Helaas kon de batterij dit niet aan. Terwijl de babyfoon oplaadt (in de stroom stak) valt de babyfoon regelmatig uit. Waardoor je je kind niet kan horen en je er dus ook niet op kan vertrouwen. Het toestel is meerdere keren binnengebracht. Het probleem bleef steeds hetzelfde. Uiteindelijk de nieuwe versie DBX92 gekregen, maar nu na een kleine maand in gebruik hetzelfde probleem...

Pluspunten

• meerdere units

Minpunten

• batterij
  • valt uit terwijl het stroom krijgt
  • niet op de babyfoon te vertrouwen

F** 29-12-2017

Groot bereik, helder geluid.

Prima bereik. Erg handig te gebruiken op afstand en uit tr breiden met extra baby-unit. Nadelig is het snelle verlies van batterij van ouder-unit, goed allert op zijn dat je ergens stroom hebt wanneer nodig. Buren hebben zelfde babyfoon, makkelijk om van zender te wisselen zodat babyfoons niet uitgewisseld hoeft te worden.

Pluspunten

• Goed bereik
  • Helder geluid

Minpunten

• Batterij snel leeg van ouder-unit.

Douwe Bethlehem 11-09-2017

duidelijk leesbaar scherm

De Alecto DBX-82 is een prima babyfoon voor een redelijke prijs. Het scherm is goed afleesbaar. Ook de geluidskwaliteit is goed.

Tine VE 30-06-2017

groot bereik

basis babyfoon, maar met een ontzettend goed bereik! Nog maar enkele dagen in ons bezit, dus over de duurzaamheid kan ik niets zeggen, maar voorlopig zeer tevreden! We kochten direct een uitbreidings baby-unit bij om ons tweede zoontje te monitoren.

Pluspunten

• groot breik
  • eenvoudig te bedienen

Minpunten

• geen terugspreekfunctie
  • geen babymuziekje

Moeder van 1e kind 15-06-2017

Degelijk

We hebben deze babyfoon om ook buiten te kunnen werken en toch de baby op bed te leggen. Het bereik is erg goed. Het geluid is duidelijk. Soms komt er wat commentaar van de plaatselijke loonwerker doorheen, dus die zitten op de zelfde frequentie. Dit maakt ook dat anderen ons zouden kunnen horen, dus hebben we altijd de baby-unit uit wanneer het niet nodig is. Je wordt echter wel verrast wanneer de batterij leeg is, dit geeft hij niet goed weer op het schermpje (wanneer hij 2 streepjes heeft kan hij opeens een pieptoon geven en dan uitvallen) dus op tijd opladen.
Mijn schoonouders hebben deze babyfoon al 3 jaar en de ouderunit wordt door weer en wind mee genomen het melkveebedrijf op. Dus spatwater, stoten en vuil kan hij overleven.
Ik heb de babyfoon pas 4 maanden en de ouderunit doet het niet meer, maar de helpdesk is heel snel met het regelen van oplossingen. Dus de service is goed, ik heb vertrouwen dat het probleem deze week wel opgelost zal zijn.

Kortom, klein degelijk ding (maar als je pech hebt valt dat een beetje tegen) met bereik op verre afstand.

Pluspunten

• Goed bereik
  • Kleine ouderunit
  • Over het algemeen degelijke ouderunit

Minpunten

• Geeft slecht aan wanneer batterij leeg is
  • Mijn ouderunit was na 4 maanden kapot (pech?)
  • Mogelijk meer mensen op hetzelfde kanaal

libertate86 11-05-2017

groot bereik

degelijk product, prijs-kwaliteit prima. Basismodel zonder veel snufjes, maar doet wat het moet doen. Zeer geschikt voor mensen die bewust bezig zijn met straling en meerdere kindjes willen in de gaten houden.

Pluspunten

• groot bereik
  • gebruiksgemak
  • regelbare gevoeligheid

Minpunten

• alarmtoon lege batterij kort voor uitschakelen

Chris 21-02-2017

handig, niet te grote apparaten

We zijn heel tevreden, we hebben er 2 in gebruik. Geeft geen storing op elkaar. Zeer gevoelig voor geluid.

Jose 08-02-2017

Gemakkelijk in te stellen

Een gemakkelijk in te stellen babyfoon, met een zeer ruim ontvangst. Het is klein, dus ook gemakkelijk mee te nemen. Zeer tevreden

Wim 23-12-2016

Gebruiksvriendelijk

Wij waren al enige tijd in het bezit van dit product echter kwamen we erachter dat de zender stoorde. Gezien we erg te spreken waren over de babyfoon hebben we deze wederom gekocht. Het voordeel is dat de meerdere zend units kunnen worden gekoppeld aan 1 ontvanger. Het grote bereik voor ons de reden om deze babyfoon wederom aan te schaffen - erg handig.

