Epson Stylus SX235W

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson Stylus SX235W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,7

egulik22 28-04-2015
Geschreven voor: Epson Stylus SX235W

Heeft nooit echt goed gedaan. Inktcartridges snel leeg en uitgedroogd. Als een kleur op is, moet je alle kleuren vervangen. Ook nieuwe originele cartridges werken niet.
Waardeloos ding, niet kopen.hulp gezocht bij Epson, maar ondanks dat ik aangaf dathij nog steeds niet werkte, gaven ze geen reactie meer. Ook was de verbinding heeeel slecht. Opnieuw ingesteld, maar nooit meer verbinding gekregen. Ook met snoer is de kwaliteit van de prints niet te lezen.
Voor mij daarom geen Epson meer!!!!!!!!!!

PTcruiser 01-02-2015
Geschreven voor: Epson Stylus SX235W

Wat een waardeloos apparaat. Continue weigert de verbinding, geeft de printer strepen, werkt de driver niet meer, werkt de hele printer niet meer. De vormgeving is het enige goede aan dit apparaat, maar lekker belangrijk. De positieve reviews hier moeten van Epson zelf zijn, want dit is echt troep.

Elinerenee 02-02-2015

Het is geen topapparaat, maar ik heb er afgelopen 2 jaar geen problemen mee gehad. Scannen en printen gaan prima via alle computers in huis. Alleen het inktgebruik is een groot probleem, je haalt nog niet eens de helft van het opgegeven aantal af te drukken pagina's en met namaak cartridges werkt hij niet, dus je moet altijd dure epsoninkt erin hebben. Maar verder is hij prima.

anne030 27-12-2013
Geschreven voor: Epson Stylus SX235W

Ik dacht hier een goede en voordelige printer aan te hebben, maar dat valt erg tegen. De afdrukkwaliteit is redelijk als er net nieuwe cartridges geplaatst zijn, maar al snel wordt het resultaat flets en streperig. De losse cartridges lijken handig (geen verspilling was het idee), maar ze zijn razendsnel leeg. Zo wordt printen evengoed een dure grap. Als één van de kleuren op is, is het helaas ook niet mogelijk om in zwart te printen.
Nu heb ik (plotseling) hetzelfde probleem als een andere Epson-gebruiker: al mijn cartridges zijn vol, maar de printer detecteert ze niet (meer) en drukt niets meer af. Al veel geprobeerd om het probleem op te lossen, maar niets helpt.
Voornemen voor het nieuwe jaar: een goede nieuwe printer aanschaffen!

sofie007 28-10-2013
Geschreven voor: Epson Stylus SX235W

Geeft veel problemen met verwisselen van Cartridges. Hij gebruik ontzettend veel inkt en is dus niet voordelig in gebruik. Ik heb ze nu verwisseld en geeft storing dat er verkeerde cartridges in zitten. Storinggevoelig. En daarbij werkt de wifi niet naar behoren en moet ik nog met een stekker aan de slag.

pmpastijn 07-08-2013
Geschreven voor: Epson Stylus SX235W

Zeer goede degelijke printer voor een relatief lage prijs.
Helaas geen HP-technologie ivm verstopte printerkoppen.
HP integreerd haar printerkoppen altijd met de inktpatronen!
Een sobere goede home-use printer van Epson met een uitstekende kwaliteit bij normaal gangbaar en regulier gebruik.

P.M. Pastijn uit Rdam

Lijnes2603 10-07-2013
Geschreven voor: Epson Stylus SX235W

Na een jaar doet de WIFI het niet meer en hij herkent de scanner niet meer. Ondanks dat de printer aan de kabel hangt krijg ik alsnog de melding dat ie de scanner niet herkent. Maar ik kan wel printen.

