Sitecom WLX-2006 N300 Wi-Fi Range Extender - Reviews

5,3

A.Klijs 17-05-2016 Product paar dagen in bezit

Prima product

Binnen enkele minuten bedrijfsklaar, dankzij de OPS knop was het aansluiten een fluitje van een cent.
Goed bereik binnen huis, ook enkele kamers verder nog goede ontvangst.

aadvdmeer 06-06-2015 Product paar weken in bezit

WLX-2006 aangeschaft en vervolgens met de gebruiksaanwijzing geïnstalleerd en werkt perfect.
We hadden n deel van het huis bijna geen wi-fi maar dat is nu verleden tijd.

CGJB 19-05-2015 Product paar dagen in bezit

Installatie heel simpel en snel, wel eerst de duidelijke handleiding lezen cq beluisteren op internet.In het verleden deed ik dat meestal niet en dan maak je je eigen valkuil.

morrix 17-01-2015 Product paar dagen in bezit

2 van deze Sitecom Accesspoints gekocht in jan.14 maar na enkele maanden viel de verbinding uit en dat gebeurde steeds vaker. Na resetten of even stroom eraf werkte het wel weer maar na een paar dagen was de verbindig weer weg. Beide apparaatjes werden steeds minder betrouwbaar en binnen een jaar zijn ze geretourneerd, gelukkig onder garantie. Koop dit model zeker niet.

Richard Pelgrim 17-01-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb deze range extender in combinatie met een Sitecom WL-351 geinstalleerd
Via de WPS knop op de router werkte het niet dus moest het even handmatig via de PC doen
Erg simpel te installeren en daarna een maximaal signaal
Heb al 10 jaar Sitecom en ben een fan heb laatst een DIR 868L in huis gehaald voor een beter signaal maar had op de eerste verdieping al geen signaal meer terwijl ik met mijn oude router een volledig signaal heb
Ik wilde alleen buiten een beter signaal krijgen dus heb de router teruggestuurd mijn oude weer aangesloten met deze nieuwe range extender en het is super

Jet24 15-01-2015 Product paar weken in bezit

Het is belangrijk om het gehele instructieboekje te lezen en alles uitte voeren. Even inloggen via de pc was bij mij echt nodig om de extender werkend te krijgen. Het resultaat is super!

Horizon 93.2 02-01-2015 Product paar dagen in bezit

3,8
Het plaatje van de repeater wijkt af van diegene die ik bij Dixons heb gekocht, type WLX-2006.

Installatie leek in één keer gelukt. Na wat gerommel met mijn KPN router, kreeg ik de repeater met geen mogelijkheid meer aan de praat. Resetten leverde niets op. Een half uur de spanning er af en hij deed 't weer. Eenvoudig aan de bestaande KPN wifi router te koppelen met het eenknopssysteem en prima bereik in het hele huis, beter dan het bereik van de KPN router. Maar na een paar uur was het niet meer mogelijk om verbinding te maken, ondanks voldoende wifisignaal. Na uit- en weer inschakelen deed-ie het weer een paar uur. Dat proces moet je echter een paar keer per dag herhalen, waarmee ik het een waardeloze oplossing vind.

Volgens Dixons kan het liggen aan de combinatie met de KPN router. En een ander merk zou niets uitmaken, want "ze komen toch allemaal uit dezelfde fabriek". De Dixons verkoopmanager verkoopt prietpraat. Ik heb reviews van de Sitecom repeater opgezocht, en de ellende die ik heb ervaren werd breed uitgemeten door vele andere kopers. Er zullen vast veel repeaters door dezelfde fabrikant worden gemaakt (white label), maar verschillen zijn er wel degelijk.