Pluspunten

• Groot bereik
  • Makkelijke bediening
  • Kan meerdere zender koppelen aan ontvanger

Minpunten

• De zend unit kan brommen na verloop van tijd
  • Het snoer van de zender achterop ipv onderop

Nele 21-11-2016

Alecto babyfoon

Prima babyfoon, compact, prijs-kwaliteit zeker de moeite! Gevoeligheid kan aangepast worden, zodat je niet elke ademhaling van je kindje hoeft te horen.

manja 09-11-2016

groot bereik

omdat ik mijn oudste kind 's middags naar school moet brengen als de middelste en jongste hun middagslaapje doen, is het nu fijn om een babyfoon te hebben met groot bereik.
er staat bij dat hij 3 km bereik heeft, ik ben laatst nog vlug een boodschap gaan doen met de babyfoon, en bij 1,5 km deed hij het nog gewoon. super fijn.
jammer vind ik wel dat er geen terugspreekfunctie op zit. dit had onze vorige babyfoon wel, maar deze had maar een werkelijk bereik van zo'n 100 meter.
ook slaat deze babyfoon pas aan als er echt een duidelijk geluid is. op mijn vorige kon ik zelfs de ademhaling horen. maar dat is ook eigenlijk helemaal niet nodig.
ik heb hem op de gang boven geplaatst, in het centrum waar de 3 slaapkamers van de kinderen op uit komen. bij een hoestje slaat hij al aan.(terwijl de deuren van de slaapkamers dicht zijn).

Pluspunten

• groot bereik

Minpunten

• geen terugspreekfunctie

Anita 01-11-2016

prima babyfoon

Het bereik is erg goed in vergelijking met andere babyfoons.
Eenvoudig model maar werkt prima.

Als hij geluid waarneemt begint hij eerst even te ruisen, waarna hij de geluiden weergeeft.
Er zitten veel verschillende kanalen op de babyfoon. Bij een aantal kanalen pakt hij signalen op van andere babyfoons.

Pluspunten

• bereik
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• andere signalen
  • ruist

Maurice 02-10-2016

Groot bereik, prima babyfoon

Doet wat het moet doen. Snelle installatie, eenvoudig gebruik, goed bereik. Geen verdere op/of aanmerkingen.

.NL 06-09-2016

Supergroot bereik, prima accuduur

Deze babyfoon is uitermate geschikt voor grotere afstanden. Het bereik is ongeveer 3 km (in open veld) en wij hebben er een prima ervaring mee in hotels e.d. (vaak een probleem met andere babyfoons, omdat deze geen bereik hebben door zoveel muren heen). Helaas beschikt deze babyfoon niet over een beeldscherm waarop je je baby kunt zien, want het is een analoog toestel. Wij hoorden steeds bliepjes als het bereik werd getest, wat soms best irritant was. Maar we wisten in ieder geval zeker dat we ons dochtertje in de gaten konden houden.

Pluspunten

• Bereik
  • Goedkoop
  • Snoerloze ouder-unit

Minpunten

• Analoog
  • Geen beeldscherm
  • Geen terugspraakfunctie

Ellen 24-08-2016

klein om mee te nemen op familiebezoek

We kochten deze babyfoon naast onze babyfoon die standaard in de kamer van ons kindje blijft staan. We wilden graag een tweede kleine en makkelijk meeneembare babyfoon voor logeren of familiebezoekjes. Is goed als tweede babyfoon maar om dagelijks te gebruiken vind ik het een wat minder toestel. Zo is er veel ruis te horen als de babyunit wat lawaai detecteert, ik hoor meestal enkel ruis en niet mijn kindje. pas als deze echt doorhuilt hoor ik ook mijn kindje. het is ook maar enkele seconden dat je iets hoort daarna valt hij weer in slaapstand.

Pluspunten

• klein en compact

Minpunten

• veel geruis

Janneke 16-08-2016

prima babyfoon met goed bereik

De alecto babyfoon bevalt ons goed. Vooral het bereik is super, maar liefst 3000 meter. Verder kan die lang zonder oplader en heeft die veel verschillende kanalen.
Hij reageert gevoelig op eventuele geluiden. Kortom prima babyfoon voor een redelijke prijs

Pluspunten

• bereik
  • prijs

simonbor 09-08-2016

Als het werkt, werkt het heel goed!

De eerste deed het überhaupt niet, ook niet na opladen. Deze teruggestuurd naar Bol.com. Batterijcontacten waren hersteld. En de unit werkte... weer niet goed. Soms wel en soms ook niet. Ons vermoeden, accu te oud. Bol.com heeft deze ingewisseld. En toen.. werkte het weer niet goed. Omdat Bol.com dit niet goed opgelost had, probeerde we maar gelijk naar Alecto te mailen. Die waren zeer behulpzaam en we hebben onze kunnen inruilen. Uiteindelijk hebben we er 1 die het goed doet. Schakelde in als onze kleine huilde. 3 kilometer is geen moeite voor het apparaat. Helaas geeft het geen signaal als het buiten bereik is. Dus even testen met muziek kan geen kwaad. Helaas is deze na een paar maanden ook stuk. Het werkt wel maar hij blijft ruisen. We gaan hem opnieuw inleveren bij Alecto. Tot nu toe super service van deze firma en proberen het ook op te lossen. Als het apparaat werkt, dan werkt het zeer goed, veel bereik en geluid wordt goed overgedragen.

zwans007 03-08-2016

Voor mee te nemen

Heel makkelijk te installeren om bij de grootouders me te nemen en voor hen in gebruik. Compact en handig