Ik heb niets gewijzigd. Dus onduidelijk waarom het in een keer niet meer werkt. Er is echt geen duidelijk support voor Epson. Ik kan helemaal niets vinden en kan ook niet zien waar ik dit probleem kan oplossen. Dus als je voor even een leuke printer nodig hebt is het prima. Maar het is maar voor zeer korte periode want het apparaat houdt er zomaar in een keer mee op.

nat71 05-12-2013

Ik heb dit ook gehad, printer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Marlen00 23-02-2013
Geschreven voor: Epson Stylus SX235W

Echt slecht! Tergend langzaam, heel irritant. Cartidges snel leeg, en als er 1 leeg is print hij helemaal niet, zels niet als je de betreffende kleur niet nodig hebt.
Afdrukkwaliteit voor foto's is ook slecht, maakt niet optimaal gebruik van de kleuren zodat foto's echt niet helder uit de printer komen.
Ik heb bij vormgeving en duurzaamheid een 7 ingevuld maar is totaal niet belangrijk, liever een lelijk ding wat doet wat hij moet doen.
Zeker geen aanbeveling!

Patrick67 24-02-2013

Wat een ontzettend gekleurde beoordeling: de goedkoopste printer op de markt kopen en de hoogste eisen stellen. Iedereen weet dat bij aanschaf van een printer de patronen nog niet voor de helft vol zitten..... Hoe kan het ook anders met een printer van 40 euro - terwijl de patronen zelf al duurder zijn. Ik vind daarom niet terecht wat je schrijft. Als je de printer weer vult met volle patronen, doet hij zeker zijn werk wat je voor een printer van dit kwaliteitsniveau mag verwachten. En wil je professionele afdrukken, dan moet je iets kopen wat duurder is dan 40 euro.

tjark g 12-01-2013
Geschreven voor: Epson Stylus SX235W

Mee eens met de vorige reactie. De cartridges zijn waardeloos, deze zijn snel leeg en geven veel problemen i.c.m. de Epson software op de pc/laptop. Als 1 cartridge leeg is of een foutmelding geeft kan er niet geprint worden. Alleen originele cartridges werken in deze printer. Ondertussen overgestapt op de Brother DCP-J315W, deze heeft grote cartridges, en ook huismerk cartridges gaan erin.

Patrick67 13-01-2013

Absoluut oneens: geweldige printer, goedkoopste ooit met compatible cartridges uit Duitsland via ebay. 32 stuks voor 30 euro. Incl. Verzenden. Alle vier de kleuren uiteraard. Werkt perfect draadloos zowel printen als scannen....,.

hanzo 30-10-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX235W

Zolang deze printer werkt is het een prima ding. Bij ons hield hij er echter na de eerste cartridgewissel mee op. Chip niet goed hier. Kleuren cartridge op daar (terwijl er een zwart-wit print moest worden gemaakt). Etc.

Al met al dus een waardeloze aankoop.

pmpastijn 17-09-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX235W

Van : P.M. Pastijn (woonachtig in Rotterdam)
Wil ik een beoordeling geven omtrend het gebruik en de service komend bij de Epson Stylus 235W printer/en scanner

Het gebruik is goed en degelijk.
Printer is aageschaft omdat mijn oude printer en mede scanner/fax waar ik nu nog mee worstel ivm met dichtgeslipte printerkoppen niet voldoende meer werkt.
Dit is de Brother MFC260C.

Printerkoppen vast geintegreerd met de inktpatronen standaard is de beste optie om langdurig behoud te garanderen.

Wat ik hier nog kwijt wil is dat de chat-service van KIESKEURIG.NL uitstekend is.
Geen gebruik van chatbot, duidelijke terugkoppeling in het nederlands en ook service.

