Logitech Harmony 700

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Logitech Harmony 700 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Luc 26-09-2017

Mooi apparaat

Geschreven voor: Logitech Harmony 700

Mooi apparaat maar ik ben slecht in Engelse taal, heb wel in kunnen stellen maar niet een bepaalde apparaat weer uit te schakelen en dan wil ik wel dat het ook weer goed doet.
Had 3 apparaten ingesteld dat ging allemaal goed via de Harmony 700 dat is allemaal in Nederlands, maar nu een apparaat eraf halen lukt mij niet dat gaat allemaal in het Engels.
(Heb hem reeds 2 jaar in mijn bezit en nu pas gebruikt.) Wie kan mij hier op een duidelijke manier uit leggen hoe dit moet. BVD

ariehome 14-01-2014
Geschreven voor: Logitech Harmony 700

Handig zo een afstandsbediening.
Je moet je er wel even in verdiepen om alles goed te laten werken.
Mechanisch wat minder: bij mijn zoon ging na 0.5 jaar een knop kapot (garantie) en bij mij gaat na 2,5 jaar een knop kapot (geen garantie). Heb de kapotte knop op een andere knop geprogrammeerd.
Relatief duur voor wat je krijgt....

Rein O 07-05-2012
Geschreven voor: Logitech Harmony 700

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van de Logitech Harmony700. Na een vrij vlugge installatie ben ik verlost van 5 afstandbedieningen, want dit apparaat werkt echt super. Bediening is eenvoudig,en als je toch tegen een probleempje aan loopt dan is de Logitech site een uitkomst. Minpuntje is dat de afstanbediening niet in Nederlands is. Maar naar een poosje oefenen is dit ook geen probleem meer. Kortom een echte aanrader voor de mensen die van een tafel vol afstandbedieningen af wil.Volgens de beschrijving is deze afstanbediening geschikt voor 5 apparaten,echter tijdens het installeren kwam ik er achter dat je er 8 apparaten op kan zetten.

Stanley12345 05-02-2012
Geschreven voor: Logitech Harmony 700

Ondanks dat ik dit apparaat pas een paar dagen in huis heb ben ik zeer tevreden over het apparaat. Het enige minpuntje is dat als je alles volgens het boekje installeert je geen NL-versie heb op het apparaat. Simpel te verhelpen door op de Harmony site de laatste versie te downloaden en dan heb je wel de NL-versie op je apparaat. Vind alleen de nieuwste software versie minder gebruikersvriendelijk. Na even er te mee hebben gespeeld o.a. met behulp van de goede telefonische helpdesk van Logitech ben je er ook snel weer aan gewend. Maar nadat je alles voor de 2e keer heb ingeregeld en je gaat het apparaat een beetje verkennen dan ben je de "verkeerde" start snel vergeten. Al met al een aanrader voor iedereen die van al zijn/haar AB's af wil. Heb trouwens voor de 700 gekozen en niet voor de ONE-versie omdat ik kinderen heb en een AB wil weleens vallen (van de bank of tafel) een dan is de 700 net is robuuster qua scherm. Het schijnt, begrepen op diverse forums, dat de ONE-versie een zeer gevoelig scherm heeft dat niet echt echt val bestendig is ook niet van kleine hoogte. Bij kinderen is dat niet handig.

Jan Steenhakker 20-01-2012
Geschreven voor: Logitech Harmony 700

De meegeleverde software werkte niet. Een moeizame zoektocht op internet is nodig. Installatie van een kabelmodem plus LED-TV lukt maar inschakelen van TV met kabelmodem duurt 50 seconden!
Later, met een gloednieuw kabelmodel, wordt dit niet herkend. Onbegrijpelijke, Engelstalige vragen in het menu tijdens de installatie. Het apparaat vind ik een complete afrader.

