Philips SCD600

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SCD600 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

Maarten-Zwolle 04-08-2013
Geschreven voor: Philips SCD600

Van Philips mag je meer verwachten. Het apparaat is goed te installeren en is gebruiksvriendelijk. Alleen het bereik is een ramp! Niet de 150 meter wordt gehaald, nee hoor bij 35 meter stopte het bereik al. Na 2 dagen alweer ingewisseld voor een Alecto, die het wel haalt.

ggpelupessy 24-06-2013
Geschreven voor: Philips SCD600

Gebruik de Babyfoon Philips Avent SCD600 nu 3 maanden en ben er niet tevreden over. 9 van de 10 keer heb ik wel beeld, maar geen geluid. Het gebeurt ook regelmatig dat de connectie wegvalt. Ik kan dus niet vertrouwen op Babyfoon Philips Avent SCD600. Dit verwacht je niet van een Philips-product. Heb de Babyfoon Philips Avent SCD600 gekocht om mijn kostbare bezit in de gaten te houden, maar dat is dus helaas niet mogelijk.

ggpelupessy 02-07-2013

Contact gehad met de klantenservice van Philips en ze hebben kosteloos een nieuwe Babyfoon opgestuurd. Bij de nieuwe werkt het geluid nu wel, maar heb nog wel af en toe last dat de connectie wegvalt. Over het algemeen ben ik tevreden. Service van Philips is top!

SBousma 23-03-2013
Geschreven voor: Philips SCD600

We hebben er twee, want twee kinderen, maar een is van de Aldi en de ander is dus van Philips. Lijkt op alles op elkaar; bediening, camera, beeldscherm, grootte en zelfs de muziekjes zijn hetzelfde. Alleen de prijs en de kwaliteit verschillen. Het Aldi-merk kostte ongeveer € 100,=, de Philips het dubbele. Met de Philips zijn we al een keer terug geweest omdat die echt niet storingsvrij was. Na een maand pas een nieuwe gekregen, met dezelfde storings-gevoeligheid. We namen het maar voor lief, want 1 maand zonder is helemaal niks. Na zo'n twee jaar klapte het dekseltje eraf, want de accu was "verdubbelt"! Maar zonder accu op de oplader doet ie t altijd nog. Ware het niet dat het snoertje vlakbij de stekker het begaf. Twee weken later kreeg t Aldi-merk ook dat euvel. Dit was het eerste mankement van het Aldi-merk. Nu dus geen babyfoons meer en hard op zoek naar twee opladers. Kan iemand helpen?

Officiele reactie van Philips Nederland 26-03-2013

Beste SBousma,

Dank voor de review over de SCD600. Vervelend te horen dat de lader niet meer naar behoren functioneert. Via het bedrijf dat onze losse onderdelen beheert, is de lader ook los verkrijgbaar. Je kan deze vinden via:

Philips Webcare

Overige contactgegevens kan je vinden op: http://www.support.philips.com/support/contact/contact_page.jsp?userLanguage=nl&userCountry=nl

GJA72 25-07-2011
Geschreven voor: Philips SCD600

Ik gebruik dit apparaat nu een paar weken en ben er erg blij mee. Ook mijn vrouw vind het een uitkomst omdat we nu niet meer continu naar de kamer van de baby hoeven te lopen als we iets horen. Een groot minpunt is dat je hem niet naast je laptop kunt zetten in de woonkamer waarmee je op internet surft want mijn ervaring is dat deze babyfoon dusdanig stoort met de WiFi dat internet niet meer werkt en het beeld van de SCD600 steeds wegvalt.

Scholten83 14-03-2011
Geschreven voor: Philips SCD600

Wij hebben deze babyfoon nu een aantal maanden en het apparaat bevalt ons erg goed. Een geruststelling dat je kunt zien hoe je baby in bed ligt, vooral op de momenten dat hij erg stil is. Ook qua geluid en bereik geen klachten. Jammer dat er geen terugspreekmogelijkheid op zit, maar dat zijn details. In het algeheel zijn wij erg tevreden en blij dat we gekozen hebben voor deze babyfoon.

