Motorola MBP36 wit, zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Motorola MBP36 wit, zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

ikmuisje 29-12-2015
Geschreven voor: Motorola MBP36 wit, zwart

Op zich een goede babyfoon, met een paar minpunten.

De geluidskwaliteit naar de ouderunit is prima. De terugspreekfunctie vind ik niet zo goed. Je moet heel duidelijk spreken, wil je het kunnen verstaan. Verder vind ik het geluid naar de ouderunit toe best hard. Zelfs de laagste volumestand is eigenlijk nog te hard. Met name als je de babyfoon naast je bed hebt staan en je niet zo'n vaste slaper bent.

Het beeld is duidelijk en helder, ook in het donker. Alleen wanneer je inzoomt, wordt het beeld waziger. Dan moet de camera eigenlijk heel dicht bij je kindje staan, wil je alles scherp kunnen zien. Bij ons staat de camera ongeveer 1,5 meter van onze dochter af.

Daarnaast zijn wij best wel aan het zoeken geweest naar de juiste plek voor de camera. Op verschillende plaatsen kon de camera de juiste hoek niet maken naar het bedje toe of was de afstand te groot.

De helderheid/licht van het scherm staat erg hoog. Zelfs de laagste stand is nog steeds behoorlijk fel. Dit is vaak storend als je gaat slapen en je het scherm van de ouderunit 's nachts aan wilt laten staan.

De babyfoon oogt niet super degelijk, maar is dit wel. We hebben de ouderunit al een paar keer laten vallen en er is geen krasje op te bekennen.

Qua accuduur zijn wij tevreden, maar dat is afhankelijk van wat je eisen zijn. Bij ons hangen beide units veel aan de stroom. Alleen 's avonds niet. Zolang je het scherm niet constant aanzet, gaat de ouderunit urenlang mee. Doe je dit wel, dan is de accu snel leeg. Ik vind het overigens wel jammer dat je niet kunt instellen dat het scherm aan moet blijven staan als deze niet aan de stroom hangt. Nu gaat die automatisch uit na enige tijd. Ik snap dat dit is gedaan om de accu te sparen, maar ik had die keuze liever zelf gehad.
De camera hebben we altijd aan de stroom hangen, dus daar kan ik niets over zeggen.

De bediening is ook simpel. Zoals bij enkele andere reviews staat, hadden de knoppen eventueel verlicht mogen zijn. Maar intussen kennen wij de functies van de knoppen uit ons hoofd en dan kun je het makkelijk op gevoel doen.

Ik heb wel het idee dat de temperatuur enigszins afwijkt van de realiteit.

Over het bereik zijn we niet altijd even tevreden. Op zich doet de babyfoon het prima, maar soms komt het voor dat de verbinding ineens wegvalt, terwijl je even daarvoor op dezelfde plek nog vol bereik had. Meestal herstelt dit zich na enkele ogenblikken, maar soms moet je dan richting de camera lopen om weer verbinding te krijgen. Leg er ook vooral geen telefoons of tablets bij in de buurt, want dit kan ook de verbinding verstoren.
Overigens is het geluidssignaal om de verbroken verbinding aan te geven erg hard. Dit kun je niet instellen. We zijn ons 's nachts al een paar keer rot geschrokken, omdat de verbinding ineens wegviel en het geluidssignaal hard afging.

harm85 29-06-2014

Prima toestel .
Duidelijk beeld ( camera moet geen meters van je baby staan ) . Je ziet duidelijk of de ogen open of dicht zijn bijvoorbeeld.
Geeft duidelijk bereik en graden aan .
Bereik is goed, maar mocht hij op het randje zitten qua bereik kost het veel batterij . Maar met een stopcontact in de buurt maakt dit niks uit.
Je kan meerdere camera's er op aansluiten , mocht je dit willen.
Camera kun je via oudertoestel draaien naar de hoek die jij wil ( heel handig als je baby net niet meer in beeld is ).
Menu heb je snel door , en makkelijk in gebruik.
Zijn er zeer tevreden over.

janna45 27-03-2014
Geschreven voor: Motorola MBP36 wit, zwart

De babyfoon doet z'n werk, maar die van ons kan niet lang zonder stroom hooguit 15 min. Dit vind ik het meest vervelende eraan. Zo nu en dan heeft hij in huis ook niet genoeg bereik.