browny 21-01-2012

hallo,

Jou ervaring is totaal iets anders als die van mij. Het inschakelen ging direct goed bij mij maar de tv was iets sneller dan de kabel modem. Je kan hem met vertraging laten starten (tv) waardor tv en kabel modem op hetzelfde moment aan gaan. Dit ging bij mij in het begin niet goed, één mailtje naar logitech en een dag later was mijn profiel (website) aangepast. Even de ab aan de computer, bijwerken en wallahhh opgelost. Ik ben Super tevreden, heb ongeveer 3 goedekope ab gehad maar deze had ik veeeel eerder moeten kopen en alle gezinsleden kunnen er allemaal meer overweg. Uiteraard heb ik wel een verbeterpuntje. Als de batterij op is geeft hij dit wel aan maar vanaf dat moment is hij niet meer te gebruiken. De indicatie had iets eerder moeten aangeven maar aangezien hij maar 1 x per 4/6 weken aan de lader moet kom ik daar wel overheen. Succes

browny 02-02-2013

kleine update,

Nu de ab langere tijd in gebruikt. Blijft een topapparaat zeg.
Ik keer probleempje gehad met de AB omdat één van de kids de verkeerde lader gebruikt had. Hij gaf aan dat de bat. opgeladen was maar als je hem afkoppelde was hij direct leeg. Nu de baterijen in een losse lader opgeladen daarna weer in de ab gedaan en vanaf dat moment nooit meer problemen gehad.

Gebruik is top zeg, als ik een klein puntje van kritiek mag geven is de signalering dat de batterij bijna op is. Die is redelijk kort en dan is het lastig om dan de oude AB terug te pakken.

Topper

koopman4 03-02-2013

Beste Jan,
Waarom wil jij je kabelmodem aan/uit schakelen, dit kost zeker tijd, hij moet iedere keer IP adres en server zoeken, dit gaat dan ook op je PC conflicten opleveren.

Engelstalig is ook om te zetten in Nederlands.

Met de installatie gaat enige tijd gemoeid, maar dan heb je ook wat.
Vroeger lagen er bij mij 5 ab. op de tafel en nu maar één, maar wel één die alle maar dan ook alle functies verricht van ieder apparaat. Met één knop alle apparatuur aan die ik wens.

Er is nog een prima (gratis) helpdesk die je helpt de account en software te installeren (080000226903), wat je volgens mij nog niet hebt geprobeerd.

Nee Jan jou motivatie is slecht ondersteund en leidt tot niets, dus je cijfers kloppen van geen kant.
Probeer de Helpdesk maar eens en kom dan na eerst enige weken gebruik met een nieuw review terug.

john56133 21-01-2012

stel je vraag eens op het Nederlandse Harmony forum:

daar zitten een paar echte specialisten bij, Leo heeft zelfs een paar keer mij gebeld om e.e.a. in te stellen, alles is opgelost, had ook wat problemen.

koopman4 03-02-2013

@ Browny,
Als je de signalering van batterijen leeg krijgt, moet je op de middelste knop onder het schermpje drukken (niet op apparatuur richten, daarna kan je nog enige dagen de afstandsbediening gebruiken.
Maar meestal laad ik hem dan 's nachts op.

Het is beslist een aanrader Ni-MH AA oplaadbare batterijen aan te schaffen van 2500 mAH of hoger, de meegeleverde zijn maar kort te gebruiken omdat ze een laag vermogen hebben, tevens draagt merk kwaliteit ook hierbij een rol.

browny 23-12-2011
Geschreven voor: Logitech Harmony 700

Na lang zoeken toch maar eens een AB van logitech aangeschaft na ongeveer 4 goedkope universele ab.

In verhouding een relatief duur apparaat maar deze is echt zijn geld waard. Probleem was altijd dat ik de kabelontvangen met de ene en de tv met de andere moest aanzetten. Met een goedkope moest je dan weer gaan switchen met knopje, nr 1 aanzetten knopje drukken en daarna de andere. WAARDELOOS zeer ongebruiksvriendelijk.

Deze logitech is een genot.