Met vriendelijke groeten.

nat71 17-09-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX235W

Vormgeving is prima, ook wifi is erg handig. Maar inkt is heel snel leeg, afbeeldingen worden lelijk weergegeven, print vaak niet, of zonder een bepaalde kleur inkt terwijl dat wel aanwezig is. Kortom, ik vind dit een miskoop!

nat71 05-12-2013

Update

Inmiddels een jaar verder. Met het juiste papier en volle cartridges is de afdrukkwaliteit heel goed. Wel moet regelmatig de spuitkanaaltjes gereinigd worden. Al verschillende keren heb ik de printer opnieuw moeten installeren omdat of WIFI niet meer werkte of omdat de computer de printer niet meer kon vinden.
Het inkt is heel snel "op", soms al binnen een week zonder dat er geprint is... heel vreemd. En dat gebruik ik originele cartrigdes omdat de goedkopere niet geaccepteerd worden.

Wout71 09-08-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX235W

Goede printer die voor mij doet wat hij moet doen. Installatie ging niet geheel zoals omschreven. Na het installeren zou hij na enige minuten printgereed moeten zijn (zou blijken aan het constant branden van de aan/uit-knop. Toen deze na 45 minuten nog steeds knipperde een shut down gegeven. Na opnieuw opstarten bleek hij gewoon te kunnen printen. Wel is het jammer dat in de concept-mode de print wel erg licht grijs is. De invoer van het papier wil ook niet altijd in één keer lukken. Dat is bij elkaar misschien wel wat vervelend maar niet onoverkomelijk.
Al met al gezien de prijs een goede aankoop.

danielle332 25-08-2012

mag ik vragen hoe het bij u is gelukt om de wifi aan te sluiten?
bij mij lukt het voor geen mogelijkheid

graag u reactie
mvg danielle

NoMoreEpson 27-07-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX235W

Gekocht vanwege de compacte afmetingen, mooie vormgeving en beloofde prestaties. Onduidelijke bediening. Tergend traag. Peperdure cartridges (zijn zeer snel leeg en het kost veel tijd om ze te vervangen). WiFi werkt alleen voor printen, niet bij scannen (Vindows Vista). Onduidelijke handleiding. Onduidelijke symbooltjes en trage reacties. Op dit moment weigert de printer omdat er cartridges vervangen moeten worden, maar dat lukt niet omdat de cartridges niet in de juiste positie komen.
Per saldo een rotding en een totale miskoop. Zonde voor het milieu dat deze Epson SX235 W snel afval zal worden. Hopelijk worden de materialen gerecycled. Geen EPSON meer (alhoewel het printercartel mij/ons ook met de volgende printer wel weer te grazen zal nemen.

Patrick67 28-07-2012

Tjee, wat een negativiteit. Ik heb 2 van deze printers en ze doen alles en ook draadloos. Printen was nog nooit zo goedkoop. Tien cartridges voor nog geen 20 euro, via ebay. Je kunt wel op deze uitstekende printers afgeven, maar als je al over veel te dure cartridges spreekt, lijkt het mij meer dat je e.e.a. Niet goed hebt uitgezocht. Ook installeren is kinderspel, evenals draadloos scannen. Perfecte printers en de volgende keer voor mij zeerzeker weer.
Trouwens tussen twee haakjes, vista is de slechtste windows versie ooit, dus misschien beter microsoft afkraken dan epson?

NoMoreEpson 27-07-2012

Update: In de papieren handleiding staat niet dat je een bepaald knopje maar liefst 6 seconden moet indrukken voordat het actief wordt. Ongelofelijk dom en ondoordacht van Epson.

Walter 007 12-07-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX235W

Zeer goede prijs kwaliteit printer.Installeren is simpel via wifi.Snelle opstarttijd tegenover de vaak veel duurdere printers.Prima afdruk kwaliteit in kleur en zwart wit.Sinds een paar dagen in bezit maar al heel veel plezier van gehad. Aanrader!!!

west2u 05-07-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX235W

Er zat helaas geen usb in de doos (geen idee of dat zo hoort), dus die van de oude all-in-one gebruikt. Helaas met de oude pc en die usb kabel lukte het niet.

Wat mij wel enorm verbaasde is dat het zo geïnstalleerd is via wifi, de testpagina er van de pc en laptop zo uit kwam, maar.... je kunt ook DRAADLOOS SCANNEN! Geweldig, ik had tot nu toe overal gelezen dat je alleen kon printen: maar dit is echt top!