De slaapliedjes die er op staan zijn een beetje te schel

Maar voor de rest zijn wij er erg tevreden over. Mooi duidelijk beeld zowel in het donker als in het licht.

tchimy 30-12-2013
Geschreven voor: Motorola MBP36 wit, zwart

Perfect ding. Doet het altijd. Nooit storing, beeld is goed genoeg, ook in het donker. Het geluid prima. Kan geen enkel nadeel bedenken. Misschien handig om te weten: tegenwoordig zijn de camera's ook los te koop. Handig bij bv. twee kleine kinderen. Het switchen tussen de camera's gaat eenvoudig.

goncho 22-05-2013
Geschreven voor: Motorola MBP36 wit, zwart

Als ik stream via wifi naar de tv en de bebyfoon tussen de router en de tv wordt neergezet, dan hapert het. ook als het magnetron aangezet wordt en de ontvanger daar in de buurt is, dan hapert het ook. Maar het is niet storend, je hebt niet de hele dat de magnetron aanstaan en als we iets streamen, dan zet ik de ontvanger iets verderop. Er is immers nog steeds helemaal geen alternatief met dezelfde mogelijkheden. Dus ik zou het zeker adviseren en nog een keer kopen. Wel is nu naar een jaar de adapter kabel van de ontvanger gebroken. Ik heb hem zelf gerepareerd, maar toen ik een nieuwe adapter vroeg aan coolblue, werd mij doodleuk verteld dat ik het product maar moet retourneren en 2-3 weken wachten tot ze de probleem vaststellen en eventueel onder garantie vervangen. Maar hoe moet je 3 weken zonder babyfoon met een baby in huis?? Het tweede ligt meer aan Coolblue dan aan de babyfoon natuurlijk. Ik zou het wel kopen, maar niet hier, aangezien ze niet in staat zijn te begrijpen dat de babyfoon niet zomaar voor 3 weken gemist kan worden.

zjemmie 10-02-2013
Geschreven voor: Motorola MBP36 wit, zwart

We hebben deze babyfoon gekocht omdat deze op buitenlandse sites veel goede reacties kreeg. We zijn het hier ook wel mee eens. Het bereik is in en rondom ons huis voeldoende. Het beeld is goed en duidelijk, ook is het beeld in het donker erg goed, ook omdat de infrarood ledjes nog best wel wat licht uitzstralen. (ze gloeien niet rood wat je bij veel infra rood lampen bij camera's wel ziet) Het sturen gaat ook goed en geeft maar een licht gezoem. Niets om wakker van te worden dus.
Je kunt ook in de ontvanger spreken en dit is ook duidelijk te horen bij de camera, om b.v. de kleine wat gerust te stellen met een paar woordjes. De muziekjes zijn wat druk naar mijn mening, maar als je ze wat zachter zet best aardig.
De hoe lang de batterij het doet is met nog niet duidelijk, omdat we de babyfoon nog niet zo lang hebben.
De degelijkheid, vind ik eigenlijk bij elke babyfoon wat matig uit zien en hierbij is deze geen uitzondering.
Al met al zijn we goed tevreden over de motorola mbp36.

Gekopspanje 17-12-2012
Geschreven voor: Motorola MBP36 wit, zwart

Hallo, ben normaal niet iemand die snel een review achterlaat maar ik ben zo ontevreden met het beeld van deze motorola dat dit voor mij de eerste keer wordt. Speciaal gekocht om hier in Spanje mijn kleine te zien maar zeer teleurgesteld hierom. Beetje jammer van al het geld dat ik ervoor gespaard had.
G

zal.fer 27-11-2012
Geschreven voor: Motorola MBP36 wit, zwart

Wij hebben deze babyfoon van onze tante gekregen en zijn gedeeltelijk tevreden. Vooral de veel mogelijkheden zijn lekker. Hij voelt niet degelijk aan maar dat heb ik bij geen een babyfoon gezien.