Gekocht bij Bol, volgende dag in huis, batterijen opladen, software downloaden en menu door en het was gefixt. Ik ben daar werkelijk geen half uur mee aan de slag geweest zoals bij bij sommige lees (of veel langer). Nu bleek dat beide apparaten dus gelijk konden opstarten echter de tv was sneller als de ontvanger. Nu kon je de tv vertragen maar niet voldoende. Ik heb 1 mailtje naar logitech gestuurd en de volgende dag was het profiel aangepast, even aan de computer hangen en alles was bijgewerkt. Vanaf dat moment werkt alles super. Wil niet meer zonder en zelfs de hele fam. kan er mee omgaan (zelf technisch aangelegd).

Positief is ok de lange (oplaadbare) batterijduur. Er stond in de gebruiksaanwijzing 1 x per week opladen maar ik denk dat hij bij mij wel 5/6 zonder opladen werkt.

Kortom: topmodel

surfingjohn123 21-12-2011
Geschreven voor: Logitech Harmony 700

Na alle recensies gelezen te hebben op internet deze afstandsbediening gekocht. Op zich zijn de stappen om alles te installeren vrij logisch alle apparaten staan in de database. Maar als je wat afwijkende instellingen wil hebben dan gaat het fout. Mijn apparatuur zijn een Mediaplayer, TV, Onkyo receiver en een Humax. Films en MP3's worden afgespeeld via de Mediaplayer, Onkyo en de TV (de TV moet gebruikt worden op de juiste bestanden te kiezen) wil ik overschakelen naar bijvoorbeeld TV kijken dan gaat het fout, ik wil geluid alleen via de TV, de Onkyo blijft dan op BD/DVD staan en zie ik dus geen beeld op de TV, de Onkyo moet dan naar de instelling CBL/Sat gaan en dat gebeurt dus niet. Mijn probleem gesteld op het Nederlandse Harmony forum, daar geweldig geholpen door Leo, die mij een aantal malen gebeld heeft en voor mij de instellingen veranderd heeft. Het zou logischer zijn als in de stappen van de instellingen vooraf wat vragen gesteld zouden worden, nu wordt er vrij veel standaard ingesteld. Gebruiksvriendelijkheid een 5 dus vanwege de installatie.

JD07 24-11-2011
Geschreven voor: Logitech Harmony 700

Prima vervanger van mijn 4 afstandsbedieningen. Alle apparaten werden vlot herkend. Activiteiten goed programmeerbaar. Ik mis alleen een knop voor de index van opnames van mijn digitale en analoge video. Toch een veelgebruikte functie. Daarvoor gebruik ik maar de info-knop, die je dan wel mist, maar minder gebruikt. Oplaadbare batterijen zijn snel leeg, na 2 tot 3 dagen. Verder OK.

GerritJ1954 02-09-2011
Geschreven voor: Logitech Harmony 700

De 700 gekocht bij Paradigit.Installeren ging vrij makkelijk,ondanks dat hij onze gloednieuwe TV niet herkende. De helpdesk bracht uitkomst, wij hadden een 37 inch.maar moesten de 40 inch.programmeren. En dat ging prima.Verder herkende hij alle apparaten, video, versterker en Hifi set.Vervolgens de activiteiten er in zetten. Beetje moeilijk met al die benamingen van de diverse ingangen. De optische ingang en uitgang van tv en versterker werden niet genoemd. Maar uiteindelijk stond alles er in, maar begon ook de problemen. Er was dus geprogrammeerd alleen de tv en de Tv met de versterker van de home cinemaset.Bleek dat het schakelen niet werkte omdat hij de versterker niet herkend bij schakelen vanaf tv.Wederom de helpdesk van Logitech gebeld. Men kwam na overleg tot de conclusie dat de schakeloptie niet kon werken en dat de oplossing was om de versterker altijd aan te laten staan.En daar hadden wij hem nu juist voor gekocht, om zonder problemen te kunnen schakelen. Ging dus niet volgens, de overig zeer goede helpdesk van Logitech.
Wij konden de afstandsbediening gelukkig weer retourneren aan Paradigit die hiermede weer eens bewees zeer klantvriendelijk te zijn.
Al met al hadden wij hogere verwachtingen van de Logitech 700 die dus niet waar zijn gemaakt.

koopman4 05-04-2012

Wat toen niet mogelijk was is nu veelal wel mogelijk.
Als je dit leest, bel ze eens en vraag dessnoods naar de 2e lijn Support.

