Alecto DBX-82 - Reviews

.NL 06-09-2016 Product paar maanden in bezit

Supergroot bereik, prima accuduur

Deze babyfoon is uitermate geschikt voor grotere afstanden. Het bereik is ongeveer 3 km (in open veld) en wij hebben er een prima ervaring mee in hotels e.d. (vaak een probleem met andere babyfoons, omdat deze geen bereik hebben door zoveel muren heen). Helaas beschikt deze babyfoon niet over een beeldscherm waarop je je baby kunt zien, want het is een analoog toestel. Wij hoorden steeds bliepjes als het bereik werd getest, wat soms best irritant was. Maar we wisten in ieder geval zeker dat we ons dochtertje in de gaten konden houden.

Pluspunten

• Bereik
  • Goedkoop
  • Snoerloze ouder-unit

Minpunten

• Analoog
  • Geen beeldscherm
  • Geen terugspraakfunctie

Ellen 24-08-2016 Product paar weken in bezit

klein om mee te nemen op familiebezoek

We kochten deze babyfoon naast onze babyfoon die standaard in de kamer van ons kindje blijft staan. We wilden graag een tweede kleine en makkelijk meeneembare babyfoon voor logeren of familiebezoekjes. Is goed als tweede babyfoon maar om dagelijks te gebruiken vind ik het een wat minder toestel. Zo is er veel ruis te horen als de babyunit wat lawaai detecteert, ik hoor meestal enkel ruis en niet mijn kindje. pas als deze echt doorhuilt hoor ik ook mijn kindje. het is ook maar enkele seconden dat je iets hoort daarna valt hij weer in slaapstand.

Pluspunten

• klein en compact

Minpunten

• veel geruis

Janneke 16-08-2016 Product paar dagen in bezit

prima babyfoon met goed bereik

De alecto babyfoon bevalt ons goed. Vooral het bereik is super, maar liefst 3000 meter. Verder kan die lang zonder oplader en heeft die veel verschillende kanalen.
Hij reageert gevoelig op eventuele geluiden. Kortom prima babyfoon voor een redelijke prijs

Pluspunten

• bereik
  • prijs

simonbor 09-08-2016 Product half jaar in bezit

Als het werkt, werkt het heel goed!

6,8
De eerste deed het überhaupt niet, ook niet na opladen. Deze teruggestuurd naar Bol.com. Batterijcontacten waren hersteld. En de unit werkte... weer niet goed. Soms wel en soms ook niet. Ons vermoeden, accu te oud. Bol.com heeft deze ingewisseld. En toen.. werkte het weer niet goed. Omdat Bol.com dit niet goed opgelost had, probeerde we maar gelijk naar Alecto te mailen. Die waren zeer behulpzaam en we hebben onze kunnen inruilen. Uiteindelijk hebben we er 1 die het goed doet. Schakelde in als onze kleine huilde. 3 kilometer is geen moeite voor het apparaat. Helaas geeft het geen signaal als het buiten bereik is. Dus even testen met muziek kan geen kwaad. Helaas is deze na een paar maanden ook stuk. Het werkt wel maar hij blijft ruisen. We gaan hem opnieuw inleveren bij Alecto. Tot nu toe super service van deze firma en proberen het ook op te lossen. Als het apparaat werkt, dan werkt het zeer goed, veel bereik en geluid wordt goed overgedragen.

zwans007 03-08-2016 Product paar dagen in bezit

Voor mee te nemen

Heel makkelijk te installeren om bij de grootouders me te nemen en voor hen in gebruik. Compact en handig

Ango 28-07-2016 Product paar dagen in bezit

Aletco op de boerderij

wij hebben deze babyfoon gekozen omwille van het groot bereik.
De babyfoon is gemakkelijk in gebruik en heeft een grote bereikbaarheid. Zeer tevreden over.

Pieter 12-07-2016 Product maand in bezit

Goed en degelijk product

7,6
Goed en degelijk product met een bereikbaarheid op grote afstand en zeer gemakkelijk in gebruik. Enig minpunt is het feit dat de babyfoon vrij snel opnieuw moet opgeladen worden.

JV 28-06-2016 Product paar dagen in bezit

topper op afstand

erg gemakkelijk in gebruik en uniek bereik. aanrader! werkt uitstekend en zo kunnen we toch op visite terwijl kids slapen.

B 25-06-2016 Product paar dagen in bezit

Prima product voor eerlijke prijs

Prima product voor een betaalbare prijs. Werkt goed. 3 km bereik nog niet kunnen uittesten.
Met handige lange kabels.

Stip 14-06-2016 Product paar dagen in bezit

Waar voor je geld!

Prima babyfoon met ver bereik. De 3 kilometer haal je niet in een woonwijk, maar het is een prima apparaat wanneer je de hond uit gaat laten of voor op een vakantiepark! Dan ben je net wat minder aan "huis" gekluisterd. 3 kilometer weg van je kind wil je toch niet...

Babyfoon beoordelaar 29-05-2016 Product paar dagen in bezit

Prima babyfoon, zeer geschikt voor op vakantie

7,6
Heeft bereik van 3 km (dat redt hij overigens niet in een woonwijk), waardoor ik ook naar de sportschool kan op de hoek van de straat en we op vakantie ook in het restaurant van het hotel kunnen eten terwijl ons kind ligt te slapen.

