Canon PIXMA MP520

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PIXMA MP520 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

zweefduif 12-04-2014
Geschreven voor: Canon PIXMA MP520

Deze review zal waarschijnlijk niet veel meer gelezen worden. Na 4 jaar begaf de printer het, printkop kapot. We hadden net voor € 50 aan cartridges gekocht. Canon helpdesk gebeld, en de heel vriendelijk medewerker legde uit hoe je die printkop kon schoonmaken. Het hielp echter niets. Een nieuwe printkop kost, jawel € 139. "Dat kunt u doen", zei de medewerker, "maar waarschijnlijk gaat er dan binnen een paar maanden iets anders kapot. Printers kunnen heel goedkoop worden geproduceerd, dus het economisch verstandiger een nieuwe te kopen". Na deze opmerking rook ik onraad.
Nu moeten we een printer weggooien om een onderdeel dat waarschijnlijk een paar euro kost. Het erge is dat we dit soort gedrag van producenten bijna normaal zijn gaan vinden. Voor mij geen Canon meer, ook geen camera's. Duurzaamheid staat blijkbaar niet hoog in het vaandel bij Canon. Help ons de aarde maar lekker leeg te roven van al haar grondstoffen geachte klant.

Klanten hebben keuzes, Canon. Bijvoorbeeld niet meer printen.

Jan van der Tempel 20-03-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA MP520

Door de vele mogelijkheden moet je wel even opletten bij het bedienen via de knopjes op het apparaat. Even wennen en dan gaat het prima.
Ook het aansturen via de computer gaat prima.
Het maken van een kopie is echt een uitkomst en gaat razendsnel.
Dat Canon vaak als (zeer)goed uit testen van printers komt maken ze wat mij betreft waar.
De site van Canon werkt echter erg traag , bij het registreren.

Club77 29-11-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP520

Zeer degelijke all-in-oneprinter voor zijn prijs. Een groot pluspunt zijn de afzonderlijke kleureninktcartridges. Het is een mooi en stil apparaat, de kwaliteit van de afdrukken zijn zeer goed! Hij verbruikt ook véél minder inkt dan mijn vorige HP-printer. De inktcartridges zijn ook een stuk goedkoper. Af en toe start hij wat traag op, maar dat is geen punt.

Castelijns 09-11-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP520

De printer is ideaal. Het schempje in combinatie met de draaiknop geeft duidelijk alle optie weer. Ideaal is het direct scannen naar een pdf bestand. Omdat je alles makkelijk kunt dichtklappen kan er ook minder stof in het apparaat komen, wat in mijn huis de levensduur ten goede komt. Hiervoor had ik een Brother MPC 110, die was echt beduidend slechter qua printen, mogelijkheden, scannen, inktverbruik en kwaliteit. Voor deze prijs heb je echt een goede printer. De vormgeving is mooi, met de kleppen dicht blijft het een opgeruimd apparaat. Heb hem al aan een aantal vrienden aanbevolen!

Wim Var 09-09-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP520

Heb hem enkele dagen in bezit :

Zeer goede printer, erg snel afdrukken en makkelijk te installeren.
Heb pas draadloos printen op mijn laptop geïnstalleerd en werkt perfect.

Mooie display en erg duidelijke functies, ook het kopiëren en scannen is perfect
Echt een topper voor deze prijs!!

Mijn vorige printer was een hp, heeft vrij goed gewerkt maar drukte enorm traag af en begon de laatste tijd vaak te vegen en te blokkeren...

Geef mij maar Canon!

Henk Poley 25-08-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP520

Heerlijk printertje. Mooie printjes. De goedkoopste in deze serie die nog losse kleuren cartridges heeft. Werkt met OS X, Linux, XP en Vista. Kan randloos printen, slikt daar bij ook bijv. HP fotopapier wat ik nog over heb. Gekocht ter vervanging van een Dell 922 die al eens een tie-wrap heeft ingeslikt. PictBridge gaat vast ooit handig zijn, maar de USB voorop zit wel erg verborgen. De vormgeving is best mooi, maar de glimmerigheid zal 'ie op locatie niet lang volhouden :P

Minpunten:
Copieren is minder duidelijk dan bijv. op de Dell. Die heeft een zwarte knop en een gekleurde knop om te z/w dan wel kleur te kopiëren, met pictogrammetje en tekst er naast. Erg duidelijk. Deze canon heeft haast te veel knopjes, die allemaal op elkaar lijken, met een reliefje in het plastic dat aanvoelt alsof het veel patina gaat aantrekken.

