Canon PIXMA MP640

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 53 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PIXMA MP640 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Taamaaraa 05-12-2014
Geschreven voor: Canon PIXMA MP640

Hier ook na 3 jaar een B200 error. De printer is niet veel gebruikt; op jaarbasis maken wij hooguit 5-10 fotoprints en 20-50 tekstpagina prints. De B2000 error betekent dat er iets mis zou zijn met de printerkop, echter is ook de scanner van het apparaat na deze error niet meer bruikbaar. Een verdacht veelvoorkomend probleem bij Canon printers dat ook wel de 'de kanker van Canon' wordt genoemd. Dit wetende koop ik in ieder geval geen producten meer van Canon.

nikog 06-12-2014

Hi Taamaaraaa,
B200 is inderdaad een ramp met de printers van Canon. Ik heb daar ook mee geworsteld, maar mijn MP640 toch weer aan de praat gekregen.
Ik kan er een lang verhaal over ophangen, maar mijn conclusie is dat B200 een waarschuwing is, dat de printkop vervuild is. Waarschijnlijk door uitgedroogde inktresten, die zich manifesteren in een verstoring van een electrisch testpatroon, die de printer regelmatig uitvoert om de printkop te controleren.
In mijn geval heb ik de kop uit de printer gehaald en een nachtje in schoon water gezet. Hierbij komt redelijk veel restinkt tevoorschijn, het loont de moeite om in het begin vervuild water een aantal malen te vervangen. Nadat geen restinkt in het water meer waar te nemen is, de kop uit het water nemen en het printraster droog te deppen met tissue papier. Laat de kop verder drogen en plaats terug in printer. Bij mij gaf de printer eerst nog aan dat er een verkeerd type kop was geplaatst (U052 foutmelding) maar kon dit verhelpen met het uitnemen van de kop en terugplaatsen zonder de printer uit te zetten.
Heb ik U hiermee op een idee gebracht?

Canonreview 23-06-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MP640

De prints uit deze printer zijn van redelijke kwaliteit, niet meer dan dat. De cartridges zijn duur en gaan niet lang mee, dat loopt in de duiten. Erg irritant ook dat, wanneer ik wil scannen, en op datzelfde moment één van de cartridges leeg is, het apparaat "weigert" te scannen. Ik hoop een work-around te vinden.

zappertje 28-05-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MP640

Hier ook een Canon printer aangeschaft, zolang hij werkt is het goed.
Na 3 jaar ineens een melding B200, dus printer kan weggegooid worden. ( heb de printer maar weinig gebruikt )
Canon aan de tel. gehad en die geeft 1 jaar fabrieksgarantie.
Heb gevraagd of het wegwerpartikelen zijn die canon verkoopt, blijkbaar wel dus.
slecht behandelt door Canon.
voor mij NOOIT geen Canon meer.

Regina Chin 21-03-2015

heet u toevallig de canon nog mijn glasplaat is kapot

HTL 26-05-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MP640

Na ongeveer een week dat ik de cartridge PGBK had vernieuwd, print hij opeens geen tekst meer uit. Cartridge wordt niet herkend, wel laat hij de inktstatus zien, en daar staat de PGBK wel bij. Alle reinigingen gedaan,koppen schoon gemaakt, niets helpt. Er is geen fout melding . Bij Canon weten ze het ook niet, moet hem opsturen zeiden ze, ze kunnen geen enkele indicatie geven. Zit je wel vervoerskosten en onderzoekskosten.
Zal wel een nieuwe worden denk ik, om nog kosten te maken voor printer van 3 jaar ben ik duurder uit denk ik. Is er misschien iemand die dit ook al eens heeft mee gemaakt?
Bedankt ,
HTL

J Karst 04-04-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MP640

Gebruikt zelfs( kleuren) inkt als je helemaal geen kleuren afdrukken maakt!
Reinigen dat doet ie héél vaak en daardoor raakt je inkt op!
Om je op kosten te jagen, doen wss alle printerproducenten?!
En ja , ellenlang wachten voor ie begint te printen, zeer irritant.
Ik ben al jaren fan van Canon camera's, maar nooit meer een printer van deze firma!