Ik kijk even of er ook scanners los zijn die dat kunnen, anders koop ik deze voor naast mijn laserprinter om draadloos te scannen ;-)

Marc02 06-06-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX235W

Enigste positieve aan deze printer vind ik de kwaliteit. Het duurt dan ook behoorlijk lang, paar minuten per foto (A4 vol).
De kleur inktjets gingen echt snel leeg voor 6 foto's waren de cardritges al helemaal leeg. Was precies genoeg voor mij, maar mijn zwarte inkt is nog vol.
Nu wil ik tekst uitprinten in zwart wit, is dit niet mogelijk omdat rood op is. Moet ik hele nieuwe cardrigde setje kopen! Dacht het niet, prullenbak.

De prijs voor deze printer is veelste hoog!

Gerard Bloem 03-06-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX235W

Even wifi instellen is een waar drama met deze budget printer. Neem een duurder model waar je een display hebt zodat je vanaf de printer zelf de draadloze connectie kunt instellen. Als hij eenmaal is ingesteld komen er verder prima prints uit en is het scannen en kopieren goed werkzaam
Aansluiten met een usb kabel is geen probleem.

Diane Zaky 02-07-2012

Hoi Gerard,

Ik heb hetzelfde probleem, de printer heb ik op mijn macje aangesloten en krijg helaas ook niet de Wifi verbinding voor elkaar. Hoe heb jij dit opgelost?

Patrick67 04-06-2012

Beste Gerard, dan doe je toch ECHT IETS NIET GOED, want WIFI instellen op dit apparaat is echt kinderspel. Of je hanteert niet de goede volgorde, of je gebruikt de cd niet op de juiste manier of er is iets met je draadloze netwerk aan de hand, want ik ben er van overtuigd dat een basisschoolleerling dit nog voor elkaar kan krijgen........ Ik vind het daarom niet terecht dat je deze prima printer ZO gigantisch afkraakt......

Corien 20-05-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX235W

Een ideale printer! Klein en strak en snel geinstalleerd. Installeren zou moeten kunnen via WiFi, maar aanbevolen wordt om de eerste installatie te doen via een usb-printerkabel. Deze is niet bijgeleverd. Gelukkig had ik er nog 1 liggen. Vervolgens ging alles heel eenvoudig. Zelfs app geinstalleerd op smartphone om direct vanaf smartphone te kunnen printen, leuk! Print ziet er mooi uit. Goede kleuren, gedetailleerd en snel.
Papieren handleiding is kort en bondig. Rest op CD-rom.

Patrick67 12-04-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX235W

Heb ook een duurdere versie van deze EPSON STYLUS, maar heb deze erbij aangeschaft. Mijn duurdere heeft een digitaal display, dus ik verwachtte dat de installatie van het kleinere broertje zonder display veel moeilijker zou zijn. Ook het aantal negatieve reviews hieronder ten spijt, moet ik zeggen dat de installatie KINDERSPEL is. Echt heel erg eenvoudig. Je moet natuurlijk wel een paar spelregels in acht nemen, die in de handleiding vermeldt staan. Zo moest deze All-in-One aangesloten worden op een vaste computer die via een kabel aan het netwerk is verbonden worden aangesloten. Dit is nog een oude XP machine. Dit zou met een USB-kabel moeten gebeuren, ware het niet dat de laptop een draadloze Windows 7 is. Via deze draadloze verbinding alles geïnstalleerd via de bijgeleverde cdrom - en binnen een mum van tijd - alles werkend geïnstalleerd gekregen. Daarna stop je de installatie cd in de bedrade XP-machine en zeg je dat de printer al geïnstalleerd is in het draadloze netwerk en dat dit een extra machine is. Ondanks dat de XP-machine bedraad met het netwerk is verbonden, kun je toch draadloos PRINTEN (verloopt via de pc-bedrading naar de router en gaat vanaf daar draadloos).