Verder:
Heb hem gebruikt op een scouting boot. Daar hebben we niet altijd dag en nacht stroom en draaien dan op een aggregaat. Moet nog maar blijken of het apparaat inkt door gaat pompen na iedere stroomuitval. Het printen gaat prima, heb een CDtje gemaakt met alle drivers voor de diverse OSen, zodat iedereen die langskomt de printer kan gebruiken. Heb al iemand anders met z'n macbook pro er aan zien werken, en een XP machine kreeg ik zelf aan de praat.

Mr MikeyMike 23-06-2008

BLUETOOTH!

Bijmeerdere winkels vertelden ze mij dat printen via bluetooth alleen mogelijk was als je dit deed met een Canon Bluetooth stick van € 90,-.

Nu de bluetooth technologie op zichzelf staat en ik zoveel geld alleen voor het merk zou neerleggen vond ik een beetje overdreven.

Ik heb dus met twee nieuwe Bluetooth sticks (3 mbps) van 9,- per stuk een prima verbinding tussen Laptop en Printer gelegd.

Conclusie: Koop niet de Canon bluetooth stick. Dat is afzetterij want een normale van 9,- voldoet net zo goed.

Guus3 16-06-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP520

Hoi, Ik lees altijd een paar dagen in bezit wat een prachtig toestel en denk dan dat kan toch niet zo vulg maar het kan wel, ik heb hem geinstalleerd een fluitje van een cent, en alles werkt geweldig makelijk te bedienen, mooie afdrukken. heb alleen nog maar de simplste dingen gedaan, iedereen in huis heeft er al mee gewerkt zonder te klagen.

stoppie 16-03-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP520

Makkelijk te installeren, makelijk in gebruik en goede kwaliteit afdrukken op zowel gewoon als fotopapier.
Maakt best geluid met printen, maar met de stille stand is dat zo verholpen.

Frank Meijs 09-03-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP520

Twee maanden geleden de MP 520 bestelt. Was echt binnen twee dagen binnen, uitstekend!

Het inzetten van de cartridges duurde even. Ik moest er extra verlichting bij zetten om alles te kunnen zien waar ze nu precies erin moesten. Uiteindelijk gelukt.

Zeer goede prints, snelle printer, ook het eerste velletje van een serie, eenvoudig kopiëren, werkte zo. Wel is de printerwagen vrij zwaar, waardoor de printer als deze op een niet zo stabiel tafeltje staat, deze aardig heen en weer schud.

Ik had bij de bestelling ook meteen een USB kabel besteld (die wordt n.l. niet meegeleverd). Dat was meteen een optie, om die kabel ook te bestellen. Goede service. Minder goede service is dat die kabel niet geschikt is voor het scannen. Printen ging zonder problemen, scannen brak af, gaf foutmeldingen, scande slechts een deel van de afbeelding. Alle variaties kwamen voor. Nieuwe drivers gedownload en geïnstalleerd, geen verbetering. Naar aanleiding van de reviews een nieuwe USB kabel gekocht, en voila, werkt nu ook perfect.

Vind de printer niet echt mooi, is toch wel een grote vierkante doos.
Duurzaamheid kan ik pas zien na veel printen en langurig gebruik. Kan dus nog niet goed beoordelen.
Gebruiksgemaak: een 7 wegens moeilijker inzitten cartridges en het probleem met de USB kabel (lever er dan een mee), vormgeving: een grote doos, duurzaamheid: niet te beoordelen binnen 2 maanden

Kritische blik 03-02-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP520

Mijn eerste printer was een HP 720C en mijn tweede een 910 en deze zijn niet te vergelijken met de nieuwe modelen van tegenwoordig.

Wat mij opviel bij het uitpakken van de multifunctional is de installatie handleiding. Hier bedoel ik mee hoe de fysieke printer gereed gemaakt kan worden. De omschrijving is zeer duidelijk en helder met plaatjes voorzien. Er wordt stap voor stap uitgelegd hoe je de cartrigde en printerkop dient te installeren.

De handleiding over de functionaliteiten van de multifunctional is te beknopt. De basisinstructies worden helder en beknopt uitgelegd en voor de geavanceerde functionaliteiten wordt verwezen naar de online handleiding. De informatie die je op de cd-rom vindt, vind ik te summier. De multifunctional kent veel functionaliteit om alles te kunnen benutten, lijkt het erop dat de gebruiker veel moet gaan expirimenteren.

De Canon Pixma MP520 is in alle opzichten beter dan mijn oude HP. Maar ook de Canon heeft zijn plussen en minnen.

Laat ik beginnen met de prestatie van de Canon ten opzichte van mijn HP. De prestatie is verbluffend. Zowel printsnelheid, maar ook de kleuren zijn beduidend sneller en mooier. Dankzij de printerkop met zijn vele spuituitgangen kan er heel snel worden geprint. Het bevat 4 cartridges zwart, magenta, cyaan en geel. De kleur zwart (pigmentinkt) bevat 26 ml en de kleuren 13 ml. Het voordeel van pigmentinkt is dat de kleur beter hecht op gewoonpapier. Het grote voordeel van separate kleurencartrigde is wanneer een van de kleur op is, kan je deze individueel vervangen.