Erik8989 18-03-2011
Geschreven voor: Logitech Harmony 700

Geweldige afstandsbediening echter maximaal 6 apparaten is onjuist. Je kunt slechts 6 activiteiten instellen en als je meer activiteiten instelt dan je apparaten hebt kun je het zesde apparaat wel toevoegen maar niet bedienen. Hoe dit goed in de gaten
ik gebruik mijn DVD speler als DVD speler en als CD speler. 2 activiteiten waarbij de TV uitstaat als ik een CD afspeel. Dan heb ik nog een Ziggo ontvanger, een oude harddisk recorder en een tunerversterker. 5 apparaten maar ik kan dus niet naar de ziggo radio luisten of naar het analoge radio want dat zijn weer 2 activiteiten, oude harddisk recorder kijken,
als ik nu internet televisie wil kijken gaat dat niet via de ziggo ontvanger maar via de televisie, en dan zou het wel leuk zijn als de versterker het geluid van de televisie weergeeft en niet van de ziggo ontvanger, Dit kan maar nu ik een media speler als zesde apparaat heb toegevoegd is mijn internet activiteit verdwenen, 6 apparaten en slechts 6 activiteiten
1) TV kijken via ziggo (ziggo ontvanger (1), tv (2), versterker (3)
2) DVD kijken (dvd speler (4)
CD luisteren (dvd speler)
oude harddisk recorder kijken (5)
radio luisteren via ziggo (ziggo... en versterker)
Internet kijken via TV (Tv)
Media speler bekijken (6) ( helaas niet mogelijk, U heeft al 6 apparaten in gebruik...)

Let hier goed op want het is misleidend, als U met 3 apparaten 6 activiteiten zou configureren kunt U geen 4e apparaat meer toevoegen.

Fred Amsterdam 15-01-2012

Als ik je kritiek bekijk is naar mijn beleving je genoemde mediaspeler de 7e activiteit! Ja daar is dat ding niet op gemaakt. Ik zie dus hierbij geen misleiding va Logitech.

dedaal 10-03-2011
Geschreven voor: Logitech Harmony 700

Ik heb de Harmony 700 nu een paar weken in huis. Kan niet anders zeggen dat het een perfecte vervanging is voor al mijn andere afstandsbedieningen. Programmeren via de de web tool is niet aan te raden. (veel te weinig mogelijkheden) Ik heb van de Logitech site LogitechHarmonyRemote7.7.0-WIN-x86.exe gedownload. (http://www.logitech.com/nl-be/440/6063) Je kan hiermee alles aanpassen. Ook de activiteiten hernoemen en uitbreiden met extra acties, knoppen instellen voor in het schermpje en ga zo maar door. Instellen is hiermee een fluitje van een cent. 5 meter van de TV werkt alles nog perfect en direct richten is niet nodig. Alles instellen voor mijn DVR/HDD recorder was ook geen probleem, zelfs mijn Tele2 decoders werd probleemloos herkend en kom ik later verder instellen. Een prima, overzichtelijk apparaat, handig dat er verlichting in zit zodat bij het bekijken van een film het vinden van de juiste knopjes geen probleem is. Alleen het instellen van het volume niveau per activiteit heb ik nog niet gevonden.
Wanneer je verder problemen hebt of iets niet weet (te vinden) kijk een op het Harmony Forum. (http://www.harmony-forum.nl/)

arjanbe 19-01-2011
Geschreven voor: Logitech Harmony 700

We hebben deze als vervanger van de 525. Maar qua vormgeving is hij redelijk. Iets wat minder door dacht dan de 525. En om dat de hele indeling weer anders is, is het wel heel erg wennen. Qua bereik is het een heel ander verhaal. de 525 had bereik tot zeker 8 meter van de apparatuur en je hoefte nog geen eens richting de apparatuur de wijzen. Bij de 700 is het bereik, maximaal 3 meter en dan houd het op. Net logitech support gesproken (020-2008433 optie 6) daar wordt je ook niet vrolijker van. Het officiele bereik is maximaal 3 meter. Dus afstandbediening is niet defect. Dat betekend dat je van de bank op moet staan om je afstandbediening te kunnen gebruiken !!! Ik ga eerst kijken of er nog wat leven te krijgen is in de 525 en daarna op zoek naar ander merk.