Isaac020 06-03-2011
Geschreven voor: Philips SCD600

Deze philips aangeschaft omdat tegenwoordig beeld blijkbaar meer en meer in is, en omdat het voor onze tweede toch wel handig leek.., veel reacties maar ik vraag me af waar iedereen (sommigen)zo blij mee is/zijn?? De babyphone doet het, er is beeld maar dat is vooral heel schokkerig en traag, zoals de allereerste digitale cams. Ik mis terugpraten wat met de normale geluid babyphone van philips wel kan (en reuze handig is!!) Als je naar het plaatje kijkt lijkt het design heel mooi, maar in het echt is het allemaal veel groter.. En als laatste vind ik het bereik BAGGER met een hoofdletter B, vandaag met het heerlijke weer in het zonnetje in de tuin is blijkbaar al teveel gevraagd...niet kopen is mijn advies.

GJA72 12-11-2011

Naar mijn ervaring is het bereik juist erg goed. Ik heb hem eens mee naar buiten genomen en kon tot het eind van de straat lopen toen het beeld pas uitviel. Het van dat trage en schokkerige beeld heb ik ook geen last, alles gaat juist heel erg vloeiend. Wat ik denk is dat jij er een stoorzender tussen heb staan. Dit apparaat (zoals al deze apparaten) werken op 2,4 GHz zendfrequentie. Zo ook jouw (en die van je buren, overburen, etc) internet WiFi modem, je magnetron, en nog meer huishoudelijke apparaten. Ik denk dat een zo'n apparaat bij jou thuis of in de buurt jouw Philips babyfoon loopt te storen, want wat je hier beschrijft ervaar ik niet met dit ding.

gwen28 23-02-2011

Super babyfoon..
Mooi beeld, groot scherm.
De camera kan je goed draaien, waardoor je je kindje goed in beeld krijgt..
Jammer is dat de batterij maar 6 uur werkt zonder stroom

Samantha80 18-02-2011
Geschreven voor: Philips SCD600

Ik lees hier een review waarin staat dat het beeld erg slecht is, zeker met rolluiken.
een ieder die een beetje afweet van infrarood camera's weet dat het beeld wat je krijgt echt perfect is! Er zal altijd een beetje ruis in het beeld zitten, maar je kan alles goed zien. We hebben de camara op dit moment zelfs verder dan de geadviseerde 1,5 meter staan (omdat we anders geen mogelijkheid hebben om hem neer te zetten) en nog is het beeld super goed! En ook wij hebben rolluiken.
Ook het geluid is goed en fijn dat het volume regelbaar is.

Het bereik is ook prima. We hebben hem tot een paar huizen verderop geprobeerd (binnen) en hij deed het nog. Maar het bereik reikt niet meer dan dat.

En een terugspreekfunctie heeft deze babyfoon NIET.

Het enige wat wij missen aan de babyfoon is dat er geen temperatuur op zit. Maar daarentegen kies je echt voor het zicht. En ook overdag kan je alles perfect zien.

Met andere woorden wij zijn er zeer te spreken over en het is echt een aanrader!

Jacqueslh 28-01-2011
Geschreven voor: Philips SCD600

Deze babyfoon valt echt knap tegen. Het beeld is schokkerig, alsof er gewoon te weinig pixels in zitten. Ook de kleuren komen niet duidelijk naar voren, alles is een beetje flets.

Het terugpraten naar de babykamer werkt goed. Dit is in orde. Het bereik is verre van speciaal/goed te noemen. Iets verder dan de woonkamer en basta!, weg beeld.

De camera is in ieder hoek te richten, maar is zelf lastig te plaatsen.

Wat is echt mager vind zijn de weinig mogelijkheden. Er zit geen temepratuurmeting op, je kan geen losse camera's kopen en opnemen met een sd kaart is niet mogelijk. Ook inzoomen heb ik nog niet kunnen ontdekken.