Erik__ 18-06-2014

Bij mij gaat die ook steeds spoelen als ik moet printen en soms duurt dat wel is 15 minuten...misschien zitten er slechte printers tussen., maar voor mij nooit geen Canon meer zelfs als ik de inktpatronen zelf bijvul kost het me handenvol geld aan inkt door dat onzinnige gespoel.Vroeger had ik een Canon i905D deze is na vele jaren helaas kapot gegaan maar die was veel beter de inktpatronen waren een stuk groter en die printer spoelde vrijwel nooit. Het lijkt erop dat Canon dat spoelen er extra in heeft geprogrammeerd om de mensen op kosten te jagen.

Regina Chin 21-03-2015

jammer, ben benieuwd wat mij te wachten staat. ik ben opzoek naar een glasplaat van dit type . mocht u bedenkingen hebben dit weg te doen wilt u mij dit melden

Mike-1979 17-03-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MP640

Waardeloze printer, na net 2 jaar foutcode B200 printerkop defect, even google en je weet dat dit een bekend probleem is, maar voor mijn nooit meer een Canon printer.

Trags; canon pixma mp640 b200 error beoordeling review

Robus 25-01-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MP640

Tot op afgelopen week een prima printer (normaal en netjes gebruikt/onderhouden). Nu een B200 melding en het advies de stekker er uit te trekken en met het servicecenter contact op te nemen. Zowel door Canon als leverancier netjes een link naar erkende reparatieservices gekregen. Ze vinden kennelijk de normaalste zaak van de wereld dat een printer (ook) na 2 jaar en 8 maanden de geest geeft. Google 'Canon B200' maar eens en lees wat je te wachten staat: 'een nieuwe printer kopen is goedkoper'.
Wat me extra stoort is dat de hele printer op last van Canon 'gebricked' is vanwege een defecte printkop, maar scannen (waar de printkop niet eens voor wordt gebruikt) lukt ook al niet meer. Rest me mijn ongenoegen maar de wereld in te slingeren en consumenten te waarschuwen over de beperkte duurzaamheid van Canon-printers (camera's doen het bij ons aanzienlijk beter). Geen Canon-printers meer voor ons!

deepee3359 06-01-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MP640

Ja, hoor, na 2 jaar en 8 maanden geeft ook mijn printer er de brui aan! Valt op zich nog mee, als je de andere reviews leest, waarbij er net 2 jaar om was.
Gewoon zwarte tekst gaat (nog) prima, maar kleuren....hou op, schei uit!! Hard paars is nu grauw groen. En de vele strepen in plaatjes, niet om aan te zien! Traag, lomp en bepaald niet duurzaam.

frammie 07-09-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MP640

Printer die er mooi uitziet en veel mogelijkheden heeft. Maar de inkt is belachelijk, nee: schandalig snel op. Maar omdat ik bijzonder weinig print (gemiddeld 1 á 2 printjes p. mnd.), en zeker nooit foto's, heb ik het toch nog 2,5 jaar volgehouden met dit waardeloze gebruiksonvriendelijke apparaat. In de tussentijd 2x de cartridges moeten vervangen.
Ook even snel een printje maken is er niet bij, soms doet hij het direct na de printopdracht, maar meestal duurt het erg lang (ruim 1 minuut!)voor dat er een daadwerkelijk geprint gaat worden na de printopdracht.
Scanopdrachten gingen ook moeizaam, kan niet direct vanaf de printer, maar via de software en zoek je rot naar de map waar hij de scan opslaat.
Uiteindelijk heb ik het toch nog 2,5 jaar volgehouden met deze printer, maar deze week was ik het echt zat en heb een Epson (SX535WD) aangeschaft.
Dat was een verademing, print direct dus zonder wachttijd en na een scan via de printer zelf geeft hij op PC aan in welke map de scan is opgeslagen.
Inktverbruik weet ik uiteraard nog niet maar volgens de reviews zou dat dik in orde zijn. Ben benieuwd.
Voor mij geen Canon meer.