Conclusie: Ik raad deze Sitecom af. Ik heb alleen nog geen idee welke ik wel aan zou raden... Iemand suggesties?

jansan333 30-12-2014 Product paar dagen in bezit

Poepsimpel te installeren, iedereen kan de duidelijke foto handleiding volgen.Bij plaatsing op de verdieping kunnen de kinderen naar hartenlust streamen en downloaden.

opel1981 21-11-2014 Product paar weken in bezit

redelijk te installeren via omwegen in gebruik te kregen maar wekt niet goed moet een afstand van 5 meter overbruggen maar wil niet terug naar 3 meter wil wel redelijk verbinding op mijn apple mobiel

gnoomi 21-11-2014 Product maand in bezit

Makkelijke installatie en werkt goed. Geen enkel probleem ondervonden zowel tijdens de installatie als het werken ermee. Op de 1e etage geplaatst zodat daar ook voldoende bereik is.

afborger 21-11-2014 Product paar dagen in bezit

Nog maar net in gebruik maar de eerste dagen bevallen goed.
Makkelijk te installeren en bereik prima.
Alleen teveel betaald bij Expert € 39,95...dat is mijn eigen fout.
Zo profiteert een expert van een beginnner

JosB52 01-10-2014 Product half jaar in bezit

Koop dit ding niet. Het installeren was niet zo moeilijk als je de handleiding twee keer gelezen hebt en het een tiental keet geprobeerd hebt....
Het probleem is dat de Sitecom het contact verliest met het modem/router. Even uit het stopcontact halen en het werkt weer.....

Een andere klacht is dat het apparaat op een of andere manier je toegang tot draadloze verbinding blokkeert. Er verschijnt een uitroepteken in mijn wifi-waaier.
Het maakt niet uit of ik met de extender contact maak of met het ziggo-modem.

Na de vakantie. Ik had hem uitgezet, heb ik het apparaat niet meer aan de praat gekregen. Contact maken met het modem gaat wel maar geen intermet, of heel spaarzaam. Op de telefoon komen wel WhatsApp berichten binnen en mail maar de browser en nieuwsapps zeggen dat er geen internetverbinding is.

Een paar keer gereset en opnieuw geïnstalleerd. Zonder beveiliging doet hij het overigens wel, voor een paar minuten, daarna dooft het internetlampje en verdwijnt de sitecom uit de lijst. Een reset is dan de enige manier om hem benaderbaar te maken.
Ik heb het opgegeven, nooit meer iets van sitecom!

RvtR 16-06-2014 Product paar dagen in bezit

Verschrikkelijk, wat een misleiding. Ik krijg het niet voor elkaar om verbinding te maken met internet. Helpdesk gebeld, weet ook niks. Noemt ook allemaal zaken die nergens anders terug te vinden zijn. En dat tegen 50 ct per minuut. Niet kopen dus, je krijgt gewoon niet waar je recht op hebt. Wel frustratie, ergernis en extra belkosten!

Stephan39 07-03-2014 Product paar weken in bezit

2,2
45 euro voor dit apparaat is 45 euro teveel.
Wat een slecht product.. Heb ook een Sitecom draadloze router, was ook al geen beste koop, maar dacht hiermee het bereik wat uit te kunnen breiden. OPS werkt dus helemaal niet, ondanks dat ze allebei van dezelfde fabrikant zijn.
Na installatie doet ie het even en daarna is het over met de pret. Om in het (extender)menu te komen is vaak al een hele opgave op zich.
Apparaat ook getest op een zakentrip. Helaas hetzelfde euvel. Na installatie doet ie het even, daarna is het weer gedaan met de pret.
Gekocht bij Paradigit, maar het (on)ding gaat terug.

Kortom, hier komt nooit meer iets van Sitecom het huis in.

Tecks 01-01-2014 Product paar weken in bezit

De installatie is, alhoewel niet helemaal volgens de instructie in het boekje, niet zo moeilijk.

Wat wel een probleem is, is dat dit apparaat claimt het bereik van je HUIDIGE netwerk uit te breiden. Dit is echter niet waar.

