Bosch PSR 18 LI-2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch PSR 18 LI-2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

? 20-03-2019

Afrader

Geschreven voor: Bosch PSR 18 LI-2

Slechte accuduur en de accu is er moeizaam af te krijgen.
Het is wel een handzaam apparaat met voldoende kracht.
De spanknop trilt snel los.

Theo 18-08-2017

Sterk apparaat

Geschreven voor: Bosch PSR 18 LI-2

Motor heel sterk maar wel pech met dit apparaat want na minimaal hobby gebruik ging de bedieningsknop steeds meer kuren vertonen en nu na 2 jaar mag ik blij zijn dat de machine af en toe reageerd op de bedieningsknop.Door het minimale gebruik zijn er nauwelijks gebruikt sporen.Het kan exemplarisch zijn maar wel bij gebruik een bron van ergernis.Gekocht bij Hornbach bouwmarkten .

Pluspunten

• Krachtig
  • Zwaartepunt

Minpunten

• Bedienknop

Ronald_McDonald 13-03-2015
Geschreven voor: Bosch PSR 18 LI-2

Uitstekende accuboor, licht gewicht maar erg krachtig. Dit is mijn eerste LiON boormachine en deze heeft veel meer blijvende kracht ook als de accu leger word. De toolbox had iets degelijker gekund, maar verder een prima apparaat.

Piet01je 15-05-2013
Geschreven voor: Bosch PSR 18 LI-2

Net na de garantietermijn ging al een accu stuk zodat ik met 1 accu verder moest. De kracht van de boormachine(ik heb nog 1,3 Ah versie)is ronduit slecht. Ik kan er nog geen schroef mee in of uitdraaien of een gaatje boren in een wat hardere houtsoort zoals bijv. tuinhout.

Piet01je 05-06-2013

Uit advies van mijn broer die dezelfde boormachine heeft is gebleken dat het 'kracht'probleem van deze boormachine wordt veroorzaakt door het feit dat ik deze te weinig gebruik. Vóór elk gebruik moet ik de accu volledig opladen en ook zng . powerladen en dan functioneert deze wel. Mijn review kan dus vervallen.

davidnoordholland 15-10-2012

Begin januari 2012 gekocht als een setje:
De schroefboormachine zelf + 2 accu's,
alles in een mooie koffer incl boortjes, schroefjes pluggen en bitjes ( wat overigens niet veel voorsteld :) ...zo kom je snel aan een 241 delige set als ze pluggen gaan meetellen)

voor mij geen Bosch meer :( 222 euro verspilt.
was vorige week alleen maar een bitje aan het verwisselen en hij brandde door!
heb er echt normaal mee gewerkt.
ik had hem nu juist speciaal gekocht om wat meer power te hebben, maar helaas.
dit is nu al het 2e Bosch produkt wat erg snel de geest geeft...de vorige was een 80watt delta schuurmachinetje waar de moter niet tegen stof kon en de klus niet kon trekken

frankjorissen 01-12-2013

en van de mijne heeft na goed twee jaar de slipkoppeling de geest gegeven => vuilbak. Dit is al het tweede Bosch toestel van dit genre waar ik ditzelfde mee voor heb, kan echt niet.

H Verhaaf 22-03-2012
Geschreven voor: Bosch PSR 18 LI-2

De Bosch PSR 18 Li-2 accuboormachine + accessoireset na lang wachten binnen gekregen. De Bosch PSR 18 Li-2 accuboormachine + accessoireset werd in een mooie koffer geleverd.

Bosch PSR 18 Li-2 accuboormachine + accessoireset is een mooie set, redelijk compleet, al vind ik dat de inlay van de koffer wel van hard kunstof mogen wezen, nu loop je snel het risico dat de inlay scheurt en daar door de vakjes waar je je schroeven, boortjes en apparaat in legt van gaande weg onbruikbaar word, en jij je machine en assesoires los in de koffer moet neer leggen.

Bosch PSR 18 Li-2 accuboormachine is een mooie niet al te zware machine, met veel kracht en een lange gebruikt duur van de accu, het lampje heeft toch wel genoeg licht om het gene je doet, bij te lichten.

Het instellen van de schoef stand gaat wat stroef maar dat zal op den duur wel wat makkelijk gaan.

De Bosch PSR 18 Li-2 accuboormachine + accessoireset is wel wat aan de prijs, maar ik denk dat het op langere termijn zich wel z'n prijs bewijst door het niet over 2jr een nieuwe machine te hoeven halen omdat de accus in de loop ter tijden zijn dood gegaan.

Ik hoop aan de Bosch PSR 18 Li-2 accuboormachine + accessoireset een goed en bruikbaar klus maatje te hebben.

djfryslan 04-05-2010
Geschreven voor: Bosch PSR 18 LI-2

Ik heb deze boormachine nu al meer dan 2 jaar en hij bevalt prima.

Hij is goed krachtig en vooral het lampje is ideaal.

Het enige nadeel is dat de 2e accu al vrij snel ermee ophield. Hij doet niets meer. Dit viel niet meer onder garantie...