Handylarry 07-07-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MP640

1 week na afloop van de 2-jarige garantie periode defect. Op het scherm verschijnt enkel: "Printer probleem gelieve het netsnoer te verwijderen en naar service centrum te brengen". Bij FNAC vertelden ze dat het niet de moeite is om te herstellen aangezien de kosten gemiddeld 150 euro bedragen wat economisch niet te verantwoorden is ten opzichte van de aankoopprijs van 200 euro. Bij Canon bevestigden ze dat de garantietermijn strikt 2 jaar is, en niet 1 dag langer.

Klaar voor de vuilbak. Dank u wel Canon.

Frans den Oudsten 10-09-2012

Ik ben het grotendeels met sommige reageerders hier. Het ding vreet inkt en is bijna vaker aan het reinigen dan aan het printen. Scannen doet hij bij mij perfect. Ik print regelmatig alleen niet in grote hoeveeheden dus de inkt gaat dan nog relatief lang mee. De andere kant: als ik vaker en meer zou printen zou ik wellicht meer prints kunnen produceren omdat er dan mogelijk relatief minder reinigingsbehoefte zou zijn per aantal kopieën bij het apparaat. Ergo, het is geen perfect apparaat hoewel de printkwaliteit wel hoog ligt. Het antwoord op de vraag of dit een reden voor mij is om de volgende keer geen Canon meer te kopen, laat ik in het midden. Mogelijk is dit een éénmalige miskleun geweest van de fabrikant. Laat ik het zo zeggen: als ik opnieuw zo'n apparaat ga kopen kijk ik niet meer eerst en automatisch naar Canon. Jouw verhaal over Epson spreekt mij aan en dergelijke verhalen kunnen voor mij reden zijn om te zijnertijd een ander apparaat te kiezen. Overigens gebruik ik al heel lang geen Canon inkt meer maar inkt van weCare waar ik dus ook zeer tevreden over ben.

Michel Couzijn 20-05-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MP640

Eerst wil ik opmerken dat het niet verwonderlijk is dat de reviews hier na het uitkomen van een product in het begin zeer lovend zijn, en dat je na een paar jaar vooral de negatieve reviews overhoudt. Dat hoeft niet zoveel over het product zelf te zeggen; het is een logisch gevolg van het feit dat mensen in het begin enthousiast hun goede ervaringen willen delen met hun fonkelnieuwe apparaat. Zoals bij elk product ontstaan er na twee of drie jaar storingen en uitvallers, en naarmate een product beter verkocht is krijg je dan een groter aantal mensen dat hier zijn beklag komt doen.

De grote massa aan tevreden gebruikers hoor je dan niet meer. En daar ben ik er toevallig een van.

Ik print al digitaal sinds 1988, nu een kwart eeuw dus. De Canon MP640 is met enige afstand de meest degelijke, probleemvrije printer die ik heb gehad. En dat waren diverse printers van Hewlett Packard, General Electric, Epson én Canon. Ik kan me in twee jaar intensief thuisgebruik geen misdruk of vastloper herinneren. Van binnen is de printer mooi schoon, wat bij andere printers wel eens anders geweest is (inktvlekken en stofnesten). Bij een printopdracht gaat het apparaat direct of - vanuit ruststand - binnen een halve minuut aan de slag. Schermpje, draaischijf en drukknoppen werken zonder hapering. Ik heb zo'n 200 CD's en DVD's geprint, zonder een enkel probleem. Scan- en kopieerresultaat is eersteklas; alleen gaat de overdracht naar de PC sneller via bedrading dan draadloos, maar dat is te verwachten bij een hoge-resolutiescan. Foto's printen vanaf een SD-kaart gaat uitstekend, en ook de software voor de PC werkt handig en betrouwbaar.