Het apparaat wordt ziggo aangeraden om je bestaande netwerk mee uit te breiden. Wat het echter doet is een nieuw extra netwerk aanmaken dat, omdat het binnen je bestaande net geplaatst wordt, internetverbinding ontleent aan je bestaande net.

Dat is niet mijn definitie van het uitbreiden van je netwerk. Ik wil gewoon bereik van mijn bestaande net uitbreiden en niet ineens op een ander netwerk geraken met een heel ander subnet en wat niet. Wat denk je dat mijn serververbindingen daarvan vinden?

Verder is het uitbreiden zelf ook niet erg indrukwekkend. Immers, mijn bestaande wifi router levert zo'n één a twee streepjes bereik in mijn kelder. Met deze sitecom kon ik dat naar 2 à 3 streepjes opwaarderen. Ik vind dat als je zo ongeveer NAAST je router staat, je wel vol bereik zou mogen verwachten.

Al met al dus een flut apparaat en zijn geld niet waard.

Jpt010 29-12-2013 Product kwartaal in bezit

Inmiddels al een aantal maanden in gebruik en super tevreden met de prestaties! Installeren was zeer eenvoudig. Ik heb simpelweg de handleiding goed gevolgd. Hij is stabiel en heeft mijn bereik op de eerste verdieping enorm verbeterd!

Let er bij de installatie op dat je het apparaat plaatst op een plek waar het bereik van je draadloze netwerk nog goed is. Als je dat niet doet, dan stuurt een extender een al slechte verbinding door. De prestatie zal dan nooit goed zijn!!

cj1982 01-12-2013 Product paar dagen in bezit

Na de zoveelste storing van de Linksys RE1000 (waardeloos product) heb ik deze teruggebracht naar Dixons. Omgeruild voor een Sitecom. Ik zie niet al te goede recensies, dus houd mijn hart vast, we zullen zien.

Installatie ging oké, is wat lastiger maar als je handig bent gaat het wel. Bereik is oké. Nu nog geen problemen voorlopig.

Mogelijkheden zijn beperkt, er is een LAN aansluiting, maar wat zou een extender meer moeten kunnen?

Mooi klein apparaat in nette behuizing.

Bmotto 11-10-2013 Product kwartaal in bezit

3,5
Koop dit ding niet! Ik gebruik hem nu een kleine twee maanden en het is één bak ellende. Iedere keer als ik het huis uit ga met mijn laptop en iPad en ik kom thuis moet ik weer handmatig verbinding maken. Ik kan het hele riedeltje wel dromen. Vergeet netwerk opnieuw verbinding maken.. Niets gaat vanzelf bij dit apparaat. Ik ga opzoek naar iets anders

hqracing 01-10-2013 Product paar dagen in bezit

Ik heb zelf de N600 dual band. Die is al geen haar beter dan de N300. Ik wilde het signaal naar de houten schuur op 25 meter van de moedermodem verbeteren maar wat blijkt? Het moedersignaal is beter dan dat van de N600! Zelfs op 8 meter afstand zegt de N600 dat hij een slecht signaal ziet. Dit is geen range extender maar een range limiter.

Bovendien kan ik met deze dualband helemaal niet de 5GHz gebruiken alleen de 2.4 GHz. Er staat nergens in de beschrijving wat dat dualband nu eigenlijk precies inhoud.
Niet aan beginnen dus.

Cchickie 24-09-2013 Product paar dagen in bezit

4,8
Apparaatje gekocht, meneer mediamarkt vertelde dat het onwijs simpel was, ik 'm ingesteld en YES ik had eindelijk wifi boven op zolder.
Ik had de wifi vooral nodig voor mijn iphone boven, ga anders te
snel door me data heen. Nou appen kan wel, maar andere apps openen is onmogelijk. Daarbij is hij er binnen 1 uur al 8x!!!! uitgeklapt.
Ding zit weer in ze doosje, dus die gaat gewoon terug. Wat een troep.