Het slechtse is het beeld wat langzaam is en niet helder. Het geluid gaat wel, maar toch hoor je in de stille slaapkamer een soort licht geruis/gebrom. Verder lijkt het wel of alle babyliedjes hetzelfde zijn, of het nou een beer is, een slaap-spa-lampje of dat ding boven het bedje dat draait..je hoort iedere keer het zelfde.

harm85 29-06-2014

Ben het niet eens met jou beoordeling .
We hebben best vaak de oudertoestel laten vallen, maar doet het nog steeds goed.
Dus best degelijk !
Het beeld vind ik heel goed. Je kan zelf het beeld bijdraaien om je baby beter te zien.
Ook in een pikkedonkere kamer is je baby goed te zien, en kun je de temperatuur van de Kamer aflezen .
Baby liedjes zijn inderdaad niet echt geweldig, en gebruiken we daarom ook nooit.
Al met al vind ik de score die jij geeft echt te laag en niet redelijk.

Jorg van E 08-08-2012
Geschreven voor: Motorola MBP36 wit, zwart

Wij waren op zoek naar een beeldbabyfoon en dan begint de zoektocht. Overal pos en neg recensies van alle soorten en merken, kan je dus niks mee. Wat je wilt weten is : hoe is het beeld bij dag en nacht, hoe lang op accu , geluid, functionaliteit.

Ik ben begonnen met de Alecto DVM 70. De volgende dag teruggebracht. Slecht beeld , blikken geluid en niet in verhouding qua prijs/kwaliteit.

Toen vanwege de perfect werkende marketing machine gekozen voor de Luvion Platinum 2. Scherp beeld alleen zeer flets, geen kleur te onderscheidden overdag, laat staan 's nachts. Het mooie babyhoofdje op de fotoos en op de verpakking krijg je denk ik alleen als je met de camera 10 cm van het hoofdje van je kind gaat staan. Daarnaast voelt het echt plastic aan en is het geluid ook niet om aan te horen. En in nachtstand is er veel te veel licht door de (overigens zichtbaar brandende IR camera lampjes)
Waardoor je de details die je wilt zien bij je kindje niet te zien is door dit felle licht.
Deze gaat morgen dus ook retour. Gemiste kans van Luvion.

Last but not least, dan maar iets meer uitgeven en vanavond de Motorola MBP 36 gehaald voor Eur 199,00 Met pan/tilt camera. Bijna geen recensies op internet te vinden vandaar mijn soort review, beeld vol kleur, nachtbeeld prima, camera eenvoudig te sturen en zelfs 2x zoom is prima te zien, en ook nog mogelijkheid om camera te bewegen.

Over accuduur en bereik kan ik niets melden daar hij nu in de oplader staat, en ik vanavond verder kan testen, maar voor degene die twijfelt , deze Motorola is echt een aanrader. Iets meer betalen tov de rest (ook Luvion Grand Prestige) maar zeker geen spijt.

Ik heb deze review geschreven op de site van CoolBlue omdat ik daar vaak vergelijkingen doe. Ik bestel wel eens iets bij hen en altijd 100% in orde, maar ook hier een minpunt. Als iets NIET bevalt en ik wil het retourneren krijg je volgens mij een tegoedbon en ik wil een vrije keuze hebben waar ik koop omdat CB ook niet altijd alles zelf heeft of duurder is als een ander op dat moment. Echter er is niets mis met CoolBlue en blijf ook daar een tevreden klant !

anoniem9990 11-04-2012
Geschreven voor: Motorola MBP36 wit, zwart

Nu een week in gebruik en ben er erg tevreden over. Wij slapen begane grond en de kleine op de eerste etage. Prettig idee dat je alles goed in de gaten kunt houden. Hij is zeer gebruiksvriendelijk en reageert snel wanneer je de camera veranderd van stand.
Helder beeld zowel overdags als in het donker. (toppie)
Ook al staat hij scherp afgesteld is hij heel stil,
bij het inzoomen blijft het beeld scherp, je kunt de camera op afstand draaien(omhoog/omlaag/links/rechts)
en een eenvoudig maar duidelijk menu.
Al met al een aanrader!

kaatjereview 13-03-2012
Geschreven voor: Motorola MBP36 wit, zwart

Hallo. Ik heb dit nieuwe model nu een paar dagen in gebruik en sommige zaken zijn goed en sommige zaken niet.