De babyfoon werkt, en voor wat betreft mogelijkheden ligt dat natuurlijk aan je wensen maar van het beeld kan alleen maar geconculdeerd worden dat dat slecht is.

Door het slechte beeld en magere bereik beveel ik de babyfoon niet aan.

Jackveer 23-12-2010
Geschreven voor: Philips SCD600

Wij hebben deze babyfoon enkele dagen geprobeerd maar uiteindelik toch omgeruild voor een luvion elite babyfoon.

Op zich valt er niet heel veel slechts te zeggen. Het is gewoon zozo. De presentatie in de doos is netjes, evenals de gebruiksaanwijzing.

Duidelijk minpunten zijn:

- Mager bereik
- Relatief slechts beeld (zeker in vergelijking luvion)
- Geen temperatuurweergave
- Er kunnen geen extra camera's bij!!

Voldoende:

- Liedjes
- Terugspreken
- Gebruiksgemak

De grootte van het beeldscherm is ok, maar als je eenmaal een 3,5 inch scherm hebt gezien wil je niet meer terug.

Robo75 09-12-2010
Geschreven voor: Philips SCD600

Deze babyphone ziet er goed en degelijk uit. Het beeld is prima (ook in de nacht) en storingsvrij (DECT). Geluid is ook gewoon goed.

Voor het beste beeld moet je er wel voor zorgen dat de camera dicht bij je baby kan staan. (+- 1 meter of minder)

Je koopt deze babyphone voor het mooie beeld. De overige functies zijn wat beperkt maar de basis functies inclusief slaapmuziekjes zijn allemaal aanwezig. Het grootste gemis vind ik het ontbreken van een terugpraat mogelijkheid.

Hij is niet goedkoop maar er zit dan ook een hoop technologie in. Ik ben erg tevreden!

paco168 27-10-2010

we hebben deze philips scd600 aangeschaft, ben duidelijk niet tevreden over :

- de beeldkwaliteit is in onze kamer ( waar rolluiken zitten erg matig, zelfs slecht te noemen ) je ziet bijna niets.
in de beschrijving staat dat je de unit max 1,5 meter van de baby af moet zetten, dit is niet mogelijk omdat we daar geen stroompunt hebben, je kan er batterijen indoen maar die zijn in notime leeg.
Verder kost deze unit teveel, er zit overgens ook geen temp meting op geen vochtigheidsmeter.
Ga hem omruilen tegen de SCD 530 die we al hadden voor onze 1e kindje, deze is duidelijk beter voor een hoop dingen.
Je kan net zo goed een camera / beeldunit van € 40,- euro kopen bij een shop om je kleine in de gaten te houden lijkt mij.

Jorco 04-10-2010
Geschreven voor: Philips SCD600

Hiervoor hebben wij een luvion babyfoon met camera gehad. In de 2,5 jaar dat wij deze in ons bezit haddn is deze rgelmatig kapot gegaan(camera, maar ook de ontvanger(niet degelijk).
De philips ziet er degelijk uit. De beeldkwaliteit is op grotere afstand iets slechter dan de luvion.
Daarintegen biedt de Philips meer mogenlijkheden zoals automatische schermactivering(dit is er handig voor in de nachten, dan staat deze niet constant aan(zoals bij de luvion), maar gaat aan wanneer er geluid wordt gemaakt). Ook een nachtlampje en slaapliedjes zijn geintregeerd.
Ook de geluidsindicator dmv ledlamjes is erg handig. Bij de Luvion staat het geluid constant aan. Bij de philips gaat deze aan wanneer de kleine geluid maakt. Het 'hinderlije' gesuis heb je hierdoor niet.
Tevens door de dect principe is er geen storing op de babyfoon tov de luvion.
Wij zijn tot op heden dus nog erg tevreden met de Philips babyfoon(ik hoop dat dit in de toekomst ook zo blijft)