cbrandts 12-06-2012

hallo, kun je de instellingen van de 525 overzetten naar een nieuwe harmony? De 525 zijn knoppen reageren niet best meer en lijken gewoon op, ik overweeg de 650 0f 700 ( en zit dicht bij de apparatuur dus het probleem van 3m is niet van toepassing.) Dank! Groet, Cilisa

pwissink 11-01-2011
Geschreven voor: Logitech Harmony 700

Ik heb inmiddels de Logitech harmony 700 iets meer dan een week in bezit. De afstandsbediening is aangeschaft om de huidige 4 te vervangen (zover dat moeglijk is). De apparatuur die de ab moet bedienen bestaat uit een Philips 28" breedbeeld tv uit 2003, een Sony STR-830qs receiver, een Sony RDR-HX750 dvd-hdd recorder en een Samsung DCB 8270 kabel receiver. Voor het programmeren moet je een account maken op de Logitech website, Dit is me de eerste dag niet gelukt door foutmeldingen op de website van Logitech. De 2de dag heb ik de helpdesk gebeld. Ben daar keurig te woord gestaan maar konden het probleem van een account maken niet oplossen. Werdt wel wat gezegd van de firewall van Windows uitzetten. Dit heb ik gedaan op een pc met een vaste kabelverbinding naar mijn router en vervolgens kon de account worden aangemaakt. Software vraagt stap voor stap welk apparaat je wilt ingeven en eventueel heb je de originele ab noodig van het betreffende apparaat. Als je klaar bent kun je gaan testen. Daar viel op dat sommige settings te snel gaan of juist te langzaam. Dit kun je weer stapsgewijs wijzigen. De macro toetsen (activiteiten buttons) werken goed, wel moet je de ab lang genoeg op de apparaten richten. Wil je switchen tussen de macro's (bv van tv kijken naar dvd kijken) dan is het bij mij dat de AV ingang vaak verkeerd word gekozen. Ook de combinatie van dvd/hdd recorder is met deze ab een vervelend iets geworden. De title list van de RDR-HX750 staat op pagina 7, onder apparaat, dvd speler. Niet handig en schept vooral bij mijn vrouw veel verwarring. Ook andere hdd functies zijn ver te zoeken. Groot min punt van de ab. Ook de ingang keuze van de tv ' vergeet' deze ab dan ook na switchen tussen verschillende activiteiten. Misschien omdat onze tv, geen directe keuze knoppen heeft voor AV1, AV2, AV3 etc. Tv kijken met de Samsung als tuner gaat weer prefect, mits je de ab lang genoeg op de settop box richt. Muziek luisteren zoals radio of cd gaat prima.
Conclusie: voor mensen die geen uitgebreide apparaten hebben zoals bij ons de dvd/hdd recorder, is dit een oplossing. Maar hou er rekening mee, dat wanneer je de activeiten (macro) is gekozen, er sommige functies alleen toegangkelijk zijn door weer in het menu van het gekozen apparaat te gaan. Dat is gewoon wat te omslachtig. Als er andere mensen zijn die deze ab gebruiken met een Sony RDR-HX750 en die deze problemen niet (meer) hebben, dan hoor ik dat graag.

