Alecto IVM-150 Smart baby Monitor - Reviews

display
Muziek

5,4

dylanrylanolorena 14-09-2013 Product kwartaal in bezit

Ik heb een vraag misschien heeft meerdere mensen het zelfde probleem!
Als ik verbinding wil maken met de alecto camera via mijn mobiel.
Heb ik soms dat ik niet bij mijn camera terecht komt maar bij een andere gebruiker die ook waarschijnlijk deze camera heeft.
Ik kan het niet begrijpen en vind het wel erg als mensen die ook inbezit zijn met deze cam dat ze ook bij mij alles kunnen bezichtigen.
Wie weet hier meer van en wat moet ik doen zodat ik niet steeds dit probleem krijgt.

dylanrylanolorena 14-09-2013 Product kwartaal in bezit

Ik heb een vraag misschien heeft meerdere mensen het zelfde probleem!
Als ik verbinding wil maken met de alecto camera via mijn mobiel.

hhh1950 06-06-2013 Product paar dagen in bezit

Het grootste jammere apparaat ooit.
Niets van de "eenvoudige" plug en play klopt.
Na uren rommelen en slecht advies van een soort re;paratiedienst is het apparaat op geen enkele manier met wifi te verbinden. Codes die op het apparaat staan om in te vullen in een programma voor de PC zijn stelselmatig "fout". er wordt om meerdere inlognamen en codes gevraagd zonder aan te geven waar die te vinden zijn.

maurice.ro 08-03-2013 Product paar weken in bezit

5,2
Beginnen bij het begin, vrij makkelijke installatie voor mijn iphone. Voor mijn nexus tablet was het een ramp, maar door andere recenties was ik hiervan op de hoogte.

Het grote voordeel, onbeperkt bereik wat natuurlijk leuk is voor in het cafe of als je piloot bent, maar in de praktijk ben je natuurlijk nooit van huis weg als je kleintje daar ligt. Een normale dect babyfoon voldoet dan ook.

Het beeld is niet wat ik elders heb gezien bij beeldbabyfoons, stukken langzamer en minder scherp maar ook dat was bekend.

Ik heb vooral 3 grotere nadelen:

Ten eerste de batterij die razendsnel leegloopt aangezien de App altijd open moet blijven staan.

Ten tweede dat de bayfoon detecteert op beweging en niet op geluid, dat is natuurlijk een groot fiasco als je het gebruikt als echte babyfoon.

Als laatste een continue irritante ruis/buzzz

Mijn conclusie is dat je het vooral moet kopen als gadget maar zeker niet als volwaardige babyfoon, daarvoor is hij gewoon niet voor gemaakt (lijkt wel standaard model aangezien veel andere merken dezelfde camera hebben)

RemcovdBurg 31-01-2013 Product paar dagen in bezit

Volgens de verpakking moet het een Plug en Play product zijn, ik interpreteer dat als inpluggen en het werkt. Helaas was dit bij mij niet het geval. Ik heb in de modem een switch om moeten zetten om het apparaat toegang te geven op mijn modem. Dit vindt ik in principe niet bezwaarlijk, maar hier ben ik pas achtergekomen na enkele uren proberen en contact met de klantenservice.
Uiteindelijk vond de modem de camera, en nadat ik met de camera van mijn telefoon de QR code heb gescand, via de gedownloade app, start de babyfoon op en krijg ik beeld, maar helaas crasht de app na 2 seconden. Ondanks herinstallatie blijft dit probleem zich voordoen. Mijn telefoon is een Samsung Galaxy Nexus, met Android 4.2.
Daarna mijn tablet geprobeerd, Asus Transformer 300T met Android 4.1, dit werkte wel dus ik heb hem uit kunnen testen.
Als eerste viel de beeldkwaliteit met licht mij iets tegen, voor dit geld had ik er misschien iets te veel van verwacht. Het draaien op afstand van de camera werkt wel goed.
Maar wat mij het meeste tegenviel was de reactie van de app als er geluid wordt gedetecteerd, dit was veel te wisselvallig. Soms reageerde de app pas na een minuut met een notificatie en soms helemaal niet. Dit terwijl het lampje op de camera wel aangaf dat er geluid werd gedetecteerd. Maar dit is toch de essentie van een babyfoon is, dat je een melding krijgt als er geluid gemaakt wordt bij de camera. Om deze redenen het geheel maar weer retour gestuurd.

Pluspunten:
Redelijke kwaliteit in het donker
Camera eenvoudig te besturen

Minpunten:
In mijn geval geen Plug en Play
App ziet er wat ouderwets uit
Beeldkwaliteit bij licht matig
Niet mee te nemen, alleen maar thuis te gebruiken ivm connectie met WIFI/modem.
Camera ziet er heel erg "plastic" uit
Maar het belangrijkste: reageert niet adequaat op geluid, terwijl dit toch echt het allerbelangrijkste is bij een babyfoon.

Ik realiseer mij dat het niet eenvoudig is om zoiets compatibel te maken met zo veel verschillende telefoons en modems, maar ze hadden het mijn inziens wel wat beter kunnen testen op comptabiliteit met de verschillende randapparaturen en een wat uitgebreidere troubleshooter kunnen maken.

Groetjes Remco