De accu houdt het lang vol, ook wanneer je hem een tijdje niet gebruikt hebt kun je zonder opladen direct aan de slag.

Ik heb hem destijds bij redcoon aangeschaft, wat super bevallen is vanwege een goede service!!!

Louis30 19-10-2009
Geschreven voor: Bosch PSR 18 LI-2

Ik heb de Bosch accuschroefboormachine PSR 18 LI-2 met 2 accu's nu een week intensief in gebruik en wat een genot is dat!
Na jaren me te hebben geergerd aan een machine van de Gamma is dit echt een verademing. De machine is lekker krachtig en draait schroeven van 5x100 er zonder enkel probleem in.

Erg handig zijn ook het lampje en de batterij-indicatie.

Kortom echt een aanrader voor de doe-het-zelf-klusser die graag goede machines gebruikt.

masterk 09-08-2009
Geschreven voor: Bosch PSR 18 LI-2

prima apparaat. bij de hornbach gekocht met 2 accu's in een koffer met boortjes enzo. super goed apparaat, krachtig. super krachtig en de accu's houden het lang vol. ze zijn zo weer vol geladen en houden hun capaciteit heel lang vast. voelt goed in de hand wél een beetje zwaar. maar dat geeft weer vertrouwen dat je iets van kwaliteit in je handen hebt.
ik heb nog geen makken kunnen ontdekken, alleen dat ik de meeste extra toebehoren in het koffertje met de laadjes al lang had.

fstnbch 20-08-2008
Geschreven voor: Bosch PSR 18 LI-2

In mei 2007 heb ik het apparaat aangeschaft. Ik gebruik de machine niet vaak (gemiddeld 2* per maand en in de vakanties om de caravanpoten in en uit te draaien) en in tegenstelling tot mijn vorige accu-boormachines is de battarij altijd gebruiksklaar. Een verademing. Bij voorgaande machines pakte ik meestal maar gelijk een schroevendraaier omdat de NiCad batterij toch eerst opgeladen moest worden. Het Led-lichtje is prettig en het apparaat ligt lekker in de hand.

Judith1975 23-04-2008
Geschreven voor: Bosch PSR 18 LI-2

na de bosch 14,4 accuschroefmachine gehad te hebben met gewone accu's nu de 18v li-on. Onze vorige machine heeft tot veel ergenis geleid.

Maar dit is echt een geweldig apparaat. Geen problemen meer met de accu's. Altijd paraat. Prettig met een lampje. Handig in donkere ruimtes.
Ik hoef in gewone tussenmuren ook geen boormachine meer te gebruiken. Wat een power. Geweldig apparaat

Ruben T 20-03-2008
Geschreven voor: Bosch PSR 18 LI-2

na aanschaf van de de Bosch psr 12 was ik toch niet zo tevreden over ik wou gewoon iets goeds en heb besloten voor de duurdere psr 18 LI 2 te gaan wat een machine is dit hij straalt en en al degelijkheid uit.
Waar de goedkopere bosch psr 12 gewoon boorde en niet echt degelijk aanvoelde is de duurde machine dat alleen maar de Lion accu.
Vond ik plus ivm met het geheugen wat de accu heeft ook makkelijk zijn de letjes op de op de accie die aangeven hoe vol de accu zit.
en ik had voor de 18V gekozen omdat meer volt beter is dan 14.4 volt maarja wat is beter dat zit misschien tussen me oren haha dat weet ik ook verder niet.
Hij is wel dubbel zo duur maar dat is het geld dubbel en dwars waard ook een plus vind de 2 standen een langzame stand en een snelle stand.
Ik verwacht dat daze machine gewoon veel langer meegaaat dan die goedkopere .
Ik heb me twijfelde nog tussen een metabo maar de goedkoopste met Lion accu kost erg duur dat gaat me wat te ver en denk dat deze Bosch niet echt veel slechter is dat de Metabo misschien heeft Metabo wel de naam maar en Bosch niet maar Bosch heeft me deze nieuwe machine echt een topproduct in handen en niet onderdoet dan een Metabo maarja dat is mijn mening natuurlijk .

Ik kan deze Boormachine echt aan iedereen aanraden.

m.v.g. ruben

hondapower 11-06-2007
Geschreven voor: Bosch PSR 18 LI-2

2 jaar terug een PSR 18 VE-2 gekocht. Zeer krachtig, alleen die accus altijd....Hartstikke snel leeg en nu ook heel snel kapot. Zonde, apparaat is nog als nieuw maar kan er helemaal niks mee!

Daarom nu een accuschroefmachine met een lithium accu.
Ik had al eerder ervaring opgedaan met een IXO en een PSR 200LI en dat bevalt uitstekend. Al ligt ie 2 maanden op de plank, de accu loopt niet leeg.

Wel heel duur. Krijg je dan wel een 2e accu bij. Opladen gaat redelijk snel en apparaat is ook krachtig genoeg. Met 36Nm koppel draai je hele dikke schroeven in zwaar hout!
En ook na veel geschroef op 1 dag heb ik de accu nog niet hoeven te verwisselen.

Verder geen poespas, gewoon een stand voor schroeven en eentje voor boren, en natuurlijk een koppelbegrenzer.