Het verbaast mij enorm, dat je voor 42 euro zo'n functionele printer hebt, die zo eenvoudig te installeren is. Scannen en printen gaat razendsnel, dus ik begrijp alle kritieken op dit onderwerp niet.

Inkt bestel ik via EBAY in Duitsland. Dan heb je voor nog geen 20 euro 8 patronen (2 van elke kleur) thuisbezorgd - en kun je tijden vooruit.

Dus: goedkoop in aanschaf, goedkoop in gebruik en ZEER GEMAKKELIJK te installeren (als je tenminste de juiste stappen in de instructie volgt!) AANRADER!!!

Patrick67 08-10-2012

Corien,

Ik heb inmiddels 3 van deze printers in gebruik en werken alle 3 werkelijk perfect. Er zijn een paar dingen die ik me kan bedenken: mijn eerste bestelling via EBAY leverde op dat men mij een verkeerde set cartridges had geleverd. Uiterlijk lijken ze EXACT op die van ons, maar printen ho maar. Dit kun je controleren door het nummer van het patroon van het origineel te vergelijken met die van die van Ebay. Het 2e wat ik me kan bedenken is dat de leverancier van Ebay geen CHIP op zijn catridges heeft aangebracht.
Als niets helpt, ga ik er van uit, dat je misschien nog garantie op je printer hebt? Dan kun je er mee terug naar de winkel (wel je originele cartridges erin, ook al zijn ze leeg) en zeggen dat je niet van je foutmelding af komt!

Succes,

groeten,

Patrick

Corien 07-10-2012

Hallo Patrick,
ik heb ook de epson stylus sx235w in mijn bezit en was daar eigenlijk heel tevreden over. Net als jij cartridges besteld via ebay, snelle service en niet duut 20,- voor 10 cartridges (wv 4x zwart). Bij mij was er echter 1 probleem.. Hij bleef een foutmelding aangeven. Cartridge werd niet herkend. Andere cartridges gebruikt, stroom eraf voor een tijd.. Niets hielp. Herken je dit probleem en heb je mogelijk tips? De stappen die op internet staan (pc uit, printer uit en loskoppelen, helpen helaas niet..).
Ik hoop dat je me misschien iets verder op weg kan helpen!

Groeten,
Corien

griek 1 26-02-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX235W

Hiervoor een Epson gehad die altijd goed werkte.
Maar wat een ramp deze printer een paar maal geprobeerd te installeren (op windows 7) dan deed de printer het weer niet en na een nieuwe installatiepoging deed de scanner het weer niet.
Ook via e-mail contact met Epson het probleem niet kunnen oplossen, dus de printer gauw weer terug gebracht naar de winkel.
Conclusie voor mij geen Epson meer.

Roger235000 24-02-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX235W

Net een week in bezit en na wat gelukte testpagina's begint ie nu ineens te kuren: ik krijg er geen print meer uit. Dan lijkt het of de patronen leeg zijn (ze zijn nog zeker half vol), dan zegt ie dat er communicatieproblemen zijn. Voor dat geld print ie aardig, als hij print! Maar het lijkt goedkoop=duurkoop te zijn. Probleem is ook dat je hem alleen met WIFI en niet met USB, in geval van nood, kunt aansturen.

G-wssls 04-02-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX235W

De Epson Stylus SX235W is een zeer gebruiksvriendelijke printer. Makkelijk te installeren met de CD of gewoon via de site van Epson waar je het installatie programma kunt downloaden (handig voor netbooks zonder dvd drive). Ik kwam ook nog een gratis App van Epson op Android market tegen (Epson iPrint) waarmee je via je smartphone of tablet kunt printen en scannen! Wifi verbinding werkt ook gewoon prima. Mooie all in one voor een aantrekkelijke prijs.

piet streng 26-12-2011
Geschreven voor: Epson Stylus SX235W

We hebben deze Epson nu 1 week in huis,voor thuisgebruik. Instaleren heeft mijn dochter gedaan van 14, was een makie.
Printsnelheid matig, fotokwaliteit goed, kopieerfunctie goed, scanen goed , je kunt er leuke werkstukken mee maken, kortom we zijn er blij mee.