Fred Amsterdam 15-01-2012

met de macro programmering bestaan, bestaan er diverse wegen, ik denk dat je daar een verkeerde stap in hebt gemaakt.Even contact op nemen met Logitech is mijn advies.

roel2203 09-01-2011
Geschreven voor: Logitech Harmony 700

Zeer gebruiksonvriendelijk appararaat. Installeren is een hele toer, en zelfs dan weigert-ie regelmatig dienst. De 700 kan die foutieve instellingen zelf weer herstellen, maar het is op zich al veelzeggend dat het apparaat zo'n voorziening uberhaupt nodig heeft. Voor kleine kinderen is dat bovendien allemaal veel te ingewikkeld, zij worden er helemaal gestoord van. Als dit zo blijft gaat-ie terug.

sdbjhdlghbetk.gt 05-01-2011
Geschreven voor: Logitech Harmony 700

Programmeren is zeer gebruikersonvriendelijk.
Werkt niet in 1 keer, je moet vele malen de instelling herzien en opnieuw programmeren.
Zeker niet het apparaat wat ik had verwacht.
Denk er aan om deze in te ruilen voor een andere.

Zer0 08-09-2010
Geschreven voor: Logitech Harmony 700

Heb dit model nu een paar weken in gebruik en ben er best tevreden mee. Het is wel even wennen in het begin en je bent wel een aantal uurtjes zoet met alles naar wens in te stellen. Ik heb een paar voor- en nadelen op een rijtje gezet:
1. Geen touch screen dat per ongeluk geactiveerd kan worden.
2. Heeft 3 vaste knoppen voor 3 activiteiten die zelf zijn toe te wijzen.
3. Heeft vaste knoppen voor rood, groen, blauw en geel
4. Heeft oplaadbare penlights, oplaadbaar via USB naar stopcontact.
5. Is niet glanzend, dus geen vingerafdrukken
6. Is een stuk goedkoper.

Nadelen zijn:
1. Allen geschikt voor 6 apparaten (voor de meeste mensen
wel genoeg).
2. De activiteiten zijn niet naar eigen inzicht te rangschikken.

Heb de hamony one een paar dagen in bezit gehad maar omgeruild voor de 700.

pikachu 29-08-2010
Geschreven voor: Logitech Harmony 700

Een paar dagen deze Logitech Harmony 700 afstandbediening in bezit.

Mogelijkheden : In 1 woord briliant.

Het apparaat is volledig in te stellen zoals je dat zelf wilt. Werkelijk vrijwel elk knopje kun je (her)programmeren.
Activiteiten, zoals ze dat dan noemen, laten het toe om meerdere "commando's" achter elkaar uit te laten voeren.

Het aparaat kan ook knopjes inleren, zodat het altijd voor elke situatie werkt.

Gebruik : niet echt iets mis mee, gewoon goed wellicht.

Het apparaat ligt goed in de hand. De knopjes zijn wat aan de kleine kant, maar niet te klein.

Groot voordeel van deze Harmony vind ik de knopjes voor de activiteiten. Op deze afstandbediening zijn dat nl gewoon knopjes, wat het gebruik voor die mensen die een display wat "moeilijk" vinden toch een stuk gebruiks-vriendelijker maakt. Het display is overigens gewoon te gebruiken mocht je dat willen om activiteiten te kiezen ( knopje naast displayvermelding doet dan ook de actie )

Het programmeren neemt wat tijd in beslag, en zal voor een groot aantal mensen toch wat lastig zijn. Je hebt een computer nodig en een internet verbinding.
Mijn persoonlijke ervaring is positief, na een aantal klikjes was ik al vertrouwd met de manier waarmee het apparaat geprogrammeerd kon worden. Alles kon precies ingesteld worden, zodat het werkte.

Verder :

Het apparaat heeft gelukkig penlites die je kunt opladen.
Daarme ben je in staat om altijd simpel je batterijen te vervangen, en ... wanneer toekomstige batterijen van dat formaat beter worden ... je hiervan ook kunt profiteren.
Ik weet nog niet hoelang de afstandbediening het doet op de meegeleverde set

Het apparaat laat alle knopjes ( incl display ) oplichten wanneer je 'm oppakt. - dat is eruit te programmeren overigens --
Daarbij is de tijdsduur dat het display en knopjes oplichten te programmeren.

Voor diegene die het willen weten. Ik bedien er nu de volgende appparaten mee :
panasonic th42 plasma tv, asus oplay mediaspeler, sony versterker en samsung digitale tv-ontvanger.

