Pioneer DEH-8400BT - reviews

Gebruiksgemak
Vormgeving
Degelijkheid
Score:

Radio aangeschaft daar ik youngtimer ben gaan rijden en weer wilde bellen in de auto en ook weer fatsoenlijk muziek wilde luisteren.

Bluetooth is prima, zoals anderen schrijven is niet mijn ervaring. Samsung galaxy 2 was zo gekoppeld en werkt prima, men kan mij goed verstaan en ik ook de andere partij.

De radio heeft veel (niet te) opties voor het afluisteren voor muziek, ik heb er een usb stick (wel even fat formatteren anders doet ie t niet) en daar kun je prima muziek vanaf luisteren. Titels en mappen worden keurig weergegeven. (er zitten 2 usb aansluitingen op)

Radio ontvangst is prima. Het is wel even zoeken voordat je de presets vast kunt leggen. Dat zit niet helemaal logisch in elkaar.

Cd zit achter het front, dat blijft zo ook mooi stofvrij.

Er kan ook nog een sd kaart ingevoerd worden en vandaaraf muziek luisteren.

Als toetje kun je ook nog vanaf je telefoon muziek streamen.

Eq is prima in te stellen naar smaak en de kleuren van de display is goed in te stellen naar kleur van het hele dashboard.

Enige minpunt tot nu toe vindt ik dat het frontje er niet heel makkelijk op en af gaat, voelt beetje plastic en alsof t makkelijk stuk kan.

Kortom ik ben zeer tevreden!

5,4

Slechte Bleutooth carkit, gelijk aan de bagger Parrot. Betreft radio, perfect, betreft carkit, dikke bagger. Mijn SII staat wel in de lijst van geteste toestellen op de DEH-8400BT.Ik ben vaak slecht verstaanbaar en het geluid op de radio via de speakers moet ik tijdens gesprek met regelmaat van volume veranderen. Je zet het geluid goed en het geluid kan ook tijdens gesprek ineens zeker 30 tot 50% harder gaan. Pioneer gebeld, geven geen antwoord, weten niets en kunnen geen fatsoenlijk Nederlands. (dat laatste is acceptabel, iedereen mag werken) Deze radio gaat absoluut terug. En dat zegt een echte Pioneer gebruiker!!!, schaamte!

9,4

Ik heb deze radio een paar weken,hij is makkelijk in gebruik ziet er netjes uit aansluitmogelijkheden genoeg er kunnen twee usb sticks aan de achterkant in, en achter het frontje kan een sd kaartje in tot 32 gb er zitten 3 rca aan sluitingen op twee voor gewone speakers en een voor een subwoofer aan het frontje zit ook nog een aansluiting voor een mp3 speler maar dat vind ik persoonelijk overbodig aan aansluitingen geen gebrek,een ding wil ik nog wel kwijt die vorkjes die ze er bij doen om je radio uit de slede te halen dat is rommel waarom nou niet gewoon die oude vorkjes die werkte prima ik had nog een setje en dat gaat best,die andere daar maak je je radio mee kapot en dat kan niet de bedoeling zijn,verder een geweldig apparaat.

Score:

Ik ben nu een kleine week in het bezit van de Pioneer DEH-8400BT.

Inbouwen ging soepel, omdat ik al eerder autoradio's verwisseld had. De handleiding daarin vond ik vrij summier. De meegeleverde pennetjes om de radio er ook weer uit te halen zijn zeer zwak. Nadat ik de radio ingebouwd had, wilde ik nog iets aansluiten. Een van de pennetjes brak meteen af, uiteindelijk krijg je de radio er wel uit, maar voor die prijs mag dat best ietsje steviger zijn.

De integratie met mijn iPhone is super! Het koppelen via BlueTooth gaat soepel. Ik wilde vooral deze koppeling omdat ik Spotify gebruik. Je kunt Spotify gebruiken en zelfs een nummer naar voren/achteren gaan. Wat wel ontbreekt dan, is de informatie over het nummer, dat komt niet op je display te staan. Ook de handsfree telefoon werkt super. Je kunt je adresboek via de radio bedienen, zonder dat je deze hoeft te uploaden eerst.

Het gebruikersgemak heb ik een 8 gegeven, op zich is de interface redelijk intuïtief. Je draait met de knop en zodra je de keuze wilt bevestigen druk je. Soms draai je met de knop iets te ver en dat gebeurd best vaak.

Degelijkheid geef ik een 7, omdat ik vind dat voor die prijs er teveel plastic wordt gebruikt. Zo ben ik benieuwd hoelang het gaat duren voordat het frontje er niet meer op gezet kan worden. Het is allemaal plastic. Hadden ze nu een iets degelijker systeem voor het frontje bedacht, dan zou het naar mijn inziens veel langer meegaan. Ook het afbreken van het pennetje om de radio eruit te krijgen geeft ook geen degelijk gevoel.

De geluidskwaliteit is voor mij persoonlijk zeer goed. Er zijn veel (maar niet teveel) instellingen die je kan doen om het geluid naar je eigen wens in te stellen.

Overal mening: een leuk apparaat dat ik tot nu toe met heel veel plezier gebruik.

Prijzen

Er zijn geen prijzen beschikbaar voor dit product. Zie hieronder de alternatieven of klik hier voor een volledige lijst.

Alternatieven voor de Pioneer DEH-8400BT