Bij de problemen die andere gebruikers melden, kan ik me niets voorstellen. Tien minuten wachten voor-ie begint te printen? Kijk dan je configuratie 'ns na. Want nodig is dat niet - getuige mijn eigen ervaring (eerst bedraad, later draadloos met zowel WinXP als Vista en Win7). Inktslurper? Het tegendeel. Door de vijfvoudige inkttanks hoeft er geen druppel te worden weggegooid en bij reiniging wordt er maar weinig verbruikt. Ik gebruik generieke navullingen (met chip) van onder de vijf euro, met prima resultaat, en ik heb nog nooit zo goedkoop geprint. Bij het 'vulling is op'-signaal print ik zonder probleem nog een of twee dagen door (door op 'OK' te drukken op de draaischijf) om de laatste druppels te benutten.

Kortom, namens het leger aan tevreden gebruikers wil ik een op uitgebreide ervaring gebaseerd tegengeluid laten horen temidden van de mensen met minder gunstige particuliere ervaringen. De MP640 is voor mij een eersteklas, betrouwbaar apparaat met lage printkosten.

Boneka 31-05-2012

10 minuten wachten is heel normaal. Ik erger me ook dood aan het reinigen van de koppen bij het opstarten. Hij slurpt zo veel te veel onnodig inkt. Canon zegt het ding 24 uur per dag aan te laten, maar wanneer je hem niet elke dag gebruikt zet ik hem toch uit. En dan is aanzetten een ramp als je even snel een printje wil hebben. Duurt ongeveer 7 a 10 minuten en dit heeft niks met configureren te maken. Heb zelf alles bedraad.

AR-71 22-08-2012

Geachte Michel,

Ik ben het gedeeltelijk eens met je eerste opmerking.
Zelf heb ik meerdere reviews geschreven over artikelen die ik minimaal 2 jaar of langer in gebruik heb, hier staan ook vele positieve reviews bij.

In het geval van de printer (zie review AR-71) heb ik eerst de mogelijkheden nagevraagd en uitgezocht van hetgeen er met mijn printer aan de hand was. Het probleem waar ik tegenaan liep is een veel voorkomend probleem van deze printer en niet alleen in Nederland.
Het is dan ook niet zomaar een storing, maar een permanente error van je printer. Kosten reparatie staan niet in verhouding t.o.v. aanschafprijs.

Het stoorde mij daarom enorm dat zowel Canon als de wederverkoper het probleem min of meer erkennen, maar schermen met een garantietermijn van 2 jaar en dat ik, na een gebruik van iets langer dan 2 jaar, geen enkel recht meer had. Ook een coulanceregeling was onbespreekbaar.

Van een dergelijk product/merk had ik toch echt meer verwacht.

Arko Roodbol

frammie 08-09-2012

Typisch dat de ervaringen zo uiteen lopen. Zie mijn review van 7/9.
10 minuten wachten voordat hij gaat printen is wat mij betreft inderdaad overdreven, maar een halve minuut is weet veel te kort. Trouwens een halve minuut wachten vind ik ook al veel. Heb nu de Epson SX535WD, die gaat binnen 5 seconden aan de gang.
Ik ergerde me gek aan het wachten.
Eb de inkt was bij mij razendsnel op. Had pas de cartridges vervangen, print bijzonder weinig en afgelopen week kreeg ik alweer een waarschuwing dat de inkt opraakte! Toen was ik het dus zat.
Maar wellicht zit er bij Canon een produktieserie die gewoon heel slecht is, of omgekeerd: heel goed is en waarschijnlijk heb jij dan wel geluk gehad.