Let op de cartridges zijn voorzien van een chip dit betekend dat navullen van de cartridges de functionaliteit van de inktmeter dient te worden uitgezet met alle risico voor eigen rekening. Gebruik daarom originele cartridges.

Bij de goedkopere versies van HP dien je de drie kleuren in een keer te vervangen ingeval dat een kleur op is. Daarnaast kan de printer randloos printen. Dit is absoluut een must, omdat het dan mogelijk is om je vakantiefoto's op een A4 formaat kan printen. Mijn advies doe dit op glossy papier de kleuren zijn schitterend. Met de bijgeleverde software is het helaas niet mogelijk om handmatige het papierformaat op te geven. Men is gebonden aan de vooraf ingestelde (standaard) papierformaten.

De kleuren kunnen afzonderlijk worden gecalibreerd. Dit vraagt veel trial & error om de kleuren af te stellen. Gebruik bij het afstellen hiervoor kleurenreferenties die je eventueel bij een doe het zelf warenwinkel kan krijgen.

De scanfunctie is goed tot uitmuntend te noemen. Met zijn optisch 2400 * 4800 dpi scanresolutie worden de foto's haarscherp in de computer ingelezen. Het is niet mogelijk om deze rechtstreeks op te slaan op een memorystick. Dit is jammer en een gemis, omdat de standalone predikaat niet wordt behaald. Je kan uit twee modussen kiezen om te scannen. Keuze document wordt de gehele scanoppervlakte gescant. Keuze foto wordt de foto ingescant en de overbodige witranden worden geheel automatisch verwijderd. Dit betekent dat de foto's niet nabewerkt hoeven te worden. Ook deze functie is absoluut een must als je foto's wilt digitaliseren. Met de meegeleverde software is het tevens mogelijk om kleine oneffenheden te corrigeren.

Kopieren gaat vlot en gemakkelijk. Tijdens het scannen van het originele document wordt er afgedrukt. Dit gaat bijna synchroom in plaats van eerst het document te scannen en daarna pas af te drukken.
Een kopie van het origineel is per definitie minder mooi dan het origineel, dit geldt ook voor de Canon. Als je mooie kopieen wilt hebben scan ze eerst in en print het vervolgens af.

Wie een canon fotocamera heeft kan middels een usb verbinding de foto's direct afdrukken via de multifunctional. Let wel op de fotocamera dient pictbridge te ondersteunen.

De multifunctional bevat handige onderhoudsprogramma's voor de printerkop, maar ook om papierrollers schoon te houden. De papierrollers kunnen namelijk na verloop van tijd minder goed werken, doordat papier papierenvezels achter laten op de papierrollers van de printer. Een advies is om minimaal 1 keer om de twee weken een printje te maken, zodat de printkop in optimale staat verkeerd.

Er zijn een aantal mogelijkheden die ontbreken in vergelijking met hypermoderne multifunctionals van tegenwoordig.

Je kan geen afdrukken maken op cd's die hiervoor geschikt zijn. Verder ontbreekt WiFi of te wel draadloze netwerkverbinding. De enige mogelijkheid om draadloos te werken is dat met behulp van een bluetooth verbinding. Het aanschaffen van een specifieke bluetoothadapter is hiervoor benodigd. Uiteraard dient je telefoon of andere apparatuur van bluetooth te zijn voorzien. Daarnaast is het niet mogelijk om de multifunctional op het netwerk te zetten.

Wie deze printer voor thuisdoeleinde gebruikt en bovenstaande functionaliteiten niet nodig heeft, is het een goede keuze.

Hoop met deze review potentiele kopers van goede informatie te voorzien.

Ronald66 27-01-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP520

Ruim 1 maand heb ik deze printer. Hij is makkelijk aan te sluiten en werkt zowel onder windows xp als vista.

Afdruk kwaliteit is prima, en copiën maken zonder pc is erg handig. Maakt zowel copiën in kleur als zwart/wit

Bediening is ook eenvoudig.