Yfke 27-05-2016 Product paar weken in bezit

Makkelijk in gebruik

Apparaat is makkelijk in gebruik te nemen. Bereik is super goed en de babyfoon ziet er degelijk uit. Heb het overigens nog maar net in gebruik, dus tijd moet het leren. Bij installatie is de handleiding wel nodig maar deze is gelukkig duidelijk.

Pellegrom 25-05-2016 Product kwartaal in bezit

Fijne babyfoon, handig i.c.m. extra units!

Een paar maanden in gebruik nu en bevalt prima! Het bereik nog niet echt getest op grotere afstand, maar lijkt goed! Het fijne ervan vind ik dat je meerdere units aan kan sluiten op de ontvanger! Op beide kinderkamers een unit staan. Degelijk ding, even het juiste kanaal vinden zonder storing, maar er zijn zoveel kanalen, dat dat geen probleem moet zijn! Enige minpuntje is dat hij niet ruim van te voren een signaal geeft als de batterij laag is. Hij geeft 1x wel een geluid, maar dan valt hij ook direct uit. Als je op dat moment even niet in de buurt bent, weet je niet dat de babyfoon uit staat. Verder veel plezier van!

Stefan 24-05-2016 Product paar dagen in bezit

Top babyfoon met groot bereik

De babyfoon net gekocht, vind hem nu al perfect.
We gaan hem gebruiken op vakantie ivm afstand tent en terras. Geluid en gevoeligheid is perfect. Over accu nog geen ervaring. Enige minpunten zijn; geen terug spraak naar babyunit en babyunit kan niet op accu.

Marijke 18-05-2016 Product maand in bezit

heel tevreden mama

9,6
Het geluid en bereik zijn zeer goed. Ook als ons zoontje wat ligt te kreunen in zijn bed bij het ontwaken wordt dit door de babyfoon ontvangen. Het is wel zo dat zijn gekreun soms korter duurt dan de tijd dat de zender nodig heeft om het signaal tot bij de ontvanger te krijgen, maar ieder signaal wordt afgesloten door een geruis en deze is wel iedere keer heel goed en duidelijk hoorbaar. Als dat geruis kort op elkaar volgt weet je ook dat je even moet gaan kijken.
Het enige minpuntje vind ik dat het signaal van einde van de batterij met 2 korte tuutjes wordt aangegeven en direct daarna valt de babyfoon al uit. Je hebt dus geen tijd om deze in het stopcontact te steken zonder dat hij uitvalt.

Leen 15-05-2016 Product maand in bezit

eenvoudig en degelijk

9,6
heel eenvoudige babyfoon die doet wat hij moet doen. Geen storend geruis, enkel als de baby lawaai maakt schakelt hij in. Goed signaal als de batterij plat is, maar de batterij zou wat langer mogen meegaan.

callippo 08-05-2016 Product jaar of meer in bezit

Enige babyfoon met zo'n groot bereik

3 jaar terug voor de eerste deze babyfoon gekocht, op aanraden van een vriendin. Dit was de enige met een groot genoeg bereik voor ons. Bij de eerste was de baby-unit na 3 maanden plotseling stuk, maar zonder problemen vervangen door BCC (winkel van aankoop). Erg tevreden over het bereik (iets minder dan 1km met bebouwing/bos) maar verder dan dat wil je toch niet van huis als je kleintje slaapt.
Nu net een 2e set gekocht voor de volgende telg. Ideaal dat de ouder-units onderling als portofoon functioneren! Geluidskwaliteit is niet bijzonder, maar als je wat hoort wil je toch even checken. De klik/ruis die je hoort na een kort signaal van de babyunit (bijvoorbeeld een hoestje) valt vaak meer op dan het geluid van de baby zelf en ervaren wij als erg praktisch.
Minpunten:
- buren (ook verder weg) kunnen toevallig op hetzelfde kanaal zitten
- soms een motorrijschool of vrachtwagenbakkie die je hoort
- batterij-indicatie is niet erg accuraat: geeft 'vol' aan tot 10 minuten voordat hij ineens leeg is
- Baby-unit kan niet op batterij, dus helaas alleen bruikbaar op netstroom.

Pluspunten:
- Enorm bereik
- Makkelijk in te stellen (ook wijzigen van kanaal is makkelijk, dus je hoeft niet lang last te hebben van je buren ;-) )
- Batterij houdt het lang vol, ook na 3 jaar zeer onregelmatig opladen
- Portofoonfunctie tussen de ouder-units! (wordt later vast leuk speelgoed als we geen babyfoon meer nodig hebben)

bileke 05-05-2016 Product maand in bezit

goede babyfoon voor lange afstand

we hebben deze babyfoon voor op reis of als we buitenshuis zijn, want hij heeft een bereik tot 3 km. Werkt prima. Het is wel even wennen aan het "radio" oftewel walkietalkie geluid.
Deze babyfoon is een goede aanvulling bij onze Alecto DBX-88 die enkel een afstand tot 300m kan overbruggen, maar wel een super babyfoon is.

jussie 28-04-2016 Product paar dagen in bezit

doet wat hij moet doen

gewone babyfoon zonder veel extra snufjes gemakkelijk in gebruik en ver te ontvangen wat met de vorige niet lukte

petra 15-04-2016 Product kwartaal in bezit

maximaal bereik

Deze babyfoon heeft erg ver bereik. Ook in onze loods ( constructies met veel staal). Je kunt ook twwe kamers apart bewaken. Super!!!!