Drambuie 02-05-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MP640

Mijn Canon Pixma MP640 bleek ook na 26 maanden acuut gestorven. Blijkbaar (zie de andere recensies!) zijn ze gebouwd om net de garantietermijn van 2 jaar te halen! Canon-Service geeft niet thuis en verwijst naar het reparatiecentrum waar men op basis van een intacte voeding en het verder volledig dood zijn direct weet te melden dat het mainboard kapot is en dat de reparatiekosten ongeveer de aanschafprijs zullen bedragen.
Jammer, want de MP640 heeft 2 jaar prima (dubbelzijdige) afdrukken geleverd en ook kwalitatief goede foto's afgedrukt. Hij gebruikte daarbij flink wat inkt, maar door de losse inkttanks voor elke kleur was het verbruik te overzien. Hij hing via WIFI aan het huisnetwerk en werd daarnaast als standalone kopieerapparaat of als scanner gebruikt. De scans waren van goede kwaliteit echter de scherptediepte hield niet over als iets niet echt plat op de glasplaat lag. Direct naar een geheugenkaart scannen bleek een handige optie.
Aan het printen van CD of DVD,s ben ik nooit toegekomen dus daarover heb ik geen oordeel.
Maar over de betrouwbaarheid en service van Canon heb ik inmiddels, na 4 producten die alle 4 vlak na de garantieperiode stuk gingen, helaas een zeer duidelijk oordeel.

HereIsTom 03-05-2012

Koop gewoon een HP ePrint printer, die werkt perfect ook in draadloos netwerkt!

Sabbie73 09-02-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MP640

Ik krijg een storing, B200 en nou moet ik de printer voor reparatie opsturen wat natuurlijk heel wat geld kost.Dus kan ik beter een nieuwe printer kopen, maar dat wordt dan niet weer een Canon.

tvsne 06-04-2012

ook storing B200 printer repareren te duur! net 2 jaar oud dus welke is beter!want deze printer vreet inkt! en veel en veel te snel zomaar overleden!

AR-71 04-02-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MP640

Heb precies 25 maanden gedaan met deze printer en toen was het ineens over. Had hem destijds gekocht vanwege de functie voor het direct afdrukken op cd/dvd.
Ik vond het een prima printer, maar het verbruik van inkt was ook bij ons enorm. Nu is de printkop kapot en vervangen is, gezien de kosten, niet echt een optie. Hiervoor jaren probleemloos een HP gehad, ik denk dat het weer zoiets gaat worden.....

1wm 07-02-2012

Beste,
Dezelfde ervaring met deze printer,
Wat het nog erger maakt is dat de service/antwoord op problemen lang op zich laat wachten en niets oplost.
Printer vandaag precies 2 jaar oud!!! En werkt voor geen meter meer!!!. Staat allen de kop schoon tre spoelen.

m nobel 23-12-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MP640

Ik heb dat ding nu een jaar en hij fucntioneert voor geen meter. Hooguit 50 printjes /kopieën gemaakt. Draadloos is wel eens gelukt maar dat was waarschijnlijk een vergissing. Met de kabel ook wel eens gelukt gehad.
Wat een miskoop. Hij doet nu niets meer

HereIsTom 25-12-2011

Koop gewoon een HP printer, daar ben ik nu alweer bijna een jaar erg tevreden mee! ;-)

bringmywallet 19-12-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MP640

Als hij eenmaal klaar is om te printen is het een prima ding, helaas duurt het meestal (irritant) lang voordat hij zover is.
Komt vast door de extra fijne printkoppen die erin zitten, geven goede kwaliteit afdrukken, maar drogen waarschijnlijk sneller op waarna er weer gespoeld moet worden met VEEL inkt.
Bij gebruik 2 dagen achtereen, veel minder opstarttijd door minder spoelen met inkt.
Waarschijnlijk beter voor intensief gebruik dan af en toe?