TjeerdMP520 24-01-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP520

Werkt perfect. 2 dagen in huis. Eerst wat problemen met schernpje wat niet goed zichtbaar/werkzaam was. Foutje van mij na verwijderen van de sticker alles duidelijk en goed werkzaam.
Is nu beetje uitproberen.
Daarom gebruiksgemak 7.

brinkyboy lex 17-01-2008

Ongeveer 5 weken deze geweldige printer,
gisteren de Canon Bleutooth adapter BU-20 ingeplugd op de usb aansluiting,
Software werd direct geinstalleerd, kon meteen draadloos printen vanaf mijn laptop. Geweldig, zeker een aanrader

Elmer 16-01-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP520

De meegeleverde Canon-software (Easy-Photoprint-EX) kent voor fotoprints geen papierformaat 10x13, maar alleen 10x15 of groter. Dat laatste is natuurlijk ook standaard in de handel.
Toch komt dat niet overeen met de meeste foto-formaten, de meeste camera's produceren foto's in de pixelverhouding 3:4 (in mijn geval 2448x3264).
Als je dat dan print op 10x15-formaat kapt hij bij een landscape-foto de boven- en onderkant eraf. Uiteraard ongewenst. Dat kan nooit de bedoeling zijn. Ik heb nog niet kunnen ontdekken of ik zelf een nieuw papierformaat kan definieren.
Iemand anders wel misschien?

Daarnaast kan ik nog steeds niet scannen. Canon heeft geen oplossing voor me dan suggereren dat ik m'n Usb-poorten maar moet vervangen, een hardware-oplossing dus. Al die poorten (weliswaar usb 1.1) doen het prima bij iedere soort rand-apparatuur, behalve met de Canon MP520-scanfunctie.

Ik vind het daarnaast absoluut onhandig dat er geen automatische powerstand op zit. Als de power uit staat en je stuurt een print aan, dan blijft-ie uit en meldt je pc dat de printer off-line staat. Met de hand de power aanzetten dus. Zeker onhandig als je de MP520 in je netwerk hebt staan en je er dus niet meteen naast zit. Dat deed mijn oude Canon i560 toch beter. Die zette zichzelf aan en kende bovendien ook een automatische power-save stand als je printer een tijdje niet gebruikt wordt. De MP520 ontbeert deze simpele feature, zodat -ie bij mij nogal eens onnodig aan blijft staan. Jammer hoor Canon, dat hadden jullie beter moeten bedenken.

Tot slot nog het volgende: in de meegeleverde printerdriver wordt gesuggereerd bij printer-settings dat deze printer dubbelzijdig kan printen. Je kunt dat zelfs aanvinken bij Voorkeursinstellingen, tabblad Pagina-instellingen. Wat een onzin, deze printer doet het toch volstrekt niet dubbelzijdig????
Ik bedoel, ik wist dat toen ik 'm kocht, maar kennelijk weet de printerdriver het niet. Of ben ik nou gek?

win 14-01-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP520

Afgelopen zaterdag (12 januari 2008) aangeschaft. Prima printer. Design is prachtig. Goede printkwaliteit, foto's zijn net echt, kunnen zo vanaf de digitale camera. Zeer eenvouding te installeren.

Enige minpunt, geen USB kabel bijgesloten, ik moest er één aanschaffen. Wel jammer want voor de rest 10 punten voor deze printer!

michel1961 11-12-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP520

Zeer complete printer,mooi overzichtelijk en helder display
Zeer veel functies
Erg snel
En alles werkt zelfs bleuthoot kan eindelijk mijn gsm leeg halen en afdrukken
Gewoon een toppertje

Asterinex 07-12-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP520

Ik heb het apparaat enkele dagen in bezit.
Wat een printer !

Foto's op fotopapier zijn zeer zeer mooi. Even goed dan van een fotowinkel.

Installatie is makkelijk , bijgeleverde software is goed.

Kortom : printen,scannen,copieren top en foto's nog meer top !

Daarenboven komen de separate inkt-tanks en het feit dat canon en van de goedkoopste inkt heeft.

Vergeet wel niet een usb printer kabel te kopen. Deze is helaas niet meegeleverd. Dit is dan ook tot nu toe het enigste minpuntje.

Kopen die handel ! Voor deze prijs vind je niks beters.

Theo13 20-11-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP520

Nu het probleem met het LCD folie is opgelost.
Wil ik nu even over de all in wan mp 520 zeggen wat een fantasties produkt dit is.print met de computer en zonder maak zeer mooie afdrukken en scans, ook een groot voordeel is de 4 apparte inkt tanks en 2 papierlades
Het gebuikers gemak is uitstekend alles is op het LCD scherm af te lezen en verteld verder wat je wil.

fjanssen1 10-11-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP520

Deze printer heb ik een paar dagen in bezit en ben er zo enthiousiast over dat ik meteen even een reactie nalaat.

Voorheen had ik ook een canon printer, maar ik was toe aan een all in one. Toen heb ik op de consumentenbond gekeken en daar stond de MP510 als beste koop. Dit is dus de opvolger ervan...Met deze kun je dus ook werkelijk alles, en dat voor een redelijke prijs.