Negatieve dingen aan het apparaat heb ik nog niet kunnen ontdekken.
( maar ja, ik heb 'm ook nog maar net )

Digimasters 30-07-2010
Geschreven voor: Logitech Harmony 700

Ben uiteindelijk zeer tevreden met het apparaat. Ik heb een HD box van UPC waar hij wat moeite mee had. Met aan en uit zetten. Na veel gepuzzel is het uiteindelijk gelukt. Ben blij dat ik van 5 naar 1 AB ben gegaan. Perfect. Apparaat oogt ook mooi. Voor mensen die niet vaak met een PC werken, raad ik dit apparaat af. Je moet namelijk toch nog aardig wat extra instellen om alle functies werkend te krijgen. Het is absoluut niet plug and play.

fpegman 27-02-2010
Geschreven voor: Logitech Harmony 700

Na de 525 harmony te hebben gehad is dit toch een slag beter. Met name de knopjes zijn beter te bedienen. Het programmeren ging met mijn bestaande account bij logitech moeiteloos. De instellingen werden met druk op de knop geprogrammeerd. Na wat fijn tunning van wat knopjes was het goed.

Senior 20-11-2009

----------Update review, 20-11-2009----------
Logitech Harmony 700
De bediening gaat veel beter nadat ik heb begrepen dat de overdracht van de signalen
vrij lang duurt. Je moet de AB 700 zolang gericht houden tot alle apparaten reageren.
Ondanks dat willen de Humax en ook de DVD speler nog wel eens niet reageren. De helpknop brengt dan uitkomst.
De problemen zijn ontstaan omdat er geen gedrukte gebruiksaanwijzing bij zit. Die is met enige moeite te ontdekken als je de AB 700 met de USB kabel op je PC aansluit en de software download. Onder een muniscuul klein hoofdje support kun je vervolgens een goede handleiding openen (PDF) Ik ben er nu wel zeer tevreden over. Pluspunt extra zijn de verlichte knoppen.
Mogelijkheden te over. Alleen de vormgeving (met de kleine knoppen en de kleine opschriften) blijft slecht en kan veel beter. (voor ouderen)

----------1e review, 17-11-2009----------
Dit is mijn eerste review van de Logitech Harmony 700.
Ik heb hem gekocht om 5 apparaten te bedienen via een audio systeem. 1 de Receiver Yamaha RX-V757(radio plus versterker) 2. Philips 32 PFL7404H LCD TV 3. Humax 5050 digitale decoder met recorder 4.Sony Videorecorder 5. Yamaha DVD speler.Voor het instellen heb je een ICT-er nodig. De instellingen kun je via de Logitec site binnen halen, mits de apparaten daar staan vermeld. De letter-aanduidingen op de afstandbediening zijn onleesbaar in een 4 punts lettertype in een grijze kleur onder de zwarte toetsen geprint. De toetsen zijn
minuscuul klein. Tegen ouderen zou ik zeggen: Niet kopen of je moet een zoon of dochter hebben die in Delft of waar dan ook informatica heeft gestudeerd, plus een sterke leesbril. Na het instellen blijft de bediening
nog steeds problematisch. Die problemen zitten ook in de gebruikte aansluitingen tussen de apparaten.
Een S-video aansluiting werkte niet. Vervangen door tulpaansluitingen. Vertragingen in geluid kunnen gelukkig met de Humax worden gesynchroniseerd. De 700 is goed bruikbaar om van het ene apparaat naar het andere apparaat over te schakelen ( via het audio systeem) Alleen bij de TV en de Humax zitten nog te veel problemen veroorzaakt door de vele mogelijkheden, die de 700 niet allemaal goed de baas kan. Daar moet de originele AB nog wel eens bijspringen.
Met een paar dagen wennen moet je wel rekening houden.
Misschien ben ik na een tijdje milder met mijn oordeel. Dat laat ik dan ook weten.
Pluspunt: Oplaadbaar, functie kan aan andere knoppen worden toegewezen.