1wm 20-10-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MP640

Een lastig apparaat, gebruikt onnodig veel inkt,
al met al geen goede keus, zeker niet gezien de prijs/kwaliteit.

FritsBos 07-09-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MP640

Een printer die alleen is gemaakt om mensen op kosten te jagen, wachttijden van 10 minuten of meer alvorens je kunt printen is geen uitzondering, dat lange wachten is ECHT irritant, heb de printer al bijna kapot op straat gegooid. Het apparaat reinigt de printerkoppen om de haverklap, na een reiniging is het inktnivo tot mijn verdiet een heel eind gezakt. Voor mij nooit geen printers meer van de oplichters van CANON.

Anoniem 06-10-2011

Daar ben ik het volledig mee eens.
Ik heb dezelfde ervaring.

HereIsTom 29-07-2012

Na de ellende met de Canon printer ben ik nu al weer ruim een half jaar erg tevreden met mijn HP ePrint printer, voor mij ook nooit geen Canon meer!

Roberttje 28-07-2012

Ik moest ook regelmatig meer dan 5 minuten wachten op het eerste geprinte vel.
Inmiddels wil dat kreng niet meer scannen en draadloos werkt 'ie al een half jaar niet meer.

arnoudj 31-07-2012

Ik heb tot volle tevredenheid deze printer al meer dan een jaar. Geen problemen.

Blacksmith31 21-05-2012

Ik gebruik deze printer al meer dan 2 jaar en ben erg tevreden over de mp640. De lange wachttijd van 10 minuten heb ik nooit gehad. Is uw horloge wellicht aan nvervanging toe ;-)

RHTB00 25-08-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MP640

Heb deze printer nu een jaar. Voor huis tuin en keuekn gebruik is deze printer een goede keuze. Prijs/kwaliteit is goed. Ik vind de snelheid absoluut geen probleem, de losse printjes -ook dubbelzijdig_ liggen voordat ik bij de printer ben (in andere kamer) al in de printer (ook blue tooth).

In het afgelopen jaar ook geen enkel probleem ondervonden, technisch of kwa communicatie. Wel ondrschrijf ik de hoge inktkosten. TIP; Hervulbare inktpatronen en kwalitatief goed inkt in flesjes.
De patronen zijn te krijgen bij www.supercartridge.nl voor 27,50 (set) en flesjes inkt 3 kleuren v. 50ml en zwart 100ml voor €9,95. Vullen is simpel, werkt perfect en stukken goedkoper.

welkom12345678 18-08-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MP640

Afdrukkwaliteit is van goede kwaliteit, maar het kost erg veel geld aan inkt. Wij verbazen ons erover dat we echt gemiddeld om de drie maanden een lege cartridge hebben, terwijl we echt weinig printen! Daarnaast is het irritant dat je helemaal niet meer kan printen als een van de cartridges leeg is (dus als geel op is, dan kun je ook niet in zwart printen; je kunt pas weer iets als je de inkt hebt laten bijvullen); dit is onhandig! Dus ik zou deze printer niet aanraden vanwege de hoge gebruikskosten...

OomFred 05-08-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MP640

Deze printer print wel goed maar je wordt knettergek van de onnodige wachttijden omdat deze zo is geprogrammeerd dat die om de haverklap de printkop reinigt wat ongelooflijk veel inkt kost, om de haverklap bedoel ik ook echt om de haverklap, zeg maar voor iedere keer dat je begint te printen tussen het printen door nog een keer en als je stopt met printen enz enz. Ik baal hier erg van, kost me handen vol geld aan inkt. Ik raad deze printer dan ook af er zijn vast printers op de markt die dezelfde kwaliteit print maar met minder spoelbeurten. Canon is slecht bezig dat ze mensen hiermee op kosten jagen.