Hilda.dB 30-12-2011

Ook ik heb deze printer geinstalleerd met de bijgeleverde CD. Dat gaat inderdaad heel eenvoudig.
Printen, scannen en copieren gaat zonder problemen.
Alleen Easy Photo Print werkt niet. Ik krijg dan steeds de mededeling dat ik de laatste update moet instaleren. Dat heb ik diverse keren geprobeerd via de Epson-website. Het downloden gaat goed, maar tijdens het installeren krijg ik de mededeling dat de laatste update al is geinstalleerd en dat de installatie wordt afgebroken.Ik ben dezelfde dag terug gegaan naar SATURN waar ik het apparaat heb gekocht. Volgens hem is het apparaat goed en wilden ze mij niet verder helpen (slechte service) Ik moest hiervoor bij Epson zijn.
Heen en weer gemaild met EPSON. Maar de handelingen die ik moet verrichten zijn dermate ingewikkeld dat ik dat niet aandurf.
Dus werkt het onderdeel Easy foto Print nog steeds niet.

Diana1971 27-12-2011

beste Piet,

Wij hebben deze printer ook gekocht maar het lukt ons voor geen meter om hem via wifi aan de praat te krijgen. Heb jij of je dochter van 14 wellicht een paar tips voor ons????

ElineK 26-12-2011
Geschreven voor: Epson Stylus SX235W

Alle waar voor zijn geld, en voor het geld hij je bij deze all in one waar voor je geld. Print je niet al te veel dan is dit een leuk printertje. Alleen de duurzaamheid heb ik mijn bedenkingen over, alles is plastic en ik denk dat hij hooguit 2 of 3 jaar mee zal gaan.

De installatie is niet bepaald snel, en het grote nadeel is dat je hierbij een usb apparaat kabel nodig hebt en die wordt niet meegeleverd. Zou wel op de websites gemeld mogen staan dat je deze ondanks de wi-fi nodig hebt.

Na het installeren, dat wel een tijdje duurt maar wel eenvoudig is, werkt alles prima. Ik heb hem alleen draadloos gebruikt tot nu toe en hij print en scant prima via wi-fi. Hij is sneller dan ik verwacht had, ook het opstarten is sneller dan de Brother printer van 4 jaar oud die ik had.

De printjes zijn van heel redelijke kwaliteit, tekstdocumenten doet hij gewoon erg goed, en de ene foto die ik heb afgedrukt op fotopapier is ook van voldoende kwaliteit.

Het verbruik van de inkt is voor zover ik kan zien redelijk fors, het is geen printer voor als je veel wilt printen, daar is hij ook niet voor ontworpen denk ik. De inktpatronen zijn ruim verkrijgbaar, zowel de originele Epson patronen als diverse klonen. Er gaan 4 inktpatronen in. Als je zwarte inktpatroon bijna op is en je hebt nog wel inkt in je kleurenpatronen, dan kun je de printer opdracht geven de zwarte inkt met kleuren te mengen zodat je nog even door kunt printen. Vooral handig als je vooral zwarte tekst print.

Heb je geen behoefte aan wi-fi dan kun je uitkijken naar het zusje van deze printer, de sx-130.

Kortom:

Zeer geschikt voor documenten
Minder geschikt voor foto's
Zeer geschikt als scanner, ook voor foto's
Zeer geschikt als Kopieerapparaat voor documenten
Minder geschikt voor veelvuldig gebruik

Elinek 14-04-2012

Inmiddels draait de printer al enkele maanden zonder problemen en hangt hij gezellig hier in het thuisnetwerk, ik kan vanaf elke Windows computer en laptop van de printer gebruik maken, zonder problemen.