Siemens LI48632

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Siemens LI48632 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Roberth01 31-07-2012
Geschreven voor: Siemens LI48632

Grappenmakers daar bij Siemens. Ik heb een nieuwe keuken aangeschaft en voor een klein fortuin aan Siemens apparatuur gekocht. Daaronder deze afzuigkap die exclusief handgreep is. En slechts weinig keukenfabrikanten leveren een bij het keukenmeubilair passende (houten) handgreep voor dit apparaat.

Dan ben je dus aangewezen op de aluminium of RVS greep van Siemens à EUR 70,95. Zodra je die hebt gemonteerd, ontstaat er een gat bovenop de filterlade dat gevuld moet worden met (u raadt het al) een extra te bestellen 'dummy' bestaande uit drie lullige stukjes plastic. De fabrikant wéét dat, maar communiceert dat niet vooraf. Die dummy zou natuurlijk gewoon standaard bij de handgreep geleverd zouden moet worden, maar in plaats daarvan krijg je bij navraag te horen dat die (alweer) apart besteld moet worden. De prijs? EUR 46,70!

Ik heb Siemens vervolgens in een (overigens hele nette brief) gevraagd of ze knettergek geworden zijn. Ik wacht, enkele weken later, nog altijd op een antwoord...

Officiele reactie Siemens 02-08-2012

Beste Roberth,

Wij betreuren de gang van zaken zoals deze tot op heden gegaan is en zouden graag hierover met u in persoonlijk contact komen.
Graag willen wij u dan ook vragen een e-mail te sturen naar infocentrum-siemens@bshg.com met daarin als het mogelijk is de (ingescande) brief zodat wij deze in behandeling kunnen nemen.
In de onderwerp balk kunt u T.A.V Sebastiaan Germans vermelden voor het verspoedigen van de afwikkeling.

Sebastiaan Germans
Productadviseur Siemens

Roberth01 07-08-2012

De reactie van Siemens (via e-mail) op vrijdag 3 augustus jl.:

--- begin citaat ---

Hartelijk dank voor de brief die u digitaal naar ons gestuurd heeft en eerder naar ons per post heeft opgestuurd maar helaas niet is aangekomen in verband met een foutieve postcode van de postbus. (zie onderstaand in het rood)

Wij hebben besloten u de nog ontbrekende onderdelen die u bij elkaar nog eens 46,70 zouden gaan kosten onder coulance te laten versturen door mijn collega Dhr. (naam verwijderd) van de afdeling onderdelenservice die hier telefonisch contact met u over op zal nemen of wellicht inmiddels al gedaan heeft.
Wij hopen u hiermee tevreden te hebben gesteld en wensen u in de toekomst veel gemak en plezier van uw Siemens apparatuur.

--- einde citaat ---

Dat ik geen reactie op mijn brief heb gekregen ligt dus aan mij: ik heb een verkeerde postcode gebruikt. Die postcode had ik van de pakbon van Siemens. Nadere inspectie van zowel de factuur als de pakbon van Siemens (BSH Huishoudapparaten B.V.) leert echter dat Siemens zélf een verkeerde postcode hanteert. Op de facturen en pakbonnen van Siemens staat links bovenaan het volledige correspondentieadres met de juiste postcode, maar links onderaan staat het correspondentieadres met een foute (door mij gebruikte) postcode. Ik heb Siemens daar afgelopen vrijdag van op de hoogte gesteld.

Vandaag heb ik (geheel volgens afspraak) de ontbrekende onderdelen gratis, maar onder coulance, ontvangen. Een pakbon, met de verkeerde postcode, was bijgevoegd. ;)

Ik ben tevreden over de wijze waarop Siemens dit heeft opgelost. Maar ik blijf ook van mening dat Siemens dit soort zaken beter moet communiceren zodat consumenten vooraf (!) weten waar ze aan toe zijn. Want die greepsteun kost 'theoretisch' wellicht EUR 70,95, maar feitelijk (70,95 plus 46,70 is) EUR 117,65.

Helemaal netjes zou het zijn om die ontbrekende onderdelen gewoon standaard bij de greepsteun te leveren. Maar toen ik dat suggereerde in het bijzijn van de man die mijn keuken installeerde, begon die duidelijk hoorbaar te grinniken. Drie keer raden waarom...