jan pennings 07-04-2012

canon... is het grootste japanse slechtste bedrijf wat er bestaat.... die hebben helemaal lak aan de consument.. en als je problemen hebt zijn ze peper duur... terwijl ze heel goed weten wat er aan hun pixma printerkoppen mankeert... maar dat brengt geld in het laatje van ze.... ook die inkt die kan best goedkoper....ik zal never nooit nog ooit iets kopen van canon mvg jan

Fubar6 26-07-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MP640

Heb deze printer nu meer als een half jaar in bezit. ALS hij print dan print hij prachtig, zonder meer. Ook de dubbelzijdig printen feature werkt goed (Je kunt de droogtijd instellen en dus zelf bepalen hoe snel hij dubbelzijdig print).

Nadelen zijn de vele reinigingscycli die veel inkt kosten. Ook heb ik de printer al een keer terug moeten sturen omdat hij niet meer uitgelijnd was. Die was zowel automatisch als handmatig niet meer op te lossen. Was de printer ruim een maand kwijt. Wat ook hinderlijk is dat hij vele cartridges niet herkend en je daardoor vaak een melding krijgt voor t printen. Dan moet je de klep opendoen, wachten op de printkop, cartridge eruit en erin en dan weer wachten op een reinigingcyclus.

De foto's zijn onovertroffen maar al hetgeen hierboven beschreven is echt vervelend en ik zou daarom niet snel nog een Canon printer kopen.

Boneka 16-07-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MP640

Bijzonder matig apparaat. Verbruikt zeer veel inkt, maar nog veel erger is het gebruik. Je zou hem zo het raam uit gooien zo'n gebruiksonvriendelijk apparaat is dit. Alleen de foto's hebben een mooi resultaat. Voor de rest is dit ding een vreselijk apparaat.

Dubbelzijdig printen? Ben je 10 minuten bezig, en dan hoop je maar dat je de goede knoppen hebt ingedrukt. Was het okay? of tocht de printknop? En wanneer moet ik nou draaien? En soms deed hij helemaal niks. Ik denk dat ik maar gauw weer terug ga naar HP. Ook de service bij Canon is zeer matig.

Wat een ellendig ding van Canon.

Airwin66 04-07-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MP640

Kwaliteit prima, maar heb wel nog eens mooier gezien bij foto's.
Ruime mogelijkheden, maar niet altijd even goed bedienbaar. Gebruiksgemak dus wat minder. Linux Drivers...? Wel aanwezig maar kan wel wat beter. Gebeurt geregeld dat vanuit Linux afdrukken er iets mis gaat.
Heb 'm nu 9 maanden en krijg error 6C10. Bekend probleem volgens de vele Google Hits. Kan printer inleveren bij CoolBlue, maar heb uiteraard de originele doos niet meer, dus versturen met kans op schade is aanwezig. Vestigingen zijn voor mij ver weg. Support Centra Canon zijn helemaal ver weg.
Dat dit optreed al na 9 maanden is een slecht teken. Kan niet zo lang zonder printer dus ga een nieuwe aanschaffen. Duurzaamheid is voor mij praktisch dus erg slecht.

Hannes Minkema 24-06-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MP640

Ik heb dit apparaat nu ruim twee jaar en ben erg tevreden. Het enige onderhoud bestaat uit het vervangen van inktcartridges, en de exemplaren die ik gebruik (van Inkt.nl) kosten een paar euro en printen prachtig; ook hoog-resolutiefoto's op A4-formaat.

Daarbij heeft het apparaat nog geen enkele storing vertoond, op één keer na toen mijn dochtertje een foto te snel uit de printer trok. Na een eenvoudige reset was het hele probleem weg. Zo moet het.

Draadloos werkt prima, door het hele huis. CD-labels gaat ook probleemloos met de bijgeleverde software, evenals t-shirttransfers.

Als dit apparaat zou stukgaan, zou ik balen, want ik vraag me af hoe ik in het grote aanbod tegenwoordig een printer opduik waar ik even tevreden over ben. Die kans is niet zo groot.