De motorola heeft veel functies. Ik zou niet weten wat ik mis. Het gebruik is niet hee moeilijk maar in de slaapkamer niet makkelijk omdat de knopjes lastig te vinden zijn (in het donker). Het beeld is niet wat je helemaal verwacht (zeker niet zoals m'n iphone!)..maar genoeg om m'n dochtertje te zien (ook in het donker- beeld wordt dan zwart/wit)

Het bereik is in huis goed (oud rijtjeshuis, 1920-1930). Wel is het zo dat bij mijn schoonouders in een nieuwbouwhuis het bereik beduidend minder is. Vermoedelijk door de isolatie maar wel belangrijk om te weten. De babyfoon voelt niet heel stevig aan, ook hier weer, verwacht geen iphone ofzo).

Om het samen te vatten, lees mijn eerste zin :)

joost012342 15-02-2012
Geschreven voor: Motorola MBP36 wit, zwart

We hebben de babyfoon net binnen.....na een aantal dagen begon het beeld wat te vervormen en zijn er wat kraakjes met het gebruik van de terugspreek functie....ik zal het apparaat niet terug brengen wat het functioneert enigzins maar voor dit geld had ik wel iets beters verwacht. Gr, Joost

Pluut 15-02-2012
Geschreven voor: Motorola MBP36 wit, zwart

Perfect apparaat, goed helder beeld ook met 0 lumen zeer duidelijk. Heel handig dat je hem op afstand kan tilten en pannen. zelfs met 2 verdiepingen er tussen praktisch geen kwaliteit verlies qua beeld. Ook de microfoon is heel erg goed. je hoort elk geluidje. de terug praat optie is ook goed, leuke opties als voeding wekker, muziekje's Zodra de losse camera's te krijgen zijn gaan we deze zeker aanschaffen zodat we beide kinderen in de gaten kunnen houden op 1 systeem. verder zou je hem nog met een AV/USB kabel aan een extern apparaat kunnen koppelen, Recorder of TV.

O. de Groot 12-02-2012
Geschreven voor: Motorola MBP36 wit, zwart

Omdat ik de Motorola MBP 36 op basis van de goede reviews op buitenlandse sites heb aangeschaft en nu naar tevredenheid het apparaat een maand in bezit heb.
Scherp beeld, goed bereik, helder geluid en erg praktisch.
Wat mij opvalt is dat na 2 uitstekende recensies er plots twee zeer negatieve hier worden vermeld. Wellicht dat de Nederlandse producenten hun marktpositie even wilden verdedigen ten koste van een nieuwkomer op de beeldbabyfoonmarkt die een uitstekende kwaliteit geeft.

Gwolt 08-02-2012
Geschreven voor: Motorola MBP36 wit, zwart

Om te beginnen, deze babyfoon heeft vrijwel alle functies die je kan bedenken. Het enige wat mist zijn bv een opname functie die ik niet belangrijk vind. Wel belangrijk kan zijn dat er geen losse camera's te koop zijn. De monitor ligt goed in de hand maar voelt niet super stevig aan.

Er zijn wat zaken die opvallen:

1.Goede lange adapters, dit is wel eens anders bij elketronische producten.

2. Batterij is redelijk, gaat ongeveer 4 uur mee, maar beter is gewoon constant aan de stroom.

3.In het donker zijn de knopjes lastig te vinden, dit lijkt simpel maar een achtergrondlichtje achter de buttons had makkelijk geweest.

4. De minimale brightness had wel iets donkerder gemogen, zeker voor savonds/snachts.

5. Liedjes kunnen wel iets beter

6. De temperatuur wijkt savonds (als de nachtleds branden) iets af naar boven maar als je dat weet kan je er rekening mee houden

7. Het belangrijkste, het beeld valt enorm tegen en is de hoofdreden om een onvoldoende te geven voor de babyfoon. We hebben eerder een "goedkope" Alecto gehad zonder allerlei mooie functies en zonder mooi design, maar die had wel helderder beeld.

Conclusie, als het beeld goed was geweest, de monitor iets robuuster was en de andere kleine punten waren opgelost kom je redelijk in de buurt van wat je wilt. Voor nu, wel geschoten in de goede richting maar ruim naast het doel

Kees Hoegee 23-01-2012
Geschreven voor: Motorola MBP36 wit, zwart

Test gedaan met de volgende babyfoon's:
Lindam Clarity: (cijfer 6,5)
Niet bij elk geluid slaat de babyfoon aan.
Beeldkwaliteit: redelijk
Niet zo veel mogelijkheden (geen temp / terugspreekfunctie)
Als hij aanstaat heeft hij een heel erg hoog geluid, steek je de adapter in het stopcontact, dan wordt heel wel een stuk minder.

Luvion Grand Elite: (cijfer 7,0)
Geluid klinkt blikkerig. (spreken, maar ook de muziekjes)
Temperatuur wijkt een paar graden af (staat ook in de handleiding.)
Beeldkwaliteit in het donker, gaat.

Motorola MBP36: (cijfer 9,5)
Deze steek er met kop en schouders boven uit.
Boven verwachting!!
Goede geluidskwaliteit. (stem / muziekjes)
Helder beeld zowel overdags als in het donker. (toppie)
Laat elk geluid horen, maar is heel stil.
Zoom functie blijft scherp.
Juiste temp.
Kan de camera op afstand draaien(omhoog/omlaag/links/rechts)
Duidelijk menu, eenvoudig

De adapter aansluiting is heel klein, ik hoop maar dat goed blijf functioneren.

Een echte aanrader!!!
Ik dacht er staan nog weinig reviews, ik ga er één plaatsen, omdat hij het echt waard is.

Kees Hoegee 23-01-2012
Geschreven voor: Motorola MBP36 wit, zwart

Babyfoon aangeschaft i.v.m. geboorte van een dochter, die we goed in de gaten moeten houden i.v.m. zuurstof.
We hebben 3 babyfoon's uit getest:
Lindam Clarity,
Luvion Grand Elite,
Motorola MBP36.

De Motorola steek er met kop en schouders boven uit.
Goede geluidskwaliteit (zowel van spreken als de muziekjes), Luvion klinkt blikkerig.
Beeldkwaliteit is in het donker perfect, ook als je inzoom. (overdags natuurlijk ook)
De temperatuur wordt juist aangegeven, de Luvion wijkt een paar graden af, dit staat ook in de handleiding.
Heel eenvoudig en duidelijk menu.
Is heel stil, maar is er een geluidje dan laat hij dat ook gelijk horen.
De camera positie is op afstand heel goed te bedienen.
(links, rechts, boven en naar beneden)

De adaptor invoer is heel klein, laten we hopen dat dat altijd goed blijft functioneren.

Lindam Clarity = 7,0
Luvion Grand Elite 6,5
Motorola MBP36 = 9,5 (dus een echte aanrader)

Er waren nog weinig reviews, dus ik dacht zou ik hem wel kopen. Toch gedaan en ik ben er heel blij en tevreden mee.

MamaE 13-01-2012
Geschreven voor: Motorola MBP36 wit, zwart

Voldoet ruim boven verwachting, zeker na lezen van reviews van andere videofoons was ik erg sceptisch. Voor deze waren er nog geen reviews. Geen negatieve en geen positive.

Ik ben erg positief. Goed beeld, makelijke bediening, goed geluid. Door hele woning en bij buren ontvangst. Geen storingen. Helder geluid, natuurgetrouw. Ook de liedjes klinken goed. Ook als je terugspreekt klinkt het alsof je zelf in de kamer staat. Erg handig is dat je de camera vanaf de ouder unit kunt bedienen, is je kindje net uit beeld gaan liggen dan kun je met gemak kleinstukje bijdraaien. Wanneer babyfoon aanstaat ontvang je continu alle geluiden, het beeld kun je op verzoek aan of uit zetten zonder dat het geluid wegvalt. Geen eco functie dus, maar dat is voor mij een pré, omdat ik elk klein geluidje 's nachts wil horen ivm epileptische aanvallen.

Hiervoor 2 verschillende babyfoons (waarvan 1 videofoon van Alecto) gehad, maar die waren zeer onbetrouwbaar wat ontvangst betreft en sloegen ook niet altijd aan. Alleen wanneer er echt duidelijk gehuil of kreetjes waren.
Nu hoor ik zelfs het sabbelen op de speen. Erg geruststelled.

Temperatuur weergave is adecaat. Hij geeft de juiste temperatuur aan.

Een echte aanrader wat mij betreft.